1. leht 2-st

Hüdrovints auto kylge kus pole roolivõimu

Postitatud: L Jaan 20, 2007 1:49 pm
Postitas simon24
Niisiis ostetud sai Milemakeri hüdrovints ja plaanis see kylge panna ja tööle saada volvo c303le.Nagu me teame pannakse hyudrovintsid tavaliselt tööle roolivõimu pealt...kuna volvol selline asi puudub siis tuleb midagi kurjemat välja mõelda.Nii ma siis olengi raisanud oma elust 2-3 päeva netiavarustes et leida lahendust sellelel keerulisele küsimusele...vaikselt hakkab looma.
Plaanis midagi sellist valmis aretada http://www.roverworld.com/verricello_id ... nglish.htm

nagu öeldud siis vintsiks Milemakeri HI12000...miks elu keeruliseks teha ja otsustada hüdrovintsi kasuks???sest hakkab väga ära tüütama ikka ja jälle see yks ja sama jama...ostad endale kalli raha eest elektrilisevintsi ja siis kui
sul seda vaja on kõige rohkem ta kas ei hakka üldse tööle või lõpetab oma töölepingu mõne aja pärast


siin veel yks lehekylg millega inimesi hüdrovintsi usku kallutada

http://www.4x4winches.com/type_r.htm

yritan pilti kah teha et tulevastele põlvedele midagi päranada


aga kui kellegil mingit tarka nõu on anda siis jumala eest ärge end tagasi hoidke.Praegu ongi selline probleem mida pole veel läbi suutnud närida et mis õlipump sinna sobiks mis selle ära toidaks jne.


http://www.roverworld.com/images/tech/PTO/pto-20.jpg

Postitatud: L Jaan 20, 2007 3:19 pm
Postitas hrz
d90 tiimil on põhimõtteliselt sama asi võistlusauto peal kasutusel. pto küljes on hüdro ja ees hüdrovints. hüdro rokib. soovitan.

-
hrz

Postitatud: L Jaan 20, 2007 3:20 pm
Postitas GC
Pumba tootlikkusest sõltub kui kiiresti trossi keritakse, survest sõltub kui palju vintsist jõudu (pöördemomenti) kätte saad. Muidugi ei või sa vintsi mootorit suurema rõhuga käitada kui mootorile lubatud on.
Kuskilt jäi silma, et rõhk 120 bar-i ja tootlikkus kuni 13 l/min. Raha kokkuhoiu mõttes oleks kõige mõistlikum kasutada vene hammasrataspumpa NZ 10... NZ15, millede teoreetiline tootlikkus 1000 pöörde juures on siis vastavalt 10 ja 15 l/min. Ehk pumba valikul on oluline kui suur on ajami pöörete arv.
Maksavad need pumbad minuteada kuskil 500...600 EEK-i kanti.

Postitatud: L Jaan 20, 2007 3:45 pm
Postitas simon24
GC kirjutas:Pumba tootlikkusest sõltub kui kiiresti trossi keritakse, survest sõltub kui palju vintsist jõudu (pöördemomenti) kätte saad. Muidugi ei või sa vintsi mootorit suurema rõhuga käitada kui mootorile lubatud on.
Kuskilt jäi silma, et rõhk 120 bar-i ja tootlikkus kuni 13 l/min. Raha kokkuhoiu mõttes oleks kõige mõistlikum kasutada vene hammasrataspumpa NZ 10... NZ15, millede teoreetiline tootlikkus 1000 pöörde juures on siis vastavalt 10 ja 15 l/min. Ehk pumba valikul on oluline kui suur on ajami pöörete arv.
Maksavad need pumbad minuteada kuskil 500...600 EEK-i kanti.

seda võimalus ise kah kaalunud aga vene asi on ikka vene asi ja seal on jube jama see pump sinna kylge saada paras ehitamine noh ytleme nii et kui pump ise maksab miski 1000krooni kanti siis tööraha on umbes 5 korda kallim ja kas ta nii lollikindel on...tahaks midagi ilusamaga maha saada

