1. leht 1-st

Roolivõimendi õlid

Postitatud: T Aug 20, 2013 9:10 pm
Postitas Roostekoll
Jäin juurdlema oma roolivõimendi õli paagi näidu üle. Nimelt võiks seda sutsu rohkem olla.
Neid õlisid müüakse igas hinnaklassis ja iga lits kiidab oma p***i (vabandage väljenduse eest aga ega ma tegelt eriti ei vabanda, sest nii see olukord kaubanduses kord on).

Kas on mõtet mingit keskmiseotsa õli sinna peale kallata või peaksin kogu mahla välja vahetama? Võib neid õlisid niisama segada?
Paar tarka soovitasid mul minna nissanisse, et neil on kindlasti õige asi olemas ja kallavad lonksu peale :roll:
Oleks nagu tüütu käik aga kui vaja, siis vaja.
...või on olemas ka mingid konkreetsed head õlid, mis 2+ tonnise auto peal kohe ega natukese aja pärast söestuma ei hakka?


Seega jääb see teema Armeenia Raadio pädevusse või on igal mehel oma eelistus? :mrgreen:

Re: Roolivõimendi õlid

Postitatud: T Aug 20, 2013 10:13 pm
Postitas isakene
Minu möödunud sajandi sõidukid on kõik eranditult ATF-i roolivõimu paaki saanud ja probleemivabalt töötanud. Muidugi tuleb järgi uurida, kas ATF su praeguse vedelikuga tülli ei lähe. Mõistlik on süsteem värske vedelikuga läbi pesta ja edaspidi vaid ATF-i kasutada, vähemalt on kindlalt teada, mis sul roolivõimu paagis on.

Roolivõim on lihtsalt suht madalal survel töötav hüdraulikasüsteem, ATF sobib sinna väga hästi. Ma ei oska küll öelda, kas päris uue aja autode vedelikule mingeid erinõudeid ei esitata...

Re: Roolivõimendi õlid

Postitatud: L Aug 24, 2013 1:07 am
Postitas Gennadi
Kuna endal just sama teema päevakorral siis huvipärast küsiks, et miks osadel autodel on manuaali märgitud spetsiaalselt Power Steering Fluid. Näiteks GM'i toodangus on osadel õliks märgitud GM Spec 9985010 vastav õli. Valvoline lehel on märgitud et vastav õli EI SOBI hondadele http://www.valvoline.com/products/brand ... g-fluid/29
Kas tõesti roolivõimendi süsteemi ehitus teistsugune? Õli omadustest märgatavaid erinevusi välja ei lugenud, kui ainult et ATF kannatas vist rohkem kuumust.

Re: Roolivõimendi õlid

Postitatud: L Aug 24, 2013 10:05 pm
Postitas kalleo

Re: Roolivõimendi õlid

Postitatud: L Aug 24, 2013 10:46 pm
Postitas Gennadi
Huvipärast sirvisin Usa foorumeid ja seal soovitatakse nii roolivõimu, kui ka atf'i. Roolivõimu pooldajad ütlevad, et poes ju olemas ja eks ta ikka asja pärast on spetsiaalselt roolivõimu, atf'i pooldajad jällegi ütlevad, et koguaeg seda kasutanud ja pole kelleltki kuulnud, et ei peaks vastu vms, sest roolivõimendi süsteem ei ole kosmoseteadus.

Re: Roolivõimendi õlid

Postitatud: E Aug 26, 2013 9:04 am
Postitas margus61
Hiljuti installisin ühele 1,5x4 autole aftermarket roolivõimupumba. Kuna selle pumba tootja käsk oli kasutada nafta baasil (petrol based) rv õli ja mitte mingil juhul ATFi, siis sai rv õli teemaga veidi tegeletud.

Roolivõimu õlid on sünteetilisel baasil, mineraalõli baasil, nafta baasil pluss igasugu lisandid. Vbl kaks viimast on üsna samad erinevalt nimetatuna, sest millest seda min õli ikka saada kui naftast.Tootja kartis, et ATF (neid on ka palju liike) kasutamisel ei saa ta garanteerida tihendite vastupidavust.

Sai siis igasugu õlide tootelehti loetud, et millest nad tehtud on. Nafta baasil leidsin olevat Pennzoili Power Steering Fluid ja seda ei õnnestunud meie kaubandusest saada. Tootjaga suheldes pidi mineral based õli olema ka OK. Sellise leidsin STP Power Steering Fluid, sain BEN-ist ja läks käiku. Neile mõlemale oli tootjapoolsesse kasutusjuhendisse kirjutatud, et sobivad lisamiseks (top up) igasugu muudele õlidele.

Eks rv õliga on vist nagu teistegi õlidegagi - sünt peab vastu karmimatele kasutustingimustele, kui aga tihendid sündile vastu peavad. Aga lisada julgeks min. õli baasil ja ATFiga ei katsetaks, kui tehas pole seda ette näinud. RV süsteem pole jah kosmoseteadus, aga iga tootja detailid/tihendid ei pruugi kesta.

Seega kõige kindlam valik on ikka see, mida tootja tehas ette näeb. Ju selline info on kuskil saadaval, nt. WJ Grandil on kasutusjuhendi lõpus kõik vedelikud ja mahud ilusti kirjas. Mõned neist (vahekasti õli, lukuga silla õli) on väga kriitilised.