1. leht 2-st

Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 10:02 am
Postitas erik
Sai koos Hardoga külastatud Horvaatias toimuvat võistlust (see kestab hetkel ikka veel) mõttega vaadata ja kogeda, mis teised maailmas teevad. Lühi kokkuvõte: "kuradi äge raisk".
Tegin mõned klõpsud ka, mille pildid laen pärat mõningast ülevaatamist kuhugi albumisse. Eks Hardo pritsib omi muljeid ise.

Autod, millega sõidetakse on valdavalt suunitletud kiireks liikumiseks kõvemal pinnasel, kui soo. Kolm vintsi, igas suunas tõmbamiseks, pole mingi haruldus, vintsid on valdavalt kiired, kahe mootoriga elektrilised. Coilover ja bump stop on reegel, mitte erand, Oristrutit olid paljudel kasutusel, aga jälle koos bump stoppidega. Volvo sild oli paljudel all, aga nägi ka muud, poppi aftermarket ja custom eksootikat, mida tavaliselt kasutavad Trophy Racerid, sirge sild sõitis seal ka väga hästi. Eks sellest võib igaüks järeldusi teha, millega tegemist. Kaalu küll keegi eriti ei jälginud ja autod paistsid olma 2 ja + tonni. Kuigi Hardo rahustuseks peab ütlema, et kõrvalt vaadates tundusid need kergemad natuke paremini liikuvat. Seda võib ka järeldada, sellest, et venelased kipuvad seal ülbitsema ja peanahkasid võtma. Sõit ise käib puhtalt legendi järgi, paljudel on autos igaks juhuks kaks trippmeetrit. GPS on keelatud, samuti ka igasugused muud asukoha määrajad. Sõit kestab 6 ja enam päeva, iga päev katse või kaks. Kiiremad lõpetasid päeva 3 -4 tunniga, aeglasemad olid 9 ja rohkem tundi katsel. Igatahes see mida nägime on vägev, super maastik, väga suurte kõrgustevahedega, metsane loodus, kus iga mäe vahel olevas orus voolab midagi, paksemat ja vedelamat, sekka savi, liiva, muda, kruusa jne jne. Kindlakäega juhi ja raudse närviga kaardilugeja paradiis.

Pilt

Pilt

http://www.croatia-trophy.org

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 8:41 pm
Postitas Movistar
Erik ütles tegelikult juba kõik põhilise ära . Kirjutan siis vähe teise nurga alt kuna paljud helistavad ja uurivad ja ei viitsi sama juttu kõigile üle rääkida .
Eks peamine põhjus miks me üldse sinna läksime oli see ,et aru saada kuidas sealmaal asjad käivad ja kas see ikka on nii hea kui lõunanaabrid ja idanaabrid mulle rääkinud on. On küll hea. See loodus pakub uskumatuid võimalusi offroadiks sõna otseses mõttes ja alad on meeletu suurusega. Esimese 2 päeva legendid oli ca 55 ja 80 km pikad .
Tahaks 2016 ise peale minna ja loodetavasti tekib ka teisi huvilisi,et kulusid optimeerida,eriti mis puudutab võistlusautode transporti sinna .
2200 km Tallinnast ei ole just kiviga visata ja tasuta ei lähe asjad kohale . Vaadates mis tehnikaga seal sõideti siis ei ole kahtlustki,et meie autod on seal konkurentsis . Põhilise määrab ikkagi legendi lugemise kiirus ja oskus ning õnnel on kindlasti suur osakaal. Sellised autod mis juba safaritel lagunevad või 3 tunnist krossi ära ei kesta võib rahulikult koju jätta.Tegemist on siiski 8 päevase võistlusega mitte mingi nalja tegemisega . Kohal on euroopa tugevaimad offroadi harrastajad ja proffessionaalsed sõitjad .
Tegemist on samasuguse pika võistlusega nagu Ladoga kuid minumeelest on seal kõvasti eeliseid Venemaa ees mitte jättes mainimata hetkel mitte just soodsat poliitilist olukorda . Need kellele meeldib muidugi soos tiksuda,pole seal midagi teha kuna soo meie arusaamise järgi seal üldse puudub.Samas on olemas võimalus osa võtta mõlemist kuna võistlustel on ca 3 nädalane vahe kalendrit tehes sisse arvestatud.
Sääski nägime 5 päeva jooksul vist ühte ja seegi lendas ilma palumata minema :) Ladogal on kõvasti tegemist,et sind verest tühjaks ei imetaks .
Laager on ühes ja samas kohas ning seda ei pea koguaeg pakkima ja uude kohta ümber vedama. Laagris liikusid pidevalt ringi turvad ja üldse tundus kuidagi turvaline jätta oma asjad ilma valveta . Laagris oli autode pesuplats , joogivesi,prügikonteinerid, peldikud iga nurga peal,baar jookide ja kohviga ning korralik välisöökla võistlejatele ja tehnilisele personalile kus talongidega süüa sai . Laagris puudus ka igasugune sularahaga arveldamine ja selleks tuli sula vahetada korraldaja juures plastraha vastu ( tokensid) mille eest siis mida iganes osta mis valikus oli. Kohalik õlu oli igatahes hea ja sinna me plastik põhiliselt kulus :)
Katsed on ca 30 km raadiuses.
Lähedal on ka odav ja väga suur hotell kuhu ennast lahedalt majutada ja ennast inimese moodi tunda kui ei taha matkamajas või telgis ööbida.
Tundus,et väga paljud võistlejad kasutasid seda võimalust .
Vesi oli välibasseinis 32 kraadi :D Päris hea pärast rasket päeva vedeleda ja haigeid konte leotada.Kui haiged ,sõltub vedrustusest :)
Suhtumine oli Euroopalik . Korraldaja oli sõbralik ja väljastas meile peale väikest vestlust ilma pikema jututa pressi käepaelad ja pealtvaatamiskohtade kaardid (täpsemalt siis legendi,et kuidas nende kohtadeni jõuda) ning aknakleebise,et saaksime laagris vabalt ringi liikuda. Legendi ülesehitus oli lihtne ja ilma mingi vaevata saime pealtvaatamist nautida. Kahju ainult,et see nii lühikeseks jäi ja ei olnud võimalust võistluse lõpuni kohal olla. Eriti oleks tahtnud näha tänast krossipäeva.
Kui mõni huvitav seik meelde tuleb siis lisan juurde.
Loodetavasti ei venita Erik pikalt piltidega ja paneb need varsti vaatamiseks üles.

