1. leht 2-st

Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: R Apr 10, 2015 4:46 pm
Postitas timosuur
Plaanin vahetada senise Škoda Octavia Scouti välja (linna)maasturi vastu, kuna Eesti külateed ja metsarajad on selle masina jaoks liiga katkiseks muutuda jõudnud.
Palun abi/soovitusi, et millist uut valida.

Kriteeriumid on järgmised:
- liigun looduses teadustöö tõttu, mistõttu tihti tuleb sõita piirkondadesse, kus pole aastaid mingit liiklust olnud või siis ainult metsaveomasinad teid lõhkunud
- enamasti liigun üksi, aga auto võiks mahutada lahedalt ka 2-3 kolleegi koos nende teadusvarustusega
- iga-aastaselt sõidan maha umbes 40000 km
- 50% sõitmisest on asfaldil, 30% kruusa- ja külavaheteedel, 10% metsaradadel, 10% väga katkistel või mudastel teedel
- eelmise punkti põhjal - auto võiks olla mugav ka linnaliikluseks ning igapäevasõitudeks, mitte spets offroad masin - aga samas võimaldama ligipääsu kaugetesse ja raskete teeoludega paikadesse (kuhu kõndimiseks vahemaad liiga pikaks jäävad)
- auto hind võiks jääda 5000-6000 euro piirimaile
- auto vanus võiks olla kuni 10 aastat (kasko saamise tõttu ja vist ka firma nimele ost)
- auto läbisõit võiks jääda paarisaja tuhande piiresse (kuigi tõenäoliselt on kõigil seda keeratud)
- auto kütuseks võiks olla diisel (saan soodsamalt)
- auto keskmine kütusekulu võiks jääda 6-7 liitri piiresse
- muretseksin lisaks veel korraliku põhjakaitse, (käsi)vintsi, korralikumad ja suuremad mudarehvid

Auto24.ee lehel vastavate valikute all on päris palju erinevaid masinaid, domineerivad selles nimekirjas aga järgmised:
- Nissan Xtrail
- Kia Sorento
- Jeep Cherokee
- Ssangyongid, Hyundaid jt ka, aga nende osas olen ettevaatlik...

Sooviks nüüd austatud maasturikasutajate hinnanguid (soovitatavalt isiklikel kogemustel põhinevaid), et millised neist eelmainitud masinatest (või teistest Auto24.ee müüginimekirjas olevatest) on nii kvaliteedilt, vastupidavuselt kui keskmisest kehvemate teede läbimise poolest paremad?
Olen ise kõigis neis masinates istunud, ükski pole ebameeldivat tunnet tekkinud, muda sees aga neid proovida pole saanud.

Autodevalik siin:
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: R Apr 10, 2015 6:01 pm
Postitas TiitR
timosuur kirjutas: - auto keskmine kütusekulu võiks jääda 6-7 liitri piiresse
See kriteerium kustutab kogu valikus olevad autod (eriti, kui soovisid ka karvasema rehvi panna) :wink:
Edit: Näiteks mul proua kulgeb ringi Passat 1,9tdi autom. (küll 90% linnas) ja keskmine kulu 7,2 L., et siis... 8)

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: R Apr 10, 2015 9:14 pm
Postitas laurz
Nimekirjast,,,,,,Ford Ranger.Ainuke millega mina julgeks metsas turnida.Ja need on ikka kuradima töökindlad :) Silmas pean muidugi eelmist põlvkonda :)

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: R Apr 10, 2015 9:29 pm
Postitas RistoRR
Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole... :D
Muidu Sorento kohta võin rääkida küll :wink:

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: R Apr 10, 2015 11:24 pm
Postitas Landy
RistoRR kirjutas:Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole... :D
Väike, ökonoomne, aga kõva ronija mis soovtud kütekuluga- Suzuki Jimny 1,5L Diiisel.
Oli selline meil Imedepõlul müügis (cabrio) ja tagsillaga maanteel/linnas sõites oli kulu 6-7L/100km, nelikveoga metsas liitri võrra rohkem.
Praegu ühe jahimehe kasutuses ja väga rahul, sest tegu jahipiirkonna ökonoomseima ja parima manööverduvõimega metsas ronija.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: R Apr 10, 2015 11:49 pm
Postitas RistoRR
Landy kirjutas:
RistoRR kirjutas:Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole... :D
Väike, ökonoomne, aga kõva ronija mis soovtud kütekuluga- Suzuki Jimny 1,5L Diiisel.
Oli selline meil Imedepõlul müügis (cabrio) ja tagsillaga maanteel/linnas sõites oli kulu 6-7L/100km, nelikveoga metsas liitri võrra rohkem.
Praegu ühe jahimehe kasutuses ja väga rahul, sest tegu jahipiirkonna ökonoomseima ja parima manööverduvõimega metsas ronija.
Räägime kodanikule siiski kättesaadavatest asjadest :D

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 12:27 am
Postitas ahto42
Korras xtrail paneb maanteel alla 6 kui püsida piirkiirustes. Mul keskmine tuleb 7,5-8l. 70% linnas. + lukustatav nelivedu.
mul 4veo valiku nupp AUTO asendis koguaeg.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 10:13 am
Postitas TarviR
RistoRR kirjutas:
Landy kirjutas:
RistoRR kirjutas:Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole... :D
Väike, ökonoomne, aga kõva ronija mis soovtud kütekuluga- Suzuki Jimny 1,5L Diiisel.
Oli selline meil Imedepõlul müügis (cabrio) ja tagsillaga maanteel/linnas sõites oli kulu 6-7L/100km, nelikveoga metsas liitri võrra rohkem.
Praegu ühe jahimehe kasutuses ja väga rahul, sest tegu jahipiirkonna ökonoomseima ja parima manööverduvõimega metsas ronija.
Räägime kodanikule siiski kättesaadavatest asjadest :D
Saksas neid kümnetega müügis.

