1. leht 3-st

Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 9:03 am
Postitas metsik
Kuhu need juhid paigutatakse?


Belgia kehtestas 21. juunil 2014 keelu autojuhtidele pidada regulaarset iganädalast puhkust sõiduki kabiinis juhindudes Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest 561/2006 art. 8, punkt 8.
Vaata ERAA kodulehte alapealkiri Seadusandlus punkt nr. 9 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 501:ET:PDF
Määruse teksti leiate siit http://www.code-de-la-route.be/pdf/wijz ... -06-11.pdf
Määruse järgi, kui ametivõimud teostavad kontrolli ja avastatakse autojuht, kelle töö- ja puhkeaega kontrollides selgub, et tegemist on iganädalase regulaarse puhkusega, mida autojuht veedab sõiduki kabiinis, määratakse rikkumine. Belgia ametivõimudel ei ole õigust küsida kõigi eelneva 28 päeva kohta tõendust, mis kinnitaks autojuhi ööbimist majutusasutuses. Tõenduse puhkuse kohta saavad ametivõimud digitaalsest tahhograafist või tahhograafi ketastelt. Belgia teatel on trahv määruse rikkumise eest 1800 EUR kohapeal. Kui kohapeal ei ole autojuhil võimalik trahvimakset teostada, on ametivõimudel õigus veoki edasiliikumine blokeerida, nõuda tagasimakstavat deposiiti või kui trahv ei ole makstud 96 tunni jooksul, on neil õigus sõiduk konfiskeerida. Ametivõimudel on õigus anda asi kohtusse,kus süüdimõistva otsuse korral on trahv 60000 EUR.
Määrus kehtib sõidukitele, mis liiguvad Rahvusvahelisel maanteeveol töötava sõiduki meeskonna tööaja Euroopa kokkulepe (AETR) alusel.




Prantsusmaa kehtestas rahvusliku keelu autojuhtidele pidada regulaarset iganädalast puhkust sõiduki kabiinis juhindudes Euroopa Parlamendi ja Nõukogu määrusest 561/2006 art. 8, punkt 8.

Vaata ERAA kodulehel alalõik Seadusandlus punkt nr. 9 - http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 501:ET:PDF

11. juulil 2014 avaldati Prantsusmaa vastavasisuline määrus Prantsusmaa riigiteatajas ja see jõustus 12. juulil 2014. Määruse tekstiga saate tutvuda siin (vt. artikkel 15)http://www.iru.org/dme-app/direct.on/id ... 2854-1.pdf

Määrus kohustab autojuhti pidama iganädalast puhkeaega väljaspool sõiduki kabiini, vastasel juhul määratakse karistus (kriminaalne rikkumine). Ettevõtted, kes määrust ei täida riskivad autojuhi ühe aastase vanglakaristusega ja 30000 EUR suuruse trahviga.







Kurat see tähendab et 24h pausi samuti ei tohi teha autos..

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 9:50 am
Postitas metsik
Sain asjale ise vastuse FB

Profid AJ Jaa - ma ei taha ERAA üleskutsele midagi vastu vaielda, kuid see seadus võeti vastu juba aastast 2006 ja pole midagi nuriseda, nõudma hakati seda alles sellest aastast aklimatiserumiseks anti piisavalt aega ja võimalust ümber reorganiseerimiseks. See kas kellegil on õigus või mitte - mida püüab selgitada ERAA siis mina soovitaks seda nõuet täita või palun - looge pretsedent ja nii saavad targaks kõik. Lihtne on kodus kontori laua taga soovitada. Seadus on täitmiseks mitte vastu vaidlemiseks ja kui on selles kahtlus ebaõigluses - looge pretsedent............. See on sama kui kui (EU) nr 561/2006 - § 130 punkt 8 - kuid lugege edasi ning tähelepanelikult selle punkti muudab kehtetud Sama §´130 punkt 9 - see punkt vähemalt eestis lubab muuta kehtetuks punkti kaheksa, kuna seda pole lihtsalt võimalik täita ja seda punkt 9 lubabki. Jälle Politsei ütleb, et me ikka karistame sest keegi pole edasi kaevanud ehk looge pretsedent. Nii et edasi kui mässata ei viitsi siis täitke olemasolevat seadust ja pole mõtet isegi teisiti mõelda

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 11:06 am
Postitas LR90
"...Kurat see tähendab et 24h pausi samuti ei tohi teha autos.."


