1. leht 5-st
offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 2:00 pm
Postitas MeelisV
2014 Tšukotka ettevalmistus teemas tuli jutuks haagis
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=307285#p307285
ehk juba mitu aega on peas olnud küsimus miks ei kasuta matkamehed haagiseid ?
mujal on neid palju kasutuses ehk eriti austraalias ja ka usa-s
jah kindlasti on vahe kas sõita mööda liivakõrbe või "munadeni lumes" aga siiski saaks hulga massi autost ehk haagisele kanda.
juba google piltidest on palju näha
https://www.google.ee/search?q=offroad+ ... 80&bih=695
ja kui pole just talvine matkamine siis saab kasutada/ehitada sellist haagist kus ka magamise võimalus nt. telgis.
või juba nn. tuba nagu haagissuvilas
webastoga saaks ka talvel "toa" soojaks.
omal on kah mingid mõtted olnud üks offroad haagis teha aga jäänud on ta mitme asja taha
kui siis on olnud idee teha sõltumatu vedrustuse peale ja väike nn. haagissuvila magamise võimalusega sees ja väljast kasutatava köögiga.
peale lumes ukerdamise kus haagis on ehk tülinaks siis mööda rasket teed ja muidu maastikul saaks ju haagisega hakkama ?
on lisa takistus taga ja püüb ka tuult aga samas on autos rohkem ruumi ja vähem kaalu see siis parem vedrustusele ja rehvidele ?
mis veel ?
Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 3:19 pm
Postitas olli
Euroopas on ainult sertifitseeritud veopeade kasutamine lubatud (ülejäänud haagis võib oma tehtud olla). Aga kas tavaline munak annab piisavalt liikumisvabadust maastikule?
Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 6:43 pm
Postitas MeelisV
olli kirjutas:Euroopas on ainult sertifitseeritud veopeade kasutamine lubatud (ülejäänud haagis võib oma tehtud olla). Aga kas tavaline munak annab piisavalt liikumisvabadust maastikule?
ega pea olema ainult munakaga süsteem
Landy viidatud silmus on kah ju option
nt. euro serdiga haagised
http://www.adventuretrailers.eu/gallery
Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 8:29 pm
Postitas Landy
Eestiski selliseid matka haagiseid tehtud ja müüdud:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=6&t=32517
ning ORIGINAALSE NATO/UAZ silmusega veopea kasutamist pole keegi ära keelanud.
Iseehiatud haagisel vist ainult seda ei lubata, kuid kui tootja on selle juba pannud, siis võib.
Munakuga on jah see jama , et nii piki- kui külgakalded piiratud ja suurte nurkade juures hakkab pooma.
Endal kange tahtmine kunagi UAZ haagisest sarnane (lasta) teha:
http://media.club4x4.ru/857-vnedorozhnyj-pricep.html
Loomulikult on lääne militaarhaagised suurema kandevõimega ning paindlikumad ehitustoorikud, samas muidugi jupi kallimad.
Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 8:48 pm
Postitas tarmo
Külgkalde suurendamiseks (piiramatult) on olemas pöörlevad veopead:

Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 9:17 pm
Postitas MeelisV
tegelikult küll jah
tehnilistes tingimustes on kirjas milline võib veopea olla munakas selline või teine, "E" jne.
aga kuskil pole vist kirjas kuidas veopea ja tiisli vaheline lüli tehtud võib/peab olema
kui seal vahel on võll mis laseb haagisel "üle katuse" keerata siis jah saab liikuvust parandatud küll
Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 10:02 pm
Postitas Puucoy
Need plekk veopead on muidugi saadanast ise olen kahest jagu saanud lihtsalt ebatasasel teel kiiremini u-70 km/h liikudes võtavad poldikohad seibi all mõrad sisse ja mingi ajahetk on sul konksu otsas veopea laadne plekitükk ja käru on valinud oma tee. Seepärast maastikule ei ole vist mõtet neid plekitükke kasutada kui juba siis midagi tummisemat, veel parem Landy poolt pakutud uas-i aas.
Re: offroad haagised
Postitatud: R Jaan 17, 2014 10:04 pm
Postitas Landy
tarmo kirjutas:Külgkalde suurendamiseks (piiramatult) on olemas pöörlevad veopead:
See on hea, kuid murdma hakkab slealt kus veopea serv läeb vastu munaku "jalga" seda eriti pikisuunas ja just kraavide läbimisel ja järskude languste lõpus, kus käru nurk auto suhtes eriti karmiks kisub. Olen ühe veopea sellisel viisil deformeerinud.
Re: offroad haagised
Postitatud: L Jaan 18, 2014 8:08 am
Postitas v6sa
Puucoy kirjutas:Need plekk veopead on muidugi saadanast ise olen kahest jagu saanud lihtsalt ebatasasel teel kiiremini u-70 km/h liikudes võtavad poldikohad seibi all mõrad sisse ja mingi ajahetk on sul konksu otsas veopea laadne plekitükk ja käru on valinud oma tee.
...
Vale kaalujaotus (liiga palju veopeal) ja taskaalustamata/kõverad rattad. Lolli jõuga saab kõike lõhkuda.
Piduriga haagise veopea annab pöörlema ja on tunduvalt tummisem (ka kallim).
Haagise saab lumel panna suuskadele...
Maastikuhaagise puhul tekivad käärid maastikuvõimekuse ja kasutatavuse vahel: lühikeste jalgadega mehed ei ulata sisse ronima ilma redelita...

Re: offroad haagised
Postitatud: L Jaan 18, 2014 9:10 am
Postitas Puucoy
v6sa kirjutas:Puucoy kirjutas:Need plekk veopead on muidugi saadanast ise olen kahest jagu saanud lihtsalt ebatasasel teel kiiremini u-70 km/h liikudes võtavad poldikohad seibi all mõrad sisse ja mingi ajahetk on sul konksu otsas veopea laadne plekitükk ja käru on valinud oma tee.
...
Vale kaalujaotus (liiga palju veopeal) ja taskaalustamata/kõverad rattad. Lolli jõuga saab kõike lõhkuda.
Piduriga haagise veopea annab pöörlema ja on tunduvalt tummisem (ka kallim).
Haagise saab lumel panna suuskadele...
Maastikuhaagise puhul tekivad käärid maastikuvõimekuse ja kasutatavuse vahel: lühikeste jalgadega mehed ei ulata sisse ronima ilma redelita...

Tühi haagis lammutab taga hullemini kui täis lastis olev jätkuvalt arvamusel, et plekitükk on saadanast ennem võta juba zubronoki veopea kah tummisem. Landy-ga nõus ette-taha kalded piirnevad konksu juurega, järsul laskumise alguses olen käru rattad maast lahti saanud
Re: offroad haagised
Postitatud: L Jaan 18, 2014 8:50 pm
Postitas v6sa
Puucoy kirjutas:v6sa kirjutas:
Tühi haagis lammutab taga hullemini kui täis lastis olev
...
Mis imehaagis see säärane on?
Loomulikult on valudetail tummisem, kui plekist stantsitu.

Paraku ka hinnalisem.
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 8:39 am
Postitas Puucoy
v6sa kirjutas:Puucoy kirjutas:v6sa kirjutas:
Tühi haagis lammutab taga hullemini kui täis lastis olev
...
Mis imehaagis see säärane on?
Loomulikult on valudetail tummisem, kui plekist stantsitu.

