1. leht 1-st
Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu
Postitatud: E Sept 25, 2006 8:36 pm
Postitas Siller
Hehe,
Nii selline küsimus et palju võtab teie Jeep Wrangler kütust. Võib võrdluseks tuua ka muude mootori töömahtudega mootoreid.
Küsin seda sellepärast kuna praegu tekitab muret masina suur kütusekulu.
See nimelt kuskil keskmiselt 16l/100km. Eriti talda ka ei anna ja üle 100 km/h ei sõida. Sõidan ka linnas. Kas viga võib olla lambdaanduris?
Sest praegu on nii et täispaagiga sõidab kuskil 425km seda siis 72l.
Mida soovitaksite teie kütusekulu vähendamiseks, et mida välja vahetada.
Täna sai pandud ka uus Õhufilter. Muud tulemust pole näinud.
Parimat,
Siller
Postitatud: E Sept 25, 2006 10:41 pm
Postitas tanel
Mul küll põlvkond uuem, palju mootoritel vahet on, pole süvenenud... aga mõõtmised näitavad, et kulu tuleb kusagil 13-14 kanti (90+ % linnasõit, Talna siduripiinamine). Best ever on olnud 12,x. 255 laiad rehvid ka all muidugi, eks see pane ka oma osa juurde. Näis mida külm(?) talv ja 225 (olid vist) barankad toovad.
Üldse on kogu selle auto aerodünaamika tõkestamatult küüniukse ekvivalendile liginev, nagu enamusel pärismaasturitel, maanteel olulist kukkumist pole märgata.
Lihtsalt, et ära loo omale illusioone. Nii vana moto võib juba kindlasti kõpitsemist tahta, aga ega see kulu sul 5l ka nüüd kuku.
Ää, veel, meenus... ma pole esisilda manual hub'ide konversiooni viitsinud teha. Sealt võib ka miski liiter vahet tulla tegelt veel.
Edit: rehvi laiuse rahmasin puusse alguses...
Re: Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu
Postitatud: T Okt 10, 2006 1:01 pm
Postitas atdoom
minul küll on Cherokee 2002 2,4L...
kui maanteel 90-100 siis keskmine 9,5 , 100-110 siis 10,5... linna vahel keskm 12 (seda nüüd suvel siis).
samas peab tõdema, et ega see 2,4 pole just suurem asi Maasturi mootor...
Postitatud: T Okt 10, 2006 1:24 pm
Postitas ennukas
2,4 on uue põlvkonna DOHC- mootor, sealt ka väiksem kulu.
Minul 2,5 manual, 32/11,5R15 rehv.
Kulu u.14-15
Kat vahet./lambda uus/K&N filter paigald.
Varem oli 33/12,5R15 ning kulu oli 16-18
Linna või maantee kulu vahet pole.
Üldiselt olen rahul.... kuigi võiks jah 4L mootor olla. Omasin ka varem 4-isendit: 235/75R15 rehviga oli linn 16/maantee 14.
Re: Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu
Postitatud: T Okt 10, 2006 1:31 pm
Postitas ennukas
atdoom kirjutas:
samas peab tõdema, et ega see 2,4 pole just suurem asi Maasturi mootor...
... ega ka uus väike Chero pole suuremasi maastur. Põhjendan: ees lääbasild ning sealt tulenevalt väiksem kliirens+väiksem vastupidavus hüplevate kändude ja kivide suhtes, lisaks ees ja taga örnakesed plast stanged... Kui on ka autom.kast siis kindlasti lisa kasti kaitsepansser. Ise olen kastikarterissse suht süütus olukorras sügava rebendi sõitnud.
Postitatud: T Okt 10, 2006 1:47 pm
Postitas atdoom
>2,4 on uue põlvkonna DOHC- mootor, sealt ka väiksem kulu.
nats voolujoonelisem kere kaa, vist ka oma vanematest vendadest veidi kergem
>Minul 2,5 manual, 32/11,5R15 rehv.
ikka manual ja rehv on 235/70R16
>Kat vahet./lambda uus/K&N filter paigald.
Katti soovitati vahetada... kurat teab neid "spetsialiste" ... kuuma ilmaga kadus tõmme sootuks...
kuradi kallis jubin... ei hakanud siiski veel vahetama.
Vahetasin õhutemp. anduri ära ja ka Lamda andurid panin uued . (kodumaine esindaja küsis 2 lamda eest 6000 krooni... no jah sain usast uued Denso omad koos saate kuludega ~ 1600.-)
ilmad läksid kah jahedamaks... ega 100% julgegi öelda, kas läks asi paremaks (tõme ise nagu veidi paranes)
>Üldiselt olen rahul....
jah, ega hätta pole mind veel jätnud... rohkem sõidumugavuse asi:)
Re: Jeep Wrangler 2.5 89' kütusekulu
Postitatud: T Okt 10, 2006 2:07 pm
Postitas atdoom
>lisaks ees ja taga örnakesed plast stanged...
need pole stanged, need on iluvõred;)))
Postitatud: R Okt 20, 2006 11:03 pm
Postitas Ämblik
Jah mis ma oskan öelda ,minu 4.0 mootor võtab linnas mingi 20L 100km aga loomulikult pole mul seda landaandurit enam olemaski,nii et keevitasin selle augu ültse kinni.Mis kõige tähtsam pill kärab mis kole nii et ei hakka landaga jamama .Arvam et niikaua kui liigub tallu peale:shock:
Postitatud: L Okt 21, 2006 9:14 pm
Postitas jr
Kui lambda ära viskate vahelt, siis pange vähemalt lambda emulaator juhtme otsa. Piisab takistist, et jätta ajule hea mulje segust. Saab kulu normi ja mineku paremaks, kuna segu täpsem mis silindrisse läheb.
Postitatud: P Okt 22, 2006 10:38 am
Postitas Ämblik
Kuule JR mis see lambda emulaator on ,mul pole õrna aimugi.

