1. leht 2-st
Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 7:25 pm
Postitas vox
Kuna ei ole suur vintsispetsialist, siis vajaks kellegi tarka nõu, mida edasi teha. Asi järgmine - hetkest, kui vintsi tross ennast pinge alla veab töötab veel 4...5 sekundit ja siis on mutt. Ei edasi ega tagasi. Relee plõksub reipalt, aga see on ka kõik. Mingeid kõrva riivavaid hääli üürikestel veohetkedel kuulda ei ole olnud. Vintsi varasema elukäigu kohta teave puudub, masin koos vintsiga minu käes alles väga lühikest aega. Mida edasi teha?
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 7:37 pm
Postitas Landy
Viga ilmselt puudulikus voolu liikumises
1. Käi üle kõik kaablite ühendused, puhasta klemmid / kontaktid ja kontrolli üle kaablid ja ühenduskingad.
2.Kui kaabelduses viga pole,siis võib olla vigane mõni mootoris olev ankur või harjad.
Võid proovida ka vintsi reeleede vahetamist ( kasvõi omavahel).
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 8:04 pm
Postitas Praks1
Esimese asjana,võta mootor maha ja lahti.Puhasta ära,vaata,et harjad liiguks,harja verdrud oleks tervaed,kõik harja juhtmetega seotud kruvid kõvasti kinni(ka need mis korpusesse lähevad).
Alles siis hakka edasi tuulama,kui tööle ei hakka.
Paljudel vintsidel surevad ka harjaplaadid vanusega ära,ja odavatel hiinakatel on seal sees üldse huumor ruudus

Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 8:21 pm
Postitas Tarmu
Kindlasti pane lisamass otse akule !!!
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 8:47 pm
Postitas vox
Tänud kiiretele vastajatele! Ju siis tuleb see krempel kõik maha ja laiali kiskuda. Vaataks, mis siis karul kõhus on. Lisamass on olemas ehk aku pealt läheb otse jäme kaabel vintsi. Ja kui juba jutuks läks, siis kas oleks mõistlik pluss-ahelasse panna vahele üks vihasemat sorti massillüliti (n: 250 A)? Et kui vintsiga peaks mingil põhjusel mingi jama juhtuma, siis saab selle kiirelt voolu alt lahti ühendada. Klemmide lahti kruttimine võtab ilmselgelt rohlem aega.
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 9:03 pm
Postitas Praks1
Normaalsetel metsa autodel on massilüliti.
Paigaldatud nii,et kõik asjad on voolualt väljas(mida pole ka osad võistlusautod)
Aga selline lüliti on vähe kallim,millega on võimalik ka pill seisma jätta.
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: P Apr 06, 2014 10:34 pm
Postitas tarmo
Kui masslülitit panna ei taha, siis plussi vahele vintsi "mass" on hea mõte küll. Eriti veel juhul, kui peaks olema raadio teel kaugjuhtimispuldiga varustatud vints, sest see vastuvõtja võib teine kord mingeid X signaale vastu võtta ja vints iseeneseslikult tööle hakata. Pole seda ise kogenud, kuid räägitakse, et võib juhtuda.
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 7:55 am
Postitas Andrus Michelis
Praks ja Tarmo palun viidet mõnele lülitile, mis kindlalt sobib vintsi pluss kaabli vahele ja seal ka vastu peab.
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 8:36 am
Postitas Movistar
Andrus Michelis kirjutas:Praks ja Tarmo palun viidet mõnele lülitile, mis kindlalt sobib vintsi pluss kaabli vahele ja seal ka vastu peab.
Mis vahet on sellel kas lüliti on " + " või " - " klemmi vahel ?
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 9:12 am
Postitas kalleo
Kuna enamus autosid veel rauast ja vintsimootoritel mähis massis, siis lüliti panna ikka kohe (vintsi)aku '+' juurde. Vintsi juhtimise +12 võtad ka peale seda lülitit! Kui usutunnistus ei luba "massilülitit" "plussilülitina" pruukida, siis kõlbab ka ntx 350A andersoni pistik, või mõni veelgi lihtsam ühe klemmipaariga kiirelt lahutatav pistik. Abiks ikka...
http://www.bdbatteries.com/anderson.php
http://www.arc-zone.com/index.php?main_ ... ts_id=8996
(Võimalus on ju ka ühest lisareleest, šhundist ja näputäiest elektroonikast punada vajaduse korral sisselülitatav automaatne vintsi väljalülitamine (kui vool ületab lubatu) kui ei taha vintsimootorit ja akut liigselt ruunata või on oht et vintsi juhtimine käitub "ettearvamatult".)
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 11:11 am
Postitas Martinsr
Movistar kirjutas:Mis vahet on sellel kas lüliti on " + " või " - " klemmi vahel ?
See vahe on, et kui peaks juhuslikult hakkama vints massi tõmbama kusagilt mujalt, mitte juhtmest siis pole miinuse vahel asetsevast massilülitist tolku. Kerib ja kerib.
Pole
+-ssi, pole ka võimalust sellisel viguril tekkida.
endal kasutuses selline plussi ahelas:

Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 11:23 am
Postitas Praks1
Sellest - vahel olevast lülitist on kasu,kui see on kogu auto massi lüliti(hea,kui on 2 kontuuriga).
Ühesõnaga massi välja keerates sureb ka auto välja ja pole kuskil voolu,mis on minuarust ainuke õige lahendus,et kiirelt reageeriga mingi jama korral.
Kasutaja MM pakub sobivaid lüliteid,mis kannatavad vintsile sobivat koormust.
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 12:53 pm
Postitas kalleo
Praks1 kirjutas:...Ühesõnaga massi välja keerates sureb ka auto välja ja pole kuskil voolu,mis on minuarust ainuke õige lahendus,et kiirelt reageeriga mingi jama korral...
Kiirus on hea. Aga lahendus on keskpäevane- üksi õhtul metsas ajad käed laiali kui lülitit keerates pimedaks läheb sest "kuskil pole voolu"? Ja ei julge enam massi sisse kah keerata... Ning taskulambi patareid on tühjad...
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 2:13 pm
Postitas Praks1
Mina räägin lahendustest mis on nõutud enamus motospordi aladel. Eesmärk ei ole ainult vintsi seisata, vaid ka kõike muud lühise või katusele keeramise korral.
Sellisel olukorral istungi pimedas metsas, kuna olen nii lollja ei võtnud lampi kaasa.
Ei ole just harvad juhused, kus oksad tirivad originaal autode juhtmestikke kaasa jne.
Re: Vintsiga jama, vajaks nõu
Postitatud: E Apr 07, 2014 4:29 pm
Postitas Movistar
Martinsr kirjutas:Movistar kirjutas:Mis vahet on sellel kas lüliti on " + " või " - " klemmi vahel ?
See vahe on, et kui peaks juhuslikult hakkama vints massi tõmbama kusagilt mujalt, mitte juhtmest siis pole miinuse vahel asetsevast massilülitist tolku. Kerib ja kerib.
Pole
+-ssi, pole ka võimalust sellisel viguril tekkida.
endal kasutuses selline plussi ahelas:

Ja kust mujalt ta seda "tõmbab" kui massilüliti on kohe peale akut ja massi katkestamisega on kogu auto mass katkestatud ?