1. leht 1-st

6-ne rida, kolvi kaalud?

Postitatud: N Juun 29, 2006 1:56 pm
Postitas Ain
Mure siis selline, et tegemist 6-se reaga 3,5 l, gaz-52 ja ei lähe 4-veolisele, aga küsimus endine:
Sai väntvõll ja kaas lihvitud Tõukuris ning uued kolvid muretsetud, kaalutud täpsusega 1 gramm, tulemuseks 1x444, 2x447 ja 3x446.
Kas pannes paari 444+447 ja 446+447 ja 446+446 saab kaalude vaheks kuni 2 grammi on piisav tasakaalustamiseks pööreteni 3500 või tuleks seda vahe vähendada (täpsus ikkagi +/- 0,5 grammi).

Mõõtsin uuesti ja nüüd siis paarikaupa sobitades, sain 891, 892 ja 892.
Kas on piisav?

Postitatud: N Juun 29, 2006 3:07 pm
Postitas mudac
Ega see paarikaupa sobitamine ei anna midagi. 3500rpm juures piisab ka 5 grammisest täpsusest. Kui kolvid kaalutud siis võta ette järgmine komplekt - keps+poldid+ fiksaatorid(kui on) ja sõrmed. Ja siis võid ka kogu komplektid üle kaaluda. Ja 5 grammi täpsusega mõtlesin kogu komplekti.
Kui on võimalust, freesi kolvid ära ( võin matriitsi laenata) ja puuri ka lisaõlitusaugud, peavad kordades rohkem vastu.
Mis mõõdus kolvid on ja missuguseid rõngaid kasutad.
Aga kui ehitad autot ainult heina vedamiseks, siis piisab ka tehase toodangust.

Postitatud: N Juun 29, 2006 3:54 pm
Postitas Ain
Sellest saab Pobi süda.

Kolvid 82,5. Uued
Rõngad, kaks varianti : kõik malmist ja teisel surverõngad malmist/õlirõngas terasest. (koos vanadega kolm, üks surverõngas malmist, teised rõngad terasest)
Sõrmed uued, Mosselt.
Raamsaaled -0,5 alumiiniumist.
Kepsusaaled -0,75 alumiiniumist (ka tavalised babiidist).
Klapid ja klapi poolkuud uued, klapipesad pastaga poleeritud.

Võtan kepsud ja kaalun üle, koos kaante ja poltidega, sõrmedega.
Homme hakkan kokku lappima.

Nüüd sai kaalutud.
Kepsud ja kaaned paarigrammise vahega.
Sõrmi oli õnneks kaheksa, neist kuus täpselt 123 gr/tk.

Postitatud: N Juun 29, 2006 7:18 pm
Postitas jr
Kepsud, kolvid ja sõrmed ei tohi HEA mootori korral erineda rohkem kui +/- 1gramm. Sellest ka see vahe, miks osad mootorid sõidavad ilma remondita 500 000 ja teised 100 000. +/- 5 grammi on tõesti venelastel selline levinud normatiiv. 5 grammi teeb 3500 pöörde juures kui palju kilodes? 5-6 kilo ehk? Keps koos kolvi ja sõrmega kaalub sellise pöörde juures palju? 1000kg juures? Ei tundu küll palju see 5-6 kilo, aga stressi tekitab see mootorile kindlasti. Räägi meestega, kes võidusõidu jaoks mootoreid ehitavad, rahulikult nad sellise teadmisega igal juhul ei magaks, kui mootoris oleks 5 grammi erinevus üle kolvikrupi.

Postitatud: N Juun 29, 2006 8:30 pm
Postitas Ain
Tänan nõu eest!
Homme võtan siis kepsud-kaaned käsile. Esiteks kaalun kepsud ja kaaned eraldi ära ja siis panen paari.

Kaaluvahe tuleks maha võtta, aga mis kandi pealt kepsu kergendada saab?

Sellel 51/52 mootoril kompenseerib vända ja hooratta mass selle lõpliku vahe ja samas see mass teeb mootori tuimaks nii kiirendamisel kui ka pöörete alla laskmisel, aga ega Pobiga kiiret pole.
Kuna mootor on pulkadeks ja uutesse osadesse raha ja aega kulutatud, siis leiab ka aja nende paari grammi viilimiseks.

Postitatud: N Juun 29, 2006 11:16 pm
Postitas jr
Kepsu kaalu vähendatakse külgede/külje servade pealt. Peenkäiaga lihvitakse maha ja seejärel silestatakse lihvitud pind haavelpüstolist. Mitte mingil juhul ei tohi jääda mahalihvitud pind "karedaks" ja täis teravaid käiamiskohti. Iga väiksemgi ristilõige mööda kepsu pinda on ohuks ja tagajärjeks võib olla kepsu purunemine.

Postitatud: R Juun 30, 2006 11:53 am
Postitas Ain
Sai nüüd kepsud uuesti kaalutud ja kahekaupa paari:
1. ja 6. ; 2. ja 5. ning 3. ja 4.. Täpselt grammipealt võrdsed.
Nimelt 6-e rida mootoril liiguvad kolvid paarikaupa ning nende pöörlevate paaride omavaheline kaaluvahe peab minimaalne olema, paremal juhul üldse puuduma. Sai seda teooriat viimati koolis aastal 90 ja ka laborit tehtud, nüüd siis esimene oma mootor.
Kogu mootori peale siis 1 gramm praegu paigast aga selle ka jätan.

Postitatud: T Juul 04, 2006 10:35 am
Postitas Ain
Mehepojad, veel üks küsimus.

Loodan, et pole oma päringuga hiljaks jäänud, osad kõik ju ostetud.
Kolmel silindril on õlirõngas soone sisse vedanud. Kas hoonimisesst piisaks? Mul riist olemas ja sellega kunagi vaakumpumpa hoonitud, sai asja. Nüüd mootoril tahaks selle randi välja saada, aga pole pärast millegagi seda silindrilisust mõõta. Ega see värk ideaalne ei saa olema, aga paremaks ehk ikkagi, muidu kukub bensu karterisse.

Kas panna terasest või malmist õlirõngad? Terasrõngas kannatab enam pöördeid, aga malmist kulub tihkemaks.

Andke oma arvamus.

Postitatud: T Juul 04, 2006 6:28 pm
Postitas Veiko
Sa teed tublit tööd selle mootoriga. 8)
Isiklikult jääks terasest rõngaste juurde,sest need avaldavad suuremat survet seinale ja seega pühivad paremini õli.Malmil ongi see võlusõna kulumine.
Milline hoon sul on?Kui on see"pudeli pesu hari"siis sellega sooni välja ei saa aga viimast lihvi on sellega ideaalne anda.Kividega lihvib jälle paremini sooned välja kuid see ei jäta pealispinda nii head.Lihvimisega ei tohiks väga hoogu sattuda,sest muidu lähevad rõngaste vahed suureks.
Veiko

Postitatud: T Juul 04, 2006 9:25 pm
Postitas Ain
Kolme kiviga hoon. Numbrit ei vaadanud, aga päris peen.
Ühe silindri tegin ära, läks ilusamaks.