Postitatud: P Okt 22, 2006 4:52 pm
Postitas virgo
Ämblik kirjutas:Kuule JR mis see lambda emulaator on ,mul pole õrna aimugi.

Emuleerib anduri tööd, ehk jätab ajule mulje nagu oleks andur olemas.
Postitatud: P Okt 22, 2006 6:54 pm
Postitas jr
Just. Kuna lamda on ise tegelikult takisti, siis saab teda asendada viimastega. Lairiba puhul on see keerukam, kuna aju loeb igat väikest muutust kütte ja õhu segus. Aga nii öelda vanadel kolme juhtmega kitsasriba lamdadel on see täiesti mõeldav, kuna põhimõttelt jälgitakse muutusi cruisimisel ja täisgaasil. Vaja teada ainult väärtust lamda takistuses nii öelda cruisimise ajal ja vastav takisti juhtmele vahele panna.
Kuigi on olemas oht, et täisgaasil mööda trassi uhades võite vabalt klapid ära põletada või kolvid auklikuks lasta, kuna lamdalt tulev signaal on ikkagi aluseks küttesegu lahjendamisel või rikastamisel, isegi kitsasriba lamda puhul. Tavaliselt kui lamdalt enam signaali ei saada viiakse automaatselt mootor üle avariireziimi, ehk dünaamiline küttesegu muutmine lõpetatakse jooksvate näitude alusel. Hakatakse hoopis küttesegu võtma eraldi tabelist konstantsete arvude kujul, kalkulatsioonid sinna tabelisse on tehtud tehaseseades (stock filtrid, väljalase, jne) ning üldjuhul väänatakse segu tublisti rikkamaks, et kaitsta mootorit juhmi juhi eest, kes ikka gaasi tallab, mis sest et "Check Engine" põleb. Sellest ka katkise lamda puhul kõrgem kütusekulu. Kui aga on parandatud väljalase ja sisselase, siis kaob kohe päris kindlasti sisseehitatud turvamehanism, kuna rikka segu asemel võib saada hoopis lahja segu, mis tõstab põlemistemperatuuri bensuka puhul ja sulatab lihtsalt näiteks kolvi silindri külge. Seega, äravõetud lamdaga mootor on samahästi kui perses mootor, kui korralikult itsi on antud.
Postitatud: P Okt 22, 2006 10:18 pm
Postitas Ämblik
Et nagu ma aru saan peaksin ma selle anduri autole tagasi panema,selle perses mootori kohta ei oska ma midagi öelda, mootor käib autol paremini kui kunagi varem.Andurit tagasi pole ma sellel pärast pannud et sõbral ka wrangler ja temal tuli ka see andur ära kui aga uue pani siis ei hakkanud mootor enam õieti käima ,tühikäigul vist ei käinud,niisis võttis temagi selle ültse ära ja auto käib.Huvitav kas minu auto mootor siis varsti hukkule määratud ?Seda pean küll mainima et kui tallud peale räigelt siis käigu vahele käib ilus laks nagu WRC.

[/code]
Postitatud: P Okt 22, 2006 11:54 pm
Postitas jr
Tõenäoliselt sa ei talla piisavalt pikalt kõvasti, et kohe midagi juhtuks. Aga saksa bahnil klots põhjas oleks ehk paarisaja kilomeetri jooksul juba tagajärgi kuulda. Huvi pärast vaata küünlaid, kas on ilusad kohvipruunid või tahmased. Kui küünal tahmane, siis segu rikas ehk ... nõgitab ka klapid ära, mis viib ühel hetkel mittesulguvate klappideni ja sealt edasi põlenud klappideni.
Postitatud: E Okt 23, 2006 6:38 pm
Postitas Ämblik
JR Suuerd tänud sulle info eest.