1. leht 2-st

Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 8:04 pm
Postitas tphnd
Mul on üks väike haagissuvila mis on oma aja ära elanud ja puitkonstruktsioonid ära mädanenud, raam ja piduritega veermik on aga veel väga heas korras.
Plaan on selle aluse peale teha allakäiva luugiga kuut nagu Respo teeb http://www.auto24.ee/used/939355
Nüüd lappasin neid erinevaid versioone ning silma jäi veel selline elukas http://www.auto24.ee/used/794259
Kas sellel võiks olla mingi aerodünaamiline eelis või on lihtsalt tehtud "äge" versioon?

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 8:35 pm
Postitas marauder
Selline peletis on jube ebapraktiline kui sa ei tee kärut ainult ühe kindla eesmärgiga. Tulevikus kindlasti asjad täpselt EI mahu sinna sisse kuna selel katusejoone pärast. Tee tavaline neljakandiline ja boonuseks oleks veel kui kuut ära käiks kuidagi. Vähemalt ma teeks nii.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 8:50 pm
Postitas tphnd
ära käiva kuudiga neljakandiline on juba olemas, 90% kasutusest oleks bändikola vedamine a´la räkikastid ja trummid etc, olen Respo omaga mõned tuhanded kilomeetrid niimoodi läbinud ja on väga ok. Kolal on rattad all ja saab kiirelt mööda rampi sisse joosta asjadega. Kuna rentimine maksab ja praegu tuleks asi kätte tööhinnaga siis oleks mõistlik omale teha. Küss on selles milline täpselt teha.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 8:57 pm
Postitas marauder
No aga siis teegi kuut vastavalt oma bändikolale. Mööda praeguses olekus kola ära ja tee samasugune umbes vms.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 9:07 pm
Postitas tphnd
Kuudi teen ma võimalikult lähedase tehnilises passis olevale, küsimus on endiselt selles kas teise lingi pardisaba üleval omab aerodünaamilist eelist või mitte.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 9:26 pm
Postitas Iltisega
Oletan , et see pardisaba annab miskid cm juurde , et sinna diagonaalis asju panna. Näiteks saad vedada miskit 4 m liistu , kolme meetrises haakes , ilma et peaks painutama.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: P Apr 21, 2013 10:23 pm
Postitas Landy
Meil siin foorumis oli ju keegi kes teeb haagistele paelisehitusi. Äkki too inimene oskab proffina sõna sekka öelda.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: E Apr 22, 2013 8:43 pm
Postitas ULME
Mulle tundub, et selline tagaots võiks tühja käru suurematel kiirustel vähe rahulikumaks sundida.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: E Apr 22, 2013 9:02 pm
Postitas TiitR
See nn. "pardisaba" on Respo tellimisel meie tehtud :D ...kui huvi, võta ühendust: http://www.furgotec.ee/
P.S Saan aru, et alusvanker Sul omal olemas? Teeme ka kliendi enda alusele pealisehitisi. Kui Respo teeb täna furgoone raskest vineerist (maksab hiljem kätte träni vedamisel täismassiga), siis meie furgoonid on peaasjalikult Sandwichi paneelidest, mis on vastupidavamad, aga samas palju kergemad 8)

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: E Apr 22, 2013 9:25 pm
Postitas tyyp07
Aga miks see pardisaba siis sinna tehti? Endal tekib kah selline tunne, et seisab paremini tühjalt teel kui haagis tühi.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: E Apr 22, 2013 9:33 pm
Postitas al
tyyp07 kirjutas:Aga miks see pardisaba siis sinna tehti? Endal tekib kah selline tunne, et seisab paremini tühjalt teel kui haagis tühi.
Olen kunagi kohanud samasugust asja suurel tagaluugiga furgoonil, põhjus lihtne: et anda kõrgele kuudile diagonaalsuunas jäikust juurde oli üles lisatud ca 10cm, milles peitus topeltkarkass.
Lisaks oli suuregabariidilise veo jaoks furgooniga samas suuruses laadimisava, ehk siis ülemise luugi hinged, amordid jms olid peidetud sellesse konstruktsiooni.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: E Apr 22, 2013 10:28 pm
Postitas TiitR
tyyp07 kirjutas:Aga miks see pardisaba siis sinna tehti? Endal tekib kah selline tunne, et seisab paremini tühjalt teel kui haagis tühi.
Kusjuures kuudi katus on monoliitne detail ehk on terves tükis koos esiseinaga ja selle konstrueeris ja valab valmis keegi tarkpea välja kusagil mujal ja see detail lisatakse tervikuna furgoonile.
P.S Unustasin lisada, et antud haagis on mõeldud ATV/mootorsaanile ja minu teada mitte kahele saanile, nagu Respo seda reklaamib :wink: ..põhjanaabrite juures väga nõutud asjandus.

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: T Apr 23, 2013 9:17 am
Postitas tphnd
kaugel maal komandeeringus, tulen tagasi siis võtan ühendust Tiit, kui ma teenust ei jaksa osta siis vb müüd seda head materjali :D

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: T Apr 23, 2013 9:40 am
Postitas TiitR
tphnd kirjutas:kaugel maal komandeeringus, tulen tagasi siis võtan ühendust Tiit, kui ma teenust ei jaksa osta siis vb müüd seda head materjali :D
Sandwicthi mõtled? Saab ikka, tööde järjekord on küll mehine, kuid ütle mõõdud ja üritame ära teha :wink:

Re: Kuudiga käru tegemine

Postitatud: T Apr 23, 2013 10:32 am
Postitas v6sa
ULME kirjutas:Mulle tundub, et selline tagaots võiks tühja käru suurematel kiirustel vähe rahulikumaks sundida.
Surudes tagaosa alla ja vähendades nii konksule mõjuvat massi? Küsitav...

Katuse jäikusele annab palju juurde, teoorias võiks ka tagumendi kõntsaga kattumise kiirust vähendada. :roll: