1. leht 1-st
Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: T Veebr 18, 2014 1:04 pm
Postitas Martinsr
Niih hakkame vaikselt siis seletama lahti mu küsimust.
Igatahes sai mahavõetud rummulukud hoolduseks, Kui selgus tõsiasi, et poolteljed liiguvad sisse välja, kuidas tahavad ja lisaks tunduvad olema suure lõtkuga kui poolteljest kinni võtta ja loksutada.
Kuna mul endal puudub võrdlusmoment mõne teise d22-ga siis siit ka küsimus:
Kas peaks olema pooltelgede otstel ka stopperrõngad, mis fikseerivad Edasi-tagasi käigu (mul pole seal midagi)?
Kas läbi kääntelje mineva poolteljeotsal peaks olema mingi lõtk üles-alla liigutades. Muidugi praegu kui seal see stopperrõngas puudub, võib see lõtk ka sellest tingitud olla. Või siis kääntelg P**S
Mõlemal pool sama nali!
Tänud!
Martin
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: T Veebr 18, 2014 4:47 pm
Postitas runn
Pooltelje ots ei tohiks telje suunas loksuda
Üles-alla loksu ei saa ilma hubita katsuda.
D-22 on pooltelje otsa liikumise piiramiseks 3 varianti
1. kui on originaal manuaal lukk siis stopperdab rõngas 3925388G10 ...3925388G16 paksus 1,1...2,3mm
2. kui on automaat siis stopperdab pooltelje sama rõngas mille alla käivad veel seibid 402182S601 ja 402192S600
3. kui on jäigad hubid siis ikka sama stopperrõngas mille alla käib seib 3851550W00 aga stopper välimises soones(hubi peal ja kaitsekorgi all).
Juttu põhjal arvan et autol olid kunagi jäigad hubid mis vahetati manuaalsete vastu üks-ühele ilma et oleks suudetud välja mõelda, et vaja pooltelje otsa liikumine piirata .
Käänteljes olev nõellaager ja pooltelje tihend vaata kindlasti üle enne kokku panemist ja ka pronks seib mis pooltelje ja käändtelje vahel.
Põhjusmõtteliselt sama mis D21 automaat hubiga aga pooltelg on sutsu jämedam kui käed ja mõistus töötavad saab asjatada
Edu
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: T Veebr 18, 2014 5:10 pm
Postitas Martinsr
mul seal orig autom hubid.
ilmselt oleks parem käänmikud maha kiskuda ja vaadata mis seal sees toimub.
Peaks olema igatahes selle joonise järgi vist
Millest see stopperi paksus sõltub? kas lõtkust või pooltelje otsal olevast stoppersoonest?
Tänud igaljuhul.
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: T Veebr 18, 2014 7:43 pm
Postitas GC
No see teema pakub mullegi huvi!
Asendasin mittelülitavad muhvid automaatide vastu ja tõstsin stopperrõngad tagumisse soonde.
Mõne aja möödudes hakkas tunduma, et justkui pööramisel haagib lukku järgi. Kuna tegemist oli kasutatud hubidega, mõtlesin, et nende viga. Hankisin uued manuaalid, kruvisin külge, aga selge on, et kuskil on mingi jama. Sõita kannatab ainult hubid sisse lülitatud, aga kastist sild väljas. Kui hubid väljas, kostub aeg ajalt mingit põrinat. Hubid sees, sild kastist järgi, käivad rummu juures mingid naksud.
Telje suunas saab seejuures pooltelge liigutada ca 2...3 mm
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: T Veebr 18, 2014 8:43 pm
Postitas runn
Lõtk tuleks saada minimaalseks.
Lubatud suuruseks nissani poolt 0,1...0,3mm telje suunas.
Ametlikult reguleeritakse stopperrõnga paksusega.
Mina isiklikult käivitan treipingi ja seibe tuleb...
Kui midagi naksub siis tuleks vaadata nõellaagri 40588 ja pooltelje laagripinna seisukorda.
Võimalik et vaja uued otsad osta kui nõelad segamini, päris hasti nätsutab seal sees.
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: T Veebr 18, 2014 10:39 pm
Postitas tuningman
ja kui see veovõll piisavalt nätsutamist saanud on, siis ei aita uued nõellaagrid ka.
vaid pead ka kulunud veovõllid välja vahetama.
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: K Veebr 19, 2014 8:28 am
Postitas GC
runn kirjutas:Lõtk tuleks saada minimaalseks.
