1. leht 2-st

BTR-40 ja milline diisel?

Postitatud: E Okt 09, 2006 1:27 pm
Postitas MadMan
Uurisin veidi eestikeelseid foorumeid ja leidsin, et 4x4-s on mootorivahetus kõige arutletum teema.
Niisiis - on olemas üks BTR-40. Kuna originaalmootor on vana, suhteliselt janune ja eeldab sagedast näppude õliseks tegemist, siis liigub mõte mõne kaasaegsema diisli suunas. Esimene mõte on Ford Transiti 2,5 TD 63kW kuna olen ise sellisega ringi ajanud ja ei oska ühtegi tõsist miinust välja tuua. BTR-40 tehnika on praktiliselt sama, mis GAZ-63 ja seega peaks saama rakendada tolle ümberehitamisel kasutatud nõkse.
Kas GAZ-63 vahekast on käigukastist eraldi või on need ühes tükis?

Postitatud: E Okt 09, 2006 2:35 pm
Postitas Landy
O.T. Kas tegu sama projekti edasi arendusega:
http://www.unicweb.ee/Projektid/index.p ... ic&forum=3

Postitatud: E Okt 09, 2006 2:49 pm
Postitas MadMan
ei. minu projektiga seonduv masin on originaalkerega.

Postitatud: E Okt 09, 2006 5:03 pm
Postitas 4x4garage
63-l läheb veojõud käikarist vahekasti kuskil 40cm kardaani abil.

Postitatud: E Okt 09, 2006 6:10 pm
Postitas MadMan
Kuna ma pole masinat veel ise üle vaadata saanud, siis kogun praegu taustainfot. Eraldi vahekasti puhul on mootori/käigukasti vahetus veidi lihtsam nagu ma aru olen saanud. Võib olla, et originaalmootor on veel tihe ja puudub otsene vajadus vahetuseks.

Kas leidub kellelgi GAZ-63 mootori jõukõverate graafikut elektroonilisel kujul?

Postitatud: T Okt 10, 2006 11:59 am
Postitas Ain
Gaz 63-l ju 51 mootor. Uuem versioon, mis ka nati võimsam pandi Gaz 52-le. Vahe sisselaskekollektoris ja karpas.
Komplekteerisin kevadel oma Pobi tarvis 52-e mootori, R6 sai uued kolvid-rõngad-sõrmed, klapid, vänt lihvitud, alumiiniumsulamist saaled, kaas lihvitud, kõik tihendid uued. Aega läks paar nädalat, aga kõike on saada.
Endised rallikrossi mehed soovitasid veel üht-teist, näiteks 66-e karpat, sellel segukoonused suuremad.
Pole teist veel käima pannud, aga ootused on suured.
Sama jutt mul oli üleval ka teises teemas, "R6 mootori kolvikaalud".
Helista ja annan lahkelt nõu mida teha, kuidas ja kellelt saada

5033576

Postitatud: T Okt 10, 2006 12:26 pm
Postitas MadMan
Päris 1:1 51 mootoriga see vist ei ole. Netis leiduvate andmete järgi on 78 hp (58.2kw) / 3,400 rpm ja mootori tüübiks märgitud GAZ-40. GAZ-51 puhul on antud 70hp / 2800rpm. Mis neist nüüd õige on, seda ehk ütlevad teadjamad mehed.

Postitatud: L Apr 21, 2007 5:31 pm
Postitas MadMan
Sai masinale hääled sisse aetud. Sõidab küll, aga küttekulu on pea 60L/100KM. Plaan on endine - R6 diisel vahele. Mersu 3.0 kõlab nagu hea variant, kuigi eelistaks mingit japsi.
Paar pilti kah
Pilt
Pilt

Postitatud: L Apr 21, 2007 6:15 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Masina kaal miski 5,3 tonni - kui sa tahad panna miski masina mootori koos käigukastiga siis - mõte liigub selles suunas, et kui mootorit vahetada siis peaks uus mootor pärinema masinalt mille tühimass oleks midagi sarnast või rohkem - ehk siis ma pakuks et Iveco väike veomasin nt. - mitte transit.

Postitatud: L Apr 21, 2007 9:33 pm
Postitas MadMan
Jah, olen ka neid variante kaalunud. Veomasina kubatuur on samas oluliselt suurem (>3,9 L), kuid mootoriruum piiratud.

Postitatud: E Apr 23, 2007 10:31 am
Postitas tarmo
Mõtle enne järele kas sa tõesti sõidad selle kastiga piisavalt palju, et mootorivahetus end ära tasub?
Kui isegi heal juhul kord nädalas sõitu teed, siis tõenäoliselt on lihtsam ja odavam see 60 l/100km sisse valada. Kui aga niisama ehituse huvi, siis muidugi teine asi...

Postitatud: E Apr 23, 2007 4:08 pm
Postitas MadMan
Plaan on asja ikka sihipäraselt kasutama hakata s.t. kord nädalas ligikaudu 100 km sõitu s.h. tubli kolmandik raskel maastikul ja niiviisi muutub see 60 L juba probleemiks.

Millised rehvid oleks sobilikud sellele masinale?
Mõõdud peaks olema 10x18 ehk sama Gaz-63 omadega.
Vaja soisel maastikul turnida.

Sahinad käivad juba ka BRDM-i teemal, millega tuleb samasugune operatsioon ette võtta (diiselmootori paigaldus).

Postitatud: E Apr 23, 2007 4:33 pm
Postitas Landy
Turgats pähe, miks mitte chevi 6,2L? Nõud ja väänet peaks jaguma ning küstuse kulgi mõistuse piires.

Postitatud: E Apr 23, 2007 4:49 pm
Postitas MadMan
See V8 ju? Ridamootoriga on vähem ehitamist.

Postitatud: E Apr 23, 2007 5:01 pm
Postitas mikk888
Aga näiteks mõni BMW toodangu diisel?
R6 ja 105kw, kui nüüd mälu ei peta (E34 seeria masina mootor siis).
Kasu+ team kasutas ka BMW diislit enda võistlusautol, äkki saad neilt kasulikku infot.