1. leht 3-st

mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 1:38 pm
Postitas Ural 6x6
Kas keegi oskab nõu anda bensiinimootorite tuunimise kohta.
Hetkel siis mootor Zil 375 v8 7,0 bensiin, karburaator, 180 hj

Tahaks midagi sellist aiste vahele aretada
http://www.youtube.com/watch?v=R45ohjJ1vq0

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:51 pm
Postitas isakene
Siin juttu, kuidas üks põhjanaaber ZiL-131 ära turbotas ja pritsungi peale ehitas. Kusagil oli tal koduleht ka, kus asjast piiikalt juttu.

http://www.youtube.com/watch?v=3uShr7329eQ

EDIT: koduleht siin: http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... p?f=9&t=71

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 6:43 pm
Postitas Ural 6x6
[quote="isakene"]Siin juttu, kuidas üks põhjanaaber ZiL-131 ära turbotas ja pritsungi peale ehitas. Kusagil oli tal koduleht ka, kus asjast piiikalt juttu.

Olen ka sellele mõelnud aga pigem huvitaks mind (blower)mahtkompressoriga jändamine. Olen kuulnud, et keegi olevat kasutanud vana JaMZ diiselmootori mahtkompressorit ja kahte karpat.
Millegipärast meeldiks mulle toores jõud ilma elektroonikata:)

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 6:56 pm
Postitas Külahull
Julgen arvata, et ega sellest 7-liitrisest bensiinimootorist ei saa iialgi sellist tõmmet, et suunurgad kiirendades kuklapeal kohtuvad. Sa võid sellele mootorile panna ka 2 turbot ja 3 karpat, kuid tegu on veoautoga, mille tühimass määrab kõik.

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 7:10 pm
Postitas Kjen
URAL'i bensumootor on legend isegi NL autotööstuse üldise ebaökonoomsuse taustal, ei tea mis asja see turbotatuna endast kujutab? Gaasiturbiiniga Abrams tanki?
Ja palju Sa sellega siis ka sõita jaksad?

Lihtsalt sõbralik ettepanek:äkki suunaksid oma energia selle auto maastikusuutlikuse või praktilisuse tõstmiseks hoopis. Näiteks paigaldad hoopis midagi cumminsi tootevalikust aiste vahele. Läbivusele annab lausa uskumatult juurde sillalukkude lisamine. Jne.

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 8:37 pm
Postitas Ural 6x6
Kjen kirjutas:URAL'i bensumootor on legend isegi NL autotööstuse üldise ebaökonoomsuse taustal, ei tea mis asja see turbotatuna endast kujutab? Gaasiturbiiniga Abrams tanki?
Ja palju Sa sellega siis ka sõita jaksad?

Lihtsalt sõbralik ettepanek:äkki suunaksid oma energia selle auto maastikusuutlikuse või praktilisuse tõstmiseks hoopis. Näiteks paigaldad hoopis midagi cumminsi tootevalikust aiste vahele. Läbivusele annab lausa uskumatult juurde sillalukkude lisamine. Jne.
Igasugu muud diiselmootorid jätan esialgu kõrvale, sest siis tekib küsitavusi maanteliikluses, vähemalt selle käigukasti otsas.
Sillalukkude asi on peale seda teema kui mootorist poolsada hobust juurde leiab. Rataste lukustamisel ei näe suurt tolku enne kui neid ringi keerutada ei jõua.
Kord kuus pühapäeva kirikusse jaksab ikka sõita kui kirik väga kaugel pole :)

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 8:46 pm
Postitas Ural 6x6
Külahull kirjutas:Julgen arvata, et ega sellest 7-liitrisest bensiinimootorist ei saa iialgi sellist tõmmet, et suunurgad kiirendades kuklapeal kohtuvad. Sa võid sellele mootorile panna ka 2 turbot ja 3 karpat, kuid tegu on veoautoga, mille tühimass määrab kõik.
Pole kunagi plaaninud sellest autost alla kümne sekundi autot ehitada. Aga vähemalt sain teada, et tegemist on veoautoga. Aitäh!

