1. leht 2-st

Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 10:49 am
Postitas GC
Kas keegi oskab öelda, mis erinevused on Kesk/Lõuna-Euroopa ja Põhja Euroopa tarbeks toodetud autode jahutussüsteemidel?
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära. Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 2:01 pm
Postitas P6tu
Kuna mootorist pole pikemat juttu ning mudel minu jaoks võõras,siis käin välja lihtsalt ühe sellise nüansi,millega endal kogemusi on olnud.

Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 2:11 pm
Postitas LR90
GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 2:54 pm
Postitas GC
LR90 kirjutas:
GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.
Minu meelest ei puutu termostaadi avanemise temperatuur asjasse kui 2. käiguga loksudes jahutusvedeliku temperatuur peaaegu nulli langeb. Mootori jahutusradikas oli seejuures täiesti külm, mis justkui näitab, et termostaat peab.
Nii kui tee poolest lapatsit kannatab vajutada, hakkab temperatuur taas tõusma.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 2:57 pm
Postitas GC
P6tu kirjutas:Kuna mootorist pole pikemat juttu ning mudel minu jaoks võõras,siis käin välja lihtsalt ühe sellise nüansi,millega endal kogemusi on olnud.

Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
Sisuliselt on see Nissan Navara 98 kw

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 3:18 pm
Postitas Maaks
P6tu kirjutas:Nimelt ei ole lõunapoolsetel masinatel õhuvõtu süsteemis lisaradiaatorit,ehk mootor saab otse seda külma õhku,mis ta kätte saab ega soenda seda ennem ülesse.Ehk mõjutab see,kui termostaat on õige.
Ehk siis fuck the intercooler! Kas tõesti on mõnel masinal mootori õhuvõtus soojendus ... :roll:
Aga ärme nüüd aja sassi mootori õhuvõttu ja kabiini soojenduse õhuvõttu!
Kabiini soojendus töötab vanematel diiselliikuritel otse mootori jahutusvedeliku pealt (uuematel võib olla lisasoojendus diislikütusega). Seega kui mootor soe, siis käib soe ka läbi (kütte)radiaatori. Kusjuures reeglina on (kütte)radiaator väikese ringi peal (ühendatud enne termostaati).
Põhja ja lõunasse toodetud autode vahe võib olla (kabiini)kütteradiaatori suuruses - mida sa seal Senegalis selle kabiini soojendusega ikka peale hakkad.
EDIT: Väga hea seletav animeeritud skeem on SELLEL lehel.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 3:58 pm
Postitas GC
Väga tore skeem, aga sellest pole palju abi.
Teema on ikkagi selles, et tühikäigul ehk väikesel koormusel ei tooda mootor piisavalt soojusenergiat...või mis on tõenäolisem, toodab, aga see läheb kuskile laia ilma rändama.
Hommikul külmaga võib selle auto mootor pool tundi töötada, sooja sealt ei saa!

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 4:24 pm
Postitas Mell
Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 4:26 pm
Postitas honkomees
GC kirjutas:... erinevused on Kesk/Lõuna-Euroopa ja Põhja Euroopa tarbeks toodetud autode jahutussüsteemidel?
Häda siis selles, et lõuna poolt toodud Nissan NP300 98 kw ei kipu eriti soojaks minema, külmade ilmadega kuskil metsateel 1...2 käiguga loksudes kukub mootori temp. täitsa ära....
Tegelt sama mure ka minu Eestist ostetud Isuzul, tühikäigul seier ei tõuse, jahis loksudes samamoodi seier suht nulli lähedal ja tõsise külmaga (üle 25) ei lähe ka koormusega sõites seier samasse asendisse, kui suvel. Esinduse väitel on mure teada kõigil selle margi masinate juures ja mingit lahendust pole nemad leidnud vaatamata termostaatide vahetusele jms. Sealjuures isegi radika papiga täielikult kinnikatmine ei muuda asja, seier ei tõuse. Mootor lihtsalt ei tooda üleliigset soojust ... meie külmadele pole ökonoomitavad konstruktorid eriti mõelnud, et sedasi ei saa mootor kätte normaalset töötemperatuuri.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 4:28 pm
Postitas ibra
GC kirjutas:
LR90 kirjutas:
GC kirjutas: Termostaat (82 kraadi) tundub korras olema.
Tänud ette!
Seda (82) põhjamaale vähe, võiks 92+ olla.
Minu meelest ei puutu termostaadi avanemise temperatuur asjasse kui 2. käiguga loksudes jahutusvedeliku temperatuur peaaegu nulli langeb. Mootori jahutusradikas oli seejuures täiesti külm, mis justkui näitab, et termostaat peab.
Nii kui tee poolest lapatsit kannatab vajutada, hakkab temperatuur taas tõusma.
Niisugune sümtom on ka siis ,kui termostaat on rikkes st. lahti ja autol on hea jahutus.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 7:17 pm
Postitas GC
Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Uurisin ka siit-sealt ja tundub, et nii ongi!
Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 7:46 pm
Postitas fanatt
GC kirjutas:
Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
Uurisin ka siit-sealt ja tundub, et nii ongi!
Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
Ja nii ongi. Sõitsin uue Boxeriga 3,0 mootor HDI. Ja tee või tina, Saarest- Tallinnasse sõiduga soojaks ei lähe. Ainult kero tootis sõiduajal natuke lisasooja. Ilma kerota jäi temperatuuri näidik alla veerandi. Auto oli 100% korras

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 7:54 pm
Postitas honkomees
GC kirjutas:
Mell kirjutas:Uuemad diiselmootorid nõuavad meie kliimatingimustes juba jahutusvedeliku lisasoojendamist(levinud diiselkütusel kui ka elektrilised lahendused)
... Teatud reziimidel ei tooda kaasaegne diiselmootor tõesti piisavalt jääksoojust, mida salongi soojendamiseks kasutada.
mul oli ka miinus 35 juures trassisõidul piisavalt salongisoojenduseks sooja, aga jahutusvee seier ikkagi oli seal nii veerandi kandis ...

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 8:05 pm
Postitas Puucoy
Ise olen külma ilmaga rakendanud vana maainimese tarkust: lainepapp radika ette ja saab toa natukenegi soojemaks soojema ilmaga pool radikat kinni, testige ehk aitab.

Re: Jahutussüsteemid

Postitatud: E Jaan 21, 2013 8:44 pm
Postitas Landy
Klassikaliste Land Roverite (N/A, Tdi seeria, ja Td5)omanikud teavad vana tõde, et talveks visatakse ventikas eest minema. Need autod on tuntud külmade mootorite poolest.
Ilma ventikata võib sõita ka aastaringselt, kui käru ei veeta ja mudas ei mürata.
Tõsi suurtel koormustel ei tohi seda ventika puudumist unustada. Mina sain seda unustades -30c juures mootori keema, kui raskes ja sügavas lumes olin pikalt müranud.
Pilt

Sellise külmaga on jõle nadi teda tagasi toppida:
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage17.htm