1. leht 3-st

Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: L Jaan 19, 2013 8:59 pm
Postitas veskioja
Tervist.
Oleks kellegil huvi mind antud mure juures aidata,kaasa rääkida.Golf 3 all olles märkasin,et tolle tagasillast saaks täitsa aretada miskit säärast.Mõeldud tehtud,aint natkue asjad ei sujund kui oleks võind,kuna üks on golf 2 oma ja teine 3 oma,nendel ka väike erinevus.Pookisin nad kokku 4 kant toruga 50mmx70mm-seina paksuseks 3mm.Nüid natuke jännis ja mõtted sassis,et kas see kooslus ikka peab vastu ja kui jämmedat polti/sõrme oleks tark kasutada.Veel vaja tekitada mingid kõrvad vms.mille vahel hakkab seal kiikuma.Käru iseenesest tuleks metsaveo tarvis,mille ette on mul panna Tsehhi TZ 4 K 14 ja sama traka orig.käru,mille külge siis need vw sillaosad tulevad.Käru ise vaja ka kitsamaks hakkida ja igast torud ja muu sinna juurde kuuluv.Koos oma loomingulise kraanaga,mida käitaks tõenäoliselt mingi vints,et oma lihaste vaeva natukenegi vähendada.
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7322_n.jpg
Pilt

Pilt

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: L Jaan 19, 2013 11:22 pm
Postitas fanatt
Tere TZ-i mees! Mul oma ka majapidamises kaks sellist "imemasinat". See kooslus peab sul nii palju vastu küll kui vaja. Nelikant toru kõrvadega pead tegema nii et need jääksid toru mõlemale poole(sisse kui ka välja). Kogu pikkus siis umbes 30cm ehk augu tsentrist 15cm mõlema ratta poole. Siis ei hakka seda nelikant toru murdma. Muidugi pead sinna mingid laagrid sisse mõtlema, muidu see ühendus seal kaua ei kesta. Arvesta sellega, et üle kahe tonni käru peale panna eriti ei kannata, traktor lihtsalt ei suuda tõmmata (haakuvust pole). Olen originaal käruga vedanud kuskil 1,5 tonni puid, siis lumes üle 2. käigu vahel sedagi ei kannata sisse panna(lund kuskil 15 cm)
PS. Ega sul originaal käru kasti tõstmise süsteemi alles pole(pump ja silinder)??

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 1:07 am
Postitas tuningman
balansiiri kiige ei ole hea kui keskele on. Võibolle nii väikse käru puhul pole oluline, aga suurematel kärudel tehakse esimene pool pikem, kui tagumine. muidu hakkab balansiiri esimesi rattaid pehmega maa sisse vedama. Kui pikemad on siis ronivad maa peale. Oli just ühe vennaga jutuks see nädal. Omal kah üks puudekäru plaanis teha. Aga ajan alles materjali ja vaba aega kokku, seega asi alles jooniste tasandil. :roll:

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 1:21 am
Postitas veskioja
Et võimalikult laijad teha kõrvad,just selle kohapeale hakkavad väänama suured jõud.Mudu mingi varjant oli ka paksuseinaline toru,sellele puurida rasva tarvis kanal ja keevitada 4kant torusse ja sellest läbi siis puks/sõrm mille peal hakkab kiikuma.Iseenesest vahemaad ei ole pikad,aint pinnas suht kehva,paljudes kohtades ei saagi mudu kui peab ootama külma,et saaks teed sisse trampida.Ega ma ka mudu saand liikuma kui,sai kokku keevitatud ketid ja siis tagaotsas omatehtud plaat,rippmehanismi küljes,terve puu taha ja minekut.Käigud tal jh natuke kiired,võiks nelja asemel olla vbl.8 .Seda tõstemeh.pole mul,see traka oli ühes saekaatris palkide ette vedamiseks ja niikui ikka mõisaköis las lohiseb,järelikult kellegil läks vaja. :)
Aga vbl.siit midagi.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... FnMQ#t=28s

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 1:28 am
Postitas veskioja
tuningman kirjutas:balansiiri kiige ei ole hea kui keskele on. :roll:
OK.sellest olen teadlik jh,siin püüdsin ära kasutada igast ette juhtuvad asjad jne.väika sihke loominguline vaheldus.Mõtlesin küll,et mis see väike asi siis ära pole,aga tegemis käigus nüid igast probleeme lagedale tulnd.Neid igast 90 kraadiseid nurkasi kehva täpseks ajada,oleks veel palja veljepeal,aga mul see oma lohakus ka veel,et rehvid veic erinevad ja ei viitsind maha katkuda.

