1. leht 3-st
Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 11:02 am
Postitas bushcraft
Tere!
Foorum otsast lõpuni läbi loetud, aga lõpuks tuleb ikka "oma" teema teha.
Sai natukene Foresteriga sõidetud. Kuskile kinni ei jäänud ja meeldis tunne, et sai ka teelt maha keerata. Põhi käis siiski niivõrd mitmes kohas vastu maad, et müüsin ta lõpuks (ka muudel põhjustel) maha ja nüüd oleks aeg midagi suuremat ja kõrgemat vaadata.
Minu peamine probleem seisneb selles, et ma tahaks osta endale ainult ühe auto. Ma loodan aga, et mu nõudmised tema maastiku- ja metsasuutlikkusele pole nii ranged, et sellise auto leidmine võimatuks osutub.
Kuidas kasutaksin autot:
1. Igapäevaselt tööle ja tagasi, läbisõiduks ca 20 kilomeetrit päevas, mitte rohkem.
2. Mõni nädalavahetus on vaja vedada kahe hobuse treilerit koos loomadega, seega peaks suutma mugavalt nendega pikemat teed sõita nii, et kütuse eest hingehinda maksma ei peaks. Automaatkast oleks tore.
3. Need nädalavahetused, kus treilat ei vea oleks soov minna matkalaagri ja kalakohtadele pisut lähemale, kui sõiduauto või linnamaasturiga.
4. Esivanemad elavad maal, kus teede lükkamisega on talvel natuke kehvasti. Seal vaja ka aeg-ajalt käia.
Vaadates kasutusvaldkondi, siis tegelikult peaks linnamaasturist täiesti piisama, aga punkt 2 tõttu on vaja poole kohaga töölooma, mis natukene suuremat käru jaksab vedada ning mis mahutaks juhile lisaks paar inimest ja kogu nende nodi, mugavalt.
Mis autodele olen mõelnud ja mida nende kohta olen lugenud ja järeldanud siit foorumist:
1. Pajero - vanematest 2.5 on mõttetu, 2.8 on parem. Roostetab. Gen3 kohta pole väga informatsiooni, kuidas nendega on?
2. Land Cruiser - hea, aga kallim, kui teised variandid? LC90, millel on 3.0 92kw pidi hea olema?
3. Land Rover Discovery - lubatud treila kõige raskem, mugav sõita, aga lagunevad? Iseenesest Discovery 2 meeldib.
4. Nissan Terrano - 3.0 mootor on käsigranaat? Roostetab.
5. Hilux - hea, aga kallis.
6. Ranger - hea, aga roostetab liialt?
7. L200, Pajero Sport - pigem olen positiivseid kommentaare lugenud, samas meeldiks juba Mitsu korral õige Pajero Super Selectiga.
Kõige rohkem pakuvad huvi Pajero gen3, Discovery II, Hilux (aga hinna poolest ei sobi kohe kuidagi), Land Cruiser 90. Olen avatud igasugustele mõtetele ja variantidele, mida ma pole üldse kaalunud.
Mis on ostetava auto puhul oluline:
1. Tahaks, et auto ilmaasjata ei laguneks. Olen teadlik ja nõus, et remontima peab sellises hinnaklassis olevat autot niikuinii, aga tahaks kõik asjad niimoodi teha, et ma ei seisaks tee ääres mingi üllatusega, kaks hobust treileri peal ja 100km lähimast linnast.
2. Asjalikuma rehvi panen ilmselt alla, aga tõstma autot ei hakka, meeldivad võimalikult stock asjad.
3. Reeglina ma ei hoolitse oma auto eest nii, nagu üks korralik autofänn tavaliselt hoolitseb. S*tta hakkab kogunema nii välja kui sisse. Uhke ma selle üle ei ole, aga see on paraku reaalsus.
Minu küsimused:
1. Milline auto sellises hinnaklassis täidaks teie hinnangul enamiku nendest nõuetest?
2. Kas mul on mõttekam osta kogu raha eest pigem uuem masin, või osta natukene odavam masin ja jätta ülejäänud raha esmaseks remondiks, et kõik korda teha?
Pikk ja konkreetne postitus sai. Loodan, et sain oma soovid kõik niimoodi kirja panna, et neid oleks võimalik kuidagi lahata.
Ja tänan juba ette ära, et lugeda ja vastata viitsite!
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 11:26 am
Postitas Alari
Jeep Grand Cherokee, 7000€ eest leiad ilmselt ka juba 2005 ja üles mudeli, 3.0CRD mootoriga.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 11:57 am
Postitas karu
Kia Sorento umbes 2004a, suht norm välimusega, kõrge, täisraamil. mugav sõita, hea läbivusega, vedada saab päris rasket treilat, nii suure auto kohta norm küttekulu, ei lagune palju. Mul oli see auto ja tean seda kõike omast käest.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 12:14 pm
Postitas v6sa
karu kirjutas:Kia Sorento umbes 2004a, suht norm välimusega, kõrge, täisraamil. mugav sõita, hea läbivusega, vedada saab päris rasket treilat, nii suure auto kohta norm küttekulu, ei lagune palju. Mul oli see auto ja tean seda kõike omast käest.
Ilmselt saab sama raha eest autot kõige rohkem.

