1. leht 2-st
Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: P Dets 02, 2012 7:22 pm
Postitas helar
Ehk mure selles ,et trükkplaadid on enamuselt kaitsmata niiskuskahjustuste eest. Mõned trükkplaadid aga on kaetud miski tarretise laadse ainega ,mis ei lase "harkjalgadele" niiskust ligi ,ja sellega on võimalik saavutada olukord ,kus peale veetakistuse läbimist ei saa vesi elektroonikale kurja teha.
Siit tekibki küsimus: Kas on olemas selline "koks" kuhu sisse saan trükkplaadi kasta, ning peale kuivamist hoiaks see vett elektroonikast eemal, kuid samas ei tekita lühist ? Või miski asi sprei kujul?
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: P Dets 02, 2012 7:41 pm
Postitas ibra
Lase lakikiht peale.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: P Dets 02, 2012 8:41 pm
Postitas helar
ibra kirjutas:Lase lakikiht peale.
See mõte tekkis ka endal . Kuivõrd ma ei tunne erinevate lakkide keemilist ülesehitust siis ei julge kohe suvalise tootega konserveerima hakata. Just seepärast ,et ei tea, kas mõni või teine lakk kuivanud olekus ka/ja/võib temperatuurist olenevalt voolu juhib/juhtida.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: P Dets 02, 2012 8:44 pm
Postitas karu
Selle jaoks on olemas spets silikoon kuhu sisse uputada, küsi würdist
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: E Dets 03, 2012 9:24 am
Postitas kalleo
ibra kirjutas:Lase lakikiht peale.
Millist lakki täpsemalt siis soovitad?
Kunagi sai proovitud kuulsat V-66 lakki. Saast (või oskamatu kasutamine?). Halvasti pihustus, ei voolanud nurga taha, mullitas, kuivanult pragunes kergesti. See oli:
http://www.duecielectronic.it/index.php ... +V-66&k=16
Kui peaks endal vaja olema, siis uuriks praegu midagi silikoon- või epoksüüdbaasil pakutavat paksu mögla. Või teeks hoopis kahes kihis- alla vedel lakk mis igale poole jalgade vahele ronib ja peale paksem kiht "midagi". Aga ntx OOmipood müüb sellist:
http://www.oomipood.ee/product/urethan7 ... chemie&f=t Lause kirjelduses: "Võib kasutada ka dekoratiivse ja läbipaistva kaitsekattena metallist tarbeesemetel ja ehetel." küll kahtlusi tekitab... Igatahes kui midagi tundmatut soetad tee miski proovikatmine enne kui kalli elektoonika kallale lähed...
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: E Dets 03, 2012 9:50 am
Postitas tanel
Mingit heavy duty vaseliini purgist lörinal peale? Müüakse pea igas riistapoes...
Tuleb silmas pidada muidugi, et soojusvahetust ära ei riku. Kui mingid siilide ja radikatega transid ja mikroskeemid peal on siis ei maksa ilmselt...
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: E Dets 03, 2012 7:29 pm
Postitas Landy
Kasutaja" vtl" ehk kõige pärdevam selle teemal sõna võtma. Tal käpp elektroonikas sees

Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: E Dets 03, 2012 8:24 pm
Postitas Tegija
Kevamer müüb spreina ainet ,mis sinna sobib. Müüvad läbi agentide. Ehk siis klientidele. Kui muidu ei saa võin aidata.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: P Dets 16, 2012 4:39 pm
Postitas kkkk
Oomipoest või Tevalost saad elektroonikaplaatide katmiseks õiget lakki. Kannatavad kuuma-külma ja märga.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: K Dets 26, 2012 7:44 am
Postitas addie
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: K Dets 26, 2012 8:49 am
Postitas Ishwar
Kunagi oli linnalegend,et tehnilise vaseliiniga määritakse kokku? Keegi oskab ehk sellest midagi rääkida?
Selle elektroonikaga on selline lugu, et isiklikult arvan, et veekahjustused plaatidele on 50% tähtsusega ning igasugused kaablite pistikud on teine 50 %. Ise hetkel oma autoga veekahjustustega hädas(esimesena andsid saba pistikud) ning nüüd hakkan kogu elektrit ümber ehitama nullist. Endal plaanin ka plaadid lakkida ning ümber kolida salongi ning lakke kinnitada kuhugi.
