1. leht 1-st
Land Cruiser 80 diisli pumba tuunimine
Postitatud: E Juun 29, 2015 4:22 pm
Postitas valka
Kas on kogemusi länkari kütusepumba tuunimisega? Internetis on selle kohta omajagu infot, aga on kellegil reaalset kogemust/kokkupuudet? Võib soovitada ka asjalikku mehaanikut, kes teemast rohkem jagab.
http://xxiindustries.com/Diesel_Tuning.html
http://www.lcool.org/technical/80_serie ... p_adj.html
Re: Land Cruiser 80 diisli pumba tuunimine
Postitatud: K Juul 01, 2015 9:47 pm
Postitas valka
Ise küsin ise vastan. Kuna teadjamehi ei leidunud tuli asi endale selgeks teha. Pmst on LC80 mootor tehasest tulles üsna tugevalt alaforsseritud, et olla vastavuses erinevate saastenormidega, seda eriti 24V mootor. Vahe enne-pärast seadistamist on ikka väga tuntav. 1000rpm alates on jõud hoopis teine, turbo arendab rõhku juba 1400rpm pealt ja 1600rpm on tõmme sama, mis enne oli 2000rpm pealt. Suitsu on minimaalselt. Praegu rohkem peale ei keera, enne tuleb EGT andur paika panna.

Re: Land Cruiser 80 diisli pumba tuunimine
Postitatud: T Juul 07, 2015 7:06 am
Postitas martinp
Tere
Mis või kus Sa tegid või lasid teha? Mul sama mure, et enne 2000 ei taha nagu ärgata, 24 klapiline.
Martin
Re: Land Cruiser 80 diisli pumba tuunimine
Postitatud: T Juul 07, 2015 1:07 pm
Postitas valka
Tegin ise, põhiliselt selle õpetuse põhjal aga tagasihoidlikumalt:
http://www.landcruiserclub.net/forums/s ... seful-info
LC80 pumbal on 4 erinevat muudetavat parameetrit, mina keerasin neist kahte (pildi peal b ja d)

- lc80 pump.JPG (32.18 KiB) Vaadatud 2948 korda
B ehk off-boost on pumba peal olev sisekuuskandiga mutter, millel on 12mm kontra peal. See määrab maksimaalse kütusekoguse kui turbo veel üldse rõhku ei tekita. See näeb pumba seest välja nagu viltuse profiiliga lõigatud paks seib ehk keerates seda 360 kraadi on algasend tagasi. Seda oli kõige parem keerata tunde järgi, siis saab aru kus on kõige vähem takistust ja kus on rohkem. Rohkem takistust=rohkem kütust.
D ehk madala-keskmise turborõhu kütusekogus. Mõjutab auto käitumist madalatel pööretel kõige rohkem. Selleni pääsemiseks tuleb 24V mootoril eemaldada vaakumvoolik, mis tuleb BACS-ist (pruuni värvi jubin pumba kohal) ja läheb kütusepumpa. Selle all tuleb nr. 17 padruniga polt eest keerata. Sealt on näha ümmargune hammasratas, mis reguleerib vedru vastupinget vaakumile. Seda pisikese kruvikeerajaga mootorist eemale liigutades vähendatakse vedru eelpinget ja mootor saab rohkem kütust peale. Seal on üsna kitsas, kannatust. Edasi on katse-eksitusmeetod, palju hammasratast keerata tuleb. Kui summutist musta viskab=põlemata kütus=liiga palju keeratud.

- lc80 pump1.JPG (30.68 KiB) Vaadatud 2948 korda
Soovitan lingil olevat teksti ka lugeda, aga põhimõtteliselt nii see käib

Re: Land Cruiser 80 diisli pumba tuunimine
Postitatud: T Juul 07, 2015 5:47 pm
Postitas martinp
Tänud, kuid krt ise ma seda igaksjuhuks näppima ei hakka, muidu ei liigu enam äkki 3000 pealt ka

.
Võiks muidugi võrrelda minekut kellegi 24 klapilisega - oskaks vahet tunda.
Re: Land Cruiser 80 diisli pumba tuunimine
Postitatud: K Aug 05, 2015 6:45 pm
Postitas XJTD45
Tere
Tegu on väga hea ja lollikindla ning enamasti tõesti miinimumini seadistatud tehase pumbaga. Ehitus on lihtne, alati töötab ja väga lihtne seadistada. Mul on analoogne pump XJ cherokee peal ja sai üle käidud koos mootoriga. Peale seda on tunda, et nüüd oleks vaja rohkem laadimisrõhku sest kütet tuleb piisavalt. Kütusekulule mõjus ... ma arvan, et hästi, kui koguaeg sõita sirge jalaga kui vaja kiirendada siis 700km kohta keskmine tuli 10l. Varem oli lahja kuid nüüd jaksab kenasti. Küsimusi või muresi on siis võib pöörduda. Ütleks siinkohal veel, et mootorid kestavad tehase turbodega kõik. Kui ära laguneb siis oli selleks juba enne mõjuv põhjus olemas.