1. leht 2-st
Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 5:08 pm
Postitas Iltisega
Mure lihtne - läbi intercooleri sisselaske kollektorisse tulevas lõdvikus on õli. Avastasin selle siis kui minule arusaamatul põhjusel virutas kolle küljest lõdviku minema ilge popsuga. Mis kolleegium arvab , kas on aega hakata uut turbot vaatama , või ehk on võimalik lihtsamini vana reanimeerida. Masin Mitsu l 200 mootor 4D56 73 kw.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 6:01 pm
Postitas laf1247
Iltisega kirjutas:Mure lihtne - läbi intercooleri sisselaske kollektorisse tulevas lõdvikus on õli. Avastasin selle siis kui minule arusaamatul põhjusel virutas kolle küljest lõdviku minema ilge popsuga. Mis kolleegium arvab , kas on aega hakata uut turbot vaatama , või ehk on võimalik lihtsamini vana reanimeerida. Masin Mitsu l 200 mootor 4D56 73 kw.
On lihtsalt õline seest?
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 6:29 pm
Postitas LR90
Iltisega kirjutas:Mure lihtne - läbi intercooleri sisselaske kollektorisse tulevas lõdvikus on õli. Avastasin selle siis kui minule arusaamatul põhjusel virutas kolle küljest lõdviku minema ilge popsuga. Mis kolleegium arvab , kas on aega hakata uut turbot vaatama , või ehk on võimalik lihtsamini vana reanimeerida. Masin Mitsu l 200 mootor 4D56 73 kw.
Turbo laseb õli läbi, siit leiad abi...
http://www.turbo.ee/?id=1
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 6:45 pm
Postitas Puucoy
Kui Tallinna kandist siis vähe rahakotisõbralikum härrasmees on Jaak Kuul Püünsist tel:5033993. Ilmselt on sul turbo õlirõngad kulunud kui edasi lased saad ka võlli vahetada.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 7:30 pm
Postitas Külahull
Minu autol on ka turbo sees õline ja olen sellisega sõitnud juba 70tkm ja käib siiamaani ilusti. Auto õli ei võta ja kõik ok. Olen kuulnud, et osad turbod on seest õlised ja see on täiesti ok.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 8:28 pm
Postitas rain145
Mul oli ka naise autol intercooleri lõdvikud õli täis... Halb asi oli see, et vaakumpumbast jooksis kütet ka veel õli sisse. Suvel hakkasime naise ja lastega minema soome reisile ja Tallinnasse sisse jõudes avastasin sidurit lahutades, et pöörded hakkasid tõusma. Ülemiste parklasse jõudsin nii, et taga liiklejad arvatavasti ei näinud sõita. Masin läks lõhkuma kätte ja oi seda kolinat..... Oligi selleks korraks soomes käidud. Treileriga tuldi järgi ja sõitsime kodu poole tagasi

. Lõpuks siis tõin leedust kasutatud mootori ja turbo.
Lühemalt öeldes lase kindlasti turbo ära teha, sest et mida kauem ootad, seda kulukamaks läheb........
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 8:51 pm
Postitas al
Just vahetasin uuel (70tkm) Mercedese 12 l, mootoril turbo lõdvikut ja oh üllatust, ka see seest õline, mitte nõretav, aga selline s---ne. St. väike õli sisselaskes on normaalne, kui juba intecoolerit ummistab, siis algavad jamad.
Kui suur õlikulu on?
