1. leht 2-st

Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: N Sept 26, 2013 10:35 pm
Postitas bad lieutenant
Soov soetada üks 4x4 masin. Olen vaadanud Defenderit (nii 90 kui ka 110). Oskab mõni targem rääkida selle masina tugevatest ja nõrkadest külgedest.
Tänud.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: N Sept 26, 2013 10:38 pm
Postitas Landy
Tere, helista mulle 5010599 ja võin rääkida sulle Land Rovereitest nõrkemiseni. Nii tugevatest, kui nõrkadest kohtadest.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: N Sept 26, 2013 10:57 pm
Postitas Praks1
Kui sind huvitab pidev peavalu ja autoremont,siis on deffender hea valik.
Üldiselt on need Inglisehuumorid elustiil/fanatism või mis iganes,aga mingist ülimalt kestvast maasturist ei ole seal juttu originaal seades(isegi tänaval sõites).
Saad endale slvestada vähemalt 2 tel numbrit kiirvalimise alla jne :D

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: R Sept 27, 2013 10:38 pm
Postitas inseneer
Praks1 kirjutas:Kui sind huvitab pidev peavalu ja autoremont,siis on deffender hea valik.
Üldiselt on need Inglisehuumorid elustiil/fanatism või mis iganes,aga mingist ülimalt kestvast maasturist ei ole seal juttu originaal seades(isegi tänaval sõites).
Saad endale slvestada vähemalt 2 tel numbrit kiirvalimise alla jne :D
Just, Defender on pigem elustiil ja olelusvõitlus. Maanteel sõitmiseks sobib ju ka Avensis.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: R Sept 27, 2013 11:01 pm
Postitas LR90
inseneer kirjutas:
Praks1 kirjutas:Kui sind huvitab pidev peavalu ja autoremont,siis on deffender hea valik.
Üldiselt on need Inglisehuumorid elustiil/fanatism või mis iganes,aga mingist ülimalt kestvast maasturist ei ole seal juttu originaal seades(isegi tänaval sõites).
Saad endale slvestada vähemalt 2 tel numbrit kiirvalimise alla jne :D
Just, Defender on pigem elustiil ja olelusvõitlus. Maanteel sõitmiseks sobib ju ka Avensis.
:thumb: :wink:

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: R Sept 27, 2013 11:04 pm
Postitas Mees-metsast
LR90 kirjutas:
inseneer kirjutas:
Praks1 kirjutas:Kui sind huvitab pidev peavalu ja autoremont,siis on deffender hea valik.
Üldiselt on need Inglisehuumorid elustiil/fanatism või mis iganes,aga mingist ülimalt kestvast maasturist ei ole seal juttu originaal seades(isegi tänaval sõites).
Saad endale slvestada vähemalt 2 tel numbrit kiirvalimise alla jne :D
Just, Defender on pigem elustiil ja olelusvõitlus. Maanteel sõitmiseks sobib ju ka Avensis.
:thumb: :wink:

Inseneer ja Praks räägivad õiget juttu!

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: R Sept 27, 2013 11:05 pm
Postitas Mees-metsast
Teiseks! Kui midagist Defenderite kohta kysida tahad, siis Landy on selleks kõige õigem mees rääkima! Au ja kiitus Landy suunas! 8)

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 5:12 am
Postitas Movistar
Mees-metsast kirjutas: Au ja kiitus Landy suunas! 8)
Sul on ikka tõsine tähelepanu vajadus.
Igas teemas on vaja targutada ja teemast täiesti mööda postitusi teha.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 4:50 pm
Postitas puhvel
Movistar kirjutas:
Mees-metsast kirjutas: Au ja kiitus Landy suunas! 8)
Sul on ikka tõsine tähelepanu vajadus.
Igas teemas on vaja targutada ja teemast täiesti mööda postitusi teha.
OT aga movistar on meil siin i s a , tema juttu tuleb tõsiselt võtta....vaatamata sellele, et nimetatud herra on ka IC -sse
sattunud :shock:

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 7:12 pm
Postitas Mees-metsast
Movistar kirjutas:
Mees-metsast kirjutas: Au ja kiitus Landy suunas! 8)
Sul on ikka tõsine tähelepanu vajadus.
Igas teemas on vaja targutada ja teemast täiesti mööda postitusi teha.


