1. leht 1-st
Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: T Mär 17, 2015 5:54 pm
Postitas nelikjooksja
Tere,
Tahaks meisterdada oma 1995a 4Runnerile kiire stabilisaatorvarda lahtisidestamise. Midagi sarnast nagu allpool oleval pildil:

Teine idee on teha katkestus otse vardale.
Tundub, et esimene idee on töökindlam. Kas on kellelgi soovitusi, kust tellida liigendeid (Heim Joints), mis peaks ka rasketes oludes vastu?
Mõte oli teha näiteks M10 sisekeermega mudelile.
Parimat,
Rünno
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: K Mär 18, 2015 8:35 am
Postitas Maaks
Kui need kuulliigendid valid, siis piisab kui ühe poole (vasaku või parema) ainult eemaldatava teed, teise võid originaali jätta. Ja eemaldada tuleks terve kont (ülevalt ja alt lahti), muidu jääb veel kuhugile vahele ja lõhub midagi ära.
Selles mõttes on keskelt lahti võõetav stabikas parem

Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: K Mär 18, 2015 11:25 am
Postitas poiss
Sorry rumala küsimuse pärast aga kui tihti sa seda lahti pead võtma, et selline teostus ette võtta?
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: K Mär 18, 2015 5:13 pm
Postitas nelikjooksja
Tere,
poiss kirjutas:Sorry rumala küsimuse pärast aga kui tihti sa seda lahti pead võtma, et selline teostus ette võtta?
Ma olen juba 3 korda ees murdnud need stabilisaatoriotsad ära. Ega seal palju pole vaja-pisut karmim kraaviline tee ja ongi jälle puru. Lisaks hoiaks see ka paremini rattaid maaga kontaktis. Arvestades kõiki muid ümberehitusi, siis see on selline "pisike"
Parimat,
Rünno
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: K Mär 18, 2015 6:54 pm
Postitas poiss
On`s stabikat üldse vaja kui see koguaeg irdub? Ilma oled proovinud? 33"-35" rattaga g-klassil mina vahet pole täheldanud ilma või mitte. Kas stabikas rohkem tänava teema pole? Mul aitab korralik amort ratta maas hoida ja ilma on jälle üks asi vähem kinni kännu taga. Treppis kruusakal on ilma parem sõita, teen seda igapäevaselt 7-8 km. Aga noh autod pole vennad...

.
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: K Mär 18, 2015 7:37 pm
Postitas tanel
Soovitaks ka puhta ilma proovida, tee väike proovisõit piima järele, loksuta rooli ja lappa slaalomit tühjal teel, vaata kuidas meeldib. Tunne jääb jutust, et väga palju trassi sa sellega ei nühi ja päris elu põdratest pole aktuaalne? Kui sobib, viska stabika kondid pagassi ja ülevaatuseks kruvid külge tagasi...
Need igast edevad kummipukside ja kuulliigenditega aftermarket osad on hästi toredad, ainult et mõnda teise riiki, kuhugi lõuna poole. Meie liiva, soola, tolmu, millekuradiiganesralli sööb need päris siva ära. Pole ilmselt võistluspill sul, et aina käppapidi küljes ripuks ja käruga uusi juppe iga kvartal sisse valaks...?
P.S: uuel wrangleril (JK) on võimalik nupust vabastatavat esistabikavarrast tellida. Maksab neeru, sees on plastmass, ortodokssed inimesed on ümber teinud metalli ja käsitsi manipuleerimise peale. Võid iseenesest uurida-sebida-modida, triviaalne ei pruugi olla, seal on mingid kuradi mikroskeemid ja trükkplaadid (sic!) sees... ja kindlasti pole jeep ainus, patrulli tagasilda sai ka mingi nupumänguga käiva varda, kui mu mälu ei peta.
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: K Mär 18, 2015 10:39 pm
Postitas erik
On ka kolmas variant stabika lukustamiseks, lahti laskmiseks, see on liugmuhviga, mis nuutidel jookseb. Võimalik lahendada ka tross, pneumo või krt teab mis ajamiga... sobilik sõlm oleks ka YJ wrangleri esisillast võtta, seal käib see esisilla pooltelje lahti ühendamiseks.
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: N Mär 19, 2015 8:18 am
Postitas uputaja
Ka IFS pillil polnud olulist vahet ilma stabikatta kihutades. Oma erinevatel poolmaasturitel lendas see esimese asjana vanarauda.
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: N Mär 19, 2015 9:59 am
Postitas nelikjooksja
Tere,
Uputamas enam ei käi liialt oma autot, sest lisavidinad on ta liialt raskeks teinud;) Peamiselt on kasutusel matkaautona, mida siis kord või kaks aastas liigutatakse u. 2000km kaugusele mägesesse. Seega maanteel oleks nagu hea seda vidinat omada. Peale Rumeenis lõhkumist oli väga tüütu maanteel "kõikuda"
Ise usun, et lähen selle esimese variandi peale, oskaks konstrueerida ka selle nuutidega mudeli, kuid liialt palju toimetamist. Lisaks ei tea, kuidas keevitus mõjub karastatud detailile.
Parimat,
Rünno
Re: Stabilisaatorvarda kiire lahtisidestamine
Postitatud: N Mär 19, 2015 12:45 pm
Postitas ed101
Tervitus,
Kui uputamas ei käi, siis kas sellel lahtiühandamisel ja aretamisel on suurt mõtet?
Kõige lihtsam oleks ju panna piisavalt üle-dimensiooneeritud detailid.
Kahjuks ei ole ise Runneri põhjaalusega tuttav, et kas selline lähenemine mõnest järgmisest kohast kärisema ei aja.