See tähendab et paned parklas auto kõrvale telgi ja...

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 4:50 pm
Postitas TiitR
LR90 kirjutas:"...Kurat see tähendab et 24h pausi samuti ei tohi teha autos.."


See tähendab et paned parklas auto kõrvale telgi ja...
Enamjaolt on parklad sellised, et keeratakse peeglid kokku, et autod kõrvuti mahuks...kuhu sa selle telgi paned, katusele? :D

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 4:52 pm
Postitas tyyp07
TiitR kirjutas: Enamjaolt on parklad sellised, et keeratakse peeglid kokku, et autod kõrvuti mahuks...kuhu sa selle telgi paned, katusele? :D
Seal ruumi ju küll :lol:

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 5:14 pm
Postitas helar
Seadust peab küll täitma- ükskõik kui arulagedad need siis on ...
Samas kaubaruumis magamist ei keelata..
Kabiini ja voodi vahele vahesein. Tekib kaubaruum. Küljelt uks ja ongi JOKK.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 5:56 pm
Postitas metsik
Kaikad tuleb rohkem kodarasse kui jälgida jõuad.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 10:04 pm
Postitas Õli
metsik kirjutas:Kaikad tuleb rohkem kodarasse kui jälgida jõuad.
Mis siis saab? On siis juhtidel kuskil olla, või magada pika pausi ajal seal riikides?
Kas need riigid ja parklad võimaldavad olemist kuskil mujal? Või on neil seal pohhui, seadus selline ja nii ongi.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: K Aug 06, 2014 11:18 pm
Postitas helar
Turgutamaks majutusasutusi. Selle pilguga peaks vaatama.
Ja süvenedes, natuke mõelda ja vaadata, paistab olukord veel arulagedam.
Aga ei hullu- teeb projekti "bahni "äärde ,väike gaststätte eu rahade eest püsti panna ja ok.
.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: N Aug 07, 2014 8:45 am
Postitas ahto42

Re: Rekka maailmast

Postitatud: N Aug 07, 2014 10:51 am
Postitas Maaks
No tee näete asja ainult ettevõtja seisukohast :)
Kui ma oleks pikaliini autojuht, siis ma küll tahaks vähemalt 1x nädalas magada mingis muus kohas kui selles 2,5xm plekist kuudis, mis see minu perset torgib, et minu "Q7-ga" ringi tuhisev juhataja selleks kusagilt raha peab leidma.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: N Aug 07, 2014 5:24 pm
Postitas heints
Juhataja võib ju selle raha leida aga kui kõik rekkajuhid hakkavad hotellis magama maksad sina selle lõpptarbiana lõpuks kinni kui lähed poest banaani või telekat ostma.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: R Aug 08, 2014 12:49 am
Postitas al
Maaks kirjutas:No tee näete asja ainult ettevõtja seisukohast :)
Kui ma oleks pikaliini autojuht, siis ma küll tahaks vähemalt 1x nädalas magada mingis muus kohas kui selles 2,5xm plekist kuudis, mis see minu perset torgib, et minu "Q7-ga" ringi tuhisev juhataja selleks kusagilt raha peab leidma.
Tundmatuks jäänud klassik on öelnud surematu tõe: Töö ja puhkeaja seadus soodustab alkoholismi levikut juhtide seas. ;)
Töö tõttu (mis suurt veokijuhi tööst ei erine) ööbin 2/3 aastast hotellides ja arvan, et paljud juhid hakkavad taga igatsema oma 2,5 ruutmeetrit, kui neile pakutakse suvel palavat/ talvel külma kõledat nelja seina, kus wc koridoris ja tunnine duši järjekord. Söögivalmistamise võimalus puudub, külmikust võid unistada, hommikusöögiks on espresso ja sarvesai (kui sedagi) ja lähim söögikoht on teisel pool kiirteed (loe: ilma sõidukita nälgid). Ja siis istud 45h seal nelja papist seina vahel, hotellist väljaminnes on ühel pool parkla ja teisel pool lennujaam, loed allesjäänud tunde ja minuteid ja kadestad riigi poolt ülalpeetavaid kriminaale, kellel on telekas toas ja 3x päevas prii söök...

