Ostsin 2008a Navara aasta tagasi, kuid detsembri lõpus sai masin ära müüdud. Kui mälu ei peta,siis alates 2008a on autol peal tahmafilter. Minul suutis see ennst täielikult mahapõletada. Kui tahmafiltri tule põlema lõi siis sain mingi 3 päeva sõita ja plaks, auto ümber meeletu valge suitsupilv ja põlenud ta oligi. Saab 9-5 jooksis ka tahmafilter saasta täis, sõitsin sellega mingi nädal aega veel otsa enne kui esinduses sai ära puhastatud. Seepärast ei oodanud et Navaral see ennast maha suudab põletada. Uus filter maksab esinduses mingi 2000 euri. Sai siis veidi guugeldatud ning uus jõudis Inglismaalt alla 400 euri, kui mälu ei peta. Sellel ei olnud temperatuuriandureid komplektis (esinduses müüdaval vist oleks olnud). Mul oli üks tempi andur ka õhtal, selle sain esindusest 120 euri eest. Kogu selle jandi põhjuseks oli arvatavasti turbo rõhku reguleeriv vigane solenoid klapp mis ei lasknud turbol korralikult töödata. Uus klapp maksis esinduses 320 euri. Ega enne selle klapi vahetust turbo normaalselt ei vihisenud ka, ainult kerge vilin tuli sealt. Kuna olin autol teine omanik ning Navaraga polnud varem sõitnud, siis ei osanud esialgu vahet teha.
Selle lühikese aja jooksul sai vahetatud ka üks esimene rattalaager, teise vahetas eelmine omanik. Üks Navarate tüüpvigadest, mis ka minul välja lõi on lekkiv tagasild. Pooltelje vahelt jookseb sillaõli piduritrumlisse, mille põhjustajaks vigane simmerling. D40 algusaastatel pidi selle vea likvideerimiseks terve pooltelje uue ostma kuid nüüd on kõiki simmerlinge ja ka tagumist rattalaagrit võimalik kõiki eraldi osta. osa simmeritest maksavad üle saja euri kuid minul lekkis odavam, mis maksis vist 24 euri. Pidin ka rattalaagri (50 euri) ära vahetama , kuna simmerite kättesaamiseks tuli rattalaagri ees olevat metallrõngast kuumutada, mis keeras laagri peeti.
Põhiprobleemiks autol oli see, et aegajalt tühikäigul käies suri mootor välja. Pikema otsimise peale sai selgusele, et kuskilt läheb õhk kütusesüsteemi, kuid mis seda põhjustab seda teada ei saanudki. Teiseks suureks mureks oli suurenev õlitase mootoris. Sai erinevaid remondikohti läbi käidud ( ka esindus) kuid abi jäi saamata. Üks mõte oli et pihustid lekivad kuid Testremis sai kontrollis käidud ja nendega oli kõik ok. Lõpuks sai siis viimase võimalusena kõrgsurvepump eemaldatud ja ära kontrollitud, tihendid, mis oli võimalik vahetada sai ära vahetatud. Kas sellest kõigest ka abi oli seda ei saanudki teada kuna auto sai selle kogu jandi pärast ära müüdud. Kogu see jant kestis läbisõidul 120000 - 165000 km. Maastikkusuutlikkuuse kohapealt, mis puudutab lumes läbivust pidin pettuma. Enne talve sai alla kruvitud Yokohama Geolandar GO12 AT rehvid. Arvasin, et nendega lumes hea müdistada, sest need viskavad mustri suuremate pöörete ajal lumest puhtaks. Sai siis lummetuisanud teele keeratud, millele järgnes koheselt ka kinnijäämine. Kusjuures masin ei olnud kõhupeal kinni, lund oli vähem. Sai siis labidas appi võetud. Ei tea, kas viga oli liialt laiades rehvides (265/60R18), automaatkastis või koguni juhis.
Tänaseks olen õnnelik VW Amarok´i omanik. Sõidumugavuse (mootori müra, välismüra, istmed) poolest on minuarust Amarok Navarast peajagu üle. Navara käib tühikäigul mõnusalt vaikselt, kuid niipea kui jalg gaasipedaali puudutab muutub see parajaks traktoriks.
Minu Navaral oli küttekulu 18 tolliste velgedega keskmiselt 12 sajale, seda enamasti tagaveolisena. Teiseks suureks miinuseks on, et kuni uue 140kw mudeli tulekuni puudub Navaral veojõukontroll. Talvel tagaveolisena ja ilma ESP-ta ikka väga keeruline sõita. Navaral on veel originaalis täiesti mõttetud lehtvedrud (salongis olevatel autodel on need peaaegu sirged). Paned kasti mingi 100kg raskust ning juba sõidad esiots õhus. Mina parandasin selle vea Maxi Load Plus lisalehtedega, mis maksavad 120 euri. Nendega annab väga lihtsalt tagumist otsa ülespoole vedada.
Kogu juttu kokkuvõttes mina oma Navaras pettusin väga, mis aga ei tähenda, et kõikide Navaratega nii on.
Sry vaatasin et sinu väljavalitul ESP peal, siis see ok. Vaata et ka tagumine diffrilukk olemas oleks, sest see peaks Navaral lisavarustus olema.