1. leht 5-st

Death wobble - surmavõbin

Postitatud: N Juun 17, 2004 10:15 am
Postitas jr
Jagan nati kogemust oma roolisüsteemi meeletu hüplemise osas, mis ilmnes kiirustel 80+ ja just siis kui august või munajast kohast ülesõidul. Rool hakkas nii meeletult peksma käes, et vaata ei jõuagi kinni hoida. Ennem rool maha ei rahunenud, kui hoo päris maha pidurdasid. Oma esisillaga olin teinud järgnevat:
*100mm tõstet
*Rancho 5000 amordid
*Mega-Lift vedrud
*3 kraadi pööratud pikivarda puksid
*Käändtelje laagrid vahetatud
*Rattalaagri lõtkud kontrollitud
*Diagonaalvarda puksid vahetatud
*Roolihoovastiku otsad kontrollitud
*Kõik õlid ja määrded vahetatud
*10" laiad veljed koos 33x12,5x15 kummiga

Kõik oli nagu tehtud, aga see mis maanteel toimus oli õudne. Googlist võib leida selle kohta teemasid "Death Wobble" alt. Minu tööde listist nagu näete puudus roolihoovastiku amordi kontroll. Ise arvasin, et ega see nüüd suurt rolli küll ei mängi. Kõik on ju kontrollitud ja vahetatud ja esisild igati oma parameetrite juures. Suur kumm aga võtab telje siiski nii palju hüppama, aukudes ja tehtud tõste võimendab kõiki jõude niipalju, et kogu hoovastik hakkab mängima. Sõidad auku -> ratas liigub üles-alla -> see omakorda liigutab roolihoovastikku, kuna sild liigub allapoole ja koos sellega omakorda natuke vasakule -> tõmbab kaasa roolihoova -> mõlemad rattad tõmmatakse vasakule -> august väljudes lüüakse rattad paremale, kuna sild hakkab üles liikuma -> nii ta jääbki tsüklisse ja ennem ei lõpeta kui pidurad hoo maha. Amort nüüd aga aitab kogu seda jama leevendada ja ei lase Death Wobblel tekkida. Oma setupi juures kasutasin Rancho 5000 seeria kahepoolset amorti ja tundub, et praeguseks on võbin kadunud. Samas tundub, et kui 35" kummi peale minna, siis tuleks veel üks amort juurde panna ja võib olla ka muuta käändtelje nurka natuke negatiivsemaks.

Ohutut liiklemist!

Postitatud: N Juun 17, 2004 4:50 pm
Postitas jr
Niih! Käisin Kummimehes ja lasin kokkujooksu ära kontrollida. Olid rattad natuke laiali (00"25'). Sai pandud kokkujooks parameetrite järgi paikka ja praegu muutus olukord veelgi paremaks.

Postitatud: L Okt 09, 2004 10:09 am
Postitas Daniel
Proovisin kah eile antud triki siis järgi - ei soovita ausalt :evil:
uued taskaalustamatta rehvid hakkasid kiirusel 50 juba nii viskama
et tekkis korraks tunne nagu oleks rehv purunenud ... jäin seisma
ja kontrollisin - kõik paistis nagu OK olema ....

peaks vist rooli amordi kah ära vahetama .... :roll:

Re: Death wobble - surmavõbin

Postitatud: K Nov 03, 2004 4:26 pm
Postitas topratohter
jr kirjutas:Jagan nati kogemust oma roolisüsteemi meeletu hüplemise osas, mis ilmnes kiirustel 80+ ja just siis kui august või munajast kohast ülesõidul. Rool hakkas nii meeletult peksma käes, et vaata ei jõuagi kinni hoida. Ennem rool maha ei rahunenud, kui hoo päris maha pidurdasid. Oma esisillaga olin teinud järgnevat:
*100mm tõstet
*Rancho 5000 amordid
*Mega-Lift vedrud
*3 kraadi pööratud pikivarda puksid
*Käändtelje laagrid vahetatud
*Rattalaagri lõtkud kontrollitud
*Diagonaalvarda puksid vahetatud
*Roolihoovastiku otsad kontrollitud
*Kõik õlid ja määrded vahetatud
*10" laiad veljed koos 33x12,5x15 kummiga