Mina võtaks nimekirja ka lühikese Toyota LC120. tõsi küttekulu ja hind soovitud vahemikku ei mahu.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 3:24 pm
Postitas Alari
7 sajale ei sõida ükski maastur.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 6:51 pm
Postitas timosuur
Täpsustan veidi oma soove.

Kütusekulu selles vahemikus oli "soovitatav", samas nagu siin on mainitud ja nagu ka ise olen kuulnud, siis vähemalt X-traili puhul on see kohati täiesti reaalne.
Maanteesõidust käib eelkõige jutt, linnas ja metsaradadel on loomulikult numbrid teistsugused.

Rangeri ja Jimny probleemiks on minu puhul mahutavus ja mugavus. Seda just pikemate otsade sõitmisel kui rahvast autos ka rohkem on.
Jimny sarnase tahaks tulevikus kodulähedaste mülgaste avastamiseks soetada, praegu otsin aga pigem mugavamat töösõitude masinat.

Saksa portaale olen vaadanud, seal on jah vastava kriteeriumi masinaid sadades, aga Saksast ost on nagu põrsa kotis ostmine - kunagi ei tea, mille saad.
Koos lisakuludega (tehnokontroll, transport jne) tuleb lõpuks kallim kui Eestist ostes. Vähemalt selline on minu arvamus momendil.

Paluks siiski kommentaare nii varemmainitud ja mu kriteeriumidele enam-vähem vastavate mudelite kohta (X-Trail, Sorento, Cherokee jms) kui teiste sobivate kohta.
Koos täpsustustega keskmise/reaalse kütusekulu osas, läbitavuse osas ning sellises vanuses masinate kvaliteedi ja võimaliku hetkeseisundi (nt lagunemine) osas.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 7:37 pm
Postitas RistoRR
Sorento
1) küttekulu arvestan ca 10,5 kesmiseks (tõste ja suurem rehv).
2) Raamil maasturi kohta ikka sigamugav minu jaoks :D
3) Läbivus arvestades pehmet välimust 5+, uskumatu kuhu enda omaga roninud olen, ootasin ikka nõrgemat temast.
4) Kestvus: no oleneb ikka hooldamisest, töö ja isikliku kogemuse arvelt ütlen, et kui hooldada siis kestab enam kui küll. Kehvadel teedel sillaosade kestvus igasuguste sõidukatest ikka peajagu üle. Mootor vajab hoolet, kui see tehtud siis suht pommikindel. Pidurid: eem, käsipidur vajab aeg-ajalt puhastamist määrimist. Kere: värvipinda läbivad vigastused väga ei meeldi, kipub roostetama kui koheselt vigastusele tähelepanu ei pööra, muidu ok. Heavy off-roadi käigus võivad (aga ei pruugi) plastikud irduda. Raam: suur, raske ja suht jäik kolakas, siiani pole probleeme nendega esinenud.

Lisaks:
5) Modifitseerimine raskendatud know how puudumise tõttu. Iseenesest 2'' vedrudest + ca 1'' keretõste on ilma tehasejuppe asendamata võimalik. Vintsi kohta ei tea veel öelda, pole sellesse süvenenud (stange taha igastahes saab kuidagi teda peita).
6) Varuosade saadavus ja hind üldjuhtudel hea, kui õigest kohast küsida :wink:

Edu otsinguil :)


PS: X-Trail ei liigitu päris maasturite klassi, parketikas siiski...

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 9:48 pm
Postitas Landy
Alari kirjutas:7 sajale ei sõida ükski maastur.
Sõistsin selle Jimny-ga vahepeal ise ringi, arvad, et keegi käis mulle öösel salaja kütet juurde valamas. et küttekulu väiksem paistaks?
Seal vahel sama Renault mootor, mis minu Daciala. Daccia kütte kulu suvel 4,x, talvel 5,x. Seega Jimny vahel 6-7L/100km täiesti reaalne.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: L Apr 11, 2015 10:46 pm
Postitas laurz
ahto42 kirjutas:Korras xtrail paneb maanteel alla 6 kui püsida piirkiirustes. Mul keskmine tuleb 7,5-8l. 70% linnas. + lukustatav nelivedu.
mul 4veo valiku nupp AUTO asendis koguaeg.
Pane sellele X le vähe karvasem rehv...siis näed mis juhtuma hakkab :D pilbaste arvelt võid küttekulu julgelt juurde kirjutada :D eriti kui kasutad AUTO asendit :D

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: P Apr 12, 2015 10:08 am
Postitas totu
Mina vaataks Sorentot, Santafed voi Fronterat. Ehk ka Foresteri/Outback i. E.läbi raua veoskeem võiks ikka olla. Viimasesse ei kvalifitseru, muuseas, paljud GC d. Las Haldexid ja muud sidurilised jäävad äärekivide ületamiseks.

Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik

Postitatud: P Apr 12, 2015 10:41 am
Postitas beginner
Frontera jääb välja ka selle tõttu, et need on rohkem kui 10a vanad.
Sorentosid paistab olevat päris palju valida, kaaluda võiks ka Terracan'i. Need muidugi rohkem pereautod ja töömasinaks vast Ranger/Navara sobivamad. Kunagi sai 2000a Navarat igapäevaselt sõiduauto asemel kasutatud ~1,5a, peaaegu iga nädalavahetus Tartu-Tallinna vahet käidud ja täitsa OK oli. Kuuti saab ikka päris palju kraami laduda võrreldes universaalkerega sõidukiga. Natuke tõstet, et suuremat rehvi alla panna, saab neile kõigile teha ilma suurema ümberehituseta.