Kui keegi teab kuidas hästi pistikuid kaitsta/isoleerida siis äkki ka siia kirjutada.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: K Dets 26, 2012 3:00 pm
Postitas R969
Ishwar kirjutas:Kunagi oli linnalegend,et tehnilise vaseliiniga määritakse kokku? Keegi oskab ehk sellest midagi rääkida?
Selle elektroonikaga on selline lugu, et isiklikult arvan, et veekahjustused plaatidele on 50% tähtsusega ning igasugused kaablite pistikud on teine 50 %. Ise hetkel oma autoga veekahjustustega hädas(esimesena andsid saba pistikud) ning nüüd hakkan kogu elektrit ümber ehitama nullist. Endal plaanin ka plaadid lakkida ning ümber kolida salongi ning lakke kinnitada kuhugi.
Kui keegi teab kuidas hästi pistikuid kaitsta/isoleerida siis äkki ka siia kirjutada.
Ma kastaks plaadid täpselt klemmideni laki sisse ja pistikud täidaks mingi määrdega.
Näiteks white grease aerosoolina mõlemalt poolt ja siis kokku omavahel.
Paadimootoritel igatahes toimib selline tegevus.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: L Dets 29, 2012 10:23 pm
Postitas Peep
Suva elektroonika(a.la suunatule relee jne.) võib rahulikult põrandalaki sisse kasta.
Masina ajud, kus sees on protsessorid ja muu selline peenem ja paljujalgsem tehnika hoiaks igaks juhuks eemale suva vahenditest. Soovitaks veekindlat karpi ja seda niiskuseimemis kotikest.
Mul kogemus vanast ajast kui sai ühte lauakella elementi joodetud ja panin mingit jootevedelikku ka, et asi ilusam ja kindlam oleks ja peale seda kell enam töötada ei tahtnud, pesin teist siis igaks juhuks viinaga ja lasin mitu päeva kuivada ikka ei mingit tulemust, siis tuli mõte pesta teist puhta piiritusega ja peale selle kuivamist hakkas tööle.
Osad seadmed on väga tundlikud igasugu lisamahtuvuste ja takistuste suhtes.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: L Jaan 05, 2013 7:36 pm
Postitas Ishwar
Peep kirjutas:Suva elektroonika(a.la suunatule relee jne.) võib rahulikult põrandalaki sisse kasta.
Masina ajud, kus sees on protsessorid ja muu selline peenem ja paljujalgsem tehnika hoiaks igaks juhuks eemale suva vahenditest. Soovitaks veekindlat karpi ja seda niiskuseimemis kotikest.
Mõtlesin ka "veekindla karbi" peale kuid vaadates enda chero ülesehitust siis kardan, et kuumeneb üle. Originaalis seisab see juhipoolse tule taga ning karp mille sees see on omab suunajaid mis sõites peaks õhku trükiplaadi peal olevasse jahutisse suunama. Aga kuna hetkel autoga korraks ei tegele siis otsin ka alles häid ideid ja lahendusi.
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Postitatud: P Jaan 13, 2013 12:47 am
Postitas pimeroolis
Jootevedeliku kasutamisel aitab pesemiseks paremini vesi, see vedelik ju olemuselt hape seega suht hea elektrijuht ja muud lahustid ei pruugi seda maha pesta üldse. Kui trükiplaadid siis aint lakkida, mingid vaseliinid unustage ära. Need muutuvad teatud tingimustes, oksüdeerudes happelisteks ja elektrit juhtivateks. Lakke peaks ka siiski küsima no näiteks kasvõi oomipoest, osadel lakkidel ka elektrijuhtivuse omadused olemas. Plaadid peaks enne lakkimist ära pesema et võimalik hape ära saaks. Muidugi peab tähele panema kui plaatidel on trafosid, iduktsioonpoole. Siis ei peaks nendest lausa vett läbi kallama. Ja muidugi enne lakkimist hoolega kuivatama.