Kõik oli nagu tehtud, aga see mis maanteel toimus oli õudne. Googlist võib leida selle kohta teemasid "Death Wobble" alt. Minu tööde listist nagu näete puudus roolihoovastiku amordi kontroll. Ise arvasin, et ega see nüüd suurt rolli küll ei mängi. Kõik on ju kontrollitud ja vahetatud ja esisild igati oma parameetrite juures. Suur kumm aga võtab telje siiski nii palju hüppama, aukudes ja tehtud tõste võimendab kõiki jõude niipalju, et kogu hoovastik hakkab mängima. Sõidad auku -> ratas liigub üles-alla -> see omakorda liigutab roolihoovastikku, kuna sild liigub allapoole ja koos sellega omakorda natuke vasakule -> tõmbab kaasa roolihoova -> mõlemad rattad tõmmatakse vasakule -> august väljudes lüüakse rattad paremale, kuna sild hakkab üles liikuma -> nii ta jääbki tsüklisse ja ennem ei lõpeta kui pidurad hoo maha. Amort nüüd aga aitab kogu seda jama leevendada ja ei lase Death Wobblel tekkida. Oma setupi juures kasutasin Rancho 5000 seeria kahepoolset amorti ja tundub, et praeguseks on võbin kadunud. Samas tundub, et kui 35" kummi peale minna, siis tuleks veel üks amort juurde panna ja võib olla ka muuta käändtelje nurka natuke negatiivsemaks.

Ohutut liiklemist!
Mis valemiga sa 100mm tõstet tegid-migid muud vedrud ette või. Endal plaanis tegema hakata. Kas antud kombinatsioon- Mega-Lift vedrud ja Rancho 5000 amordid on parim lahend :? . Mul pole ju mõtet jalgratast leiutada kui sellised õpetajad ees. Palju selle KEEK-i kulus :wink:

Postitatud: N Nov 04, 2004 9:38 am
Postitas jr
EEK'i kulus 16000.-
Megalift 4" vedrud
Diagedele puksid, mis keeravad silda 3 kraadi tagasi
Rancho 5000 seeria amordid

Kõik on lihtsalt külgekeeratav. Modida tuleb ainult tagumiste amortide ülemisi kinnitusi, mis ma võtsin originaal amortide küljest ja keevitasin Ranchodele külge. Ja siis tuli minul veel kardaani alt läbijooksvale ristitalale lohk sisse lõigata. Kardaan tuli niipalju allapoole, et hakkas vastu käima. Pidurivoolikud ulatuvad, kui lased silla küljest kinnituse lahti ja teed uue kinnituse 60-80mm ülessepoole. Stabilisaatori vardad viskasin lihtsalt minema, mõtetud asjad auto all.

Kui sa 3" tõste võtad, siis on kardaaniga natuke lihtsam. Samas on minul tunne. Et 3" tõstega ei mahu 33" rehvid ikkagi korralikult auto alla ära. 4" on miinimum selliste kummide jaoks, kui sa tahad täielikult ära kasutada sillakäiku. 3" tõste puhul poob ratta koopasse...vähemalt minule nii tundub oma 33" kummide ja 10" laiade velgedega.

Siin ka pilte:
http://www.4x4.ee/rigs/jr/patroly60/mod ... _0001.html

Omad asjad sain kõik Austraaliast. Kui soovid saan aidata usaldusväärsest kohast jubinate tellimisel. Euroopast ei suutnud leida selliseid vedrusid, nagu ma tahtsin. Nimelt tellisin endale jäigad vedrud, kuna ees on lisaraskust vintsi ja 4,2D mootori näol. Tulemus on piisavalt jäik ja piisavalt pehme, sega olen rahul.

EU'st leidsin IRONMAN'i vedrud, mida saab Lätist. Kahjuks oli neil suurim tõste 50mm, mida ma pidasin liiga lahjaks. Samas vedrudest endist räägitakse head. Kui suuremat tõstet ei soovi, siis soovitan IRONMAN'i omad tellida. Pääsed suurest transakulust.

