1. leht 2-st

TJ blower motor resistor

Postitatud: L Veebr 03, 2007 12:24 pm
Postitas tanel
Ehk "teeme ise sada asja ja sitast sepikut."
Mõtlesin, et panen ajaviiteks siia kirja, ehk kellelgi tulevikus abi ja vähem jahmerdamist.

Eks TJ-de omanikud tea ise juba omast käest või vähemalt foorumite lugemise põhjal, et salongiventika pöörete reguleerimise takisti üks saadanast asi on ja näkku paneb. Põleb maha ja see on tüüpviga...
Mul kustusid ka üksteise järel erinevad kiirused, õnneks on insenerid niipalju mõelda viitsinud, et 4. ehk suurim kiirus on otse, mitte läbi takisti, vent on-off rezhiimis, aga salongis on soe ja aknad puhtad.

Okei, kiskusin enda takisti välja, mõõtsin üle, surnud jah.
BTW, selle välja kiskumine on tõeline PITA. Ilma kardaaniristideta padrunikomplektita ei kujuta ette... Huvilistele osutavad pildid-lingid ehk eraldi.
Sammud toppartsi, küsisin hinda (820.-, kiunatasin, aga mõtlesin, et okei, proovime, kui iga aasta minema hakkab, mingu p*, sõidangi on-off rezhiimis, a ehk kestab paremini).
Sain eile kätte. Vaatan poes ja mõtlen... Ei ole sama jupp. Müüjaga vaatame koos kataloogist, aastaarvud-kõik-asjad klapivad, aga jupp teine. Selge, müüja pole milleski süüdi, kaenlasse ja minekut, kuidagi ikka kombineerib. Kodus vaatan välja prinditud pilte - ongi kahesuguseid, ise loll, et varem ei täheldanud. Kust see piir ja üleminek läheb ja kas erinevad tehased hakkasid erinevatel aegadel uut tüüpi juppe pruukima, KST. Et siis poes küsi jupi tellimisel tingimata pilte vaadata, tead mida tellid.

Siin siis uus (valge ja paksem) ja vana (must ja õhuke) takisti kõrvuti.
Pilt
Isegi pistikud on erinevad, kuju teine ja uuel 4 ning vanal 5 klemmi. TMV...
Pistikutega on lihtne õnneks, vanal tüübil on üks klemm kasutamata lihtsalt (paremalt 2.)

Muide, vaadates vana takistit, jäi mulle üldse segaseks, misasi see on. Kuidagimoodi poleks välja mõelnud näpu vahel keerutades, et see on takisti. Õhuga jahutatav. Mitte üht siili-radikat peal ei ole.
Pilt

Mõnes kohas oli email mullitama hakanud. Mul tekkis kuri kahtlus, kraapisin noaga natuke maha, selle peale ei teadnud enam kas naerda või ropendada.
Pilt

No comments.
Insener, kes sellise lahenduse välja mõtles, sünnib järgmises elus igatahes peldikupaberina.

Pilu, millesse see õnnetu vidin käib, on vastav.
Pilt

Okei, kuna uue jupi jahile minna ja 800-t krooni maha visata ei viitsinud, tuli kahest üks teha. Trükkplaat nahui, uus takisti juppeks.
Pilt
Pilt

Uuel takil on näha ka termokaitse, see ees olev ümmargune junn. Paneb 121 C pealt saba. Sügasin kukalt ja mõtlesin, võtsin igaks juhuks kasutusele. Parem uuesti surnud takk kui üles sulanud või maha põlenud salongiküte...

Juppe külge pannes kargas pähe, et kurat, vähemalt termokaitset ju joota ei saa... Okei, selle pressime kuidagi. Takistustraate jootma asudes selgus, et neid ka ei saa või kasvavad mul käed p* välja, minu kasutuses olnud räbustid (kampol ja jootepasta) ei aidanud, tina hülgas seda materjali nagu elavhõbe.
Okei, sai kõik redneck "pressliitmikega" tehtud ja et need mängima ei hakkaks, plätserdasin epot peale. Kogu selle jebanni juures tuli kogu aeg meeles pidada, et need spiraalid sealt cm kõrgusest pilust sisse mahuksid.

Pilt
Pilt

Näeb välja tõeliselt ebakultuurne. :lol: Aga töötab.

Veel - väikseima kiiruse juppi ei võtnudki kasutusele. Mahtunud poleks kusagile ja ega teda eriti tarvis ka ei ole, 2. kiirus ongi esimene, mille jaoks üldse venti sisse panna võiks IMO.
BTW, takistused on naljakalt väikesed. 2. kiiruse jaoks on 1,3 oomi, 3. jaoks 0,6. Kratsisin kukalt, aga praktikas selgus pärast, et väga normaalselt toimib ja õiged suurused.

Eks näis, kaua kestab. Kui nüüd uuesti miskit saba annab seal, siis enam vist ei hakka möllama... või kui, siis peaks uue "vana takisti tooriku" vähemalt saama, enam selle epokihi alt klemme välja urgitsema hakata jmt ei viitsi.