Postitatud: L Jaan 20, 2007 3:52 pm
Postitas jr
GC kirjutas:Pumba tootlikkusest sõltub kui kiiresti trossi keritakse, survest sõltub kui palju vintsist jõudu (pöördemomenti) kätte saad. Muidugi ei või sa vintsi mootorit suurema rõhuga käitada kui mootorile lubatud on.
Kuskilt jäi silma, et rõhk 120 bar-i ja tootlikkus kuni 13 l/min. Raha kokkuhoiu mõttes oleks kõige mõistlikum kasutada vene hammasrataspumpa NZ 10... NZ15, millede teoreetiline tootlikkus 1000 pöörde juures on siis vastavalt 10 ja 15 l/min. Ehk pumba valikul on oluline kui suur on ajami pöörete arv.
Maksavad need pumbad minuteada kuskil 500...600 EEK-i kanti.
Üks variant on kasutada GM roolivõimupumpa diisli pealt. Diislil on pump effektiivsem, kuna käitab lisaks roolile ka pidureid. 19L/min ja 102at (1500PSI). Leiab seda Van'idelt, sõidukatelt, blazeritelt, jne.

Pilt

Postitatud: L Jaan 20, 2007 5:15 pm
Postitas GC
Puulõhkumise masinal näiteks töötab see pump tundide kaupa järgemööda,... vintsimisel ehk tuhandik sellest.
Tegelikult pole üldse tähtis, mis pumpa sa kasutad. Oluline on see, et pumba poolt tekitatud max rõhk poleks väiksem kui vintsi töörõhk.
GM roolivõimupump võib hea küll olla, aga 18 bar-i väiksema rõhu tõttu kaotab vints hulga veojõu kilogramme.

Ja installima peab ju nagunii... kui muidugi pole masinal mingit väljavõtet mõne konkreetse pumba jaoks mõeldud.

Igatahes mõte on hea! Hüdraulika on küll suhteliselt kallis, aga ka väga töökindel ja nõuab vähe hooldust.

Postitatud: L Jaan 20, 2007 7:17 pm
Postitas D-90
Kõige parem variant panna keti või hammasrihmaga surem pump mootori pealt käima, siis saab vintsi kasutada nagu elektrivintsi, kiirust ja jõudu on ka küllalt.

Kui ei saa/ei taha mootori pealt, siis on lahendus PTO.
Selle variandi puhul peks pump olema veel suurem siis saaks 1 aeglase käiguga ratastega kaasa aidata ja vintsi kiirus oleks piisav,
sest muidu 1-2 käiduga vintsi kiirus suht väike, ja 3-4 käiguga ratastega kaasaaitamine problemaatiline (mootor sureb välja).

Meil vintsimootor 204cm3 ,ja PTO küljes pump 45cm3 suurune pump (võiks veel suurem olla).

Meie väga rahul.
Taga on meil elektriline vints - koguaeg sellega mingi jama :lol:

Ühel võistlusel sattusime konkureeriva tiimiga kellel oli el.vints korralikus mudaaugus kõrvuti vintsima, nemad vintsisid ja aitasid ratastega kaasa
ja meie lasime vintsil lihtsalt autot lohistada.
Tulemus oli silmnähtavalt meie kasuks :bg

Õtsikul "meelitamiseks" kasutame kineetilist köit.

Postitatud: L Jaan 20, 2007 7:23 pm
Postitas D-90
unustasin ära rõhu, meil on see 175 bar.

Postitatud: P Jaan 21, 2007 3:32 am
Postitas simon24
D-90 kirjutas:Kõige parem variant panna keti või hammasrihmaga surem pump mootori pealt käima, siis saab vintsi kasutada nagu elektrivintsi, kiirust ja jõudu on ka küllalt.

Kui ei saa/ei taha mootori pealt, siis on lahendus PTO.
Selle variandi puhul peks pump olema veel suurem siis saaks 1 aeglase käiguga ratastega kaasa aidata ja vintsi kiirus oleks piisav,
sest muidu 1-2 käiduga vintsi kiirus suht väike, ja 3-4 käiguga ratastega kaasaaitamine problemaatiline (mootor sureb välja).

Meil vintsimootor 204cm3 ,ja PTO küljes pump 45cm3 suurune pump (võiks veel suurem olla).

Meie väga rahul.
Taga on meil elektriline vints - koguaeg sellega mingi jama :lol:

Ühel võistlusel sattusime konkureeriva tiimiga kellel oli el.vints korralikus mudaaugus kõrvuti vintsima, nemad vintsisid ja aitasid ratastega kaasa
ja meie lasime vintsil lihtsalt autot lohistada.
Tulemus oli silmnähtavalt meie kasuks :bg

Õtsikul "meelitamiseks" kasutame kineetilist köit.


kes teab meest kes nyyd selle teksti tegudega kokku viiks...