Ei hakka vaenu õhutama kuid "TÄHELEPANU VAJADUS"? :shock: Kle mees! Ma tean ka mida ma postitan ja mida mitte. Mis landy-sse puutub, siis ta on nii mõnelgi minu sõbral defenderi suhtes abi osutanud. Sellest ka see lause!

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 7:26 pm
Postitas Roostekoll
Teemasse tagasi -
Inglise huumoril pole häda midagi. Mulle endale näib, et länkarimeestel ongi asi pigem nagu elustiiliks. Mul omalgi üks vana hea tuttav sõitis länkarimeestega mestis oma defenderiga ringi. Selleks peab selgroogu ja oskuseid olema.
Mul oli kunagi ish planeta 3, mida ma ükspäev putitasin ja teinepäev sõitsin. Nauding ja rõõm olid suured.

Seega ärme tee mehe autounistust maha. Õlised näpud ja mureliku näoga kummide toksimine käibki asja juurde.
Defender on suur, kandiline ja hirmuäratav. Ebamugav ka tõenäoliselt :mrgreen: aga ega enne ei tea, kas sobib, kui pole proovinud.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 8:41 pm
Postitas LR90
Kirutakse ju defekat et rool on viltu juhi ees.
See ju tuleb sellest et tal on ees kolm istet,
tõstke see vahelt ära ja seadke juhiiste rooli
taha. Omal keskmist istet ei olnud, oli see
kummut, lõikasin selle 6 sm kitsamaks,
panin Mazda istmed ja rool oligi otse ees.
Ei ole väljapääsmatuid olukordi,
on saamatud inimesed.
See jutt siis lisaks eelkirjutatule.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 9:56 pm
Postitas pirx
Ma ei saa aru, mis Defenderis nii kehva on ja kui palju rohkem ta ikka "laguneb" võrreldes Toyota ja Nissaniga-jupid on kindlasti odavamad. Ussitavad, idanevad ja mädanevad nad kõik. Sõidan igapäevaselt Defender 110-ga ja olen väga rahul. Olen 192 cm pikk ja ei kurda ebamugavuse üle, isegi siis, kui pere teiseks autoks oli Range Rover III. Minumeelest väga hea masin.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: L Sept 28, 2013 10:31 pm
Postitas Kjen
Defender kui nähtus.

Land Rover defenderi kohta on auto-ajakirjanduses peaaegu alati kasutatud sõna „legendaarne“ või „ikooniline“ jms. Siin foorumis aga tuleb toob sõna defender miskipärast iroonia esile. Neid iroonitsejaid pole palju, aga nad on piisavalt sõnakad ja selles foorumis ka autoriteetsed tegelased.

Miks defender on legendaarne? Maastikuauto sünonüüm lausa. Ma arvan, et selle kuulsuse tõi Defenderile hoopis ta esiisa, mille kõige levinum nimetus on „seeria“ või „series“, ametlikult ka oli nime asemle kasutusel number 88 või 109.
Miks esiisa oli kuulus? Aga selle auto tootjaks on Suurbritannia – riiki mis pole tükk aega ühtegi sõda kaotanud ja omas seetõttu, enne kui Euroopa lolliks läks ja midagi rahvaste-rasside võrdsusest sonima hakkas, hulga asumaid omaaegsetes maailma pärapõrgutes Aasias, Aafrikas, Austraalias jne.
Ja teedeta pärapõrgus oli krdi sobiv kasutada mingit nelikveolist ja askeetliku sõiduvahendit. Eelmise sajanadi kuukümnendatel oli selles valdkonnas valik hoopis väiksem. Oli olemas Jeep CJ, oli Land Cruiser BJ 40, olid ka Uaz ja Mahindra - kõik ühe sõjavõitja Willise muundatud kloonid ja üks tänapäeva mõistes ebamugavam kui teine...
Aga kõik Top Geari austajad teavad, et inglased on Patrioodid. Nad ei ostnud ka kusagil väljamaal midagi võõrast. Ikka oma kodune landykas ja nii neid kõik ääremaad täis veeti. Kuigi India või Jaapan võis isegi lähemal olla. Nii romantikahuvilise eurooplase jaoks Land Roveri kui maastikuauto sünonüüm tekkis. Noh ameeriklase jaoks jäi selleks ikka Jeep, venelasele UAZ ja hindule ilmselt eesel.