Postitatud: N Nov 04, 2004 10:30 am
Postitas topratohter
jr kirjutas:EEK'i kulus 16000.-
Megalift 4" vedrud
Diagedele puksid, mis keeravad silda 3 kraadi tagasi
Rancho 5000 seeria amordid

Kõik on lihtsalt külgekeeratav. Modida tuleb ainult tagumiste amortide ülemisi kinnitusi, mis ma võtsin originaal amortide küljest ja keevitasin Ranchodele külge. Ja siis tuli minul veel kardaani alt läbijooksvale ristitalale lohk sisse lõigata. Kardaan tuli niipalju allapoole, et hakkas vastu käima. Pidurivoolikud ulatuvad, kui lased silla küljest kinnituse lahti ja teed uue kinnituse 60-80mm ülessepoole. Stabilisaatori vardad viskasin lihtsalt minema, mõtetud asjad auto all.

Kui sa 3" tõste võtad, siis on kardaaniga natuke lihtsam. Samas on minul tunne. Et 3" tõstega ei mahu 33" rehvid ikkagi korralikult auto alla ära. 4" on miinimum selliste kummide jaoks, kui sa tahad täielikult ära kasutada sillakäiku. 3" tõste puhul poob ratta koopasse...vähemalt minule nii tundub oma 33" kummide ja 10" laiade velgedega.

Siin ka pilte:
http://www.4x4.ee/rigs/jr/patroly60/mod ... _0001.html

Omad asjad sain kõik Austraaliast. Kui soovid saan aidata usaldusväärsest kohast jubinate tellimisel. Euroopast ei suutnud leida selliseid vedrusid, nagu ma tahtsin. Nimelt tellisin endale jäigad vedrud, kuna ees on lisaraskust vintsi ja 4,2D mootori näol. Tulemus on piisavalt jäik ja piisavalt pehme, sega olen rahul.

EU'st leidsin IRONMAN'i vedrud, mida saab Lätist. Kahjuks oli neil suurim tõste 50mm, mida ma pidasin liiga lahjaks. Samas vedrudest endist räägitakse head. Kui suuremat tõstet ei soovi, siis soovitan IRONMAN'i omad tellida. Pääsed suurest transakulust.

Tänan :hail . Võtan sinuga siis millalgi ühendust :beer:

Postitatud: R Mai 06, 2005 12:56 pm
Postitas kala
krt mul ka see death wobble :D
mis rooli amorti soovitate?
mul 10cm tõstet ja 33kumm 10-se veljega

Postitatud: R Mai 06, 2005 1:36 pm
Postitas Daniel
põhimõtteliselty kui Su autol seda originaalis pole siis võta suvaline
ja tee kinnitused kui aga on siis viska vana minema ja osta uus ;)

igaksjuhuks ytlen et rooliamordi vahetus või paigaldamine ei paranda
tegelikku viga vaid lihtsalt aitab sellega toime tulla :!:
probleem on tegelikult ikka kas kokkujooksus või vales ratta kaldes.

Postitatud: R Mai 06, 2005 9:35 pm
Postitas jr
No krt, siis selgita mulle asja Daniel.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.

Aga oma Patrolil kasutasin Rancho 5000 seeria amorti, mille otsad tuli ümber teha. O kinnitused maha lõigata ja pulk kinnitused külge meisterdada. Kinnituseks kasutasin Würthist leitud sobiva pikkusega kõige kõvemat polti mis sinna sobis ning see keevitati amordi külge kinni (kõik tööd tegin ise, kuna ma olen kuradima hea keevitaja). Puksid ja seibid sai ära kasutatud vana amordi küljest, need olid OK. Top Partsist sai kataloogist õigete mõõtudega amort välja valitud ja bueno.

Kogu töö võttis aega 20 minutit. Amorti on lihtsam ümber keevitada kui kinnitusi.

EDIT: Vaata, et sa Rancho amortidest ikka rooliamorti valid. See on erinev tavalisest amordist...töötab mõlemit pidi.

Kui sa originaali ja Ranchot võrdled, siis saad aru miks Rancho. Ilmselt on ka veel tummisemaid ja jäigemaid amorte, mis ehk oleks isegi parema tulemuse 33" kummi ja 4" tõstega andnud, aga hinnapoolest võis Ranchoga katsetada. Tulemusega olen rahul, võin öelda et "Death Wobble" on 100% kadunud.

