1. leht 2-st
D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 11:25 am
Postitas hillart
Ütlen kohe ära, et üritasin siiski eelnevalt enne küsimist kogu senist foorumit läbi vaadata, aga kahjuks ei leidnud siit mind huvitavale seigale ammendavat vastust.
Küsimus järgmine:
Kas D40 saab kah kuidagi eetriga käivitumisel kaasa aidata või mitte? Ma nimelt ei leia seal kusagil sellist kohta, kust lõõrile ligigi pääseks. Ja pealegi ütlesid just-kui targemad mehed, et ega seda masinat taoliselt kaasa aidata tohigi - pidada igasugu elektroonilise regulatsiooni segi ajama. On see nii? Krt küll - kes seda enne teadis, et see kaadervärk nii komplitseeritud saab olema. Enne mul ikka n.ö. mõistusega võetavad masinad olnud.
Eelmise D22-ga polnud nagu probleemi. Isegi miinus 25-27 sai korraks surtsu antud ja peale pisukest meelitamist hakkas kohe nurruma. Praegu aga oli juba miinus 15-ga oi-oi kui ääre pealt hakkama saamine (ja sedagi alles peale soojade pudelitega aku soojendamist). Aga pikk talv on ju veel ees. Kas siis tõesti peab nüüd edaspidi igal hommikul käivitusmurest tuleneva peavaluga ärkama ja siis hingevärina ning kriitilise piirini tõusva vererõhuga süütevõtit keerama?

Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 11:38 am
Postitas tarmo
No kui nii kriitiline mootor juba on, siis kas või miks ei mõtle eelsoojendi paigaldamisele? Näiteks koos akulaadijaga.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 12:41 pm
Postitas hillart
Vaat, selle eelsoojendiga on asjad sellised, et lahtist elektrit pole ümbruskonnas käepärast võtta. Majapidamine nimelt päikese ja tuule poolt saadava ja akudesse koguneva vooluga varustatud, ning see süsteem ei kannata eelsoojendi pidevat sisselülitust välja. Talvel niigi selle päevavalgusega na nadid olud ja voolu olemasolu n.ö. piiripealne.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 1:34 pm
Postitas v6sa
hillart kirjutas:
...
Praegu aga oli juba miinus 15-ga oi-oi kui ääre pealt hakkama saamine (ja sedagi alles peale soojade pudelitega aku soojendamist).
...
Kas mootori kordategemine poleks lahendus?
Väikeseks vihjeks, mida muu hulgas silmas pidada:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php? ... #pid211486
Eetrist ma hoiaks diiselmootori puhul eemale, ka käivitusgaasidega peab ette vaatama. Mõrad kolbidel on kerged tekkima.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 2:21 pm
Postitas hillart
Hm-mm?
Kas mootoril on siis miskit viga? Kuni ca. miinus 7-8 ´ni hüppab poolest starteripöördest käima. Ja tuksub kah ilma igasuguse kõrvalkahina või -kriginata-kolimata. Tea nagu miskit viga olevat.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 3:28 pm
Postitas v6sa
hillart kirjutas:Hm-mm?
Kas mootoril on siis miskit viga? Kuni ca. miinus 7-8 ´ni hüppab poolest starteripöördest käima. Ja tuksub kah ilma igasuguse kõrvalkahina või -kriginata-kolimata. Tea nagu miskit viga olevat.
Praegune temperatuur pole mingi miinus veel. Kui diiselmootor praegu protestib, on midagi viga. On selleks siis kulumisest lahkunud surved kolvi peal, hõõgumast loobunud küünlad, kehvad pihustiotsad või tõrkuv KSP - selgitab juurdlus.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 3:49 pm
Postitas ahto42
Alustaks akust, küttefirltist, enne talve mootoriõli vahetusest(ise teen seda iga 10k tagast ehk enne talve ja enne suve) ja küünaldest. Küttekvaliteet ka muidugi kas on ikka tanklas -21 või -27 kütus.
Massi ja vooli juhtmed. Starteri harjad, puksid laagrid.
Milline on käivitamistaktiga?
Ise ootan pärat spiraali kustumist niikaua, kuni käib relee klõps, alles siis lähevad küünlad tagant. uuesti u 2 sekundiks süüde välja, ja nii u 2-3 korda, külmast.
küünlad on taga külmaga u 30 sekundit, võid ju relee klõpsuni lugeda, et teada saada.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 5:52 pm
Postitas Maasturid
ahto42 kirjutas:Alustaks akust, küttefirltist, enne talve mootoriõli vahetusest(ise teen seda iga 10k tagast ehk enne talve ja enne suve) ja küünaldest. Küttekvaliteet ka muidugi kas on ikka tanklas -21 või -27 kütus.
Massi ja vooli juhtmed. Starteri harjad, puksid laagrid.
Milline on käivitamistaktiga?
Ise ootan pärat spiraali kustumist niikaua, kuni käib relee klõps, alles siis lähevad küünlad tagant. uuesti u 2 sekundiks süüde välja, ja nii u 2-3 korda, külmast.
küünlad on taga külmaga u 30 sekundit, võid ju relee klõpsuni lugeda, et teada saada.
Kõik see väga õige.Arvan samuti, et aku tahab vahetamist.Olles ise eelnevad 5 aastat sellist masinat omanud sai ka ühel talvel aku vahetatud kuna -15 kraadiga polnud hommikul võtit keerates akus piisavalt voolu, et mootor käima vedada.
Edasi sai mudigi ka Webasto peale pandud ja sealt edasi oli hommikul lausa lust autosse minna...
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: E Jaan 20, 2014 6:14 pm
Postitas honkomees
v6sa kirjutas:... Praegune temperatuur pole mingi miinus veel. ....
no ma ei tea, nädalavahetuse hommikuti oli 22 ja 24 miinuskraadi, ka plokisoojenduse järel tegi mootor ikka minutikese jorisevat häält. Käima läheks tõenäoliselt muretult ka ilma, kuid mootorit piinata, milleks?
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: T Jaan 21, 2014 10:48 am
Postitas v6sa
honkomees kirjutas:v6sa kirjutas:... Praegune temperatuur pole mingi miinus veel. ....
no ma ei tea, nädalavahetuse hommikuti oli 22 ja 24 miinuskraadi, ka plokisoojenduse järel tegi mootor ikka minutikese jorisevat häält. Käima läheks tõenäoliselt muretult ka ilma, kuid mootorit piinata, milleks?
Kuulge, needsamad mootorid käivituvad ja töötavad ka miinus 30 juures. Praegune -15-17 pole ju midagi. Ka ausad kütused hakkavad trikitama alles -30 ligidal.
Eks õige on, et miinuskraadidel käimaväänamine kahju teeb. Suur vaidlus on, mitme km läbisõidu võrra ja palju see rahas teeb. D40 tahab tühikäigul tiksudes vist enam, kui liitri tunnis saada...