Seniks aga nautige korraldaja poolt lisatavaid videoklippe igast päevast :

https://www.youtube.com/channel/UC3n1nH ... 2gl4w1T68w


Pilt

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 8:58 pm
Postitas mihkelmihkel
Movistar kirjutas: Laagris puudus ka igasugune sularahaga arveldamine ja selleks tuli sula vahetada korraldaja juures plastraha vastu ( tokensid) mille eest siis mida iganes osta mis valikus oli.
Mis eesmärk sellel tokensite süsteemil on? Tundub nagu lihtsalt lisatööd nii korraldajale kui osalejale...

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 9:01 pm
Postitas Movistar
mihkelmihkel kirjutas:
Movistar kirjutas: Laagris puudus ka igasugune sularahaga arveldamine ja selleks tuli sula vahetada korraldaja juures plastraha vastu ( tokensid) mille eest siis mida iganes osta mis valikus oli.
Mis eesmärk sellel tokensite süsteemil on? Tundub nagu lihtsalt lisatööd nii korraldajale kui osalejale...
Mis lisatööd sees siis tekitab sinu arvates ? Minumeelest oli see lihtsamast lihtsam.
Suvalise näitena võib tuua selle,et raha tuuakse otse korraldaja kätte ja puudub igasugune võimalus kasvõi selle kadumiseks .

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 10:55 pm
Postitas erik
No proovime lingi andmisega dropboxi galeriisse. I päeva laagrisse saabunud, valdavalt pildid erinevatest tehnilistest lahendustest:

https://www.dropbox.com/sh/83m4l4hg7mqn ... Rhoba?dl=0

PS kas keegi teab mis jama on, et ümbertöödeldud ja keeratud pildid jälle valet pidi on?

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 11:29 pm
Postitas erik
Teepeal võistlustele leidsime tee äärest Horvaatia (iseseisvussõja) kodusõja muuseumi, kui keegi ei tea millega tegemist siis wiki link:

https://et.wikipedia.org/wiki/Horvaatia ... ss%C3%B5da

Igatahes, piirkonnas, kus toimus võistlus, oli külades ikka veel sõja tõttu mahajäetud ja purustatud maju, või lihtsalt elas mõni vaesem inimene majas, mida kaunistasid kuuliaugud... :mg

https://www.dropbox.com/sh/vdz41jiw27ht ... R_SHa?dl=0

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: E Mai 04, 2015 11:51 pm
Postitas erik
II ja III päev, laagrisse on lisandunud hulganisti masinad, hiljem koguti autod kokku linna peaväljakule ja siis läks lahti...


https://www.dropbox.com/sh/uy8tsplgt8ez ... WEvja?dl=0

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: T Mai 05, 2015 8:39 pm
Postitas AINIONU
Ankrud on küll tehnika kõrgem pilotaaž.
Ma seda meelt, et Mog-i sillad, Corvette kone ja traktori rehv, ning oled kõrges mängus(muidugi teras munad ennemkõike)

