1. leht 1-st
Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: L Jaan 12, 2013 11:21 am
Postitas uku7
Kuna auto enda temp. näidik streigib vahel ja viga ei ole üles leidnud siis tuli mõte panna digitaalne. Midagi taolist ehk:
http://www.okidoki.ee/item/672890/
Milline koht oleks mootoril sobilik paigalduseks, täpsusega nii +- 5 kraadi? Ehk originaalanduri kõrval?
Võib-olla saaks ära kasutada auto enda välistemperatuuri andurit, vedades pikendusjuhmega anduri vajalikku kohta? Eeldusel, et andur on võimeline +90 ja üle kraade mõõtma.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: L Jaan 12, 2013 1:51 pm
Postitas agent007
Salongiradika lõdviku peale äkki ning katad millegagi kinni.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: L Jaan 12, 2013 2:42 pm
Postitas LR90
agent007 kirjutas:Salongiradika lõdviku peale äkki ning katad millegagi kinni.
Ja mida ta suvel näitab kui soojaring suletud on?
ps: kasutusala -50`C kuni +70`C.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: L Jaan 12, 2013 3:09 pm
Postitas isakene
Peedist saab ka pesumasinale trumlit teha. Ausalt.
Auto temperatuurinäidik näitab reeglina jahutusvedeliku temperatuuri. Selleks, et ta seda näitaks, peab ta andur olema jahutusvedeliku sees. Loogiline?
Selleks, et teada saada mootori temperatuuri, peab andur olema mootori sees ringleva jahutusvedeliku sees. Loogika ütleb jällegi, et see saab olla vaid nn. "väike ringlus" vastasel korral mõõdad sa kas jahutus- või salongiradikasse mineva või sealt tuleva vedeliku temperatuuri. Mis võib iseenesest huvitav teadmine olla, aga mootori töö koha pealt täiesti mittevajalik.
Järeldus: leia kusagilt mootoribloki jahutussärgist, veepumba liitmikest või termostaadi mootoripoolsest korpusest keermestatud ava ja sinna vastava keermega andur. Niisama tati, nätsu või silikooniga ei soovita andurit paigaldada, rõhk jahutussüsteemis ulatub kuni 0,3-0,5 bar ja võib su mootorikese kuivale jätta.
Edu leiutamisel!
Muideks, sellised valmis komplektid koos andurite, juhtmete ja kelladega on autotjuuningujuppide poes rahapuuduse tõttu täiesti saadaval. Mehaanilise näidiku komplekti hinnad algavad €15 juurest, digitaalsed vähemalt poole kallimad.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: L Jaan 12, 2013 5:43 pm
Postitas kalleo
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: T Jaan 15, 2013 5:25 pm
Postitas prt
selline lahendus minu dependeril ja töötab : alumise radikavooliku vahel on selline üleminek
http://www.x-eng.co.uk/X-Fan%2034mm.asp?MID=4 , kus istub küll hetkel elektriventilaatori termorelee, kuid võiks ju ka sobiva keermega andur istuda.
jahutusvee temperatuurikell on tootjalt VTO (VDO WATER TEMPERATURE SENDER 1/8 NPT THREAD; item 323801005001), ning andur sellele on istutatud vana anduri asemele peale anduriaugu ümber keermestamist (VDO WATER TEMPERATURE GAUGE (52mm); item 310010002). kella vahetus puhtalt praktilistel kaalutlustel, kuna mootor on disco pealt ja disco andur ja defe kell omavahel sama keelt ei räägi. VTO pidi hea ka olema, senimaani töökorras. jupid kõik otse netist tellitud, samas Eestis vist VTO'd Automeister vahendab ?
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: T Jaan 15, 2013 11:17 pm
Postitas MM
Tegemist tõenäoliselt siis ikka VDO toodetega
http://www.vdo-gauges.com/
Eestis esindaja KG Knutsson ja jaeklient saab minna poodi
http://www.autoekspert.ee/
Tõsi ta on, et neil kiiresti tarnitav valik piiratud ja kõik need udupeene disainiga kellad kohe kindlasti laos pole aga põhiasjad 1-3-me päevaga tarnitavad.
Ja kui küsimusi, saan ka vajadusel nõustada või ka nende kaubavalikut tarnida.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: K Jaan 16, 2013 12:18 am
Postitas tuningman
Natuke teemast mõõda, aga kuna temperatuuri mõõtmisest juttu, siis küsiks, et kas on mingit vahet, kui näiteks panna jahutus vedeliku andur hoopis õli temperatuuri mõõtma? Sai soetatud mingi aeg üks universaalne jahutus vedeliku temp. näidik, millel ka õige andur kaasas.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: K Jaan 16, 2013 11:09 am
Postitas isakene
tuningman kirjutas:Natuke teemast mõõda, aga kuna temperatuuri mõõtmisest juttu, siis küsiks, et kas on mingit vahet, kui näiteks panna jahutus vedeliku andur hoopis õli temperatuuri mõõtma? Sai soetatud mingi aeg üks universaalne jahutus vedeliku temp. näidik, millel ka õige andur kaasas.
Talupojamõistus ütleb seda, et sa ei pruugi adekvaatset infot saada, kui jahutusvedelik kriitilisel piiril on ja keema ähvardab minna. Õli jaotub mootoris ühtlasemalt, saab karteris lisajahutust ja nii võib info ülekuumenemisest jõuda sohvrini hilinemisega. Samas, on juhuseid, kus vedelik on näiteks lõdviku lõhkemise tõttu hetkega süsteemist kadunud ja andur kuivale jäänud - nii mõnigi mootor on seetõttu kahjustada saanud, et kell ei näita midagi, aga mootor juba kärssab. Sellisel juhul on jälle õlitemperatuuri näidik omal kohal. Võta sa kinni...
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: K Jaan 16, 2013 11:17 am
Postitas LR90
Land Roveri mootoril oli koht temp. andurile õlipumba ja filtri vahel.
Re: Digitaalne temp. mõõtja mootorile
Postitatud: K Jaan 16, 2013 11:49 am
Postitas tuningman
mõtlesin willyle õli temperatuuri näidiku panna, et näha mis temperatuuril siis õlirõhk kukkuma hakkab ja õliradikas on ka kraani avades ringlusesse lastav.Talvel ehk mittevajalik, kuid suvel hädavajalik. minumeelest uazil on jabur koht kust õli radikasse lastakse, see just nagu soodustaks madalat õlisurvet. Ise mõtlesin, et peaks filtri ka ploki vahele selle adapteri panema, mis ise õigel ajal õli läbi radika laseb

üks frontera oma olemas.