Mis defekaid tänaval silma hakkavad? Miks paljud on nende soetamisest huvitunud?
Suur, arhailine ja mitte just igapäevane nähtus. Muidugi pälvib tähelepanu.

Aga miks neid vähe on?
No mine vaata mõnda, mille hind vastuvõetav tundub. Üldjuhul seest väegade narmendav ja ripendav, pori täis ja isegi lagi maastikuvärvi määrdunud ning väljastpool kuidagi mõlkis ja kraabitud. Kuhugi kadunud auto küljest tagastange välisem pool ja tagumine kongiuks on nagu happerünnaku alla jäänud. Meenub sovhoosi traktor, see millega suurfarme teenindati.

Aga siledaid on ka. On. Aga nende puhul tekib jälle see häda, et proovisõidu ajal tekib küsimus, mis krdi pärast ta nii kallis on – siin ei ole isegi raadiot? Ah et on ikka, ainult sõidu ajal ei kuule ...
Ja kust see vesi mu pükstele sai? Mismoodi tihendi vahelt? Aa, et rohi auto all peabki läbi ukseprao paistma? Päris uutel ka?

See on juba küsimus, millele ei oskagi vastata. Kultusasjad ongi kallid.
Siis veel see asi, et defekad kabiin alumiiniumist, see ei roosteta. Ainult mingi ürask teeb vagusid värvi alla. Poole odavam sama vana ja sama suur jaapani või saksa raudruun aga eeldab kere osas tavaliselt juba päris kapitaalset remonti. Defekal aga piisab tagastange, mis tegelikult on raami risttala, vahetamisest.

Aga miks siin foorumis defenderi-allergiat põetakse?
Defender on, nagu ajaloost selgub, siis maadeavastajate, sõjaväelaste ja erineva maakera soojade piirkondade öövärvi elanike sõiduk. Lisaks veel siis need teatud riigi patrioodid ja siis need kiiksuga ülejäänud.
Sõjaväelased muidu hindavad mugavust küll, aga neile meeldib ka see, et sõiduki väga ei sütti (loe: auto ei lähe põlema, kuna koosneb ka seestpoolt peaaegu ainult plekist ja vakstust) , kui keegi neid parasjagu napalmiga üle valab. Samuti lubab Defenderi tootja näiteks erinevalt autosse pea tonni jagu mürske toppida. Pealegi annab nende sõidukid tööandja, kes ei taha elektriakende ja keha järgi kujundatud istemete eest üldse raha maksta.
Öö värvi kodanikud aga on üldse õnnelikud, kui eesli asemel suvaline auto on. Aga need halvad kodanikud, keda nõukogude võim väga vihkas ja kes ööd põllul tööle panid, need jah on nüüd Toyotaga sõitma hakanud ja üldse kuhugi mujale elama kolinud.

Kui väga aus olla, siis kuulsa Top Gear saate kõige poliitiliselt ebakorrektsem tegelane on ka ühes oma raamatus Defekat ikka kõvasti sarjanud. No õnneks teine omab lausa kahte isendit.

Ehk siis kokkuvõtvalt – need kodanikud ei saa aru, miks peaks keegi siukse raha eest ostma siukse asja. Müriseb ja märgab. Kuigi samad kodanikud ostavad mingi muu auto ja kisuvad sealt seest mitusada kilo polstrit ja helitehnikat välja. Et üldse sõita saaks. Seal kus neile meeldib ehk siis seal, kus käimiseks on muidu inimkond välja mõelnud traktori. Pealegi jääb nende auto jõge ületades ujuma ja läheb allavoolu minema, kuna auto veega täitumise kiirus on alla igasugust arvestust.

Kas defekas laguneb? Jah, ikka. Siukest autot pole veel tootma hakatud, mis katki ei lähe.

