1. leht 2-st
Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 5:52 pm
Postitas dumbuser
On üks Hyundai Terracan. Kiirusel umbes 60 km/h tuleb jõle vibra keresse. Kuskil 100 juures kaob või siis ei tunne enam. Rehvide vahetus ei aidanud. Velgedel pole üheski pingis mingit viga leitud, rattalaagrid ei loksu. Rohkem ei oska peal kardaani midagi pakkud. Kardaaniristid on ka vahetatud. Ja nüüd tekkis küsimus, et kui see masin on sünnist saati tagaveoline ja käsitsi neliveo peale lülitada siis saab ju teoreetiliselt ka ilma tagasillaveota sõita, kui kardaan ära võtta. Sellisel juhul saaks selle vibra põhjustava kardaani kahtlus ka kinnitust või ümber lükkamist. Aga teab keegi millised negatiivsed tagajärjed sellisel juhul võivad olla ?
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 6:01 pm
Postitas TiitR
dumbuser kirjutas:On üks Hyundai Terracan. Kiirusel umbes 60 km/h tuleb jõle vibra keresse. Kuskil 100 juures kaob või siis ei tunne enam. Rehvide vahetus ei aidanud. Velgedel pole üheski pingis mingit viga leitud, rattalaagrid ei loksu. Rohkem ei oska peal kardaani midagi pakkud. Kardaaniristid on ka vahetatud. Ja nüüd tekkis küsimus, et kui see masin on sünnist saati tagaveoline ja käsitsi neliveo peale lülitada siis saab ju teoreetiliselt ka ilma tagasillaveota sõita, kui kardaan ära võtta. Sellisel juhul saaks selle vibra põhjustava kardaani kahtlus ka kinnitust või ümber lükkamist. Aga teab keegi millised negatiivsed tagajärjed sellisel juhul võivad olla ?
Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist
porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada?

Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 6:39 pm
Postitas Bytewize
TiitR kirjutas:
Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist
porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada?

Mina tegin seda, kui tagadiffer sodiks läks soomes ja pidin kuidagi tagasi sõitma, toimis küll, aga peale 200km sellist sõitu venis kett välja sutsu

Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 7:16 pm
Postitas metsik
Ma sõitsin venes ikka vast tuhat esisillaga,enne kui tagumise kardaani timmi sain ja ei täheldanud auto tervisel mingeid kõrvalnähtusi.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 7:48 pm
Postitas Trykk
Bytewize kirjutas:TiitR kirjutas:
Kardaaniristide vahetusel sai kardaan ikka täpselt samas asendis tagasi kokku? Ja minuteada pole võimalik sellist
porri teha, et lükkad esisilla järgi ja eemaldad tagumise kardaani...juhul kui muidugi autost soov lahti pole saada?

Mina tegin seda, kui tagadiffer sodiks läks soomes ja pidin kuidagi tagasi sõitma, toimis küll, aga peale 200km sellist sõitu venis kett välja sutsu

Selles puudub loogika, et ainult esisillaga sõites kett välja venis.
Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 8:31 pm
Postitas MahviaDeTyrk
metsik kirjutas:Ma sõitsin venes ikka vast tuhat esisillaga,enne kui tagumise kardaani timmi sain ja ei täheldanud auto tervisel mingeid kõrvalnähtusi.
Sa sõitsid iks autoga kah ju

Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 10:25 pm
Postitas LR90
Trykk kirjutas:
Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Seal ei ole keskdifrit, esisilla lülitamisel on jäik nelivedu.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 11:01 pm
Postitas raulex
Mis asi selle keti seal ära lõhub ainult esisillaga sõites?Ainus loogiline seletus oleks aeglusti kasutamine,siis läheb kogu veojõud ainult ühele sillale,võibolla siis annab tõesti midagi järgi.Seega proovimiseks võib tagakardaani ära küll võtta.Muidugi kui sellel autol on kardaan liugnuudiga vahekastist ,siis ei saa,sest õli jookseb välja.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: P Aug 19, 2012 11:50 pm
Postitas dumbuser
See värin/vibra/undamine oli juba siis kui ma selle aparaadi soetasin. Kuna kõik ülejäänud vidinad mis mina selle vibraga suudan seostada pole peale vahetamist/reguleerimist seda vibra ära kaotanud siis ongi kardaan ainukesena jäänud. Keskdifri luku kohta pole mul hetkel küll mitte mingit tarkust aga tehas lubab 50/50 ülekannet. Ristide vahetusel ma ise juures polnud aga enne ega pärast ei suutnud ma mingit erinevust tunda. Ja sõitnud olen sellise vibraga mingi 20 kkm. Aga nüüd hakkab järjest enam pinda käima. Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: E Aug 20, 2012 10:10 am
Postitas Trykk
LR90 kirjutas:Trykk kirjutas:
Ainult esisillaga ilma tagumise gardaanita sõita peaks saama ainult juhul, kui saab vahekastist kesdiffrit lukustada.
Seal ei ole keskdifrit, esisilla lülitamisel on jäik nelivedu.
Õigus jah, kui keskdifrit üldse pole, saab ka.
Mis asi selle keti seal ära lõhub ainult esisillaga sõites?Ainus loogiline seletus oleks aeglusti kasutamine,siis läheb kogu veojõud ainult ühele sillale,võibolla siis annab tõesti midagi järgi.Seega proovimiseks võib tagakardaani ära küll võtta.Muidugi kui sellel autol on kardaan liugnuudiga vahekastist ,siis ei saa,sest õli jookseb välja.
Veojõud läheb ühele sillale küll, aga ketile mõjub ikka sama jõud, pole vahet, kas jõud suunatakse maha läbi ühe või läbi kahe silla.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: E Aug 20, 2012 12:03 pm
Postitas TiitR
dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: E Aug 20, 2012 1:06 pm
Postitas Bytewize
No cherol pole mõeldud, et kogu tamp sajaga sõites esisillal on.
Esialgu oli kõik ok, aga pärast 150km läbimist hakkas iga saja meetri pealt korra üle viskama ja see läks aina hullemaks.
Liugnuudi simmeri sisse panin 24 padruni teibiga

Ma lükkasin jah jäiga nelikveo sisse.
Kui keti ära vahetasin, oli see ikka silmnähtavalt veninud uuega võrreldes.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: E Aug 20, 2012 1:27 pm
Postitas dumbuser
Julge hundi rind on haavleid täis. Mingist austraalia foorumist lugesin ka sama asja aga seal polnud tulemustest midagi kirjutet. Eks ma siis katsetan ja annan teada.
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: E Aug 20, 2012 8:21 pm
Postitas enx
TiitR kirjutas:dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.
Nüüd läks vist keeruliseks. Mismoodi saab ilma keskdiffrita masinal, taga kardaani eemaldamisega midagi lõhkuda, esisillaga sõites. See on ju sama hea mis sõidadki ainult tagasillaga? Või mõtlesid Tiit et, esisilla poolteljed saavad liialt suuure koormuse?
Re: Kardaani korrasolek
Postitatud: E Aug 20, 2012 9:48 pm
Postitas TiitR
enx kirjutas:TiitR kirjutas:dumbuser kirjutas: Aga mismoodi see tagumise kardaanita liikumine masinat lõhkuma peaks nagu TiitR väidab ?
Pakkusin nö. "puusalt" just sellest lähtudes, et Galloper (nagu Pajerogi) on pmst tagaveoline masin, millele on võimalik esisild lülitusega järele lükata. Loomulikult kui Sa räägid vaid prooviks (s.o siis mõned km-d), siis vast midagi hullu ei juhtu...pikemalt aga mina sõita ei julgeks.
Nüüd läks vist keeruliseks. Mismoodi saab ilma keskdiffrita masinal, taga kardaani eemaldamisega midagi lõhkuda, esisillaga sõites. See on ju sama hea mis sõidadki ainult tagasillaga? Või mõtlesid Tiit et, esisilla poolteljed saavad liialt suuure koormuse?
Vb. mõtlen täiesti mööda, kuid minu arusaam asjast on selline, et kui tehas on ehitanud auto sellises konditsioonis, et nö. põhiveoks on tagavedu ja rasketes tingimustes saab "järgi aidata" lülitades järele esiveo, siis muutes seda põhitõde masina juures ja sundida vägisi see masin sõitma esiveolisena, siis....

Vb. mõtlen üle ja asi polegi nii hull, kuid kordan end, et mina sellist pulli (pikaajaliselt auto tervise huvides ei rakendaks), kui jutt käib pelgalt proovimisest, siis vast pole hullu midagi. Aga see on kõigest minu arvamus ja ei pretendeeri absoluutsele tõele!
