1. leht 1-st

Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: N Jaan 01, 2015 6:00 pm
Postitas American007
Tere jällegi.

Vahepeal tundus, et on kõik OK, sest sain auto kenasti korda, suvel korralik remont keretööde-veermiku jne näol.
Auto peaaegu nagu uus.

Nüüd üleeile pani üks VW Passat tagant sisse ja lõhkus tagastanget veidikene vaid (plastikut).

Õhtul tahtsin aga linna peale minna, kuid auto ei tahtnud käivituda. Sain naabrimehe auto pealt "täkku", et ehk oli voolu vähe vms, kuid ka see ei teinud midagi. Kuidagi siiski lõpuks läks peale auto füüsilist jõnksutamist (arvasin, et ehk on kütuse värk miskit vms). Vahtisime naabrimehega mõlemad lolli näoga, et kuidas ta selle peale käima läks.

Siis teine kord oli täna öösel peale uue aasta tulekut, et läheks sõitma, aga ei soovinud käivituda. Sain peale poolt tundi nügimist jälle käima.
Sõitsin koduni ära ja täna enam käima ei saa, ei viitsi nügida ka koguaeg.

Nüüd küsingi, et mis tal võib viga olla?

Sümptomid on sellised, et akus voolu piisavalt, kõik tuled armatuuris põlevad ka ereda valgusega nagu peab. Aga Mootoris või süütevõtmest edasi ei tee piuksu ka. Isegi starteri klõpsu ka ei tee, geneka vedamisest rääkimata.

Käigukang liigub ka suht vabalt ilma nuppu vajutamata mõnede asendite vahel (näiteks neutraalist Drive peale ja Park´st tagumise käigu peale.) Öösel liikus sisuliselt Park´st kuni alla 2 käiguni välja niimoodi.
Ise mõtlesin, et kuna tal peaks olema käivitumine seotud käigukangi või siis käigukasti asendiga, et ehk on seal miski lüliti vms paigast ära?

Tänud ette abi eest!

HEAD UUT AASTAT KA KÕIGILE!

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: N Jaan 01, 2015 6:06 pm
Postitas TarviR
Vända andur vigane? (CPS sensor) või siis käigukasti neutraali/tagasikäigu lüliti (NSS switch) Kui nügimine mõjutab, siis pigem alustaksin otsinguid viimasest. Seda lihtne kontrollida, vaja vaid keskmine ja üks äärmistest juhtmetest kokku ühendada. Kui aitab, siis viga leitud.
(teine äärmine on tagurpidi käigu tulede jaoks)

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: N Jaan 01, 2015 6:32 pm
Postitas American007
Ei, nügimine ei mõjuta tegelikult midagi, eile pool tundi nügisin ja arvan, et see oli pigem juhus, et käima läks nii. Kui ma käike erinevatesse asenditesse vahetan, siis käigud tegelikult midagi ei mõjuta. Nagu oleks neutraali peal (näiteks panin drive´i peale ja lükkasin siis 2 meetrit tagurpidi autot). Ainult Park reageerib ja lööb rattad blokki.
Nügides arvasingi, et liigutab käigukastis eh miskit kohale ja sellest, aga ei võta tahagi käike vahetades. Proovisin nii süüde sees kui süüde väljas ja ei miskit. Käigu kangi luugutades, teeb aga korralikult käikude koha peal oma jõnksud ära.

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: N Jaan 01, 2015 7:15 pm
Postitas kiilakas
Mees ju kirjutas, et starter ei pööra. Vända andur ei puutu asjasse. 95´aasta, seal võib lihtsalt ühenduse viga starteri relee kontaktid või pendiks olla.

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: N Jaan 01, 2015 8:30 pm
Postitas TarviR
kiilakas kirjutas:Mees ju kirjutas, et starter ei pööra. Vända andur ei puutu asjasse. 95´aasta, seal võib lihtsalt ühenduse viga starteri relee kontaktid või pendiks olla.
Tõsi jah, vända anduri veaga pole sädet. Minu viga.

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: L Jaan 03, 2015 9:16 am
Postitas kalleo
Mõõda voltmeetriga, kas starteri väikese klemmi peale pinget tuleb kui võtit annad. Kui tuleb, siis starteris rike. Või ühenda korraks pluss starteri väikese klemmi külge, kui mootorit ringi veab siis starter ok. Sellisel juhul uuri kõigepealt nss-i. Kas k-kangi logistades midagi ei muutu? 'N' peal kah ei käivitu?

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: L Jaan 03, 2015 12:13 pm
Postitas urmas
Liiguta-kontrolli releesid mootoriruumis. Kõrvalistuja pool neid pikk rida kaane all.

Re: Auto EI KÄIVITU, Jeep GC 1995, 4.0 131kw.

Postitatud: P Jaan 04, 2015 8:11 pm
Postitas American007
Läks "American beauty´sse", seal asjalikud sellid saavad vast veale jälile ja auto korda :)
Tõenäoliselt sai ikka tagant pauguga miskit põrutada ja läheb kindlustusjuhtumi remonditöödega tegemisse.

Uurin pärast järgi mis viga oli :)