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 10:26 pm
Postitas Pajero1995
Endal oli kunagi selline probleem, et karteri tuulutusest peksis õli intercoolerisse ja ka turbosse. Paljud arvasid, et turbo viga, selle jutu põhjal sai uus turbo soetatud aga viga ära ei kadunud. Lõpuks peale kahte kuud uurimis´t/puurimist ja remonti sai autot kodus ise näpitud ning mis lõpuks selgus, viga oli imelihtne. Pool päeva sai karteri tuulutust bensiini sees leotatud ning masin toimetas jälle nagu kellavärk, ei ajanud õli ega midagi.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: T Mär 19, 2013 10:53 pm
Postitas Iltisega
Olen viisakalt õli vahetanud 7500-8000 km järel. Selle aja jooksul ehk millimeetrike langeb tase karteris, põhimõtteliselt ei ole kulu märgata.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: K Mär 20, 2013 10:07 am
Postitas sixa
palju sul sealt lõdvikust seda õli tuli üldse. täiesti normaalne on, et ta on õline. aga sealt ei tohi õli tulla koguses, et ta lausa jookseks välja. turbolõtkud katsu ära. pikkilõtku ei tohi olla, külgsuunas väike lõtk on normaalne.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: K Mär 20, 2013 10:17 am
Postitas Külahull
Kui turbo ei ole seest paksult õliga koos, vaid on selline kirme lihtsalt peal, siis ei ole kindlasti põhjust haarata südamerohtude järele ja joosta uut turbot otsima. Turbo kestab õli vahetades korralikult ja peale pikemat sõitu maanteel näiteks teeäärsesse bensiinijaama keerates oleks hea lasta mootoril veel tühikäigul töötada mingi 1-2 minutit. Siis turbo jahtub ja ei katke õlitus suurtel pööretel. Enda autol olen õlivahetust tehes sunnitud eemaldama turbolõdviku ja siis alati liigutan turbo võlli, mis ei tohi külgsuunas liikuda üldse, kuid pikisuunas väike lõtk on ok. Kui tekkib tundav lõtk, siis puksid läbi ja vahetus kiiremas korras, et võll seinas ei käiks.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: K Mär 20, 2013 10:43 pm
Postitas al
Iltisega kirjutas:Olen viisakalt õli vahetanud 7500-8000 km järel. Selle aja jooksul ehk millimeetrike langeb tase karteris, põhimõtteliselt ei ole kulu märgata.
No siis on põhjust väike

teha ja rahulikult magada. Mõni lisab õli 1l/1000 km-le ja väidab, et "heas korras ja õli peaaegu ei võtagi...".
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: N Mär 21, 2013 11:35 pm
Postitas honduras
L200 jookseb karteri tuulutuse voolik õhupuhasti ja turbo vahelisse lõdvikusse (sealt see selle õli saabki). Kui turbo hakkab väsima siis annab märku sinie suits summutist (lekkiv õli jookseb väljalaskesse ja kõrbeb seal). On ka juhuseid olnud kus turbo võll läheb pooleks (vähese õlituse tõttu) enne kui see lekkima hakkab ja tulemuseks on lõhkuma läinud mootor.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: P Mär 31, 2013 12:33 am
Postitas Arxs
honduras kirjutas:L200 jookseb karteri tuulutuse voolik õhupuhasti ja turbo vahelisse lõdvikusse (sealt see selle õli saabki). Kui turbo hakkab väsima siis annab märku sinie suits summutist (lekkiv õli jookseb väljalaskesse ja kõrbeb seal). On ka juhuseid olnud kus turbo võll läheb pooleks (vähese õlituse tõttu) enne kui see lekkima hakkab ja tulemuseks on lõhkuma läinud mootor.
Kunagi andis sinine suits märku, et mees sa sõidad õliga. Räägi/seleta mulle lähemalt, kuidas annab sinine suits märku, et just turbo on läbi ja kuidas õli väljalaskesse jookseb? Tahan targemaks saada.
Re: Õli turbo lõdvikust
Postitatud: P Mär 31, 2013 1:14 am
Postitas Apelsin
Arxs kirjutas:honduras kirjutas:L200 jookseb karteri tuulutuse voolik õhupuhasti ja turbo vahelisse lõdvikusse (sealt see selle õli saabki). Kui turbo hakkab väsima siis annab märku sinie suits summutist (lekkiv õli jookseb väljalaskesse ja kõrbeb seal). On ka juhuseid olnud kus turbo võll läheb pooleks (vähese õlituse tõttu) enne kui see lekkima hakkab ja tulemuseks on lõhkuma läinud mootor.
Kunagi andis sinine suits märku, et mees sa sõidad õliga. Räägi/seleta mulle lähemalt, kuidas annab sinine suits märku, et just turbo on läbi ja kuidas õli väljalaskesse jookseb? Tahan targemaks saada.
Pigem kütusepoolelt natuke valesti, samas oleneb mis lõhn suitsul on. Turbo õlitus võib õli küll väljalaskesse ajada. Kunagi oli ühel traktoril juhus et kolvirõngad olid valesti peale pandud, kapott ja klaasid olid õlised ja ajas sinist suitsu välja, mootoris õlitase seejuures alanes väga kiirelt...