1. leht 3-st
K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine? - Ei ole korras.
Postitatud: K Juul 01, 2015 12:49 am
Postitas TiitR
On kellelgil näpunäiteid, kuidas natuke L200-l pöördeid tõsta? Vajalik max 100 rpm-i tõsta. Tegu 85kw-ga masinaga.
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: K Juul 01, 2015 1:57 am
Postitas pilgrems
Gaasi pedaaliga reguleeritakse pöördeid tühikäigu pööretest kuni piirajatese.
Eeldusel et tühikäigust jutt siis , gaasi pedaali pealt tuleva trossi teine ots pumbal peaks olema reguleeritav.
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: K Juul 01, 2015 2:17 pm
Postitas TiitR
pilgrems kirjutas:Gaasi pedaaliga reguleeritakse pöördeid tühikäigu pööretest kuni piirajatese.
Eeldusel et tühikäigust jutt siis , gaasi pedaali pealt tuleva trossi teine ots pumbal peaks olema reguleeritav.
Ikka tühikäigu pööretest jah

.. aga tänud vastamast. Tahtsingi teada, kas on üldse võimalik.
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: K Juul 01, 2015 10:45 pm
Postitas Maasturid
jaan mmc kirjutas:100% kindel pole aga ilmselt tuleb pöörete tõstmiseks liigutada pumba kaant tahapoole.
Kas mitte pedaali juures oleva anduri liigutamisega ei muudeta selle mudelil(85kw) tühikäiku?
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: N Juul 02, 2015 7:40 pm
Postitas TiitR
Selgitan natuke, miks vaja natuke pöördeid tõsta. Asi selles, et olen juba eelnevalt kurtnud, et tühikäigul tiksuma jäädes viskab mootoritule põlema. Samas, kui peale käivitust varbaga natuke pöördeid tõsta (isegi 50 rpm-ist piisab tegelikult), siis tuld põlema ei löö. Sama effekt, kui tõmban õrnalt tooreklapi peale (pöörded kõrgemad), tuld põlema ei löö ja sõida või nädal aega järjest, kuni mootor jääb tühikäigule tiksuma ja hetk hiljem tuli põleb. Peale 5 min. mootori seiskamist, käivitusel jälle tuli kustu. Arvuti näitas kunagi vaid turborõhu viga, sai turborõhu andur vahetatud (Maasturi Tomm ütles kohe, et ei usu selle viga

, kuid vahetasin siiski anduri), ei midagi, täpselt sama keiss. Samas pole ei minekus, käivitumisel mingeid anomaaliaid, ka siis kui tuli põlema läheb. Pöördesse läheb korralikult mõlemal juhul, musta viskab vaid juhul, kui käiguga sinna 4000 rpm-i juurde lasta, EGR pimedaks tehtud (tuli põles ka enne seda). Üks diagnostika tegelane pakkus, et äkki registreerib tühikäigul liialt madala kütuserõhu ja sellest ka häiretuli (arvutit tookord taha panna polnud võimalik)?
P.S Oskab mõni tartlane soovitada veel mõnda Mitsu veakoode lugevat inimest/firmat?
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: N Juul 02, 2015 8:51 pm
Postitas Andrus Michelis
Kuiddas sellel õlirõhku mõõdab andur? Äkki annab väiksema väärtusega andur paigaldada?
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: N Juul 02, 2015 8:52 pm
Postitas TiitR
Andrus Michelis kirjutas:Kuiddas sellel õlirõhku mõõdab andur? Äkki annab väiksema väärtusega andur paigaldada?
Õlirõhu tuli kustub muidu koheselt peale käivitust?

Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: R Juul 03, 2015 4:43 pm
Postitas TiitR
jaan mmc kirjutas:Arvuti näitas kunagi vaid turborõhu viga,....
Remondi, diagnostika juhend ütleb, et veakoodid nr. 12, 41 ja 49 on omavahel seotud. Millise tahes neist, ilmnemisel tuleb kontrollida ka kaht ülejäänud süsteemi/veakoodi. 12 ja 49 näitavad ebanormaalset rõhku aga nr. 41veakood on : Main throttle solenoid valve sistem, ehk minu arusaamist mööda, õhuklapi (nö. gaasiklapp) pneumaatika klapp(id)/solenoidid. Seega peaksid ilmselt ka nende korrasolekut kontrollima.
Nr. 12 Boost pressure sensor system
Nr. 41 Main throttle solenoid valve system
Nr. 49 Over boost (variable geometry control pressure sensor sistem malfunction)
Tühikäigul vist see overboost roll ei mängi? Aga hea info..ilmselt siis jah selle throttle´ga asi seotud.
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: R Juul 03, 2015 9:31 pm
Postitas TiitR
jaan mmc kirjutas:
Koodi nr. 49 võiks tühikäigul tõesti välistada. Aga oleks hea kui sa selle täpse koodi ka välja loeksid.
Sellest ka minu ülalnimetatud küsimus, et teab keegi mõnda head Mitsu veakoodi lugejat Tartus?

Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: P Okt 25, 2015 4:31 pm
Postitas TiitR
TiitR kirjutas:jaan mmc kirjutas:
Koodi nr. 49 võiks tühikäigul tõesti välistada. Aga oleks hea kui sa selle täpse koodi ka välja loeksid.
Sellest ka minu ülalnimetatud küsimus, et teab keegi mõnda head Mitsu veakoodi lugejat Tartus?

Uuendaks natuke teemat. Mure ikka sama

Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: K Mär 23, 2016 6:23 pm
Postitas rauki
Omasin kunagi sama murega isendit.Puhastati küll turbo pistikuid ja siis turbo klappi.Korraks kustus mootorituli ja u.2 nädalat kuni kuu ning asi algas otsast.Lõpuks saadi jälile ja vahetati ära mingi turbo klapp.Silberi mehed ütlesid,et suht tavaline viga antud mudelil.Mine uuri Silberist....see peaks neile tuttav probleem olema.( tegelt käis iilgelt närvi,et Silberi mehaanilud kohe seda viga ei avastanud,kuigi olin korduvalt seal käinud).
Kas sul tule põlema süttides jääb jõudu ka vähemaks?
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: K Mär 23, 2016 6:29 pm
Postitas TiitR
rauki kirjutas:
Kas sul tule põlema süttides jääb jõudu ka vähemaks?
Kusjuures mitte midagi ei muutu, käib sama jõudsalt edasi, ei suitse rohkem ega midagi. Aga oli sul samuti, et vaid tühikäigul viskas põlema? Huvitav on jah, et kui peale käivitust natukenegi varbaga gaasi peal hoida (piisab isegi vähem kui 100 rpm-st), siis tulukest põlema ei viska ja sõida ringi palju tahad...kuni jälle kohapeale mingiks 10..15 sekundiks tiksuma jääb.
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: L Apr 02, 2016 9:43 am
Postitas rauki
Täpselt samad sümptomid....ainult tühikäigul lõi tule põlema......ja ega alguses aru ei saanud,et uimasem on....alles siis kui korda tehti tuli jõudu juurde kõvasti.Mul oli automaatkastiga masin ja käru tõmbamisega oli probleeme.Peale remonti jaksas juba paremini tõmmata aga eks jõu puudus sellel masinal oli ikka olemas.
Kui sul on soov siis helista Kuressaare Silberautosse ja küsi,mis vidin sellel autol viimati ära vahetati ( nr. 640 MDR )
Kusjuures see vidin vahetati välja garantii korras sest kuulus tehase praagi ja tüüpvea hulka.
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: L Apr 02, 2016 11:00 am
Postitas Uko
Auto kontroll aju teeb tühikäigu pöörded nii nagu sinna ajusse on progetud.Et neid tõsta peaks aju kallale minema ,seda ilmselt pole mõtet teha.Kuna eelnevalt oli juttu turbo mingist klapist siis,kuna on muutuva geomeetriaga turbo ,ehk tõesti mingi labade andur või asi annab natuke vale infot.Küll tuli pikk jutt.Aga see selleks.Palju neid tühikäigu pöördeid on hetkel?Sellel on kotroll pihusti ka või?Olen sinna kapoti alla vaadanud küll aga ei tule enam ette,
Re: K: L200 2,5 tdi pöörete tõstmine?
Postitatud: L Apr 02, 2016 11:26 am
Postitas TiitR
Uko kirjutas:Auto kontroll aju teeb tühikäigu pöörded nii nagu sinna ajusse on progetud.Et neid tõsta peaks aju kallale minema ,seda ilmselt pole mõtet teha.Kuna eelnevalt oli juttu turbo mingist klapist siis,kuna on muutuva geomeetriaga turbo ,ehk tõesti mingi labade andur või asi annab natuke vale infot.Küll tuli pikk jutt.Aga see selleks.Palju neid tühikäigu pöördeid on hetkel?Sellel on kotroll pihusti ka või?Olen sinna kapoti alla vaadanud küll aga ei tule enam ette,
Pöörded on 700 rpm-i, kui tõsta näiteks 800 peale, siis tuld põlema ei löö.
P.S nagu eespool kusagil juba kirjutasin, siis diagnostika näitab turbo rõhuanduri viga. Rõhuandur sai vahetatud, kuid midagi ei muutunud.