Ehk rahaliselt mõistlik valik.
Kas teemaalgatajal on tõepoolest savi sellest, mismoodi kabiin on kokku laotud? Või kuidas pakiruumi pruukida kannatab?
Japside arusaam istme kujust võib tekitada tõsist ebamugavust, kui kehakuju või -kaal ebastandardne on...

Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 12:24 pm
Postitas bushcraft
v6sa kirjutas:karu kirjutas:Kia Sorento umbes 2004a, suht norm välimusega, kõrge, täisraamil. mugav sõita, hea läbivusega, vedada saab päris rasket treilat, nii suure auto kohta norm küttekulu, ei lagune palju. Mul oli see auto ja tean seda kõike omast käest.
Ilmselt saab sama raha eest autot kõige rohkem.

Ehk rahaliselt mõistlik valik.
Kas teemaalgatajal on tõepoolest savi sellest, mismoodi kabiin on kokku laotud? Või kuidas pakiruumi pruukida kannatab?
Japside arusaam istme kujust võib tekitada tõsist ebamugavust, kui kehakuju või -kaal ebastandardne on...

Kabiinist savi ei ole, Sorentoga olen ise ka paar päeva kunagi liikunud. Ühtegi halba sõna selle põhjal öelda eriti ei ole ja markide suhtes suuri eelarvamusi ma ka ei oma. Aga päris minu tass teed ta ei olnud. Tõsi, hinna ja pakutava suhe on ilmselt suhteliselt okei.
Teine sarnane masin on vist Terracan?
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 12:42 pm
Postitas toilu
Terracan on maastikul vägagi võimekas aga probleem on see, et tal liigne plastik tahab mõnusalt eemalduda.

Range ja Discovery võid rahulikult ära unustada.
Ise pakuks välja vaata sinna LC poole.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 7:14 pm
Postitas ttambett
Pajero III on üks paras ikaldus. Omab küll häid omadusi aga paar debiilset tüüpviga tapavad kõik hea ära.
Selle raha eest ilmselt LC või Patrol.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 7:59 pm
Postitas honkomees
ise pole omanud

aga tuttavaid kõrvalt vaadates valiks (üleelmise põlvkonna ) Sorento, parim hinna-kvaliteedi suhe
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 10:16 pm
Postitas Alari
Patrol sõidab nagu veoauto, teised Jaapanlased ka parajad villised, minge proovige nendega sõita ka enne kui ostma hakkate.
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: K Mär 04, 2015 10:47 pm
Postitas RistoRR
Alari kirjutas:Patrol sõidab nagu veoauto, teised Jaapanlased ka parajad villised, minge proovige nendega sõita ka enne kui ostma hakkate.
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Patroliga ise maanteel sõita ei tahaks (meenutab gaz 53-e), jaapanlased pole ka meeldivad tundunud. Lõuna-Korealased selles hinnaklassis vägagi konkurentsivõimelised. 2005+a GC-d saad mingi odava otsa saani selle hinnaga. Ja veel, rasketes tingimustes on Sorento/Terracan ikka hulga paremad kui GC

Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: N Mär 05, 2015 12:57 pm
Postitas v6sa
Alari kirjutas:
...
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Ja kus seda remontida soovitad? Silber ei suuda ja teised kohad ei mõista...
Auto on ise hää, selles pole küsimus.

Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: N Mär 05, 2015 1:42 pm
Postitas Alari
RistoRR kirjutas:Alari kirjutas:Patrol sõidab nagu veoauto, teised Jaapanlased ka parajad villised, minge proovige nendega sõita ka enne kui ostma hakkate.
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Patroliga ise maanteel sõita ei tahaks (meenutab gaz 53-e), jaapanlased pole ka meeldivad tundunud. Lõuna-Korealased selles hinnaklassis vägagi konkurentsivõimelised. 2005+a GC-d saad mingi odava otsa saani selle hinnaga. Ja veel, rasketes tingimustes on Sorento/Terracan ikka hulga paremad kui GC

Hind on suhteline, häid pakkumisi aeg-ajalt ikka satub, turuhinnast odavam auto ei tähenda alati seda, et tegemist oleks rondiga, tuleb lihtsalt kontrollida, mida ostetakse.
Sorento ja Terracan võivad maastikul kliirensi poolest ju eelist omada, kuid ma ei näe, et teemaalgataja otsiks autot eeskätt rasketesse tingimustesse,.
Mina isiklikult selliseid peldikuid igapäevaautoks ei ostaks, kuid eks ilu ole vaataja silmades.
v6sa kirjutas:Alari kirjutas:
...
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Ja kus seda remontida soovitad? Silber ei suuda ja teised kohad ei mõista...
Auto on ise hää, selles pole küsimus.

American Beauty, ma olen seal paljude Jeep-idega käinud viimase 5 aasta jooksul ja alati rahule jäänud, ilmselt leidub veel teisigi pädevaid töökodasid, see ei ole enam nii uus auto, et ainult esinduses käia.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: N Mär 05, 2015 3:40 pm
Postitas bushcraft
Alari kirjutas:RistoRR kirjutas:Alari kirjutas:Patrol sõidab nagu veoauto, teised Jaapanlased ka parajad villised, minge proovige nendega sõita ka enne kui ostma hakkate.
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Patroliga ise maanteel sõita ei tahaks (meenutab gaz 53-e), jaapanlased pole ka meeldivad tundunud. Lõuna-Korealased selles hinnaklassis vägagi konkurentsivõimelised. 2005+a GC-d saad mingi odava otsa saani selle hinnaga. Ja veel, rasketes tingimustes on Sorento/Terracan ikka hulga paremad kui GC

Hind on suhteline, häid pakkumisi aeg-ajalt ikka satub, turuhinnast odavam auto ei tähenda alati seda, et tegemist oleks rondiga, tuleb lihtsalt kontrollida, mida ostetakse.
Sorento ja Terracan võivad maastikul kliirensi poolest ju eelist omada, kuid ma ei näe, et teemaalgataja otsiks autot eeskätt rasketesse tingimustesse,.
Mina isiklikult selliseid peldikuid igapäevaautoks ei ostaks, kuid eks ilu ole vaataja silmades.
v6sa kirjutas:Alari kirjutas:
...
Mina soovitan endiselt Jeep GC-d alates 2005, 3.0 CRD-mootoriga, sõita on mugav ja liigub hästi, käruga jõuab ka liikuda ning hoolduskulud OK, st keskmised.
Ja kus seda remontida soovitad? Silber ei suuda ja teised kohad ei mõista...
Auto on ise hää, selles pole küsimus.

