1. leht 3-st

Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja tagajärg

Postitatud: T Jaan 28, 2014 10:29 pm
Postitas helar
Arutleks veits sel teemal.
Kui teemaks on 2.8 diisel Patrol siis iga küla mart teab rääkida , et see on nii sitt mootor, et jookse aga kaugele.
Enamlevinud probleem on lendavad plokikaante tihendid ja pragunevad ning kõverad plokikaaned.
Mindki sai see hirmus jahutuse koll kätte.
Olime lastega matkamas. Öösel väljas -15 kraadi. Auto käis öö läbi. Aga polnudki palju vaja.
Hommikul ilge toss summutist taevani ja peale mõningast sõitu kippus temp punasesse minema.
Jahutusvedeliku kadu meeletu.
Olles kursis selle mootori kapriisidega tellisin uue plokikaane.
Vana maha võttes selgus , et tegelikult oleks pääsenud ka vana kaane remondiga. See selleks.
Plokikaan oli kõver, 6. silinder põletas tosooli ja 6. silindri jahutusvedeliku avad olid korrodeerunud.
Esimesed 5 silindrit aga mitte. Uurides veidi maad , selgus , et praktiliselt alati on 6. silinder vea põhjuseks.
Seega vaadates seda olukorda siit- sealt leian ,et ploki(ja)kaane jahutuse disainis on tehtud viga.

Mis rahvas arvab:

- Kuidas olukorda paremaks muuta/ennetada ?

Praktikas küll tiba keeruline auto peal muuta.
Mul miskid mõtted on , aga shiuke elav arutelu oleks huvitav.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: T Jaan 28, 2014 11:35 pm
Postitas Gennadi
Mul oli ka plokikaanes klapipesade ääres kahes kohas pisike mõra, üks oli vist viienda, äärmisel juhul neljanda juures, aga teine oli kindlasti viimase kuuenda juures. Kaas kõver ei olnud. Enne seda on ainult ühe korra kuumaks läinud, mis oli siis, kui tosooli voolik, mis paisupaaki läheb, oli lahti tulnud ja paduvihmas maanteel ei märganud ka väikest auru kuni hakkas tosooli haisu sisse ajama ja näidik oli enne punast, muidu koguaeg enne temp. märki stabiilselt nii linnas kui maanteel. Masin on ka tiksunud mitmeid tunde järjest, ei mingit tempi tõusu.

Olen tosooli vahetades alati äädika ja soodaga puhastanud ning ka radika maha võtnud ning selle ja kondi väljast põhjalikult puhtaks pestnud, kuigi ei käi mudas müttamas, satub metsateedel ja asfalti nühkides piisavalt mustust sinna. Ptui ptui ptui, ei taha ära sõnada, aga pole midagi juhtunud, kuigi kutsutakse seda mootorit ju crackheadiks.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: K Jaan 29, 2014 12:31 pm
Postitas toi
Võideldes praegu sama jamaga on mulle selgeks tehtud kaks asja. Esiteks nende kaante lihvimisest ei ole erilist kasu kuna on tõmmanud juba pinge sisse ja mingi x aja pärast läheb uuesti iseenesest kõveraks.Jäädki lihvima(Olla keegi 4 korda lihvind ilma et oleks kuuma saanud).Teiseks tuleb poldid kinni keerata kõvemini kui ette antud.Tundub loogiline, sellepärast see tihend seal ei püsigi.
Ma ei hakka enne torkima kui sul valmis, siis omandan teadmisi :D

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Jaan 30, 2014 7:56 pm
Postitas helar
Täna sain uue kaane poest kätte ja see rändas joonelt treiali kätte.
Plaan on tosool kaane tagumisest otsast välja juhtida. Ruumi on seal aga vähe. Töö käib... :D

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Jaan 30, 2014 9:09 pm
Postitas tuningman
helar kirjutas: Plaan on tosool kaane tagumisest otsast välja juhtida.
:roll: Et tagada parem jahutus ja tosooli läbivool?
Pole 2,8 mootoriga kokku puutunud, aga mainisid, et ploki ja kaane kokkusobivuses mingid lahkhelid.
kas siis ära vool nii kehvasti tehtud, et kuum tosool nagu jääks sinna 6 sil lõppu kuidagi toppama, mis seda kaant lammutama hakkab?
kui aru said mida mõtlesin.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Jaan 30, 2014 10:31 pm
Postitas puhvel
helar kirjutas:Täna sain uue kaane poest kätte ja see rändas joonelt treiali kätte.
Plaan on tosool kaane tagumisest otsast välja juhtida. Ruumi on seal aga vähe. Töö käib... :D
Säti siis fotomaterjal kah siia, tulevased põlved teavad sis tuunida ( vastava tasu eest helarile muidugi ) :)

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 9:51 am
Postitas -allukas-
on juba miskit arengut ?

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 12:23 pm
Postitas toi
tuningman kirjutas:
helar kirjutas: Plaan on tosool kaane tagumisest otsast välja juhtida.
:roll: Et tagada parem jahutus ja tosooli läbivool?
Pole 2,8 mootoriga kokku puutunud, aga mainisid, et ploki ja kaane kokkusobivuses mingid lahkhelid.
kas siis ära vool nii kehvasti tehtud, et kuum tosool nagu jääks sinna 6 sil lõppu kuidagi toppama, mis seda kaant lammutama hakkab?
kui aru said mida mõtlesin.
Seal jah selline loll asi et tosool tuleb kaanest välja 4 ja 5 silindri vahelt. Kaane lõpus praktiliselt seisev vesi, eks ta natuke ikka liigub aga ju siis mitte piisavalt. Samas imelik et keegi enne Helarit selle peale pole tulnud, nende mootoritega ju nii palju probleeme olnud.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 6:12 pm
Postitas helar
Noh, miskit aregut täna oli aga tänane tööpäev lõppes ootamatult...