Paraku ka hinnalisem.
Loomulikult oli seeTiki, enam selliseid ei katsu.
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 9:02 am
Postitas v6sa
Puucoy kirjutas:
Loomulikult oli seeTiki, enam selliseid ei katsu.
Kerghaagisel saab veopea pragunema ainult ülekoormuse ja kõverate rataste koosmõjul.
Aga miks räägid maastikukõlbmatust madalapõhjalisest kerghaagisest offroadhaagise teemas?
Kusjuures mosse rummuga vene kastghaagisele (igasugused subrikulised) saab üsna hõlpsalt maastikuvõimekust lisada kõrgema rehvi installiga: 4x114,3 kaubikuvelgi leiab nii 14 kui 15" mõõdus. Tõsi, siis peab jälgima ka seda, et ratas koorma alla ringi käima mahub...
4x100 tugevate velgedega kipub keerukam olema. Iseasi, kuivõrd üldse seda velje tugevust vaja ongi - subrikuline ise on ju plekist väänatud;)
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 9:29 am
Postitas Puucoy
v6sa kirjutas:Puucoy kirjutas:
Loomulikult oli seeTiki, enam selliseid ei katsu.
Kerghaagisel saab veopea pragunema ainult ülekoormuse ja kõverate rataste koosmõjul.
Aga miks räägid maastikukõlbmatust madalapõhjalisest kerghaagisest offroadhaagise teemas?
Kusjuures mosse rummuga vene kastghaagisele (igasugused subrikulised) saab üsna hõlpsalt maastikuvõimekust lisada kõrgema rehvi installiga: 4x114,3 kaubikuvelgi leiab nii 14 kui 15" mõõdus. Tõsi, siis peab jälgima ka seda, et ratas koorma alla ringi käima mahub...
4x100 tugevate velgedega kipub keerukam olema. Iseasi, kuivõrd üldse seda velje tugevust vaja ongi - subrikuline ise on ju plekist väänatud;)
Rääkisin veopeast mitte haagisest tiki oli lihtsalt näiteks, sest teoorias peaks temaga ka kruusateel saama sõita aga tegelikkuses kuskil 70-80 ne juures käib kerge käru nurkades teeäärseid jäneseid ja konni hirmutamas.
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 10:31 am
Postitas MeelisV
ja jah siin nüüd mitu teemat korraga käsil
alustades kuskilt siis:
tühi käru "lõhub" taga - selle asja põhjus enamasti on torsioonvedrustus, lehtvedrude ja amortidega käru niipalju ei hüppa.
veaopea laguneb - ei tea millise veaopeaga oli tegu ja kuidas kasutati aga kui need massiliselt laguneks siis oleks ka seda juttu kuulda rohkem, ehk sattus lihtsalt kehva eksemplar või olid kasutusvõtted liiga valed nt. liigne koormus veopeal vms.
mul omal on üks kerghaagis mis on kogu oma teadliku elu elanud 400....600 kg koormaga ja ei kunagi vähem siis sellel peab see veopea kenasti vastu (kunagi kui sai käru ehitatud siis ostin kah Tikist selle vidina)
teisalt sai selgeks, et munakaga saavutame 360 kraadi külgkallet küll aga mitte pikkikallet ja siin tuleb ette konksumunaka alune kael.
ehk jah softimaks offroadiks oleks täitsa piisav s.t. kui just kraave ületama ei hakka. ja kindlasti peab haagise haakekõrgus õige olema. sõiduka taha projekteeritud haagis tõstetud maasturi taga on juba nurga all ja kui hakkad autoga laskuma siis pole enam palju jäänud kui veopea hakkab kaela murdma
omas mõttes mõtlesin niigi et kui teha selline offroad matkahaagis siis selle kaal tuleb ikka 500...tonn ehk siis mõistlik oleks niikuinii kasutada piduritega süsteemi seega ka tugevamat veopead.
üheks mõttekohaks oleks ehk sild - see võiks olla ilma talata s.t. õõtsadega sõltumatu vedrustusega
aga kas selleks oleks midagi olemasolevat kasutusele võtta mõne auto alt või oleks mõistlik need õõtsad ise kokku keevitada
ilmselgelt on hea mõte viia poldivalem autoga samaks seega traditsionaalne 4x100 rumm vajab kas vaheflantsi või siis väljavahetamist.