Ühesõnaga

oleks vaja inimest kes selle töö ära teeks otsast lõpuni nii et jääks yks asjalik töö lõppkokkuvõtes.inimest kel pilt silme ees ja kes teab millist pumpa ja mis juppe vaja.kuna enda igapäeva töö on miskit muud siis jätaks sellise ehitamise profesionaali jaoks. :oops:

Postitatud: P Jaan 21, 2007 10:23 am
Postitas R969
Kas ei saaks nii teha,et võtta mõni suurem konditsioneeri pump ja tagumise
kaane asemele panna nš 10 pump(vene pumbal see eelis,et ots on nuutidega).See annab võimaluse asi nupust sisse lülitada ja ka ratastega
Kaasa aidata.Käitamiseks on vist parem kasutada hammasrihma.Selle lahenduse kasuks peaks rääkima asjaolu,et enamusel mootoritel on koht,
kuhu kondi pumpa panna.

Postitatud: P Jaan 21, 2007 11:58 am
Postitas D-90
kuni 15 l/min pumba puhul piisab tavalisest kiilrihmast,
suurema pumbaga (25-40 l/min) hakkab rihm libisema, nii et hammasrihm
või kett .

10-15 l/min pumbaga jääb asi aeglaseks.
Kui muidugi kiirus pole oluline siis on see parem/lihtsam lahendus.
Meil oli alguses see süstem peal http://www.4x4winches.com/dedicated_pump_kit.htm
ja oli suht aeglane kuigi jõudu oli küllaga.

Postitatud: P Jaan 21, 2007 3:35 pm
Postitas runn
Pumbaks on kõige lihtsam kasutada MAZ veoka roolivõimu pumpa. See koosneb laagri pukkist koos rihmarattaga, mille küljes NZ 10 pump. Laagripukk on terasest sinna on lihtne kinnitusi keevitada. Ostes tuleb jälgida pöörlemis suunda , sest on kahte varjanti .
Volvo 303-le soovitan pumba panna käigukasti külge (vintsi väljavõtte otsa) esiteks ei ole läbilibisemist nagu rihmaga muidugi siis on vajalik ülesurve klapp, teine põhjus saad pumba välja lülitada (rihmülekandega NZ ei kesta bensiini mootoriga võistlus autol väga kaua).

Postitatud: E Jaan 22, 2007 8:25 pm
Postitas isakene
Veel mõned näpunäited:

Rihmaseibi ega ketiratast ei tohi kunagi panna otse hammasrataspumba otsa! Hammasrataspumbal (v.a spetsmudelid, NŠ nende alla ei kuulu) on võll otse korpuse sees, mõnedel mudelitel ka pronksliugelaagritel, külgsuunalise jõu rakendamisel kulub pump kiiresti läbi. Rihm-või kettülekandega ühendamine ainult läbi tugilaagerduse!

Erinevate detailide töösurved peavad klappima. Kui näiteks NŠ 10 annab survet välja üle 200 bar, aga vints on ette nähtud max 120 bar jaoks, on vints varsti õhtul.

Ja soovitaks siiski sellist pumbalülitust, kus pumba saab välja lülitada, kui teda parajasti vaja ei ole. Üks asi on pumba kulumine, aga teine asi on see, et ka tühjalt õli ringi uhamine võtab väikese osa lisajõudu ja kütust...

Üldiselt on hüdraulikaskeemi õigeks koostamiseks vaja natuke arvutada ja elementaarfüüsikat ja matemaatikat tunda, 7. klassi tasemest piisab täiesti 8) Kes aga hakkama ei saa, siis võib alati minu poole pöörduda.

Postitatud: E Veebr 12, 2007 7:41 pm
Postitas Beast
Palju hüdro vints maksab ja kui palju mootori võimsust ta nõuab?

Postitatud: E Veebr 12, 2007 8:03 pm
Postitas GC
Ühe hüdrosüsteemi võimsustarve kw-s on suures piiris võimalik arvutada kui korrutad süsteemi rõhu (bar-des) õli hulgaga, mis liigub süsteemis sellel rõhul ja jagad tulemuse 600-ga.