1. leht 1-st
Uazile gaasiseade
Postitatud: E Mär 18, 2013 11:10 pm
Postitas monorobot
Sain nädalavahetusel ühe foormlase käest gaz 24 motsile sobiliku gaasiseadme.
Sellega seoses tekkis hulk küsimusi millele sooviks saada objektiivseid vastuseid.
Esmalt paak, paagil kiri
50 L LPG max 80%
Kas see tähendab, et paak mahutab reaalselt 40 L gaasi ?

2 küs. täitetoru kohta, kas sellelt on midagi puudu vist, või kuidas gaasi tankimine üldse käib ?

3 küs. elektromagnet klapi kohta, on olemas gaasitoru klapp, kuid puudu bensu oma.
Kas bensiini oma on samasugune. Kas bensiini klapp ühendatakse enne bensiinipumpa ?
Kuidas käitub bensupump tühjalt lüües

4 küs. on aurusti kohta, mille alla ühendada aurusti küljes rippuvad juhtmed ja kas või mis klapp seal aurustis veel on ?
5 küs. regulaatori kohta. Mille krdi. pärast peab aurustist tulev gaasitoru kaheks hargnema ja kuhu need kaks otsa ühendada ? õhupuhasti kopsiku külge ?
Re: Uazile gaasiseade
Postitatud: R Mär 22, 2013 12:16 am
Postitas t6nu
esimese pildi peal sul seal ongi täiteava, sinna lukustuvad tankuri otsiku "käpad" külge.
eestis millegipärast ei viitsita nede gaasiseadmetega eriti mürada, paar aastat tagasi käsin bulgraarias mägedes mingil nö safaril, kus kogu seltskond, 6-7 uazikut panid kõik gaasiga ja hinnavahe pidi neil oluline olema.
ise kasutan siin lpg-d igapäevaselt ühes tänavasõidu volvos aga seal on sissepritse ja tsipa teistsugune seade, sul nagu aju sel seadmel üldse pole?
seal aurusti sees on vist solenoidklapp, et kui sul mootor seisma jääb, näiteks välja sureb, et siis gaasi pealelaskmine kohe kinni panna enne kui uuesti pauku teeb.
elektrilist bensupumpa ei jäeta kuivale ega panda miskipärast ka seisma, see uhab kogu aeg.
vt ka
http://www.gaznet.ee/kontakt/ suht asjalikud inimesed ja saavad natuke näpuga näidata küll.
Re: Uazile gaasiseade
Postitatud: R Mär 22, 2013 11:14 am
Postitas monorobot
Sellest täiteavast on nats kehv pilt mul lisatud aga seal keskmes olevas peenemas augus on keere. Seetõttu tundus , et kas on midagi sealt veel puudu või ühendadakse täitepüstol keermega otsa ?
Saan aru, et aurusti solenoidklapi juhtmed tuleb ühendada süütesüsteemiga. Huvitav kas see klapp on avatud oleksus siis kui vool teda läbib ja kui enam ei läbi siis sulgub. Kas oleks siis loogiline võtta voolu-vurts kuskilt enne süütepooli
Aga bensupump on uazil ju ikka mehaaniline ja kui pumpa ei jäeta kuivale siis vaja bens enne karpat mingise kolmik solenoidklapi abiga tagasi paaki suunata ?
Aju sellel esimese põlvkonna seadmel tõesti pole, see peab endal kõrvade vahel olema

Re: Uazile gaasiseade
Postitatud: R Mär 22, 2013 7:18 pm
Postitas Panda
Seetõttu tundus , et kas on midagi sealt veel puudu või ühendadakse täitepüstol keermega otsa ?
Ära lase keermest ennast eksitada. Sinna keermesse käib plastik kork selle täite ava katmiseks. Mul oli 4runneril selline gaasi seade peal siis kui veel üle Eesti mööda metsi ringi uhasin. Nüüdseks ammu maas. Solenoidid said süütepoolilt voolu.
esimese pildi peal sul seal ongi täiteava, sinna lukustuvad tankuri otsiku "käpad" külge.
täpslet nii ongi.
Re: Uazile gaasiseade
Postitatud: P Mär 24, 2013 10:25 am
Postitas monorobot
Ära lase keermest ennast eksitada. Sinna keermesse käib plastik kork selle täite ava katmiseks.
No just, järelikult puudub plastik kork.
Mul oli 4runneril selline gaasi seade peal siis kui veel üle Eesti mööda metsi ringi uhasin. Nüüdseks ammu maas.
Kui võib uurida miks loobusid gaasiseadmest ?
Solenoidid said süütepoolilt voolu.
Millise klemmi alt siis ?
Re: Uazile gaasiseade
Postitatud: P Mär 24, 2013 7:12 pm
Postitas Jokker
monorobot kirjutas: Millise klemmi alt siis ?
Ikka sealt kus süütepool pinge saab. Kuigi mõistlik oletks sinna kahepoolne lüliti(B) I-0-I (G) vahele panna, millest saab ka nii bensiiniklapp kui gaasiklapp oma pinge. Samas ka seda lülitit kasutada salalukuna. Kui on asendis 0 siis ei käivitu ei bensiini ega gaasi pealt. Kasutasin kunagi sellist süsteemi oma VOLVO 740 peal.
Re: Uazile gaasiseade
Postitatud: P Mär 24, 2013 7:25 pm
Postitas Panda
Mul oligi lüliti mis lülitas pritsungi välja ja samaaegselt hakkas gaasipealt tööle.
Kuna gaasiga on auto uimasem ja sõita ei olnud enam pikki otsi vaja siis loobusin sellest. Gaasi pealt töötas nagu karburaator mootor. Sel ajal hakkasin autot tõsisemalt metsa jaoks tuunima kus bensu momenti vaja ja gaasiseade oli kui ülearune kaal. Oli peal 90L balloon. Selle lasin teha pooleks. Üks pool õhu ballooniks ARBle ja rehvipumpamiseks ning teisest poolest tegin grilli
