Hyundai ix35
Tavaoludes veavad ix35-l esirattad, kuid vajadusel suunatakse veojõudu rataste vahel ümber ning kuni kiiruseni 40 km/h võib seda suhtes 50 : 50 lukustada. http://www.autoleht.ee/testid/uus?id=7542
KIA Sportage
Nelikvedu on Sportage’il lülituv ning soovi korral saab selle lukustada – nii püsib see, kuni sõidate maksimaalselt 40 km/h. http://www.autoleht.ee/testid/uus?id=7562
Sportage ja ix35 peaks minuteada olema n.ö. sõsarmudelid.
KIA Sorento
Eelmine Sorento oli vana kooli maastikuauto: raamile toetuva kere, juhi lülitatava nelikveo ja aeglustiga. Uus kannab aga kõigi linnadžiibi tunnuseid: kandekere, automaatselt veojõudu ümberjagav süsteem ning ei mingit aeglustit.
...
Tavaoludes veavad vaid esirattad, nende läbilibisemisel suunatakse veojõudu ka tagaratastele. Maastikusuutlikkusele tuleb kasuks võimalus nelikvedu lukustada ning tagada sellega veojõujaotus 50 : 50 (piiranguks 30 km/h). http://www.autoleht.ee/testid/uus?id=7511
Sellel uuel Sportagel on omapärane kiiks - nimelt see jäähoiatus Ühesõnaga kui temp kõigub +5 ümber siis auto koguaeg plõnnib.
Hyundai ix35 ja Sportage on mehaanika poolest täpselt sama auto.
Captiva kohta oli kunagi legend, et sidur kestab 20000km
EDIT: Aga miks Duster ei sobi? Liiga vähe mugavust?
ja kui tahad ise oma käega katsuda, siis minu oma, ASX ka
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: R Mär 22, 2013 12:45 pm
Postitas Landy
Lisaks võrdlusesse veel :
Mazda CX ja Subaru XV
P.S. Endale ei osta, aga lähisugulane otsib.
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: R Mär 22, 2013 4:30 pm
Postitas Andruzka
Subarul on ainukesena pidev nelik ilma kiirusepiiranguta ja seda jagav keskdiferentsiaal, vähemalt manuaalkastide puhul peaks see nii olema.
Mazdal kindlasti haldexi tüüpi, nagu kõigil teistel eelpoolmainituil linnakatel.
edit: ehk siis subaru on libedal kontrollitav/etteaimatav ja ka kinldasti sopa sees/maastikul parim lahendus kui kliirens vähegi lubab.
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: R Mär 22, 2013 4:37 pm
Postitas Kilpkonn
Andruzka kirjutas:ehk siis subaru on libedal kontrollitav/etteaimatav ja ka kinldasti sopa sees/maastikul parim lahendus kui kliirens vähegi lubab.
No väljend "parim" on alati selline hinnanguline väide. Sama lause kehtib nt. ka minu arvates Mitsu ASX kohta, seega "üks paremaid" oleks see õige sõna vast kummalgi juhul .
PS. Ja Jeep Compassil oli üks paremaid linnamaasturite nelivedusid, mida ma olena kasutanud. Parem (lõbusam sõita ), kui ASX näiteks.
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: R Mär 22, 2013 4:53 pm
Postitas Kilpkonn
Landy kirjutas:Lisaks võrdlusesse veel :
Mazda CX ja Subaru XV
Järjepidevuse huvides
Subaru XV
Mazda CX-5 (või mõtlesid CX-7 -t või CX-9-t?)
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: R Mär 22, 2013 6:02 pm
Postitas metsik
Endal on linnakas uus sportage.4wd, at, 100kw
ostsin uuena ja olen sõitnud 27t km.
Täna vahetati karantiiga tagumised stabikad.(ei mingit probleemi)
Vuran enamus ajast linnas ja kütusekulu näitab 10l/100.Tankimise järgi saan 8,2
Rehvid olen pannud ka nats suuremad kui orig.
Enne ostmist kaalusin ka subarut aga polnud automaati ja sama varustusega autback oleks maksnud 8t € rohkem.
linnas täitsa ok pill.Maastikul pole eriti tuuseldanud.Veojõu kontroll väljas saab nautida talve ja kruusa mõnusi.
Suverehviga sain Männikul sealt karjääri äärsest mäest ka üles.
Praeu ei oska laitta.Lihtsalt infoks
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: L Mär 23, 2013 5:58 pm
Postitas Landy
Kas (nupust) lülitava nelikveo võib leida vaid Dacia ja Nissani linnamaasturitest? (2WD/4WD/4WD LOCK) ?
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: L Mär 23, 2013 6:07 pm
Postitas Kilpkonn
Landy kirjutas:Kas (nupust) lülitava nelikveo võib leida vaid Dacia ja Nissani linnamaasturitest? (2WD/4WD/4WD LOCK) ?
Ei, näiteks Mitsul (ASX ja Outlander) ja selle Citroeni ja Peugeot'i kloonidel on ka selline.
Jeep Patriot ja Compass omavad 4WD / 4WD Lock valikut (neil 2WD-d valida ei saa).
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: E Mär 25, 2013 1:25 am
Postitas 4x4JIM
Landy kirjutas:Kas (nupust) lülitava nelikveo võib leida vaid Dacia ja Nissani linnamaasturitest? (2WD/4WD/4WD LOCK) ?
Suzuki SX4 on selline nupp. Automaat kasti ei ole vist 4x4 mudelil. Ja eelmine aasta sai lõpuks endale ka automaatse kliima seadme. Kliirents on 190mm. Mainitutest vist kõige odavam krossover ja ka kõige väiksem.
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: K Mär 27, 2013 1:16 am
Postitas awd
Landy kirjutas:Kas (nupust) lülitava nelikveo võib leida vaid Dacia ja Nissani linnamaasturitest? (2WD/4WD/4WD LOCK) ?
Mis see nupust "lülitav nelivedu" sulle annab. See ei ole difriluku moodi lülitus, pigem reklaamtrikk - elektroonika oskab ju 4WD Auto reziimis ise lukku panna. LOCK reziimis sidur hoitakse pidevalt (teatud kiiruseni) lukustatuna, aga see ei välti siduri ülekuumenemist.
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: K Mär 27, 2013 8:28 am
Postitas Kilpkonn
awd kirjutas:Mis see nupust "lülitav nelivedu" sulle annab.
See pole küll "päris" nelivedu, kuid on siiski parem kui lihtsalt lukustamata asi sarnastel autodel.
Allpool on näha erinevus 2WD, 4WD ja 4WD Locki vahel koos ja ilma ESP-ta.
Kui seda nuppu pole, siis seda kolmandat võimalust lihtsalt pole.
Maastikule sellega ei roni, aga linnas majadevahel jääservast ülessaamine, et parkimiskohale saada, on lihtsam,
samuti peab veidi hiljem kaevama hakkama, kui külavaheteel kinnituisanud juhtub olema.
Pole imeasi, kuid on parem, kui ilma selleta.
Re: Uus linnamaastur ja 4WD
Postitatud: K Mär 27, 2013 10:27 am
Postitas awd
See ei ole aus test. 4WD Lock-i puhul auto veeres veel poolmeetri tagasi ja tagumised rattad said vähe parema pidamisega pinnale
Antud neliveosüsteemi puhul see Lock võib olla kasulik asi, aga näiteks viimase põlvkonna Haldeksi ja Subaru neliveo puhul on selline nupp ei annaks eelist sest sest need süsteemid panevad nelivedu ise lukku paigast minekul.