1. leht 1-st
Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: N Aug 01, 2013 1:36 pm
Postitas kagu82
Vints töötas siiani ainult ühes suunas, tõmmata sai aga trossi välja ei lasknud, nüüd ei tee enam kumbagi...releed klõpsivad aga toide mootorisse ei jõua. On keegi Tartus, kel oleks huvi pilk peale visata, karp on lahti juba ja iluvõre eest võetud, seega pääseb kaabeldusele igatpidi juurde.
Tänud!
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: N Aug 01, 2013 1:47 pm
Postitas mart77
Aga tee endale maailma lihtsaim tester - pirn ja 2 juppi juhet ning vaata kas F1 ja F2 saavad voolu üldse peale või mitte.
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: N Aug 01, 2013 2:28 pm
Postitas kagu82
nii f1 kui f2 peale tuleb pidevalt vool, ca 0,8 V, puldist lülitades jõuab vool mõlemasse, nii f1 kui f2 klemmi peale(10,5 V), kuid vool jõuab mõlemasse korraga, ehk ainult siis kui proovida vintsi sisse kerida, välja kerides pinge klemmidel muutub hetkeks...ühesõnaga sisse kerides jõuab vool f1 ja f2 klemmile...kahele korraga ei tohiks see ju kuidagi jõuda...
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: N Aug 01, 2013 5:28 pm
Postitas kalleo
kagu82 kirjutas:nii f1 kui f2 peale tuleb pidevalt vool, ca 0,8 V ...
??? Kuidas ja mida mõõdad?
kagu82 kirjutas:...puldist lülitades jõuab vool mõlemasse, nii f1 kui f2 klemmi peale(10,5 V), kuid vool jõuab mõlemasse korraga, ehk ainult siis kui proovida vintsi sisse kerida...
Näitab justkui, et pinge läbib staatorimähise kuna rootorimähises voolu ei teki. Midagi siis ehk rootori või harjadega tuksis, või siis rikkis need releed mis rootorimähisega ("A") ühendatud. Kui 4 eraldi releed, siis releede kontrolliks viska voltmeetri otsad relee kummagi "jõuklemmi" peale. Releepaaridel peab lülitades pinge praktiliselt nulli kukkuma- siis on kontaktid koos ja relee ise OK.
Sorry, et puusalt. Pole veel ise ühegi jadaergutusega vintsimootori hingeelu uurinud...
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: N Aug 01, 2013 6:09 pm
Postitas kagu82
pinget mõõtsin aku miinusklemmi ja f1 ja f2 vahel...
lihtsam oleks lasta mõnel elektrikul üle vaadata, ise jäängi siin pusima

Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: R Aug 02, 2013 12:38 am
Postitas tuningman
mõõdadki vintsi otste, mitte aku pealt, noh jah miinuse võid ju raamist või kerest ka võtta. aga nii teedki. aga + mõõdad vintsi otstelt
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: T Aug 06, 2013 10:21 am
Postitas Ax
Vintsi ühendust on foorumis piisavalt lahatud.
Kui kerid vintsi sisse (välja) siis lastakse vool F1 ja solenoid ühendab F2 ja A. Ehk siis kui vintsile käsk anda siis ongi kõigi kolme F1, F2 ja A kontaktil pinge peal. Või välja (sisse) kerid siis lastakse vool F2 kontaktile ja ühendatakse kontaktid F1 ja A.
Alustuseks laena kellegilt kaks solenoidi.
Kõige lihtsam moodus vintsi mootori kontrollimiseks: on aku ja kolm juhet (käivitusjuhet).
Ühenda näiteks F2 ja A omavahel ära, lisa aku klemmilt miinus vintsi korpusesse ning pluss F1'te. Mootor peaks kerima hakkama.
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: T Aug 06, 2013 9:44 pm
Postitas kagu82
kasutaja kalleo tõi asjasse selgust niipalju, et releedel mass kehva, kui aega saan, siis vean korraliku massi...teine asi see, et välja kerimine ei tööta ka korraliku massiga, seega kuskil releedes ikka mingi jama, esialgu olen rahul ka kui ainult sisse kerib, vähemalt päästab hullemast...
aga kui kellelgi on huvi asjaga tegelda, siis võin kas releed kogu kupatusega maha võtta ja kohale tuua või siis mõneks ajaks kasvõi kogu auto kohale orgunnida...ise asun Tartu küljeall, seega Tallinasse, Kärdlasse või Värskasse autot tooma ei hakka...
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: K Aug 07, 2013 1:03 am
Postitas runn
Igaks juhuks selgituseks kui on originaal Warni relee karp siis seal sees on 4 releed.
Ja vintsi puldis 2 sektsiooniga lüliti(5 juhet ja kõik kasutuses, elektrist jagavale inimesele lihtne).
Mis on mõistlik vahetada 2-he 4 otsaga relee vastu siis saab ka 3 juhtmega puldi.
Tavaliselt massi puudus ikka akku ja vintsi mootori miinus harjad vahel.
Lihtsalt seal mitu kohta mis sooja tekkitada võivad.
Kui originaal Warni mootor siis seal harjade mass korpusega on toll keermega kruviga(umbes 2.5mm), mis roostetab ära ja tekkitab soojust rootori pöörlema panemise asemel.
Ja originaal massi juhe ei kesta rohkem kui 3 Eesti soolast talve(sisu ilus roheline).
Kasutaja Ax-il ununes lisada muidugi enamusele lihtne tõde, et olemas olevad kaablid tuleks mootori küljest eraldada enne kui uute juhtmetega loom katseid sooritama asutakse.
Lihtsalt ... aga ameerika ei ole meist kaugel.
Vinsindus on ju lihtne: füüsika ja kogemused.

Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: K Aug 07, 2013 8:48 am
Postitas Ax
Kasutaja Ax-il ununes lisada muidugi enamusele lihtne tõde, et olemas olevad kaablid tuleks mootori küljest eraldada enne kui uute juhtmetega loom katseid sooritama asutakse.
Lihtsalt ... aga ameerika ei ole meist kaugel.
Vinsindus on ju lihtne: füüsika ja kogemused.

Ma eeldasin, et see nagu elementaarne

Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: K Aug 07, 2013 12:34 pm
Postitas kalleo
runn kirjutas:Igaks juhuks selgituseks kui on originaal Warni relee karp siis seal sees on 4 releed.
Ja vintsi puldis 2 sektsiooniga lüliti(5 juhet ja kõik kasutuses, elektrist jagavale inimesele lihtne).
Mis on mõistlik vahetada 2-he 4 otsaga relee vastu siis saab ka 3 juhtmega puldi.
Saladus lahtiseletatuna siis- 5-juhtmega pult pakub järgmisi võimalusi:
- vältida mõlema pöörlemissuuna üheaegset sisselülimist 4 relee variandi korral e. tulevärki ntx 2 puldi üheaegse kasutamise korral;
- võimaldab määrata mitme puldi korral prioriteetne pult (tuleneb ülaltoodust);
- elektrist jagavad inimesed võivad 5 juhtme peale veel teisigi funktsioone lavastada...
Reeglina piisab alati 3-juhtmega puldist ka 4 (ühe sulguva kontaktipaariga) relee korral kui kasutatakse
ainult ühte pulti ja kogu install on igati korrektselt tehtud.
Parastage ja täiendage. Et saaks puust ja punaselt...
Re: Warn M8000 vints andis otsad!
Postitatud: K Aug 07, 2013 2:36 pm
Postitas kagu82
selline mul ongi, 4 releed ja puldil 3 juhet...
asja mitte väga jagava inimesena tundus seegi juhtmerägastik veidi ulme