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 8:52 pm
Postitas Külahull
Ural 6x6 kirjutas:
Külahull kirjutas:Julgen arvata, et ega sellest 7-liitrisest bensiinimootorist ei saa iialgi sellist tõmmet, et suunurgad kiirendades kuklapeal kohtuvad. Sa võid sellele mootorile panna ka 2 turbot ja 3 karpat, kuid tegu on veoautoga, mille tühimass määrab kõik.
Pole kunagi plaaninud sellest autost alla kümne sekundi autot ehitada. Aga vähemalt sain teada, et tegemist on veoautoga. Aitäh!
Võta heaks!
Kuna Urali tehti ka diiselmootoriga, marki hetkel ei mäleta, siis kindlasti pole mingi probleem see ka Maanteeametis registreerida. Lihtsalt sellisele autole on diisel kordi mõtekam. Ja seda, et kõik rattad ringi käivad ja rehvimustri tühjaks viskab ära pigem looda. Selleks peaks jah sinna 20 seki sisse mahtuma :D

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 9:12 pm
Postitas Ural 6x6
Külahull kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:
Külahull kirjutas:Julgen arvata, et ega sellest 7-liitrisest bensiinimootorist ei saa iialgi sellist tõmmet, et suunurgad kiirendades kuklapeal kohtuvad. Sa võid sellele mootorile panna ka 2 turbot ja 3 karpat, kuid tegu on veoautoga, mille tühimass määrab kõik.
Pole kunagi plaaninud sellest autost alla kümne sekundi autot ehitada. Aga vähemalt sain teada, et tegemist on veoautoga. Aitäh!
Võta heaks!
Kuna Urali tehti ka diiselmootoriga, marki hetkel ei mäleta, siis kindlasti pole mingi probleem see ka Maanteeametis registreerida. Lihtsalt sellisele autole on diisel kordi mõtekam. Ja seda, et kõik rattad ringi käivad ja rehvimustri tühjaks viskab ära pigem looda. Selleks peaks jah sinna 20 seki sisse mahtuma :D
Ural 375 tehti jah diiselmootoriga ka aga sildade ülekanded olid bens 8,9 ja diislil 7,32. Bensuka ja diisli ainsad ühised osad olid raam, vaheksat ja kabiin.
Kui bensuka sildadega tahta diiselmootorit kasutada peaks senise V käigu 0,72 ülekandearvu asemel olema mingi 0,5-0,6, et säilitada maanteel senine kiirus. Selliseid käigukaste aga ainult vähestel linnaliinibussidel.

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 9:15 pm
Postitas Kjen
Netis on selline tarkusekild üleval.
Ural(Zil) 375 ja Zil 130 plokid , väntvõllid ja plokikaanned samad. Mootorite kolvikäik mõlemal 95mm. surveaste samuti mõlemal võrdne 6,5 vahe on kolvi - hülsi läbimõõdus Zil-100mm. Ural 108mm. See vahe annab Urali mootorile 30 lisahobujõudu. Mõlema mootori võimsus on mõõdetod 3200 p/min.(150 ja 180 hj.) juures. Pöördemomendi erinevus. 41,5 ja 47 kg/m . Zil mootor on sama kõigil Zil 130 ja Zil 131 baseeruvatel autodel ja tavalisel LaZ bussil. Ural 375 on algselt ikka ainult Ural 375 ja 377 auto jaoks hiljem pandi neid Laz turistidele ja juhtide poolt ka poolhaagisega 130B vedukitele. Autod Ural 375 ja Zil 131 näevad kaugelt vaadates küll sarnased välja aga tegelikult on ainus asi mis neid ühendab sarnane mootor. Kõik ülejäänud süsteemid ja lahendused on kardinaalselt einevad. Kamaz 740 mootor ja käigukast istutati Urali 375 peale 80 aastate algul ja siis muudeti ka masina tähistus Ural 4320-ks. Vahe selles, et diisel (Kamaz740) kulutab tunduvalt vähem kütust aga on tunduvalt raskem ja vajutab auto esiotsa rohkem maasse. Läbivus halvenes kütusekulu kahanes. MaZ 236 diisleid pandi Uralidele peale autojuhtide endi poolt, seda hõlbustas ka Ural 375 Maz-i käigukast
Ühesõnaga, kui Sa originaalmootori remonti tahad (äkki seejärel pole tuuningut vajagi), siis Zil 130'ga/Laz bussidega kodus olev mees ilmselt saab hakkama.
Ja diisli vahelepanek ei oma ARKi silmis erilist probleemi.
See lukkudega silla leidmine on hoopis suurem väljakutse.

