1. leht 5-st

Vabamehest võistlejaks

Postitatud: E Sept 18, 2006 4:29 pm
Postitas boob
Masinat ehitades on aina rohkem hakanud mõte liikuma sinnapoole, et minna võistlema. Lugedes aga reeglistikku, paistab, et ainus tee oleks TR3 :shock:
Algajaile, nagu me oleme, oleks see veidi ränk, kuid ka vabasse ei paista me enam mahtuvat.

Kirjeldan siis masinat ja ümberehitusi:
Toorikuks Toyota BJ40, mootor HJ61 4L turbodiisel, HJ61 käigu ja vahekast.
Sildade vahetusega oleme nii kaugel, et varem all olnud lehtvedrudega HJ(?)75 lukkudega sillad saavad asendatud keerdvedrudega HJ61 lukkudega sildade vastu koos mõningase tõstega.
Rehvid 35" boggerid rehvilukkudega velgedel.
Sees on turvakaar, paigaldatud neljast punktist kerele kinnitatult, terasest põhikaar esimese istmerea taha.

Kuna 4x4vaba nõuded on peaaegu samad TR1 omadega, hakkasime vaatama TR2 poole. Siin aga saab piiravaks vedrustuse ümberehitus, originaalis on ju BJ40 lehtvedrudel. Kohe kuidagi ei taha lehtvedrusid tagasi panema hakata.

Seega hetkel liiguvad mõtted volvo reduktorsildade poole ja siis TR3...

Segaseks jäi veel see, et kas eesti mehed tohivad võistelda soome registris oleva masinaga?

Pikk ja segane vist sai, aga pea on paks nende reeglistike lugemisest.

Postitatud: E Sept 18, 2006 4:35 pm
Postitas hulkur
Seniste ümberehituste kirjeldus ja tulevikuplaanid viitavad tõesti ühe TR3 klassi auto lisandumisele :thumb: mis on ainult teretulnud...

Ja ma ei näe mingit takistust miks eesti mehed soomes registreeritud autoga võistelda ei tohiks, juhul muidugi, kui KÕIK dokumendid korras on: volitus, ülevaatus, kindlustus... Sõitke või Kesk-Aafrika Vabariigis registreeritud autoga.

Postitatud: E Sept 18, 2006 5:12 pm
Postitas Landy
Kui 35" rehvi asemele 33" panna, siis oled ka vabaklassi teretulnud.

Postitatud: E Sept 18, 2006 5:21 pm
Postitas Veiko
Meil sama teema.Kuna võistlejaid suht vähe hetkel TR-3 sii mõtlesime,et soetame juurde 33-sed ja vahelduseks sõidame vabat.Sinna mahud sa ka ilusti.
Millal siis rajal saab autot näha? :D
Veiko

Postitatud: E Sept 18, 2006 7:34 pm
Postitas TR Pjätt
Ärge nüüd jamage, kindlasti TR3-e
Seda klassi on vaja elushoida ja ma loodan, et vabast tuleb sinna ainult rahvast juurde. Pealegi on tegemist mõnusa klassiga, kus saab sõitu nautida ja ei pea muretsema, et mõne mehe ego sind häirima hakkab.
Mis Luigel nüüd hinge läks, et vabasse ronib.

Priit
QKulgur

Postitatud: E Sept 18, 2006 8:41 pm
Postitas boob
Kas vabaklassis kõlbab olla keretõste, vahetatud vedrustuse ja sildadega ning teise mootoriga? Kui jah, siis peab ehk alguses tõesti leidma 33" rehvi ja finantside paranemiseni vabaklassi proovima :roll:
Saab võistlusmeki suhu, siis ehk tulevad reduktorsillad ka kiiremini :P

Postitatud: E Sept 18, 2006 9:16 pm
Postitas hulkur
Siiani on vabaklassi kirjutamata reegliteks olnud:

* rehv max. 33"
* turvalisus nagu TR1 klassis
* pehme katuse korral vähemalt turvakaar
* road legal e. registris ja kehtiv ülevaatus

Muusosas tee oma autoga misiganes tahad...

Postitatud: T Sept 19, 2006 8:49 am
Postitas boob
Sai eile õhtul silm punnis erinevaid boggereid vaadatud ja jäi silma, et 33" rehvi on max 14" laiusega. Kas ongi nii :roll: ? Igatahes sai vastu võetud põhimõtteline otsus, et teeme ära ka esisilla vahetuse ja soetame 33" rehvid ja siis oleme võistlusvalmis vabaklassi.
Edasine sõltub juba finantsist, millal me TR3'e jõuame. TR3 võistlejatel on enamikul ikka sponsorite rahad ka taga, peab vist ka sponsorit otsima hakkama :roll:

Postitatud: T Sept 19, 2006 10:14 am
Postitas Veiko
Kui suuri rehve sa siis tahad?
Ma arvan,et kui on tulemusi ette näidata siis on ka lihtsam sponsoreid otsida.
Veiko
OT:Luigel ei ole muud midagi kui,et kui võistlejaid ei ole siis auhindu ka ei saa.Aga see ei ole siin arutamistks.

Postitatud: T Sept 19, 2006 10:53 am
Postitas boob
No mida laiem seda parem oleks ikka, suur mootor ju ninal ja vaja, et rehv ikka natukese kannaks ka.

Postitatud: T Sept 19, 2006 10:55 am
Postitas Veiko
Kaalunud oled?
Veiko

Postitatud: T Sept 19, 2006 11:22 am
Postitas boob
Kaalunud pole, aga erinevaid numbreid erinevatest foorumitest lugedes, on 4L TD ca 80kg raskem, kui 3L TD. Bensumootorid muidugi veelgi kergemad.

Postitatud: T Sept 19, 2006 12:03 pm
Postitas Veiko
Mis see ikka reaalsetes numbrites on?
Veiko

Postitatud: T Sept 19, 2006 6:49 pm
Postitas ippe
Arvan et 2-2,5 tonni

Postitatud: T Sept 19, 2006 6:50 pm
Postitas ippe
Siis kogu auto