1. leht 2-st
2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 10:49 am
Postitas karu
Kuna olen turbotamas oma OM603 -e siis tekkis erinevaid foorume lugedes mõte, panna 1 suurema turbo asemel kaks väiksemat ehk 1 - 3 silinder esimene ja 4 - 6 silinder teine turbo. Miks nii, kuna mida suurem turbo, seda suurem õhukogus, samas mida mida suurem turbo, seda "uimasem" see turbo on ehk seda kõrgemate mootori pöörete juures see vajalik õhukogus saavutatakse. Väikseid turboid aga kui 2 paigaldada, peaks saama teoreetiliselt 2 korda suurema õhukoguse ehk saaks nö samapalju õhku kui suur annab aga juba madalamate pöörete juures, mis olekski eesmärk. Äkki kellelgi on kogemusi või kommentaare sellise lahenduse suhtes?
See kas 603 on õige doonor selleks või kas ta vastu peab või kas kuidas kütust keerata peale vms, siin pole mõtet arutada, räägiks ainult 2 vs 1 turbo teemal.
Raimo
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 11:22 am
Postitas kala
2 on parem kui 1
Selle üle polegi midagi arutada,aga ma paneks nad üldse jadamisi.
Ise kaalun ka siin 2 peale üleminekut vähe teisel mootoril kuna hetkel turbo lag on metsik,esialgu proovin veel kuumakoja ära vahetada,aga tuleviku muusika on ikkagi 2.
Ameerikas on juba päris pop teema 3 turbot cumminsitel

Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 11:24 am
Postitas Maaks
No kui sa turbod silindrite vahel ära jagad, siis on ka turbot ringiajava õhu kogus kohe 2x väiksem või sa plaanid nad suitsugaasi poolt järjest ühendada?
EDIT:
Mõistlik oleks ikkagi häälestada turbod eraldi tööle, aga erinevatele pööretele, muidu sul see turbo lag küll väiksmaks ei lähe. See eeldab aga gaasitrakti klappide paigaldamist.
Paraleeli paigaldatud turboga süsteem:

Performance graafik võrreldes tavalise paigaldisega:

Ehitusnäide:

Rallikatel kasutatakse eraldi "paugutajaid" et turbol rõhku üleval hoida!
EDIT 2: Paigutist kah üks pilt

Sisuliselt juhitakse väljalaskesse kütust, et see turbor tuure üleval hoiaks

Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 11:26 am
Postitas karu
kala kirjutas:2 on parem kui 1
Selle üle polegi midagi arutada,aga ma paneks nad üldse jadamisi.
Ise kaalun ka siin 2 peale üleminekut vähe teisel mootoril kuna hetkel turbo lag on metsik,esialgu proovin veel kuumakoja ära vahetada,aga tuleviku muusika on ikkagi 2.
Ameerikas on juba päris pop teema 3 turbot cumminsitel

3 -e turbo puhul peaks vist kõik uued turbod ostma, muidu "sünroniseerimine" võib paras peavalu olla

Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 11:31 am
Postitas karu
Maaks kirjutas:No kui sa turbod silindrite vahel ära jagad, siis on ka turbot ringiajava õhu kogus kohe 2x väiksem või sa plaanid nad suitsugaasi poolt järjest ühendada?
Hmmm, selles võib sul muidu ka õigus olla, kuigi millegipärast aga nad neid paralleelselt paigaldavad. Järjest ei plaaninud ühendada, järjest ühendades peaks teoreetiliselt tagumine saama hiljem ja väikesema rõhu.
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 4:48 pm
Postitas TarviR
Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 5:57 pm
Postitas karu
TarviR kirjutas:Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Ei ole paha mõte, teostada ka lihtsam, miks aga kompressoreid nii vähe kasutatakse, sellest ma siiani küll aru ei ole saanud, ju sellega ka mingi konks on.
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: K Okt 03, 2012 9:19 pm
Postitas tphnd
karu kirjutas:TarviR kirjutas:Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Ei ole paha mõte, teostada ka lihtsam, miks aga kompressoreid nii vähe kasutatakse, sellest ma siiani küll aru ei ole saanud, ju sellega ka mingi konks on.
mida suurem on kompressorist soovitav rõhk, seda rohkem kulub hobujõude selle ringiajamiseks
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: N Okt 04, 2012 9:47 am
Postitas Maaks
karu kirjutas:TarviR kirjutas:Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Ei ole paha mõte, teostada ka lihtsam, miks aga kompressoreid nii vähe kasutatakse, sellest ma siiani küll aru ei ole saanud, ju sellega ka mingi konks on.
Konksust saad kohe aimu kui proovid ühte osta

Lühidalt - suht hinnalised asjad, eriti kui suurtest õhuhulkadest rääkida.
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: N Okt 04, 2012 11:03 am
Postitas rommi
top fuel klassis ju ka kompressorid...
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: N Okt 04, 2012 11:48 am
Postitas Tarmu
Siga kallid mänguasjad on need !
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: N Okt 04, 2012 11:52 am
Postitas TTUUL
Et mida arvab bloweri rihm mudast ja veest.

Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: N Okt 04, 2012 11:55 am
Postitas kala
rommi kirjutas:top fuel klassis ju ka kompressorid...
top fueli kompressor võtab jõust 2000hp maha ja annab 6000 hp juurde,selline asi jäi ühelt top fuelide võistluselt meelde

Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: L Okt 06, 2012 5:10 pm
Postitas karu
Kas keegi siinsest 4x4 rahvast on reaalselt kompressori edukalt paigaldanud mõnele mootorile millel muidu kompressorit ei käi?
Re: 2 turbot vs 1 turbo
Postitatud: P Okt 07, 2012 10:11 am
Postitas rommi
näe isegi chero kompressoriga olemas!
At the top of the Grand Cherokee range is the performance-oriented SRT-8 model, with a larger, 6.1L version of the Hemi V8 making 420 horsepower and 420 lb-ft of torque.
