1. leht 2-st
Manuaal- või automaatkast?
Postitatud: N Veebr 08, 2007 12:38 pm
Postitas raimo
Ja nii küsingi, et kummaga on parem offroadida kas manuaaliga või automaadiga? Otsingust leidsin ainult ühe härrase kes mainis, et automaadiga on parem. On veel arvamuse avaldajaid?
Raimo.
Postitatud: N Veebr 08, 2007 12:57 pm
Postitas hulkur
Peale automaadiga sõitmist, ütlen igal juhul, et automaadiga (loomulikult tingimusel, et kast on korras ja veekindel

)
Postitatud: N Veebr 08, 2007 2:55 pm
Postitas Urvo
mina ka automaadi poolt. Kujutan ette, et ei oskaksi algul manuaaliga enam sõita. Automaadiga on ikka oluliselt mugavam ja minu tagasihoidlik arvamus on, et ka paremini kontrollitav. Muidugi auto eeldab ka korralikku mootorit. Samas lugedes sinu teist topicut siis eeldan, et sellega probleeme pole. Mõtted liiguvad õiges suunas
Paraku võistelda sellise autoga eestis suht võimatu, kuna kaotati ära TR3 ja TR2-te sellise kolliga ei mahuks.
Postitatud: N Veebr 08, 2007 3:07 pm
Postitas raimo
Offy-roady kirjutas:Paraku võistelda sellise autoga eestis suht võimatu, kuna kaotati ära TR3 ja TR2-te sellise kolliga ei mahuks.
WTF!! Alul oli plaan teha full size, siis lugesin reegleid, et sellega ei võistle. Seejärel otsustasin teha TR-3 ja nüüd tuleb välja, et seda klassi enam pole. Kuidas nii ja miks??? Mul juba jupid ja auto välja vaadatud, nüüd hakka kõike otsast peale lugema ja otsima. Millisest allikast saab lugeda, et TR-3 on lõpetatud?
Postitatud: N Veebr 08, 2007 3:40 pm
Postitas hmm
TR-3 ei ole keegi ära kaotanud lihtsalt selle aastal otsustati võistlejate vähesuse tõttu TR3 klassis karikat mitte välja anda.
TR3 on valmimas või ümber sündimas mitmeid masinaid ja loodetavasi järgmisel aastal saab jälle karikavõitlusel ka TR3 osaleda.
Seniks on võimalus osaleda Balti karikal, Venemaal, soome karikavõistlusel. ilmselt ei aja ka ükski korraldaja är akui tahad väljaspool arvestust TR2 jõudu katsuda, Veel on liikunud mõtteid absoluutarvestusest , aga sellest on veel vara rääkida. TR3 peaks tänavaasta kindlasti osalema Kalperjahil(Bali karikas) ja A. Sultsi mälestusvõistlusel. Võibolla tulleb ka suvesõidu raame TR 3 arvestus.
Nüüd käigukatist olen sõitnud mõlemaga. Igapäevaauto on automaat Jeep.
võimas mootor ja korralik automaatkast. Võistlema ma sellega ei läheks. Mõnel pool on küll hea (mäkketõusud, kross) aga oskaja juhi käe( jala) all on manuaalkast oluliselt tundlikum ja võimaldab täpsemat sõitmist. kui isemõtleja.
Postitatud: N Veebr 08, 2007 4:19 pm
Postitas rommi
raimo kirjutas: Seejärel otsustasin teha TR-3 ja nüüd tuleb välja, et seda klassi enam pole.
Veel on ju võimalus ju keerata väiksem rehv alla ja minna vabasse kätt proovima?
Aga üldiselt pooldan ka mina manualkasti... just selle täpsuse pärast! Pehmel pinnasel tundub automaat kehvem, samas haarduval ja kivisel pinnasel jällegi parem, eriti usas peetakse väga lugu. Seal kus on raske siduriga liikuma pääseda, võib AT väga abiks olla. Eestis aga ju ikkagi valdavalt mud+snow. Olen veidi tuuseldanud uue automaat pathfinderiga ja discoIII-ga... no ei jäänud üldse rahule. Eriti halvasti esinesid liiva sees. Ma pole automaadiga väga palju offroadinud muidugi ja arvatavasti on võimalik mõlema kastiga edukalt esineda.
Postitatud: N Veebr 08, 2007 4:39 pm
Postitas Veiko
Mina isiklikult olen automaadi poolt.Ainult seal on nüantsid.Nimelt peab olema see kast käsitsi juhitav.Muidugi mõista peab vedav mootor olema piisava jõuvaruga kuna automaat kastis on jõukaod suuremad kui manuaal kastis.
Ise sõitsin GM 400R4 millele oli sisse pandud selline sift-kit mis lubas kõiki käike manuaalselt vahetada olenemata pööretest.Automaatkasti suuremad plussid on:
Pidev vedu.Näiteks mootori pöörded on kõrged ja tahaks panna järgmise käigu kuid kui vedu lõppeb siis seisad.
Meelitamine.Kivide ja kändude otsas ronimine.Seal sidur suitsema lasta on väga lihtne.
Ühtlasem käigu vahetus.Kuna on pidev vedu siis jääb ära siduriga rapsimine.
Alati läheb õige käik sisse.Suures võistlus tuhinas olen isegi kolmanda asemel esimese pannud.Õnneks sidurit päris lahti ei päästnud.