Postitatud: L Mai 07, 2005 10:34 am
Postitas Daniel
jr kirjutas:No krt, siis selgita mulle asja Daniel.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.
põhimõtteliselt on Sul õigus -aga yhe asja oled ära unustanud nimelt rattad on Sul ju suuremad kui tehase ettenähtud
sest olen kindel et kui paned sellele remonditud sillale stock rehvid ja viskad rooliamordi põõsasse siis kõik toimib ;)
lihtsalt suuremad rehvid = suurem pöörlemis inerts ning suuremad jõud väänavad silda rohkem kui stock ratas
seega kui paned alla ikka suurema ratta siis pead ka silla seadeid vastavalt muutma :!:
parndamatu seega asi eiole - kuigi võib selliste ideaalse seade leidmine ysna vaevarikas ettevõtmine olla -
sest talasillal kõiki seadeid lihtsalt seadistada ei anna vaid tuleb läheneda veidi "redneck" style ja lisada seibe või koguni muuta silla ahitektuuri.

Postitatud: L Mai 07, 2005 12:52 pm
Postitas jr
Daniel kirjutas:
jr kirjutas:No krt, siis selgita mulle asja Daniel.
Sild remonditud ja tehase parameetrite järgi kõik kalded ja nurgad paikka pandud. Ikka võbin sees. Sai tuunitud küll ühele poole ja teisele poole, ikka võbin sees. Järeldan lihtsalt seda, et on paratamatu nähtus.
põhimõtteliselt on Sul õigus -aga yhe asja oled ära unustanud nimelt rattad on Sul ju suuremad kui tehase ettenähtud
sest olen kindel et kui paned sellele remonditud sillale stock rehvid ja viskad rooliamordi põõsasse siis kõik toimib ;)
lihtsalt suuremad rehvid = suurem pöörlemis inerts ning suuremad jõud väänavad silda rohkem kui stock ratas
seega kui paned alla ikka suurema ratta siis pead ka silla seadeid vastavalt muutma :!:
parndamatu seega asi eiole - kuigi võib selliste ideaalse seade leidmine ysna vaevarikas ettevõtmine olla -
sest talasillal kõiki seadeid lihtsalt seadistada ei anna vaid tuleb läheneda veidi "redneck" style ja lisada seibe või koguni muuta silla ahitektuuri.
Stock velje ja kummiga ning stock kõrgusel oli stock seades samuti perses amordiga võbin sees. Parameetrid on kompenseeritud laiema velje, kummi ja tõste peale. Kõik on läbi käidud rada. Ma olen erinevate seadetega proovinud ja see on tõsi, et tõstega tuli vertikaaltelje nurka 3 kraadi positiivsemaks keerata ja kokkujooksu suuremate kummide tõttu 1.5 kraadi suuremaks keerata. Siis sai nagu enam vähem inimlik seadistus.
Seega pean mina antud nähtust ikkagi paratamatuks. Sama lugu oli vana MQ160 Patroliga.

Postitatud: P Mai 08, 2005 1:22 pm
Postitas Daniel
jr kirjutas: Seega pean mina antud nähtust ikkagi paratamatuks.
Ma eitaha Sinuga nõus olla - DW eiole silla normaalne käitumine ja seda ei esine kõigil - järelikult saab seda ka ravida !
( kyll aga olen nõus et lihtsam on uus rooliamort või hydro ram panna kui seda viga lahendada ) :roll:

Postitatud: P Mai 08, 2005 1:39 pm
Postitas jr
Kusjuures...
Võtsime Y61'l amordi ära. Sama jama kohe lahti DW sees ja sõita sitt.
Tõsi, sillaremont on seal tegemata...

Postitatud: P Mai 08, 2005 2:12 pm
Postitas kala
mul lihtsalt see vana amort läbi ja homme kui jõuan siis ostan kyb rooli amordi ära!
palju sul see rancho amort maksis?
mul ka seda ennem tõstet ja suurt kummi polnud!
sild ka stendis paikka pandud

Postitatud: P Mai 08, 2005 4:10 pm
Postitas jr
Letihind oli vist 1300.-
Sealt saan oma "jopedele" mingi ale ka sebida.
Vist tuli 1050.- kätte mulle.