1. leht 2-st
patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: T Jaan 08, 2013 6:08 pm
Postitas maruss
tere. mure selline et läks pooleks parempoolne pooltelje ots JÄLLE, ei tea miks aga mõtlesin et võiks selle seekord ise ära vahetada ja säästa vahetamis kulu. kas see on väga keeruline või saab sellega ilusti hakkama ka kodus ilma modernse töökoja tehnikata. mul on esisillas lsd ja rummulukud on kinni keevitatud kuna olid omadega läbi võibolla sellepärast läks see jälle katki ei tea. aga igaljuhul kui kellelgi on selliseid kogemusi siis palun jagage seda ka minuga. nissan patrol 83 aasta.
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: T Jaan 08, 2013 8:28 pm
Postitas isakene
Sul on vaja komplekti padrunvõtmeid, tungrauda, natuke tehnilist taipu ning esimese korra puhul mõni tund vaba aega. Midagi keerulist ei ole. Kõige tüütum töö on rattalaagri mutri fiksaatorseibi väljaõngitsemine, selleks varu paar peenemat kruvikeerajat või orki, väike varre otsas magnet on ka asjaks. Ratas alt ära, hub ära, pidurisadul ära, rattarumm koos pidurikettaga ära, rattalaagrivõll ära ja käes ta ongi. Käändtelge ei ole vaja puutuda, see jäta rahule, laagrivõlli august saad pooltelje kätte.
Kui sagedasti pooltelgi lõhub, kontrolli, kas pöörderaadiuse piirajad on paigas. Nendest 10-st M8 poldist, mis käändtelje munaku tihendit hoiavad, peab üks olema pikem ja asetsema nii, et väljapööratud rataste korral toetub vastu sillatala küljes olevat tuge.
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: T Jaan 08, 2013 8:36 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ma vastupidi läheneks asjale nii, et käändmiku laagrid lahti ja tagant poldiring - ning keerad käändmiku püsika otsast maha - siis ei ole vaja rattalaagreid uuesti üle regullida
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: T Jaan 08, 2013 11:12 pm
Postitas isakene
MahviaDeTyrk kirjutas:Ma vastupidi läheneks asjale nii, et käändmiku laagrid lahti ja tagant poldiring - ning keerad käändmiku püsika otsast maha - siis ei ole vaja rattalaagreid uuesti üle regullida
Nii on muidugi ka võimalik. Tungi peal ja õues ilma kanali või tõstukita on mu meelest minu variant mugavam. A eks ta ole maitseasi:)
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: K Jaan 09, 2013 10:57 am
Postitas maruss
no siis kui ma ostsin septembris auto siis oli kohe ots katki ja ma lasin selle ära vahetad nüüd kuskil 200 km offroadi ja uuest sama parema poole ots katki. ma üritan siis need pöörderaadiuse piirajad ka ära kontrollida.
aga tänud õpetuste eest. proovin asjaga hakkama saada.
üks kusimus veel suurele ringile kas patroli käigu- ja vahekast on ühestükkis või eraldi mure selles et vahekast ei taha tahaveole ümber lülitada väga harva juhtub kui saab ilusti tahaveole
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: K Jaan 09, 2013 4:08 pm
Postitas isakene
maruss kirjutas:
üks kusimus veel suurele ringile kas patroli käigu- ja vahekast on ühestükkis või eraldi mure selles et vahekast ei taha tahaveole ümber lülitada väga harva juhtub kui saab ilusti tahaveole
Esiteks, aitan sind sellega, et panen siia ritta kõik puuduolevad kirjavahemärgid: ,.:.,.,. ja suur algustäht oleks ka viisakas kasutada.

Äkki saaksid sellega edaspidi ise hakkama?
Neliveo ümberlülitus ei käi patrolil mitte otse, vaid läbi vedru, et jõuga lülitades vahekasti mitte kahjustada. See tähendab, et vedu läheb maha vaid siis, kui lülitusmuhv on vabas olekus. Kui sildadel on koormus peal, kui all on veidi erineva läbimõõduga rehvid või kui sõidad kurvis jms, siis on muhvi liikumine takistatud ja vedu jääb peale. Aitab gaasiga jõnksutamine, lühike järsk pidurdus või korraks seismajäämine.
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 12:31 am
Postitas Janek260
Minul, kui suht autovõõral inimesel kulus sama võlli vahetuseks 4tundi.
Auto oli tõstukil ja soojas garaazis.
Mingeid erilisi võtmeid vaja ei läinud.
Ajakoefitsent tuleb jagada 24x0,33 õllega.
Edud.
Janek
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 2:09 pm
Postitas Tarmu
Minul eile läks rockyl poolassi ja püsika vahetuseks kuskil tund ja paar suitsu pealekauba !
Keerulist ja aeganõudvat pole seal midagi. Suht sitane töö on uuesti "kännu"otsa ajamine.
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 2:20 pm
Postitas Tarmu
tegelikult lahti oli mul ta ennem võetud kuna lasin uue poolassi teha !
Järelikult oleks matemaatiliselt õige teha tehe X2 see aeg ja ka suitsud !

Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 3:58 pm
Postitas uputaja
Kahekesi tehes vahetab püsika ära ca poole tunniga. Lihtsalt vajalik instrumentaarium peab teada olema

Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 6:32 pm
Postitas maruss
mis asi see püsikas on

Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 7:21 pm
Postitas ibra
maruss kirjutas:mis asi see püsikas on

Samas võib küsida, mis asi see mobla on ? Võib-olla oled kuulnud sõna püsikiirusliigend.
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: N Jaan 10, 2013 8:11 pm
Postitas helar
ibra kirjutas:maruss kirjutas:mis asi see püsikas on

Samas võib küsida, mis asi see mobla on ? Võib-olla oled kuulnud sõna püsikiirusliigend.
Ibra ära piina. Vanaraua kokkuostupunktis nimetati see detail näiteks makaroni otsaks

ehk siis nagu heal lapsel, nii ka veovõlli otsaliigendil, mitu erinevat nime.
Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: R Jaan 11, 2013 12:18 am
Postitas MahviaDeTyrk
helar kirjutas: Vanaraua kokkuostupunktis nimetati see detail näiteks makaroni otsaks

ehk siis nagu heal lapsel, nii ka veovõlli otsaliigendil, mitu erinevat nime.
Võrreldes Patroli omadega ongi need enamasti nigut makaronid

Re: patroli pooltelje otsa vahetus
Postitatud: R Jaan 11, 2013 7:27 am
Postitas maruss
tõesti ei sa aru milline see makaron on. äkki on kellelgi miskit pilti näidata