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 9:55 pm
Postitas Ural 6x6
Kjen kirjutas:Netis on selline tarkusekild üleval.
Ural(Zil) 375 ja Zil 130 plokid , väntvõllid ja plokikaanned samad. Mootorite kolvikäik mõlemal 95mm. surveaste samuti mõlemal võrdne 6,5 vahe on kolvi - hülsi läbimõõdus Zil-100mm. Ural 108mm. See vahe annab Urali mootorile 30 lisahobujõudu. Mõlema mootori võimsus on mõõdetod 3200 p/min.(150 ja 180 hj.) juures. Pöördemomendi erinevus. 41,5 ja 47 kg/m . Zil mootor on sama kõigil Zil 130 ja Zil 131 baseeruvatel autodel ja tavalisel LaZ bussil. Ural 375 on algselt ikka ainult Ural 375 ja 377 auto jaoks hiljem pandi neid Laz turistidele ja juhtide poolt ka poolhaagisega 130B vedukitele. Autod Ural 375 ja Zil 131 näevad kaugelt vaadates küll sarnased välja aga tegelikult on ainus asi mis neid ühendab sarnane mootor. Kõik ülejäänud süsteemid ja lahendused on kardinaalselt einevad. Kamaz 740 mootor ja käigukast istutati Urali 375 peale 80 aastate algul ja siis muudeti ka masina tähistus Ural 4320-ks. Vahe selles, et diisel (Kamaz740) kulutab tunduvalt vähem kütust aga on tunduvalt raskem ja vajutab auto esiotsa rohkem maasse. Läbivus halvenes kütusekulu kahanes. MaZ 236 diisleid pandi Uralidele peale autojuhtide endi poolt, seda hõlbustas ka Ural 375 Maz-i käigukast
Ühesõnaga, kui Sa originaalmootori remonti tahad (äkki seejärel pole tuuningut vajagi), siis Zil 130'ga/Laz bussidega kodus olev mees ilmselt saab hakkama.
Ja diisli vahelepanek ei oma ARKi silmis erilist probleemi.
See lukkudega silla leidmine on hoopis suurem väljakutse.

Mazi v6 diiselmootoriga on selle isendi liikumiskiirus 50-60 km/h mida on nagu vähevõitu. Hetkel bensukas gps-i järgi mingi 80 km/h ja natukene peale. Tehas lubab 75km/h.
Lihtsalt kui lugeda ameerika bigblock mootorite tuunimisest (bloweri) mahtkompressori abil siis sealt väidetav võit võiks olla 30-40% hj ja teist samapalju väänet. Lubatakse ka kütuse kokkuhoidu mis oleks kuni 20%?! Hetkel maanteel keskmine 60 L/100km siis 50 oleks juba päris ok. Ilma rohke põlevvedelikuta selliseid suuri rattaid ringi ajada pole nii ehk naa võimalik.
Lootsin, et ehk on kellelgi sellelaadseid kogemusi jagada.
Samas ei välista ka sissepritse ja turbo varianti. Sest see 5,9L Zil liikus päris kenasti(soomlaste oma Youtubes).

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 10:16 pm
Postitas ibra
Meil lubati vene kroonus sellise peale 80 ltr sajale Ai 93-e maha kanda. :)

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: N Jaan 03, 2013 10:21 pm
Postitas Ural 6x6
ibra kirjutas:Meil lubati vene kroonus sellise peale 80 ltr sajale Ai 93-e maha kanda. :)
Kui ise bensiini ostma ei peaks siis kannaks ka meeleldi 80L sajale maha :) Aga ehk on meie 95 niipalju sellest AI 93-st parem?!

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: R Jaan 04, 2013 7:58 pm
Postitas 999
kunagi sai sellisele pandud maz i 6ne mootor peale ,käigukastid praktiliselt samad , lisaks 150 turbo ka
see mootor keeras seda masinat päris edevalt edasi ja küttekule jäi alla30 sajale seda muidugi teepeal .

Re: mootor hetkel mannetu

Postitatud: R Jaan 04, 2013 10:58 pm
Postitas Allar
Miks ei taha scania või muu levinud veoki mootorit sinna panna?