1. leht 1-st

Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 8:27 am
Postitas ardi
Politsei hakkas norima,miks pole minu O2 haagisel naastrehve,kuna vedukil naastud all,ma ei osanud muud kosta,kui et 10 tolliseid C naastrehve ei toodeta.Siis tema,et tuleb siis vedukile ka lamellid alla panna.
Kurat,harva kasutan talvel seda haagist ja nüüd hakka haagise pärast veel lamelle vedukile alla otsima,seda enam,et lamellidega on suurt haagist ju viletsam vedada,jään kusagile jääkonarustesse kinni siis ei vea need lamellid kuidagi 2 tonnise autoga(Galloper tühjana) 3 tonnist haagist.Haagise rehvidel on küll M+S markeering,kuid lamellrehvidele nad küll ei sarnane.
Mida teha?
Minu ettepanek oleks,et teha kollektiivselt seadusandjale ettepanek keelata O2 haagistel üleüldse naastrehvide kasutamine,põhjustel.
1.Säästa teekatetteid
2.Et ei tekiks olukorda,kus haagist ei saa kasutada kuna on vedukiga võrreldes erinevat tüüpi rehvid,eriti kui tegu rendihaagistega.

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 8:32 am
Postitas Jaks
Ise olen ka vahel sellises olukorras ja siis loodan, et kinni ei peeta.
Üks sõber on sellise asja eest ka boonuseid saanud.
Samas kui sa lähed kuskile renti siis ma ei tea küll ühtegi kohta kus sa saaks naelrehvidega suurt haagist laenutada.
Ehk siis ongi võimalus kas ise kasutada ainult lamell rehve, et seadusega pahuksis poleks või loota pääsemist.

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 12:11 pm
Postitas MeelisV
(lihtsalt teema-arenduseks)
kas samatüübiliste rehvide nõue ei tulene nt. pidurdamisest ?
kui on veduk nael ja haagis mitte siis kuidas see mõjub ohutusele vms. ?

teine mõte, et lase need 10sed siis ära naelutada (kui see tehniliselt võimalik on)

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 12:30 pm
Postitas Steelman
Keerad igase rehvi viis keeratavat naela siise ja asi ants. Kevadel jälle välja. :D Pole kellegil midagi ütlemist.

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 12:41 pm
Postitas isakene
Steelman kirjutas:Keerad igase rehvi viis keeratavat naela siise ja asi ants. Kevadel jälle välja. :D Pole kellegil midagi ütlemist.

Nii jabur kui see ka ei ole, toodud soovitus on täiesti legaalne... :hihi:

Sõidukite Tehnonõuded, kood 507/1 Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastrehvid, peavad naastrehvid olema ka haagisel. Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastamata talverehvid, peavad naastamata talverehvid olema ka haagisel.

507/2 ) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui: ...bla-bla-bla...

507/3 sõidukil kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem kui 25 % võrreldes suurima naastude arvuga rehviga

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 1:01 pm
Postitas v6sa
Ei ole legaalne soovitus, sest naastude minimaalne arv on ka antud.

Kas paremad rehvipunktid ei paku hammastamist?

Naastrehvide keelustamist haagisel ei pea õigeks: haagis on niigi kehvema pidamisega.

Küll aga ajab ka teemaalgataja segi lamellrehvi ja suvalise naastuta juustu :idea: . Hea lamellrehv on täiesti tarbitav ka käruveol. Suvaline juust ei kõlba niikuinii talveliiklusesse, olgu tal või lumehelbemärk peal.

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 2:40 pm
Postitas isakene
v6sa kirjutas:Ei ole legaalne soovitus, sest naastude minimaalne arv on ka antud.
Näita seda kohta? :wink: Spetsiaalselt lasin otsinguga terve liiklusseaduse üle, isegi guugel ei andnud midagi. Kui see kusagil olemas on, siis igastahes hästi ära peidetud.

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 3:45 pm
Postitas Maaks
isakene kirjutas:
v6sa kirjutas:Ei ole legaalne soovitus, sest naastude minimaalne arv on ka antud.
Näita seda kohta? :wink: Spetsiaalselt lasin otsinguga terve liiklusseaduse üle, isegi guugel ei andnud midagi. Kui see kusagil olemas on, siis igastahes hästi ära peidetud.
Seesama "Sõiduki tehnonõuded" (ehk Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele) millelel juba eespool viidati:
Kood 507. Naastrehv
Nõuded: 1) kui M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõidukil või eritalituse sõidukil
kasutatakse naastrehve, peavad naastrehvid olema sõiduki kõikidel ratastel. Kui O2
kategooria haagist vedaval vedukil on naastrehvid, peavad naastrehvid olema ka
haagisel. Kui O2 kategooria haagist vedaval vedukil on naastamata talverehvid,
peavad naastamata talverehvid olema ka haagisel. Kui M2, M3, N2, N3, O3 ja O4
kategooria sõidukil kasutatakse naastrehve, peavad ühe ja sama telje mõlemal poolel
olema naastrehvid. Paarisrataste puhul võib üks ratas olla naastamata.
Kui rehvi vigastuse tõttu ollakse sunnitud kasutama varuratast, võib varuratas olla
naastamata;
2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90;
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110;
c)M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130;
d) ü lejäänud rehvidel – 150;
3) sõidukil kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem kui 25 %
võrreldes suurima naastude arvuga rehviga;
EDIT: Ma alles nüüd sain aru, millele sa vihjad :lol:
Aga sul on õigus kuniks rataste naelte arvu erinevus ei ole suurem kui 25% on kõik JOKK (ühel 4 naela ja teisel 5 on igati OK :mrgreen: )

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 5:05 pm
Postitas MOC4x4
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

3) M1, N1 ja O2 kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega);
Ülalnimetatud kategooria sõidukitel ei ole talverehvide kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel:a) sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse;
b) teises riigis registreeritud sõidukil;
c) paarisrataste mõlemal rattal tingimusel, et ühe telje mõlemad rattapaarid on koostatud samasuguselt;
d) mootorsõidukite ja haagiste valmistamisel, maaletoomisel, müümisel ning remonti või tehnilisele ülevaatusele sõitmisel;
e) mootorsõidukite või haagistel, millele ei ole saada talverehve Eestis;

Re: Piduritega haagis,10 tollised rattad ja naastrehv.

Postitatud: E Dets 30, 2013 5:32 pm
Postitas v6sa
MOC4x4 kirjutas:Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele

3) M1, N1 ja O2 kategooria sõidukil peab alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega);
Ülalnimetatud kategooria sõidukitel ei ole talverehvide kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel
...
e) mootorsõidukite või haagistel, millele ei ole saada talverehve Eestis;


Kusjuures tundub nii, et see punkt on vägagi pädev. Mina ei suutnud 10" läbimõõduga veljele naastrehvi leida...