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 6:06 pm
Postitas veskioja
See tegevus hakkab kergelt tunduma omale naljakas,päris nii vanarauast teha... :x 30cm laijused plaadid panna pole paha mõte,ma piirdun nii 25cm x 15cm x 6-8mm paksused ja tõstan sõrme natukse ülespoole.Et tekitan teise toruga peale nö.kõrgenduse,selle mõttega,et siis vbl.saaks selle küljest tekitada mingid kolmnurga taolised tugevdused.Kuigi see keevitus värk niiväga igalpool eriti mõistlik polegi,et võib hoopis vastupidi selle koha nõrgemaks teha,tavalselt murdub ikka keevise kõrvalt.
Pilt
Siin niipalju näha,et sõrme tahaks nihutada just niipalju tsentrist eemale,vist rohkem ei jätku ruumi.Millegipärast arvasin,et kahe ratta vahe peaks jääma just selliselt.
Pilt
See sirgeldus siis enmv.1:1 formaadis,jäme ring peaks tähendama käru tala,tahaks sinna ka veel mingid tugevdused sissepoole kompunnida.Ennem vaja tollest plaadist saada auk läbi,tõenäoliselt tuleb palju väikseid auke puurida ja siis ümberringi kinti käristada.Igatahes ostnud olen siia maani 3m toru 80x80mm millest tuleks käru tala pikendus,sellest jätkub veel tugevdus kolmnurkade tarvis.Tagant ei teekski rohkem kui meetri jagu pikundust.

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 7:04 pm
Postitas tuningman
äkki midagi niimoodi? või sarnaselt. :roll:
Pilt

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 9:01 pm
Postitas veskioja
Just,midagi sarnast käis ka oma peas,ma Tänan.Aint see mis sinise kastina,see ikka niiet,ulatub ülemisest torust kõrgemale,kuna tahan need ühendada raami enda otsaga.Need 2x tk.nö.kõrvad või põsed,puuriks sama jämeda augu kui käru raam,80mm.ja keevitus.
Natuke kahju mul olemas teripink,kusjuures tutikas,küll väikse gabariidiline.Ette nihked ja keermestamis värgid kõik peal niikui ikka suurematel.Õnneks on naabril ka olemas ja saab seal hädapärased tööd tehtud,küllap vist ka tänu sellele pole ennast viitsind takka sundinda,et oma pink üles seadistada. :oops:

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 9:20 pm
Postitas tuningman
Võibolla peaks selle ülemise osa, mis sinisega märkisin, hoopis pikendama sinnani kus orig. sillakinnitus lõpeb, nagu näha, siis seoks paremini, kui eelmisel pildil tehtu. plaadid mõtlesid siis nii panna, nagu punasega ja sillatalaks siis roheline?

Pilt

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 9:59 pm
Postitas Andrus Michelis
Ega see trakats ju suurt võimsam pole, kui ATV, seega mina arvan, et mine spikerda lahendused ja mõõdud Tööriistamarketist käru pealt maha (sama käru, millepildid sul albumis on). Ise vean sellist ATVga ja miskeid probleeme ei näe.

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 11:16 pm
Postitas veskioja
tuningman kirjutas:sillakinnitus lõpeb, nagu näha, siis seoks paremini?
Jh see kohe kindlamast kindlam,et seda tugevam tuleks,toetus pind jne.Aint neid kolmnurki suht tüütu rällata,niigi peab ka plaadid rällaga valmis nüsima :? Õnneks on olemas järkamis pink,400-350mm lõike kettaga.

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: P Jaan 20, 2013 11:32 pm
Postitas veskioja
Andrus Michelis kirjutas:Ega see trakats ju suurt võimsam pole (sama käru, millepildid sul albumis on).
Noojh,vbl.kui on neil aint kaalu vahe suur,yout vaadates suudavad atv vedada ikka meeletuid koormaid.Selle sama käru nii enmv.etaloniks võtsingi,kas järsku ei viitsiks mõeta selle poldi/sõrme läbimõõtu?Ja kas ongi siis samamoodi vintsiga peale vedimine?Ma ühe treila vennaga suhtlesin sel teemal,et ka plaanis miskit sarnast atv vintsiga kokku modida.Ta mudugi salgas selle mõtte maha,kuna pidi juba kärssama esimese puuga.Ise olen mõlgutand mõtteid nii 20-30mm vahele jääks puksi läbimõõt.Ühte otsa keevitaks ehk mingi seibi ja teisest puuriks läbi,splindi tarvis.Tegelt see siiamaani ikka nii omma looming,lihtsalt süttis lamp ja asusin kohe tegutsema,samas ka aeg peksab vähe takka,veebruar ikka see kõikse õigem aeg.Saaks ka hakkama vana moodi,tuli tahtmine proovida vbl.hoopis sellist varjanti,on väike plaan siis ka tuua veidi kaugemalt.Mul sessuhtes vedand,et talu kohe maantee ääre ja siis teiselpool teed kütte mets,vbl.mõned kuuse palgid ka sekka,aint pinnas väga soine,puha sanglepa võsa.