Postitatud: L Veebr 03, 2007 7:27 pm
Postitas ivanvillis
see must takisti on samasugune nagu mul primeral oli... sain ühe elektriku numbri kes jootis sinna natuke juurde ja küsis 50kulli... ˇˇuusˇˇ oleks maksnud lammutuses 700.-
iga elektrik muidugi ei oska seda

Postitatud: E Veebr 05, 2007 7:14 pm
Postitas leek
oot,mul selline viga,et vent puhub max asendis suht nõrgalt-kas siis sama asi läbi?
tegu XJ-kerega!

Postitatud: E Veebr 05, 2007 8:41 pm
Postitas Tegija
Tegu ilmselt mootori mähiste läbipõlemisega. Kuna suurem koormus on põletanud läbi termotakisti (t mõjul) on järgi ainult kõige kiirem kiirus, mis ei läbi termo takki. Vaid on otse mootorile. Mõõta mootori voolutarbivus amprites .mis peaks jääma max. korral kuni 3-4a juurde.

Re: TJ blower motor resistor

Postitatud: T Veebr 06, 2007 11:02 am
Postitas Raits
Siin siis uus (valge ja paksem) ja vana (must ja õhuke) takisti kõrvuti.
Pilt

See uus paksem on XJ -i oma vahetasin enda autol just mõni kuu tagasi ära.

Re: TJ blower motor resistor

Postitatud: T Veebr 06, 2007 12:01 pm
Postitas tanel
Raits kirjutas:See uus paksem on XJ -i oma vahetasin enda autol just mõni kuu tagasi ära.
Nojah. Seda on TJ-dele ka pandud, uuematele siis ilmselt. Varuosa kood ja kõik klappisid. :| Aga no ilmselt sai parem kui originaaljupp mul, see on nii p***est kontseptsiooniga et see ei saagi töötada vähegi pikemat aega.
BTW - foorumeid lugedes on mulje jäänud, et uuema tüübi takistil kipub saba panema see termokaitse seal... tasub proovida, kas asi selles. Tuleb way odavam kui kogu krempli ostmine. Peaks saadaval olema
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... !33-261-21
(krt, seda urli ei osata lingiks formattida phpbb poolt, tuleb kopi-pastet kasutada)

Postitatud: L Veebr 10, 2007 7:23 pm
Postitas leek
Tegija kirjutas:Tegu ilmselt mootori mähiste läbipõlemisega. Kuna suurem koormus on põletanud läbi termotakisti (t mõjul) on järgi ainult kõige kiirem kiirus, mis ei läbi termo takki. Vaid on otse mootorile. Mõõta mootori voolutarbivus amprites .mis peaks jääma max. korral kuni 3-4a juurde.
kui mootori mähis on saba andnud siis ei tohiks mootor ju üldse häält tehagi!

Re: TJ blower motor resistor

Postitatud: L Veebr 10, 2007 7:41 pm
Postitas Siller
tanel kirjutas:http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... !33-261-21
(krt, seda urli ei osata lingiks formattida phpbb poolt, tuleb kopi-pastet kasutada)

Et saada linki tööle, siis lihtsalt copy paste see link siia ja vsjoo.
Pole vaja neid [url] tage kasutada.

lihtsalt nii:
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store. ... !33-261-21


Parimat,
Siller

Postitatud: L Veebr 10, 2007 7:43 pm
Postitas erik
Lühis mähise keerdude vahel põhjustab küll sellist anomaaliat, nagu võimsuse vähenemine aga see on äärmiselt harva juhtuv asi. Pigem on probleemiks miski mu, nagu:

halb kontakt
lahtine tiivik
umbes ventsüsteem või salongi radiaator.
jne.

Postitatud: L Veebr 10, 2007 8:18 pm
Postitas leek
kas ikka selles vaakumnõus,mis asub paremal pool stange sees ei või probleem olla!

Postitatud: L Veebr 10, 2007 8:20 pm
Postitas erik
vabalt võib.

Postitatud: L Veebr 10, 2007 8:24 pm
Postitas tont
leek kirjutas:kas ikka selles vaakumnõus,mis asub paremal pool stange sees ei või probleem olla!
mis selle vaakumnõu mõte/töö ültse on ?

Postitatud: L Veebr 10, 2007 10:18 pm
Postitas leek
sinna jooksevad kokku 4vaakumvoolikut-vähemalt üks mõjutab seda millisest restis puhub sul mingit õhku
teine voolik tundub olevat püsikiirusehoidjaga seotud aga ülejäänud kahe mõte on teadmata!

Postitatud: L Veebr 10, 2007 10:40 pm
Postitas erik
See on reservanum, kuna alati süsteemis vaakumit ei ole, siis saab sealt vaakumit, puhkudel a.la mootor seisab jne. Selle võib ka minema loopida, kütte asjad jäävad pmst tööle.

Postitatud: P Veebr 11, 2007 7:39 am
Postitas leek
põhimõtteliselt võib ja selle potsiku mine visata aga vaakumiotsad pead kokkuühendama.