1. leht 1-st
O: Land Rover Defender
Postitatud: K Nov 07, 2012 9:15 pm
Postitas myllis
Ostetaan käteisellä Land Rover Defender 110 eli pitkä malli, joka olisi Td5 -koneella. Uudenmalla Fordin tekniikalla olevia ei kannata tarjota. Yhteyspyynnöt: Ari Myllylä, gsm: +358-45-1287410, e-mail:
ari.myllyla@4x4maailma.fi
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: K Nov 07, 2012 9:22 pm
Postitas Landy
Haluatako 5 ovisen (9 istuma paikkaa) tai 3 ovisen (3 istima paikaa) joten saisit käyttää verovapana?
Mikä olisi hintaraja?
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: K Nov 07, 2012 9:24 pm
Postitas inseneer
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: E Nov 19, 2012 12:37 pm
Postitas myllis
Ei kannata ostaa enään ulkomailta. Suomessa on siirrytty ulkomailta tuotavien autojen kohdalla päästöverotukseen ja lantikan päästöt 299g/km on huippuarvoja tullin paperissa. Eli veroprosentti on 47% vastaavan suomi auton arvosta. Päälle vielä muut kulut niin ulkomailta tuotu auto tulee kalliimmaksi. Pelkkä veron osuus esim. 2003 vuoden lantikassa on noin 10.000 euroa. Jos sen tuo pakettiautona niin silloin veron osuus on noin 6.500e. Mutta silloin ei ole takapenkkejä ja auto rekisteröity kahdelle hengelle. Paljonko auto ulkomailla maksaa sillä ei verottajalle merkitystä ainoastaan paljonko vastaava auto tai vastaava malli maksaa Suomessa.
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: E Nov 19, 2012 2:09 pm
Postitas inseneer
myllis kirjutas:Ei kannata ostaa enään ulkomailta. Suomessa on siirrytty ulkomailta tuotavien autojen kohdalla päästöverotukseen ja lantikan päästöt 299g/km on huippuarvoja tullin paperissa. Eli veroprosentti on 47% vastaavan suomi auton arvosta. Päälle vielä muut kulut niin ulkomailta tuotu auto tulee kalliimmaksi. Pelkkä veron osuus esim. 2003 vuoden lantikassa on noin 10.000 euroa. Jos sen tuo pakettiautona niin silloin veron osuus on noin 6.500e. Mutta silloin ei ole takapenkkejä ja auto rekisteröity kahdelle hengelle. Paljonko auto ulkomailla maksaa sillä ei verottajalle merkitystä ainoastaan paljonko vastaava auto tai vastaava malli maksaa Suomessa.
Uskomatonta!

Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: T Nov 20, 2012 5:02 pm
Postitas K.Kotkas
Hyvää Suomi!
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: T Nov 20, 2012 8:52 pm
Postitas LR90
myllis kirjutas:Ei kannata ostaa enään ulkomailta. Suomessa on siirrytty ulkomailta tuotavien autojen kohdalla päästöverotukseen ja lantikan päästöt 299g/km on huippuarvoja tullin paperissa. Eli veroprosentti on 47% vastaavan suomi auton arvosta. Päälle vielä muut kulut niin ulkomailta tuotu auto tulee kalliimmaksi. Pelkkä veron osuus esim. 2003 vuoden lantikassa on noin 10.000 euroa. Jos sen tuo pakettiautona niin silloin veron osuus on noin 6.500e. Mutta silloin ei ole takapenkkejä ja auto rekisteröity kahdelle hengelle. Paljonko auto ulkomailla maksaa sillä ei verottajalle merkitystä ainoastaan paljonko vastaava auto tai vastaava malli maksaa Suomessa.
Onko see niin myös silloin kun asut ja työskentelet vuoden ulkomailla ja tuot sieltä auton mukana?
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: T Nov 20, 2012 8:56 pm
Postitas inseneer
LR90 kirjutas:
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
Ei Myllista kannata otta töihin...

Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: T Nov 20, 2012 9:22 pm
Postitas LR90
inseneer kirjutas:LR90 kirjutas:
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
Ei Myllista kannata otta töihin...

don't ever say never

Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: K Nov 21, 2012 8:09 am
Postitas Landy
LR90 kirjutas:
Onko see niin myös silloin kun asut ja työskentelet vuoden ulkomailla ja tuot sieltä auton mukana?
Küllä "inseneer" ota Sut "töihin" ja myy auton mukana.
Tässatä voi löytyä vastauus:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Auton_tuon ... i_Suomessa
Re: O: Land Rover Defender
Postitatud: P Nov 25, 2012 9:01 pm
Postitas myllis
Niin muuttoauto oli yleisin syy miksi suomalaiset lähti YK-joukkoihin, mutta nyt sekin on tukittu. Muuttoautona saa tuoda käytännössä minkä vaan auton eikä siihen tarvitse tehdä EU-muutoksia. Mutta sitä on pidettävä 3 vuotta ennenkuin sen saa myydä ( ja se lasketaan auton suomeen tuonnista) ja tuona kolmen vuoden aikana sillä saa ajaa vain perheenjäsenet. Muuttoautosta kannetaan ns. alennettua autoveroa. Eli jos vastaavan auton suomessa myynnissä olevan autoveron osuus myyntihinnasta on 13.450 euroa niin muuttoauto on verovapaa. Jos vastaavan suomi auton tullin arvioima autovero myyntihinnasta on yli tuon 13.450e niin maksat ylimenevän summan autoveroa. Eli jos tulli laskee, että muuttoautosi on niin arvokas, että vastaavassa suomiautossa on myyntihinnassa 20.000 autovero-osuus maksat muuttoautosta autoveroa 6.550e. Jos auto on niin harvinainen, ettei sille suomessa ole määritelty hintaa niin silloin tullilla on viiden jäsenen ryhmä, joka etsii lähinnä vastaavan auton ja laskee hinnan sen mukaan. Jos homma menee tuohon niin siinä ei voi kuin hävitä. Käytännössä muuttoauton tuonnilla ei voi enään tienata niinkuin ennen. Siksi kukaan ei oikeastaan enää halua suomen yk-joukkoihinkaan. En ole varmaan ainoa, joka toivoisi joskus muutaman risteilyohjuksen harhautuvan tiettyyn paikkaan. Itse asiassa, kun Eesti on Naton jäsen niin voisitte pyytää muutaman risteilyohjuksen ja meiltä kyllä sitten löytyy oikeat koordinaatit mihin ne voi lähettää. Sitten teidän presidentti voisi vain valitella meidän presidentille, että sattuipa ikävä erehdys harjoituksissa...