Lubatud suuruseks nissani poolt 0,1...0,3mm telje suunas.
Ametlikult reguleeritakse stopperrõnga paksusega.
Mina isiklikult käivitan treipingi ja seibe tuleb...
Kui midagi naksub siis tuleks vaadata nõellaagri 40588 ja pooltelje laagripinna seisukorda.
Võimalik et vaja uued otsad osta kui nõelad segamini, päris hasti nätsutab seal sees.
Käisin ühe D 22-ga 300 000-ni esinduse hoolduses. Selle aja jooksul sinna stopperrõnga taha küll mingeid
seibe ei tekkinud
Kas see jäiga muhviga masin on ikka täpselt analoogne selle masinaga, mis juba tehasest lülitatavate hubidega?
Saab ju see nõellaager kõige suuremat vatti siis kui rummulukud välja lülitatud ja pooltelg ei pöörle. Jäiga muhviga masinal see situatsioon ju välistatud.
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: K Veebr 19, 2014 8:51 am
Postitas tuningman
GC kirjutas:
Kas see jäiga muhviga masin on ikka täpselt analoogne selle masinaga, mis juba tehasest lülitatavate hubidega?
Saab ju see nõellaager kõige suuremat vatti siis kui rummulukud välja lülitatud ja pooltelg ei pöörle. Jäiga muhviga masinal see situatsioon ju välistatud.
Ei saa siis see nõellaager mingit vatti kui hubid maha keeratud ja esisild väljas.
mis vatti see nõellaager siis saab, kui poolteljed ringi ei käi?
Manuaalsetel ja mehhaanilistel rummulukudel on ka stopperrõngas pooltelje peal erinevates kohtades.
Jebisin siin ise ühe d22.ga millel auto lukud ise sõidu ajal peale jooksid ja poolteljed järgi haakisid,
kuigi esisild oli välja lülitatud.
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: K Veebr 19, 2014 10:24 am
Postitas runn
Jäiga hubiga teeb see nõellaager pidevalt tööd nagu esi rattas liigub ,olenemata kas 2WD või 4WD ja kas mootor töötab või ei.
Kui laagrites lõtk siis poolteljeotsa, kääntelje, ja hubi(ratta rummu) tsenter on teine teisest nihkes ning tavaliselt hakkab huubi lammutama.
Ei viitsi rohkem targutada kõige parem kool elu ise.

Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: K Veebr 19, 2014 11:30 am
Postitas GC
tuningman kirjutas:GC kirjutas:
Kas see jäiga muhviga masin on ikka täpselt analoogne selle masinaga, mis juba tehasest lülitatavate hubidega?
Saab ju see nõellaager kõige suuremat vatti siis kui rummulukud välja lülitatud ja pooltelg ei pöörle. Jäiga muhviga masinal see situatsioon ju välistatud.
Ei saa siis see nõellaager mingit vatti kui hubid maha keeratud ja esisild väljas.
mis vatti see nõellaager siis saab, kui poolteljed ringi ei käi?
Manuaalsetel ja mehhaanilistel rummulukudel on ka stopperrõngas pooltelje peal erinevates kohtades.
Jebisin siin ise ühe d22.ga millel auto lukud ise sõidu ajal peale jooksid ja poolteljed järgi haakisid,
kuigi esisild oli välja lülitatud.
Vatti on vale sõna muidugi. Tahtsin öelda, et kui sild on väljas ja rummulukud samuti, siis pooltelg ei pöörle, rumm aga küll ja pöörlevad ka laagri kuulid/rullid/nõelad rummu ja pooltelje vahel...laager töötab.
Kui pooltelje ja rummu pöörlemiskiirus on sama, siis ju laagri kuulid/rullid kaasa ei pöörle, neil on ainult pooltelge toetav funktsioon.
Sama on ju väntvõlli otsa laagriga, mis sidurivõlli toetab. Kui sidur on lülitatud, pöörlevad väntvõll ja sidurivõll sama sagedusega. Kui siis laager (liugelaager) töötaks tuleks neid iga 1000 km tagant vahetada.
Kahju kui sa, runn enam ei viitsi!
Re: Nissan Pickup d22 Pooltelje ja käänmiku küsimus.
Postitatud: K Veebr 19, 2014 11:34 am
Postitas GC
Sorry!
Jõudis kohale, see nõellaager on ju käändtelje sees, mitte rummu!
Häbi, häbi!