Mis laguneb? Land Rover on venna UAZ´ga sarnane, igapäevaselt segavad auto sõitu nöökiv elekter ja lahjad pidurid ning nn mugavusvarustus – kas ei sulgu uks, või uks ei jää lukku, uksepolster rappub lahti. Jope jääb millegi taha kinni ja käriseb. Sillaosad kipuvad liiga kiiresti purunema siis, kui panna liiga suur ratas alla.
Aga on üks tüütu nähtus, mis põhjustab ka need kuulsad pidevad rikked. Defeka kõikvõimalikud vedelikud lekivad. Mootoriõli lekib, käigukastiõli lekib, sillaõli lekib, roolivõimu õli lekib, isegi jahutusvedelik lekib. Land Roveri omaniku kodu on kohe ära tuntav. Ainult kamazi omaniku kodu on midagi srnast. Ja kui kõike vedel ja määriv välja on tulnud, siis ongi rauast asjade kord rikki minna.
Isegi varuosadega on nii nagu UAZ-l, igast koperativtšikuid on turul, kes sitast saia teha üritades ikka ja ainult sita kokku keeta oskavad. Õnneks jupimüüjad oskavad hea nõu anda, aga internetist ise asju otsides võib kilesse pakitud ekskremendi otsa sattuda.

Mis veel UAZ-ga sarnane on – ennemuistsel aal alanud tootmine - > tehniline „progress“ aja jooksul ja - selle süüdimatu dokumenteerimine. Vanema otsa isendite koostamisel kasutati tehases näiteks isegi „seeria“ keredetaile, aga see ei kajastu üldse näiteks varuosa kataloogides.

Miks defekas uimane on.? Defekal on pika ajaloo jooksul kirju valik igasugu mootoreid kapoti all olnud, aga 90% juhtudel on sealt suurusjärk 2,5 liitrine diiselmootor, mille võimsus aja jooksul järjest kasvanud - 44-lt umbes 100kW-ni. See on auto enda liigutamiseks tee peal piisav tavalisele kodanikule, audi Q7 omanikud muidugi arvavad end aurumootoriga teerulli sattunud olevat.
Raske haagise vedamiseks on see auto muidugi lahja. Minu meelest ka Nissani 4,2 on selle jaoks lahja, ainad rahulolevad käruvedajad sõidavad vist üldse ameerikamaa autodega.
Kokkuvõtvalt siis konservatiivsed inglased ei ole selle autole kahjuks maasturitele optimaalsemat 3 liitrist diiselmootorit peale aretanud. Nagu ka automaatkasti, mida saivad ainult ameeriklased ja mõned erimudelid. Eestis on juba päris mitu ise käiku vahetavat defekat, kaks neist on minu omad :=). Veel kaks tk on Inseseeril.

Aga ongi siis nii hull asi? Ei ole. Ma selles osas enam Defekat UAZ-kuga ei võrdleks. Nüüd võrdleks Jaguariga. See tõsiselt kena automark ei ole viimased 30a enam võitnud ühtegi võrdlust saksa premium brändide vastu, et igas testi kokkuvõttes mainitakse ära, et see auto on kuidagi omamoodi, hingega olend. Ju need inglased siis oskavad autole hinge luua ja selles defekas on ka mingi suure lõbusa, aga vahel natuke kiusliku, põskhabeme ja põlvpükstega vanamehe hing sees. Mõnele jaoks vastik pervert, teise jaoks soliidne kammerhärra.

Re: Soetaks Defenderi, aga...

Postitatud: P Sept 29, 2013 12:01 pm
Postitas Landy
Jutlustaja on oma pühad sõnad öelnud.
Mütsi võib pähe tagasi panna!

Kriitikutele vihjeks, et Defender pole tegelikult auto - tegu on motoriseeritud legoga, mida hoiab lisaks peremehe armstusele koos veel pihutäis polte ning kastitäis neete. Lastele Legoid meeldivad ja mehediki pidavat lihtsalt suured lapsed olema.
Seega miks mitte omada motoriseeritud lego, millest sa võid paari mutrivõtmega peale hommikukohvi alla tunni teha endale järgnevaks päevaks meelpärase sõuduriista. Olgu sellks bariolett, kastikas või kaubik.