1. leht 1-st
Kaks akut UAZile
Postitatud: R Nov 01, 2013 4:51 pm
Postitas Karuonu
Tekkis plaan Uazikule üks aku lisada ja sellest siis küsimus, et kas akud tuleks ühendada jadaühendusega või muutub pinge siis kahekordseks? Teine variant oleks siis ilmselgelt rööp/paralleelühendus...
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: R Nov 01, 2013 4:55 pm
Postitas Taivo
Jadaühendusega tuleb pingeks 24V. Vajalik rööpühendus.
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: R Nov 01, 2013 9:54 pm
Postitas ibra
Mis see teine aku sulle annab, kui genekas ei jõua laadida.
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: R Nov 01, 2013 11:42 pm
Postitas Karuonu
Ma pole elekrtofüüsikas kuigi kõva tegija ja esitan (võibolla) lolli küsimuse: Miks genekas laadida ei jõua?
Kas sa mõtled seda, et laeb 2x suurema mahu tõttu 2x kauem?
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: L Nov 02, 2013 1:43 am
Postitas tuningman
mitte ei lae 2x kauem, vaid ei jõuagi laadida. uazi genekas oli vist ainult 40 amprine kui ma nüüd õieti mäletan?
vahetasin Willyl ka esimese asjana aku ja geneka. aku läks 100a ja genekas 115a-ne
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: L Nov 02, 2013 10:48 am
Postitas Taivo
Ehk siis, mitte ainult lisa aku, vaid ka genekas on vaja vahetada...
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: L Nov 02, 2013 5:38 pm
Postitas t6nu
tuningman kirjutas:mitte ei lae 2x kauem, vaid ei jõuagi laadida. uazi genekas oli vist ainult 40 amprine kui ma nüüd õieti mäletan?
vahetasin Willyl ka esimese asjana aku ja geneka. aku läks 100a ja genekas 115a-ne
Mismõttes ei jõua? See, et aku mahtuvus on 100 ampertundi ei tähenda, et teda peaks 100-amprise vooluga laadima! Reeglina piisab 1/10 sellest, aega läheb vaid kauem. Kuna tegu on ilmselt hobiautoga, millega pikki otsi ju ei sõida ja ilmselt tuleb ka kasutamises pause sisse, siis alalaadimise ärahoidmiseks oleks hea kasutada mõnd sellist laadijat, millel on aku säilitusrezhiim, paned pistiku garaazhis külge ja võib pidevalt juhtme otsas olla, aeg-ajalt tiksutatakse natuke juurde ja aku pidevalt kasutusvalmis. Kasutatakse ka paatide, mootorrataste jms hooajaliste riistade akude elus hoidmiseks.
Mis mõte sellel teisel akul sul olema peaks, lühikesi otsi sõites ja lahja genekaga soovitaks pigem väiksema mahtuvusega korralikku akut, mida genekas mõistliku ajaga laadida saab. Laadimispinge tuleks ka igaksjuhuks üle kontrollida, võiks umbes 14,3-14,5 töötava moooriga ja tulede põledes aku otstelt mõõtes olla.
Re: Kaks akut UAZile
Postitatud: L Nov 02, 2013 11:03 pm
Postitas tuningman
t6nu kirjutas:tuningman kirjutas:mitte ei lae 2x kauem, vaid ei jõuagi laadida. uazi genekas oli vist ainult 40 amprine kui ma nüüd õieti mäletan?
vahetasin Willyl ka esimese asjana aku ja geneka. aku läks 100a ja genekas 115a-ne
Mismõttes ei jõua? See, et aku mahtuvus on 100 ampertundi ei tähenda, et teda peaks 100-amprise vooluga laadima!
mul oli vints ka ees, mis ka omajagu voolu võtab. see orig. genakas niigi jebis ajusi ja lihtsam oli välja vahetada vihasema vastu.