1. leht 1-st

Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: E Nov 10, 2014 10:50 am
Postitas l2nkarisass
Selline mure - kuidas on Tallinnas kõige lihtsam korraldada 2007 LC120 velgede liivaprits ja värvimine. Teist veljekomplekti pole kusagilt võtta ja päris telliste peale ei tahaks panna, ei tundu väga kindel variant. Kas on mingeid korralikke töökodasid, kellel on endal võimalik ka rehvid maha võtta ja mingid varurattad alla panna? Olen paari tegija käest küsinud, aga kõik tahavad paljast velge saada ja ei oska kahjuks varukomplekti või mõne muu lahendusega aidata.

Re: Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: E Nov 10, 2014 11:18 am
Postitas tarmo
Tõstetud Bizniz alt ära "Tahan osta aga" alla, kuna see pole kuulutus.

Pöördu näiteks Imedepõllu poole - võibolla on neil näiteks rentimiseks anda mingi velje-rehvi jooks.

Aga üldiselt pikema perspektiivi mõttes soovitaks hankida endale teine hooajaline veljekomplekt (suvel üks, talvel teine). Saad esiteks praegusele murele lahenduse ja teiseks on iga talve algul ja lõpul lihtsam (ja ka odavam) rattaid vahetada.

Ja veel üks soovitus - ära sa velgi pulbervärviga küll lase värvida. Millegipärast väga levinud viis meil, kuid see pole üldse hea variant. See värv pole selleks mõeldud ja ei püsi seal peal. Kui väiksegi löögi saab ratas või eriti velg, hakkab maha kooruma. Värvida võiks auto kerevärviga, see on hea tugev.

Re: Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: E Nov 10, 2014 11:33 am
Postitas l2nkarisass
tarmo kirjutas:Tõstetud Bizniz alt ära "Tahan osta aga" alla, kuna see pole kuulutus.

Pöördu näiteks Imedepõllu poole - võibolla on neil näiteks rentimiseks anda mingi velje-rehvi jooks.

Aga üldiselt pikema perspektiivi mõttes soovitaks hankida endale teine hooajaline veljekomplekt (suvel üks, talvel teine). Saad esiteks praegusele murele lahenduse ja teiseks on iga talve algul ja lõpul lihtsam (ja ka odavam) rattaid vahetada.

Ja veel üks soovitus - ära sa velgi pulbervärviga küll lase värvida. Millegipärast väga levinud viis meil, kuid see pole üldse hea variant. See värv pole selleks mõeldud ja ei püsi seal peal, kui väiksegi löögi saab ratas või eriti velg, hakkab maha kooruma.
Tänud soovituse eest! Teist veljekomplekti ei hakka ostma, kuna tegu 80% tööautoga, mis plaanis 2 aasta perspektiivis maha müüa. Veljed vajavad värvi, et edasi ei korrodeeruks.


Terv
Sander

Re: Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: E Nov 10, 2014 8:22 pm
Postitas Ronny25
Mis jutt, et pulber jama on? Vähemalt pooled valukad tulevad tehasest pulbervärvitult. Plekk veljele tõesti ei sobi, kuna seal ei püsi kinni. Valuka peal püsib pulber paremini. Kui valukas saab täkke ,siis tavalise värvi alla poeb oksiid edasi, pulbri alla mitte. Ja länkari veljel on isegi aerosool parem, kui originaal :D

Re: Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: E Nov 10, 2014 8:58 pm
Postitas tarmo
Võib ka olla, et tehase pulbril ja meie värkstubade pulbril on vahe. Need Eestis pulbervärvitud veljed, mis mina olen näinud või teha lasknud, pole kuigi kaua seda värvi hoidnud. Ja see jutt, et pulber plekkvelje peal ei püsi, räägib enda eest. Kui ta ka valu peal natukene paremini püsib, siis see teda veel heaks ei tee. Nii palju kui mina olen aru saanud, siis pulbervärv kantakse peale kuumutamisel ja mõnes mõttes on ju tegemist nagu keraamilise kihiga, mis ilmastikule on vastupidav, kuid rabe - ei talu materjali paindumist, vibratsiooni ja mehaanilisi vigastusi.
Hilisemal ajal olen värvinud kõik veljed veoautovärviga (enamasti Standox) ja seda sealt uuesti maha saada on tõsine katsumus. Isegi traatkettaga. Elastne jääb, mida ju auto tervikuna ikkagi on.

Re: Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: T Nov 11, 2014 5:59 pm
Postitas kadjakas2000
Ronny25 kirjutas:Mis jutt, et pulber jama on? Vähemalt pooled valukad tulevad tehasest pulbervärvitult. Plekk veljele tõesti ei sobi, kuna seal ei püsi kinni. Valuka peal püsib pulber paremini. Kui valukas saab täkke ,siis tavalise värvi alla poeb oksiid edasi, pulbri alla mitte. Ja länkari veljel on isegi aerosool parem, kui originaal :D

Sekundeerin. Enda kogemusest võin öelda, et valualumiiniumi peal püsib pulbervärv paremini kui nö nitrokas. Liivapritsitud valuveljelt pulbervärvi maha saamiseks peab olema väga visa ja/või loll. Ja nagu eelkribaja juba mainis: pulberdatud veljel ei lähe täkked "elama". Nitroka eeliseks on esteetilisem lõpptulem, näituse- või esindussõiduki veljele pulber ei sobi. Samuti ei kannata pulbervärv leotuskeemiat. Maha ta otseselt ei kooru (kui just päevadeks pigieemaldisse ligunema ei jäta), a pind kipub ajapikku tuhmiks minema. Selle vastu aitab ülelakkimine. Mis minul ausalt öelda pole seni päris korralikult õnnestunud.
Väga mädanenud valuka pulberdamine ei pruugi õnnestuda. Üle kümne aasta Länkari tagumiku all rippunud tagavara-ratast ei õnnestunudki korralikult pulbervärvida. Pärast liivapritsimist jäi pind poorne nagu mikroskoopiline juust ja värv läks rõvedalt mullitama. Ilmselt käivitas pooridesse jäänud ollus miski laheda keemilise reaktsiooni. Kahtlen, kas seda velge ka muundurite-happekruntidega "pidama" oleks saanud. Väljast jäi see velg siiski enamvähem viisakas, tänaseks on ta "rõngastatud" lohvi ja rehviga ripub taas Länkari tagumiku all.
Teemasse ka: liivapritsijatest soovitan Igori-nimelist onklit Mustamäelt, Vilde 155, tel peaks olema: 5653655
Pulbervärvimist on kõige paremini toimetanud OÜ Arco. Asub too ettevõte Sauel ja värvimist kordineerib Karl, kes vajadusel jutu juurde räägib ning soovitusi jagab.
Edu!

Re: Veljekomplekti liivaprits + värv

Postitatud: T Nov 11, 2014 7:32 pm
Postitas Ronny25
Kuna ma ise velgede puhastamisega tegelen, siis olen nendega ka pulbervärvimises käinud piisavalt. Siiani kõige parema tulemuse olen saanud Amr Teenused. alati olen lasknud peale panna ka pulber laki. Mu oma velgedest näide: http://www.upload.ee/image/4167751/IMG_ ... 200631.jpg