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: T Mai 05, 2015 10:17 pm
Postitas Movistar
AINIONU kirjutas: Ma seda meelt, et Mog-i sillad, Corvette kone ja traktori rehv, ning oled kõrges mängus(muidugi teras munad ennemkõike)
Millises riigis sellises koosluses kõrges mängus ollakse ? :D

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: T Mai 05, 2015 10:36 pm
Postitas AINIONU
Mog-i sild kannatab suuremat pauku pähe ladumisel, ennem kui hakkab seibe sülitama.(aga loomulikult kõik on võimalik seibideks lasta)
Kasvõi eelkõneldud võistlusel oleks see kombo arvestatav, sest puudub soine pinnas kus saad kaalu eelise. Kuna kiirused on suured siis pardli mootoriga pole mõtet ju siristada.
Rehv tundub neil kah olevat suhteliselt kehvakene-ei tea miks, kas reeglid sellised?

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: T Mai 05, 2015 11:13 pm
Postitas tuningman
Ma imestan ikka neid ulme kiireid elektri vintse :shock:
Samas paistis piltidelt mingeid difripõhise ülekandega mehaanilisi asju, või nägin valesti :roll:
Iseenesest tundub suht raju üritus olema...paneks like, kui selline koht oleks...

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: T Mai 05, 2015 11:50 pm
Postitas erik
Rehv on väike, et pidurid, rool ja vedrustus paremini töötaks. Paistis nii, sirge sillaga meestel suured rehvid, portaalimeestel väiksed. Reeglitega on nii, et pmst reegleid ei ole. Mis teebki asja väga huvitavaks. Oma asi, mis klassi sa ennast registreerid, kas väga karmi, või lihtsalt karmi

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: K Mai 06, 2015 12:49 am
Postitas ed101
Lihtsalt aruteluks, mitte et endal reaalne huvi oleks, aga viskasin siis pilgu neile reegliteta reeglitele.
The Rules kirjutas:Every 4×4 vehicle that is road legal in its country of origin (has a registration plate and a valid international insurance certificate) is allowed to enter the race.
Prototypes are not eligible.
Kas Eesti sportautod on sellises mõttes tänavalegaalsed?
Prototüübid… Erikul on ilmselt osad pildid sassi läinud :lol:

The Rules kirjutas:Tractor tyres and tyres with rubber spikes or studs are not permitted. It is, however, permitted to cut and alter the treads of existing tyres.
Unimog tyre profiles are allowed for Unimogs or for vehicles constructed on Unimog basis.
Nii palju siis traktori rehvi austajatele. Ja mis kvalifikatsioon on Unimogi rehv?

Üllatuseks leidsin, et vähemalt sellenimeline 4x4 võistlus on juba aastast 2000 ja hoolimata lakoonilistest reeglitest tundub ikka jätkusuutlik.

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: K Mai 06, 2015 9:34 am
Postitas erik
AINIONU kirjutas:Mog-i sild kannatab suuremat pauku pähe ladumisel, ennem kui hakkab seibe sülitama.(aga loomulikult kõik on võimalik seibideks lasta)
Kasvõi eelkõneldud võistlusel oleks see kombo arvestatav, sest puudub soine pinnas kus saad kaalu eelise. Kuna kiirused on suured siis pardli mootoriga pole mõtet ju siristada.
Rehv tundub neil kah olevat suhteliselt kehvakene-ei tea miks, kas reeglid sellised?

Pole küll teema, kus asja tehniliselt lahkama hakata, aga moogi sild ei anna eelist isegi seal, kuna väga oluline on vedrustuse töö, raske sillaga läheb see natuke keeruliseks... kuigi kallakutel sõitmisel võib sellest isegi abi olla. Aga väiksem ratas ja volvo sild toimis seal kõrvalt vaadates väga kenasti, siis pole hobuste peale ladumisega ka mingeid probleeme.

Re: Croatia Trophy 2015

Postitatud: K Mai 06, 2015 9:42 am
Postitas erik
ed101 kirjutas: Üllatuseks leidsin, et vähemalt sellenimeline 4x4 võistlus on juba aastast 2000 ja hoolimata lakoonilistest reeglitest tundub ikka jätkusuutlik.
Ei, ei Egert, see pole lihtsalt jätkusuutlik see on ultimaatselt äge võistlus, kuhu ikka ja jälle võistlema tagasi minnakse. Tänavu on stardis 52 võistlejat, pooled ilmselt nautimas, mitte veri ninast väljas pressimas.