Järgmine probleem tekkib kohe parkimise ja juurdepääsuga. Palju on neid majutusasutusi Autohofide või suuremate parklate läheduses? aga kui hotellis on 50 tuba ja sinna majutada 50 juhti, siis kuhu krt need masinad pannakse? linnaserva 10km kaugusele ja siis iga mees tuleb taksoga? Vot see juba turgutaks kohalikku majandust. Ja mis siis veel saab, kui puhkuste ajal kõik majutused "fulbook" on? Lennutatakse juht teisest € servast koju magama?

Kui praegu peaks mõni ametivõim hakkama minu käest nõudma tõestust sellele, et 45h pausi pole sõidukis veedetud, tekkiks tõsine probleem. Mulle kui tarbijale ei jää ühtki tõestust hotellis olemisest (kui just hotellivõtit või käterätti kaasa ei varasta). Broneeringud tehakse kuskil kaugel internetis, arved liiguvad läbi mitme firma korra kuus kokkuvõttena, nime kuskil ei kajastu, on vaid bronni number telefonis, kui sedagi. Selle tõestamine saab olema päris keeruline, eriti kui tegu F1, Etapp vms tüüpi ettevõtmisega, kus hotellis inimest ei kohtagi.

Seadus ise räägib iganädalase puhkeaja (mis on siis 45h) veetmisest väljaspool sõidukit. Üks targem koolitaja tegi selgeks, et see kehtib vaid 45h puhul, sest 24/36h on lühendatud puhkeaeg ja seda võib sõidukis "puhata". Asi seegi, 2 nädala tagant ehk jõuab kojugi?

tervitustega
a.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: R Aug 08, 2014 9:16 am
Postitas totu
Tegelikult on kogu selle kiimluse taga number 16,5 , pärit meie uuest moskvast. Vaadake Ameerika ja Austraalia pikamaa autosid, ei ole ju vaja niiväga juhi inimõiguste eest seista. Kui meil, järjekordses liidus, jääb juhile 3,5 meetrit, mida ta peab jagama mootori, pööramisvaru, turvavaru jne.ga, siis ongi sellises kuudis viibimise aega vaja piirata. Autojuht on inimene ja nädalate kaupa kuudis elada, rattale kusta ja plekkausist süüa, võib ära koerastada küll. Paraku ei ole, valdav enamus seadusloojatest, päevagi palgatööd (riigiametniku töö, sõbra juhitud ametis, ei loe) teinud, rääkimata veoauto kabiinis käimisest. Ja mida mõistlikku on oodata elukutseliselt poliitikult, kelle kompetents lõpeb tihti lipsu värvi valimise ja küsimustele näiliselt tarkade vastuste andmisega.

Re: Rekka maailmast

Postitatud: R Aug 08, 2014 9:33 am
Postitas Roostekoll
Nii palju kui ma elu olen näinud, kiputakse nii mõneski jevroopa puhke/kohvik/tanklaski rekkamehi pulgaga eemale peksma, nagu oleks tegu pidalitõbisega. Küsimus on juba kultuuris ja suhtumises. Ärgem arvakem, et meist läänepool seda kultuuri ning inimlikkust rohkem on.
Ja nii see poola veokijuht ongi auru all, kuseb rattale ja tekitab tee peal kolmandat rida, sest suhtumine on ette juba selline.
Pärast kõik kiruvad, et on ikka rõve õli vend :roll:

Kui hakata lahkama nende kontoris sündinute ajuhiilgust, peaks võtma päris eraldi teema ja jutt ei mahuks kõikide ENE'de kaante vahele ka ära