1. leht 2-st

jamad käivitusel

Postitatud: P Aug 19, 2012 1:05 pm
Postitas monorobot
Uazi käivitusel on tekkinud selline probleem, et vahest üle 1-2 sek ei taha starter motsi ringi vedada.
Õigemini starter käib aga pendiksi viskab tagasi.
Võtsin starteri maha, tõmberelee, pendiks ja muud jupid otseühenduses toimisid laitmatult.
Kahtlustan mingit elektrisüsteemi viga, mõni pooleldi lahtine juhtmeots, süütelukk või nii aga täpsemalt ei oska kuskilt otsida.
Akujuhtmed on uued, nende viga ka ei tohiks olla.
Vahest süüdet sisse keerates ei lähe korraks ka punane kontroll-pirn põlema.
Kuna probleemi esinemissagedus on suht väike vb 1/10 siis paanikat veel pole aga kui kellegil on ideid kuidas põhjus väljaselgitada siis olen ette tänulik 8)

Re: jamad käivitusel

Postitatud: P Aug 19, 2012 2:22 pm
Postitas taxopets
Massilüliti? Eriti kui sul originaal seal istme taga.

Re: jamad käivitusel

Postitatud: P Aug 19, 2012 9:44 pm
Postitas t6nu
Kui lisaks punasele tulele ka muu vool kadunud on, siis on viga ilmselt kehvas massis, kui vaid see punane lambike ja starter jupsib ja samal ajal mõni muu elektriasi siiski ühenduses on, siis ilmselt süütelukus miskit logiseb. Kui ainult starter vahel jukerdaks, siis võiks harjad üle vaadata aga seda sa vist juba tegid.

Re: jamad käivitusel

Postitatud: P Aug 19, 2012 11:56 pm
Postitas ibra
Uazi käivitusel on tekkinud selline probleem, et vahest üle 1-2 sek ei taha starter motsi ringi vedada.
Õigemini starter käib aga pendiksi viskab tagasi.
Siis on ju pendiksi viga.Pendiks lihtsalt annab üle.

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 10:42 am
Postitas monorobot
Massilülitis viga kindlasti pole, muidu kaoks ka sõidu ajal vool ära.
Starteri harju pole vaadanud kuna eelmine omanik on harjade kruvid meisliga kõvasti kinni tagunud aga starter käib nagu kellavärk ainult vahest ei rakendu motsile taha.
Siis on ju pendiksi viga.Pendiks lihtsalt annab üle.


Mida see täpsemalt tähendab ja mis jupp seal siis kulunud on ?

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 10:56 am
Postitas Ten
Hammasratta taga olevas plekist korpuses on rullid,mis kuluvad kandiliseks ja ongi olukord,kus hammasratas seisab paigal ja starteri mootor töötab.Lihtne?

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 11:29 am
Postitas monorobot
Hammasratta taga olevas plekist korpuses on rullid,mis kuluvad kandiliseks ja ongi olukord,kus hammasratas seisab paigal ja starteri mootor töötab
Eeldan, et sellises olukorras oleks kuulda ehk mingit koledat raginat kui midagi oleks nii kulunud, et vahest rakendub ja vahest mitte.
Aga hetkel on nii et 1/10 süüdet keerates on kuulda ainult starteri mootori undamist, proovides kohe uuesti võib jopata ja starter rakendub korralikult ja auto käivitub poolest pöördest.
Ei tea, uurimine jätkub 8)

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 12:36 pm
Postitas vanapagan
Kindlasti pendiks annab üle.

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 12:42 pm
Postitas TiitR
Hammasvööl ikka kõik hambad olemas?

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 1:13 pm
Postitas taxopets
monorobot kirjutas:Massilülitis viga kindlasti pole, muidu kaoks ka sõidu ajal vool ära.
Starteri harju pole vaadanud kuna eelmine omanik on harjade kruvid meisliga kõvasti kinni tagunud aga starter käib nagu kellavärk ainult vahest ei rakendu motsile taha.
Siis on ju pendiksi viga.Pendiks lihtsalt annab üle.


Mida see täpsemalt tähendab ja mis jupp seal siis kulunud on ?
Ega ei pruugi kaduda sõidu ajal. Starteri koormustarve ju kordades suurem kui sõiduaegne. Mul vana massikaga oli selliseid sümptomeid.
Kui ainult mitte rakendumise probleem oleks siis jah pendiks kui aga samaga tuled maha tõmbab, tuleks ikka elektri poolt kahtlustada.

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 2:46 pm
Postitas Ten
Aga hetkel on nii et 1/10 süüdet keerates on kuulda ainult starteri mootori undamist, proovides kohe uuesti võib jopata ja starter rakendub korralikult ja auto käivitub poolest pöördest.
Ei tea, uurimine jätkub 8)[/quote]

Seda starteri mootori undamist kuuledki sest hammasratas seisab hammasvöö peal paigal.Lõhu üks vana pendiks laiali,saad aru millest jutt käib.Ja muidugi tuleb kasuks mõne käsiraamatu lugemine,vähemalt veneaegsetes raamatutes on sellised asjad põhjalikult lahti kirjutatud,joonistatud.

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 2:47 pm
Postitas monorobot
Läksin starteri lammutamisega siis kaugemale ja eraldasin pendiksi ehk vabakäigusiduri..
Pilt
Käega kruttides tundus, et haagib küll. Äkki piisab puhastusest ja õlitusest.
Kas see valtsitud servaga plekist kopsik kus sees rullikud, käib kuidagi lahti ka ?

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 3:02 pm
Postitas LR90
Selle valtsitud serva kangutad sirgeks, siis saad pendiksi koost lahti.
Plekkkopsiku maha võtmisel jälgid et rullid jooksu ei paneks!

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 4:31 pm
Postitas monorobot
Nii, kiskusin pendiksi ka lahti, rullikud kandilised veel polnud , küll aga rullikute tõukurid vääga kulunud ja 4/2 pooleks 8)
Pilt
Kas selliseid tõukureid kahe kaupa ka kaubanduses liigub või saab need ise uued teha ?

Re: jamad käivitusel

Postitatud: E Aug 20, 2012 4:36 pm
Postitas monorobot
Tänud ibra, kes selgeltnägijana kohe põhjuseni jõudis 8)