Eks siit peab igaüks kaaluma, kas tuleb odavam auto korda teha, lasta seiskamise asemel tühikäigul käia ilmade soojenemiseni või mängida vene ruletti edasi.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: T Jaan 21, 2014 4:06 pm
Postitas honkomees
v6sa kirjutas:... Kuulge, needsamad mootorid käivituvad ja töötavad ka miinus 30 juures. Praegune -15-17 pole ju midagi. ...
praegu ikka kraadid -20 kuni -25 hommikuti ja päeval jah kõige soojemal hetkel 15-17 miinust. Minu diisel töötas paar talve tagasi ka -35 juures, vahepeal lõi küll filtri tule põlema ja hakkas jõnksutama ... a see kütuse probleem.
Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: K Jaan 22, 2014 12:13 pm
Postitas v6sa
Põhja-Läti mõju võib lõunas olla küll nii tugev, et kisub juba kolmandasse kümnesse miinused. Kilulinna läheduses pole veel autos -20 näinud, lume pinnal küll. Täna hommikul oli üldse ainult -17,5...
Teemaalgataja küsimusele "kuidas käivitusgaas mugavalt mootorit lõhkuma saada" soovitaks õhupuhasti kesta puurida sobivasse kohta augu, mille sulgeda kummikorgiga. Vajadusel võtad korgi ära ja sutsutad sobiva koguse sisse. Mul on nii tehtud saskale ja olen näinud sarnast ava mitmel russil. Hübriidrussil lasen sisse õhupuhasti avasse 1 sekund iga 5 miinuskraadi kohta. Kolmas talv probleemideta käivitusi
Kui ava tehakse filtri järele, siis peab olema kindel korgi püsimises. Enne filtrit tehtud ava puhul pole see väga oluline. Käivitavad gaasid läbivad filtri kenasti...
Gaasitades peab alati meeles pidama, et pigem liiga vähe, kui liiga palju, sest SEE pauk jääb siis viimaseks.
Kuigi selle mootori puhul ei tohiks olla teemaks, kuid igaks juhuks mainin ära: käivitusgaase ei tohi lasta sisselaskesse neil mootoritel, millel on küünal (või küünlad) sisselasketorustikus ja mitte põlemiskambris. Võib saada lühiajalise välispidise põlemisega mootori.

Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: N Jaan 23, 2014 8:41 am
Postitas hillart
Noh, tegelikult olen praeguseks probleemi lahendanud selliselt, et kuna see aku paistab ikka vist juba oma nõrku külgi näitavat, siis - soojendan hommikul seda kuumaveekotiga ca. 10 min, ja - mootor käib momendist. Seega - hoian nii palju, kui võimalik, eetrist eemale. 18 miinust, nagu täna, ei peaks ju iseenesest tappev olema ja praeguseks sain hakkama. Elame edasi! Pea see suvigi käes ole.

Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: N Jaan 23, 2014 8:16 pm
Postitas sndr81
Peale eetri või käivitusgaasi olemas ju muid palju tervislikemaid ja leebemaid varjante,need gaasid viimane varjant. Ise kasutanud vene traktori käivitamiseks kuumaõhu fööni,õhupuhasti maha ja föön otse sisselaske kollesse. Autopeal ka katsetaud ja ka aitab liiter poolteist kuuma vett sisselaske kolle peale,antud aparaati ei tea ega tunne,et kas seal mõni andur vett ei karda.
Eetriga käivitamine on nagu hommikune äratus nuuskpiiritusega

Re: D40, külmaga käivitamine
Postitatud: R Jaan 24, 2014 5:30 pm
Postitas Horsetaxi
Miski viga sul peab seal olema.
Omast kogemusest võin ütelda,et peale võtme pole midagi muud D40 käivitamiseks kasutanud.
Eelmine talv läks ka soomes käies muretult käima kui väljas mingi -33 oli.
Nendel esineb muidugi seda, et niiskus kondens tapab selle common klapi ära.
Aga see mõjub juba sõidus mitte käivitamisel.