1. leht 1-st

Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: P Juul 07, 2013 2:07 pm
Postitas amevier
Olen kaks korda kokku puutunud sellega, et väljas seisnud auto hinged "jäävad kinni" ehk uks liigub hingedel üliraskelt. Tegemist on olnud mõlemal juhul auto kere pinnast välja ulatuvate hingedega - ühel juhul GMC bussi küljeuksed ja praegu Patroli tagaluugi hinged.
Õli vahele pritsimine teeb paremaks, aga vähe ja ajutiselt.
Võtta uks maha, puhastada hinged ja kokku tagasi? Kas aitab või on seal muu probleem?

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: P Juul 07, 2013 4:11 pm
Postitas davidsoniharald
Hinged töö käigus on pidevas liikumises ja haljad. Kui uksi ei liigutata ja seal ka grammike niiskust vahel on, siis lähevad tiftid rooste. Rooste ruumala on aga 3X suurem metalli ruumalast, millest see tekkis, roostel ei ole kuskile minna ja nii ta kinni jääbki. Ainus jääv lahendus on kõik laiali ja korraliku määrdega (hoiab tulevikus niiskuse eemal ja määrib) kokku. Universaalõli on ainult ajutine lahendus, nagu sa isegi kirjutad.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: E Juul 08, 2013 7:28 pm
Postitas helar
Mul y60 ga sama jama. Määritud ja tagaluuk käib igapäevaselt lahti . Peale mõnisadat kilomeetrit kruusa käivad aga nagu laudauksed. Hingedel on väike lõtk ka sees. Plaan on lahti võtta , vaadata mis parendada annab ja lisaks määrdeniplid panna. Eks näis.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: N Juul 11, 2013 7:06 pm
Postitas KeegiVeel
Uuri mõnest sikkli- või velopeost ketimääret. Aga küsi sellist, millesse tolm ei hakka. Osad mootorrattad on veel kettülekandega ning nende kettide määrimiseks kasutatakse seda nn "tolmuvaba" õli.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: N Juul 11, 2013 8:18 pm
Postitas davidsoniharald
Sa mõtled selle all vist "rasvavab määret", inglise keeles dry lube? Lugemist: http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_lubricant Küsi hästivarustatud määrdeainete poodidest. Tasub proovimist minu arvates.

KeegiVeel kirjutas:Uuri mõnest sikkli- või velopeost ketimääret. Aga küsi sellist, millesse tolm ei hakka. Osad mootorrattad on veel kettülekandega ning nende kettide määrimiseks kasutatakse seda nn "tolmuvaba" õli.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: N Juul 11, 2013 8:34 pm
Postitas helar
On mul see dry lube laualt läbi käinud( Kent toode). Lase sõrme peale ja saad vabalt nipsu lasta. Uksehingede peal kindlasti ei tööta.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: N Aug 01, 2013 8:06 pm
Postitas Roostekoll
Ise lödistasin tagaluugi hingede vahele lihtsalt kongi vedelema jäänud ja ettejuhtunud jalgratta ketiõli.
Määris kenasti ja tagaluuk lõpetas kraaksumise. Oli olla mingi hea õli, mis peabki igale poole pragude vahele pugema oma kontsistentsiga.
Aitas ka nende metallkeelte väike määrimine (prosta otsa laagrimääre) ustel ja samamoodi, tiftid ketiõliga kokku. (Suurem jama võib muidugi siis olla kui keegi on uksehinged nihkesse kõõlunud. Ju see oleks ka omaette teema)
Tagaluugil hinged kogusid muidugi peale kruusateed teatava kultuurikihi peale aga see läks lapiga maha.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: K Aug 07, 2013 12:58 pm
Postitas belmondoke
hinge keskele auk,keere,määrdenippel ja rahu majas.

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: K Aug 07, 2013 8:41 pm
Postitas Roostekoll
belmondoke kirjutas:hinge keskele auk,keere,määrdenippel ja rahu majas.
See oleks sisuliselt igavene lahendus probleemile 8) :thumb:
Puhudes aga tehnilist pedejuttu, siis määrdenippel igale hingele peale ei lähe, sest keere on sellel va niplil vahest julged 3-4mm. Mõnel masinal võib plekki suts väheks jääda. Ideaalis võiks olla seda ruumi keermestamisel veidi varuga.
Lõpuks määrib igaüks oma hinged ise ja igalühel oma eelistus.

Kas Sul endal määrdeniplid pandud? :mrgreen: ?

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: K Aug 07, 2013 9:01 pm
Postitas belmondoke
Roostekoll kirjutas:
belmondoke kirjutas:hinge keskele auk,keere,määrdenippel ja rahu majas.
See oleks sisuliselt igavene lahendus probleemile 8) :thumb:
Puhudes aga tehnilist pedejuttu, siis määrdenippel igale hingele peale ei lähe, sest keere on sellel va niplil vahest julged 3-4mm. Mõnel masinal võib plekki suts väheks jääda. Ideaalis võiks olla seda ruumi keermestamisel veidi varuga.
Lõpuks määrib igaüks oma hinged ise ja igalühel oma eelistus.

Kas Sul endal määrdeniplid pandud? :mrgreen: ?
:) :) :) pajerol pandud

Re: Uksehingede "kinni jäämine"

Postitatud: K Aug 07, 2013 9:50 pm
Postitas Kalamees
Kui ratta ketiõli siis sünt. Need püsivad kästi peal. Kui määrdest siis punane, seda metsaka juhid kasutavad tõstukitel liugpindadel. Määrib ja püsib hästi peal.