Miinused:
Kast tahab VÄGA head jahutust .et kestaks.Ise panin radiaatorist tagasi tulevale torru temperatuuri anduri ja tuppa kella,et näha kasti temperatuuri.Kivide otsas ronides ja suhteliselt paksus mudas mürades ronis kasti temp kiiresti üles.Minu jaoks on 120C kasti jaoks MAX temperatuur.
OT tee korralik TR-3 valmis ja võistlustel näeme
Veiko
Postitatud: N Veebr 08, 2007 4:47 pm
Postitas hmm
Ka mulle meeldiks otselülitusega hüdraulika poolt juhitav topeltsiduriga manuaalkast, mis vastavalt vajadusele toimiks kas manuaalses (siduriga), poolautaomaat (roolilt juhitav) või täisautomaatses reziimis. Selline on Porchel olemas. Aga mis see maksab? Ja mis saab kui see metsas s***a täis läheb?
Postitatud: N Veebr 08, 2007 5:25 pm
Postitas erik
Mina ka pooldaks pommikindlat automaati (kui selline leidub), kui on väiksemgi kahtlus, et seda ei saa jahutatud, veekindlaks ja purunemiskindlaks ma loobuks manuali kasuks. Sest metsas pole katkise automaadiga enam mida peale hakata, katkine manuaal toob tavaliselt koju ära.
Leedukate "Kolemoog" tüüpi TR3 auto`l on MB V8, automaatkast ja moogi sillad. Olles võistlustel korduvalt koos võistelnud ja natuke juttu puhunud, siis tüüpidel pole kordagi eelmainitud sõlmedega mingit probleemi olnud. See on päris julgustav mis? Ilmselt saab ka nendega otse suhelda.
Tule muidugi TR3´e, see seltskond on väga pro ja väga abivalmis.
Postitatud: N Veebr 08, 2007 10:43 pm
Postitas hmm
Veel üks nüanss manuaalkasti eelistest. Kes tõsisemalt poris on mütanud teavad, et mitmete mõjude koostoimel on metsas pidurid kerged kaduma. Automaatkasti taltsutamine ilma piduriteta on aga.....!!!
Postitatud: N Veebr 08, 2007 11:30 pm
Postitas Veiko
See pidurite kadumine tuletas meelde selle,et siduril on ka paha komme vahest ära kaduda.Kas siis selle tõttu ,et siduri koda prahti täis või oks viis toru kaasa.Meil on isegi siduri töösilindri mansett töölepingu poole sõidupealt üles ütelnud.
Automaatkasti muhvi koja saab suhteliselt väikse vaevaga veekindlaks muuta.
Veiko
Postitatud: R Veebr 09, 2007 4:11 pm
Postitas raimo
Ise mõtlesin ka sellele, et kivide ja kändude otsas võib kerge vaevaga siduri ära põletada. Jään siiski automaadi juurde. Piduritest: Kui on ketaspidurid siis kas nendel on ka vahest kombeks mitte töötada või käib see ainult trummelpidurite kohta?
Postitatud: L Veebr 10, 2007 12:44 pm
Postitas erik
Ketaspidur on kordi töökindlam, kui trummel.
Postitatud: P Veebr 11, 2007 12:27 am
Postitas jr
120C on ikka ulmeliselt kõrge temp. Sul Veiko kast veel elujõuline sellise temp juures? Üle 100C on ilmselge surm kastile, eriti kui sa jänki TH või AOD toodanguga ringi ajad. Suur kondiradikas või suur kastijahutus radikas on sõbrad. Saab ilusti alla 100C temperatuuri. Kui õieti mäletan, siis ATF õli hakkab üle 100C kiirelt oma määrimisomadusi kaotama ja 120C peal juba kõrbema tasapisi.
Ise pooldan igal ajal automaati enne kui manuali. Mis sellest et olen oma kümmekond TH200 kasti õhtule lasknud, aga nood ongi sitad. GM TH350 ja TH400 või fordi AOD on hoopis teine teema. Automaatkasti võlusõnaks on HIRMSA väändega mootor, ehk siis V8 minu standardite järgi. Vastasel juhul võid miskise riisipaugutajast rida4 mootoriga kõvasti pettuda. Kohaltvõtul automaadi konverter võimendab veel omakorda ülekannet läbi libisemise nii 15-20%, mis maastikul on positiivne. Lihtne näide...lendstart peale puude vahel nikerdamist ilma hoovõtuvõimaluseta üles mäkke. Kalle on väga järsk ja pinnas ei ole just kõige haakuvam. Mis edasi viib on inerts ja wheelspeed ehk ratta kiirus. Automaadiga surud lapatsi põhja ja ülejäänu jääb automaadi hooleks. I, II ja III käik laksatakse mängleva kergusega sisse ja pidevalt kiirenev ratta pöörlemiskiirus ja meeletu kiirendus kohalt (kuna auto ei aeglusta kiirust vahtuste ajal...proovi näitek paksus liivas manualiga käike vahetada) viivadki su muretult üles.
Postitatud: P Veebr 11, 2007 7:58 pm
Postitas hmm
Ei ütlegi et mõnikord on automaat parem kui manuaal. Olles aga läbinud nii võisteldes kui ka safaritel nii mõnedki metsameetri ütlek et propotsonn on umbes selline et 70 % sõidust tahaks manuaali ja umes 30% oleks parema meelega automaadi omanik. see paneb ka eelistused paika.
Siduri kärsatamine on lolluse ja liiga kiirete ülekannete probleem. Tõsi manuaalkast tahab märksa aeglaseimaid ülekandeid.