American Beauty, ma olen seal paljude Jeep-idega käinud viimase 5 aasta jooksul ja alati rahule jäänud, ilmselt leidub veel teisigi pädevaid töökodasid, see ei ole enam nii uus auto, et ainult esinduses käia.
Küsin täpsustust:
Kas ainult 2005 ja üles mudel koos 3.0 CRD on pädev? Kas ja mis selle 2.7 CRD-ga häda on?
Tsipa kalliks jäävad jah need nii uued, aga Jeep-i pole varem üldse uurinud või vaadanud.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: N Mär 05, 2015 4:00 pm
Postitas Alari
bushcraft kirjutas:
Küsin täpsustust:
Kas ainult 2005 ja üles mudel koos 3.0 CRD on pädev? Kas ja mis selle 2.7 CRD-ga häda on?
Tsipa kalliks jäävad jah need nii uued, aga Jeep-i pole varem üldse uurinud või vaadanud.
1999-2005 Jeep Grand Cherokee WJ (2.7 / 3.1 diislid, 4.0/4.7 bensukad)
2005-2010 Jeep Grand Cherokee WK (3.0 diisel, 3.7/4.7/5.7/6.1 bensukad)
Vanem mudel on sõiduomadustel palju "raputavam", ees ja taga talasillad (uuemal mudelil on ees sõltumatu vedrustus), see 2.7 CRD diisel on sinna EU turu jaoks vahele surutud ja omab omajagu tüüpvigu, 3.1 võid kohe välistada, see on veel kapriissem.
Iseenesest on vanem Grand Cherokee ka täitsa okei pill, mul on olnud kaks bensukat ja üks CRD, bensukaga on üsna murevaba, diisli tüüpvigade kohta leiad siit foorumist väga palju teemasid.
Võimaluse korral tasub muidugi uuemat mudelit vaadata, see on nii sõiduomaduste kui ka mootori poolest suur edasiminek, ainuke, mis minu meelest kehvemaks muutus, oli salong, kuid jällegi on tegemist maitse asjaga.
Uuema mudeli bensukatest tasub välistada 3.7, 4.7 on ka selline kui-siis-juba-5.7-mootor. 3.7 ja 6.1 on ilma aeglustita, 6.1 on SRT8 ehk sportversioon, seda te ilmselt ei otsi.
Re: Multifunktsionaalne masin 5000-7000€ eest
Postitatud: N Mär 05, 2015 4:14 pm
Postitas holari
See 2,7 Jeep oli minusilmis lihtsalt habras oma elektroonika poolest. Aku jooksis tühjaks ja veale jälile ei jõudnud. Pihustitest ja diisli hädadest ma ei räägi. Need ei ole mudeli põhised vaid suuresti kinni omanikus ja uuema aja diisli peensustes. Vend oma V8t on igas olukorras kasutanud ja peab küll.
Kuigi jah, igal autol omad kiiksud. Jeep oma mugavusega vast paneb silmad ette just istmete pehmust arvestades. Kes ütleb, et Terracan on maanteel halb, siis ma kardan, et see pole selles istunud. Kõige plastisem on ta kindlasti, salong ikka päris tugev tükk kõva plastikut:) Teised tunduvad kallimad. kes mida hindab. Sorento vast kõige sõiduautolikum. Salongid on vaiksed kõigil. Terracani ja Sorentot julgeks soovitada automaati ja kindlasti lülitatavat nelikut, mitte AWDd. Jeep on nagunii automaat. V8 kütusekulu on igas asendis 18l, aga omab vähema elektroonikaga käigukasti, minuarust. Terracan ja Sorento võtavad maanteel isegi alla 8l, linnas 10-11, Jeep kriipsuvõrra janusem. Seda tavarehviga, kui panna midagi muud, siis maanteel läheb klulu umbes 9-10l, linnas pole tõusust eriti aru saanud, suht sama. Jeepil läks suuremate ratastega umbes 12l linnas.
Kõik siin pakutud autod on head, igal omad väiksemad kiiksud ja hooldust nõuavad kõik. Minu soovitus, et osta mis meeldib. Olen sõitnud ja omanud, Jeepi, nii 2,7, kui v8, 2x Terracani, Sorento omamist näen igapäevaselt kõrvalt. Kõik sõidava, nõuavad regulaarset hooldust. Remonti vajanud on ainult kuluosad ja V8 Jeepil kliima.
Ja maitse on vaataja silmis, minuarust näeb Terracan kõige maasturim välja ja on kindlasti kõige ruumikam. Kui teemaalgatajal tekib täpsemaid küsimusi, siis olen nõus kogemusi jagama.
H.