1. leht 1-st

4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 8:40 am
Postitas raul315
Tervist,

Tekkis küsimus mis võib põhjustada olukorra, et 4LO reziim ei aktiveeru? 4HI ja 2HI töötavad korralikult kuid lülitades 4LO peale jääb 4HI aktiveerituks.
Auto on Kia Sorento 2006/2.5CRDi/Manuaal. 4-veo skeemi lüliti on elektrooniline ja 3 asendiga 2HI, 4HI ja 4LO.

t. Raul

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 9:06 am
Postitas Maaks
Aeglusti ei lülitu! Ma kahjuks ainult ei tea, kas tal lülitus toimub pneumoga või elektriga.
EDIT: Pildi peal näeb see vahekast väga samamoodi välja kui Terracani oma, äkki keegi kes Terrakaniga rohkem kursis (Helar?) osakab aidata?
Kas sa seda kontrollisid, et äkki lihtsalt andur valetab ja tegelikult aeglusti ikkagi lülitub? Kontrollida saab sõites näiteks 20kph ja võrrelda mootori pöördeid aeglustiga/ilma.
EDIT2: Internet arvab, et aeglusti lülitub ikka elektriliselt, ehk siis vaata üle sellel eespool oleval lingil numbriga 59 tähistatud mootori klemmid, äkki on lihtsalt natuke oksüdeerunud.

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 9:36 am
Postitas holari
Tere!
Tore teema:) selle vahekasti ehituse olen endale suht hästi selgeks saanud.
Siin lingil on selle seadme tööpõhimõte.
https://drive.google.com/file/d/0B7S2ta ... sp=sharing

Minu kasti häda oli ka selles, et aeglustit ei olnud.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=43&t=51527
Siin on sellest kirjutatud.
Küsimus, kas ennem töötas laitmatult? Kui jah, siis selle vea, mis minul oli, selle välistaks, Panustaks siis elektriveale. Ma ei lugenud välja, kas automaat või manual käigukast? Manualil on siduri andur nt. mis ei lase aeglustit lülitada, kiiruse andur on sama, mis spidomeetril, kui see töötab, siis selle vea välistaks.
Äkki täpsustad, kas ennem töötas või mitte. Kui jah, siis lahkame võimalikud vead läbi.
Mehhaanilise vea saab lõtva korda, aga kasti mahavõtmisest ei pääse ja kardaani poltide lahtisaamine, kui pole ennem maas käinud, on paras jebla.
Elektrilise poolega pole ennast väga kurssi viinud, sest kui see peaks mul saba andma, mis nendel autodel pole just tihti esinev viga (peale lülitus mootori).

H.

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 9:40 am
Postitas raul315
Maaks kirjutas:Aeglusti ei lülitu! Ma kahjuks ainult ei tea, kas tal lülitus toimub pneumoga või elektriga.
EDIT: Pildi peal näeb see vahekast väga samamoodi välja kui Terracani oma, äkki keegi kes Terrakaniga rohkem kursis (Helar?) osakab aidata?
Kas sa seda kontrollisid, et äkki lihtsalt andur valetab ja tegelikult aeglusti ikkagi lülitub? Kontrollida saab sõites näiteks 20kph ja võrrelda mootori pöördeid aeglustiga/ilma.
EDIT2: Internet arvab, et aeglusti lülitub ikka elektriliselt, ehk siis vaata üle sellel eespool oleval lingil numbriga 59 tähistatud mootori klemmid, äkki on lihtsalt natuke oksüdeerunud.
Tänud info eest - pöördeid jõudsin juba kontrollida - hetkel pole vahet kas 4HI või 4LO ülekandeid see ei mõjuta. Mäletan et masinat ostes lülitus 4LO ja seda oli kohe tunda mootori pööretes. Hetkel on rakendunud vaid 4HI. Lülitus on jah elektriline. Kontrollin ja mõõdan õhtul el.mootori üle - ja kaitsmed ka uuesti :).

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 9:46 am
Postitas raul315
holari kirjutas:Tere!
Tore teema:) selle vahekasti ehituse olen endale suht hästi selgeks saanud.
Siin lingil on selle seadme tööpõhimõte.
https://drive.google.com/file/d/0B7S2ta ... sp=sharing

Minu kasti häda oli ka selles, et aeglustit ei olnud.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=43&t=51527
Siin on sellest kirjutatud.
Küsimus, kas ennem töötas laitmatult? Kui jah, siis selle vea, mis minul oli, selle välistaks, Panustaks siis elektriveale. Ma ei lugenud välja, kas automaat või manual käigukast? Manualil on siduri andur nt. mis ei lase aeglustit lülitada, kiiruse andur on sama, mis spidomeetril, kui see töötab, siis selle vea välistaks.
Äkki täpsustad, kas ennem töötas või mitte. Kui jah, siis lahkame võimalikud vead läbi.
Mehhaanilise vea saab lõtva korda, aga kasti mahavõtmisest ei pääse ja kardaani poltide lahtisaamine, kui pole ennem maas käinud, on paras jebla.
Elektrilise poolega pole ennast väga kurssi viinud, sest kui see peaks mul saba andma, mis nendel autodel pole just tihti esinev viga (peale lülitus mootori).

H.
Tere,

Käigukast on mul jah 5-käiguline manuaal. Unustasin ka kirjutada, et 103kW mootoriga tegu.
Ostes proovisin korduvalt 4LO lülitust ja aeglusti töötas. Vaatan/mõõdan õhtul kasti el. mootori üle ja puhastan pistikud/kontaktid.
EDIT: Tänud 4-veo dokumendi viite eest!
t. Raul

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 3:08 pm
Postitas raul315
Veel üks küsimus :) kas sorentol olemas andurid piduri ja/või siduripedaali lõppasendi tuvastuseks? Otsustasin korra enne mootori kontrolli veel proovida 4LO ja rakendub iga kord korralikult *eeldusel*, et siduri ja piduripedaal on põhjani lõppasendisse surutud + veel jalaga väike täinedav surve pedaalile peale ... ja valida 4LO. Kui lisaks peale ei suru, siis ei rakendu 4LO.

Kuna minu jaoks uue masinaga tegu, siis oleks ka väga abiks kui keelgil oleks pakkuda elektroonilist repair manuali (PDF) Chilton/Haynes. Tänud juba ette.

t. Raul

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 3:28 pm
Postitas holari
Pidur ei tohiks rolli mängida, sidur aga küll. Proovi ilma pidurita. Igatahes on su auto viga siis ime lihtne:)

Re: 4LO reziim

Postitatud: N Juul 31, 2014 8:55 pm
Postitas RistoRR
Aeglusti lülitamisel on siduri vajutamine kohustuslik!

Re: 4LO reziim

Postitatud: E Aug 04, 2014 2:28 pm
Postitas raul315
Võib antud teema sulgeda. Pistikud sai üle käidud ja 4LO toimib tõrgeteta.