Ehk siis jah, nagu eelpool mainitud : idee parandada seda seisva vee effekti.

Kaane otsast jääkork eemaldatud, asemele selline lahendus:

Pilt
Pilt


Kahtlus oli ka , et silindris on pragu. Sai tehtud ka survestamise abinõu:
Pilt

8 bari seda kahtlust hetkel ei kinnitanud...

Ja kui juba asjad eest, on hea mugav ka veidi müra isolatsiooni paigaldada:
Pilt

Auto peal:

Pilt

Peale seda väljundit läheb elektriline tsirkulisatioonipump mis pumpab vedeliku läbi salongiradika plokki tagasi.
Seda pumpa on plaanis kasutada kui auto käib öö läbi või on lihtsalt metsas töristamine.
Maanteesõidul peaks usutavasti auto enda veepump suutma piisava ringluse tekitada.
Usun , et sellise ümberehituse peale on see plokikaan jupp aega õnnelik. Muidugi ka regulaarset jahutussüsteemi hooldust ei tasu liiga pikkade intervallidega teha.

Nüüd aga mõnus pirn.

Manuali järgi on kaane poltide lõppmoment 127 nm. Vaatasin lakke ja nägin seal numbrit 150.
Tõmbasin siis esimesed 2 150 nm kinni ja kolmas polt laksust pooleks :shock: (ropud sõnad)

Ok. Jätsin siis ühe poldi vana ja uuesti pingutama. Seekord 125 nm.

7. polt laksust pooleks :shock: :cry: ( väga ropud sõnad)
Olgu öeldud ,et ma pole eladeski ühtegi plokikaane polti siiamaani puruks keeranud.
Uued poldid ja kõik tehtud nii nagu peab. Tootjaks Victor Reinz ( olen aastaid kasutanud probleemivabalt )
Pilt
Pilt
Pildil vasakpoolne murdus 150 püüdes. Parempoolne alistus enne 125 nm.
Murdumisjälje erinevate värvide järgi võib eeldada , et tegemist on praakpartiiga.
Tellisin AMC poldid. Homme vaatame edasi...

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 6:27 pm
Postitas Praks1
Üldiselt on paljudel autodel legendaarsed kaane probleemid,aga põhiline probleem on, et võetakse kasutatud kaan,mis on oma aja ära elanud,sama nali on Toyota3,0 mootoriga.
Osadel autodel on põhjuseks kõver plokk,paljudel juhtudel lihvimatta kaan ja pole harvad ka juhud, kui põllumehed üritavad vana tihendiga head asja saada, oma veneaja traktori remondi kogemuste põhjal( kõik üle tra).

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 8:19 pm
Postitas Mihkel1
kui saladus pole siis mis hind uuel kaanel on?

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 8:55 pm
Postitas helar
Nõustun Praks. Aga:
Kui enda vanasse kaande süvenesin siis hetkel ütlen , et see on 98 % originaaltükk. Kellal 420000 km.
Viimane esinduse ajaloo väljavõte näitas ,et tihendi vahetus oli tehtud 136000 km pealt. Peale seda tühi maa.
Kas 130K on normaalne tihendi ikaldumiseks? Arvan et kindlasti mitte.
Veel minu auto vanast kaanest. Seda on lihvitud. Aga õnnetult tehtud töö. Mootor oli kokku pandud kõvera kaanega.Selleks on olemas selged mõõdetavad märgid.
Ehk oskamatu teostamine toidab legendi.
Olen otsinud ka mujalt maalilmast selle mootori kohta. Kuivõrd Google saadab mulle juba sama päringu kohta arveid siis loobusin :P
Probleemid ei lõpe ka uue kaane paigaldamisega. Eriti terav on see probleem kuumades kliimades(austraalia) ja peaaegu alati on süüdi 6. silinder.
Neid teemasid lugedes ei viitsi keegi enam selle 2,8 mootoriga jännata ja teema läheb sujuvalt üle 4,2td vahetuseks.
Ma arvan , et see ei pea nii olema.


Neid päid on 3 erinevat varianti.

Rd28 Eti ( ehk siis 2,8 Y61 ) Tõukurid on mehhaanilised ,vaakumpump klapikambri kaane peal
Rd28t (ehk siis viimase otsa 2,8 Y60) Tõukurid hüdraulilised, vaakumpump klapikambri kaane peal
Ja vanemad Y60 2,8 , Tõukurid hüdraulilised ja vaakumpump geneka taga.

Vastavalt variandile ka kaante hinnad.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 9:45 pm
Postitas Rene
Tekkis idee.
Kas oleks võimalik kasutada kaane kinni tõmbamiseks ARP tikkpolte. Nendega peaks ju korralikult kokku tõmbama ja kannataks turbo rõhku ka tõsta.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 9:53 pm
Postitas helar
Rene kirjutas:Tekkis idee.
Kas oleks võimalik kasutada kaane kinni tõmbamiseks ARP tikkpolte. Nendega peaks ju korralikult kokku tõmbama ja kannataks turbo rõhku ka tõsta.
:thumb: AAMEN!

See tikkpoltide mõte oli kohe alguses. Kui sa tead kust kiirelt sellele motole saaks läheks kohe seda teed.

Re: Patrol 2,8d RD28T ja RD28Eti jahutuse probleemid ja taga

Postitatud: N Veebr 06, 2014 11:08 pm
Postitas Rene
Kindlat kohta ei tea.
Aga võiksid uurida Carshop.ee-st, nemad müüvad neid.
See muidugi müügimehes kinni, kas viitsib mõõdu järgi otsida või mitte.
Juhul, kui vastavale mootorile pole kohe saada.