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: E Jaan 21, 2013 10:26 am
Postitas Andrus Michelis
Sõrm millega balansiir raami külge kinnitud on umbes pöidla jämedune(2...2,5 cm). Mina peenemad kaikad loobin käsitsi peale, jämedamad noole ja käsivintsiga. Peale väikest harjutamist on käsivint päris suureks abiks. Siukest 20...30 cm leppa, kui see on 2,0..2,5 m pikk ei jõua hästi liigutadagi. Käsivintsiga kisun nii palju eelpinget peale, et suht lihtsalt kargab palk koormase, kui kätega kaasa aidata. Peenemaid alla poole pannes on veel see kavalus, et siis on maha veeretada kergem, kui suuremad puud kõrgemal on. Saab kuhja otsa veeretada.
Ma seda kärrsamise juttu ei usu hästi, sest kui puu ATV juurde ei tule, siis tirib korralik vints ATV puu juurde. :D Mina pigem pakun, et vintsiga töötades tuleb kasutusele võtta suurem aku mida, mujal laaditakse, sest see väike ATV akuke ei pea kuigi palju töötsükleid vastu tühjaks saamiseni.
Sellel kärul on kah esimene balansiiri õlg pikkem, kui tagumine. Traktoril on vist olemas tagumine jõuvõtuvõll? Siis vast õnnestub selle najale tekkitada miski tõste/tõmbeseade?

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: E Jaan 21, 2013 10:01 pm
Postitas veskioja
Andrus Michelis kirjutas: on umbes pöidla jämedune(2...2,5 cm).Traktoril on vist olemas tagumine jõuvõtuvõll?
Hmm,super kõige etem ongi kui keegi omadest kogemustest pajatab.Ei usu tegelt ise ka,et need atv vintsid nüid niiviletsad on.Mul laenuks võetud atv oma,igatahes teen katset.Mul olid neen nö.sõrmed koguseag olemas,lihtsalt ei märgand.Sellesamal kärul orig.kallutav kast ja talle külge poogitud seisupidur.Just sealt need sõrmed hiivasingi,mõõdupoolest täpselt nii nagu vaja,paksuseinaga puks millel juba määrde nippel ja sõrme läbimõet 26mm.Määrde tarvis treitud vähe õhemaks,keskel kerge süvend,22mm.on ikka alles jäetud.
Pilt
Natukse häirib,et sillad väheke erinevad,eks see rohkem sihke katse eksitus meetod.
Pilt
Sai ka põsed enmv.mõetu lõigatud ja ka auke puuritud,sisemised tulevad 6mm paksud ja välimised 8mm.Suuremalt jaolt ikka kätte juhtuvast vanametallist.Sisemistele tahaks vbl.veel tugevdusi ka peale keevitada,välimistele vist pole tarvis ja ei ole ka ruumi :)
Käru trummlid mis sai maha lõigatud,saab ka veel ära kasutada,tehes neist palgiveo käru,kaherattalise.Head suured rattad,trakal kergem vedida.

Re: Kärule balansiiri ehitamine

Postitatud: E Jaan 21, 2013 10:59 pm
Postitas tuningman
Mul omal plaanis balansiiri kiige teha auto rummust. Sai selle tarvis vanarauas tüks universaal kadeti tagasild koju veetud. Sellel suka võll 40mm läbimõõduga ja keevitatud sillatala külge. Mitte nagu vectral, et poltidega. Keevitatu peaks vähe tugevam jääma kuna kanneon suurem mis koormusega tekib. Rummu lõikan neljakandiliseks.110x110. mahub just 5mm seinaga 120x120 nelikant toru sisse.toru otsad on 12mm plaadiga umbseks keevitatud. sinna siis rummu südamiku auk 57mm keskele kuhu rummu krae kandma jääb ja 4x100 poldiaugud. kinniran balansiirid rummu otsa nagu auto rattadki. kui aru said mida mõtlen. :roll: Teen teinepäev pilte kah kui tahad

Pilt