1. leht 2-st

Uazile gaasiseade

Postitatud: P Veebr 26, 2012 1:23 pm
Postitas monorobot
Tere
On kellegil kogemusi uazile gaasiseadme külge pookimisest ?
Leidsin netis sellise nõukaaegse gaasiseadme.
Kas tänasel päeval on sellisega veel midagi peale hakata, ehk kas selline seade on ka tänavalegaalne?
Pilt

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: P Veebr 26, 2012 11:12 pm
Postitas Sveneic
Pildi järgi on veel puudu gaasi soojendi (aurusti) muidu peaks olema legaalne küll. Endal oli ka esimese põlvkonna seade kuid kui auto sai eestis arvele võetud 95aastal siis sai spetsiaalselt ark-is öeldud et nad kirjutaksid passi bensiin+ gaas. Maksma ei pidanud midagi kuid. Seade oli tookord hollandis paigaldatud. 1mese põlvkonna seadmega võid arvestada ~20% jõu kadumises ja samapalju gaasi kulu tõusmises.

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 12:08 am
Postitas t6nu
Käisin eelmine suvi Bulgaarias Musta mere ääres ja sattusin seal ühe uazimeeste pundiga suhtlema, kes turistidele mägedes vanade uazikutega safareid korraldavad. Neil oli kõigil gaasiseadmed peal, kuna lpg ja besu hinnavahe oli ikka oluline. Pilti vaadates tundub mulle, et selle asja "aju" ka ei paista.
Ise sõidani igapäevaselt vana volvoga (850), kus samuti gaas juba hollandist peale pandud ja see igati ok. see eelnev 20/20% jutt peab ka paika, kuid mootor töötab samas kuidagi ka pehmemalt või vaiksemalt. Paigaldamise koha pealt võib ilmselt aidata selline koht nagu http://www.gaznet.ee/, asuvad nüüd ehitajate teel mustamäel.

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 2:41 am
Postitas monorobot
Pildi järgi puuduvad "aju ja aurusti" :? OK. A mis hõbedane kopsik seal papipakis on ?

Oskab keegi lihtsalt, loogiliselt ja emakeeles seletada gaasiseadme tööpõhimõtte ?
Millega pannakse gaas aurustuma ? Jahutusveega ?
Kuidas või kuhu ühendatakse karburaatoris gaasitoru ?
Ja no mida see "aju" seal veel juhib ?

Leidsin volgaklubi foorumist enam-vähem asjaliku juttu samal teemal.
http://www.volga.ee/modules.php?name=Fo ... ic&p=16901
Seega alustada tuleks perfektsest mootori koostamisest, kaalutud kolbidest ja eeskujulikult tihendatud klappidest, seejärel tuleks veenduda, et karburaatur ei lekiks vähimalgi määral ja süüteseadmed oleks reaalselt ka reguleeritavad ja annaksid täpseid kontakte. Kui mootor on kulunud, siis ei õnnestu ka gaasiseadmete edukas töö.
See viimane tsitaat sobib kindlasti kõikide mootorite, olenemata kütusest mida tarbivad, maximaalse töö ja minimaalse kütusekulu saavutamiseks, aga kas gaas on tõesti nii kapriisne ?

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 7:28 am
Postitas ZilV8
:roll:

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 8:39 am
Postitas t6nu
Minu kogemused on näidanud, et gaasiga töötamisel peab eelkõige süüde korras olema. Mootor, mis bensuga töötab väliselt veatult, võib gaasiga korraldada paraja paugu. Kui jagaja näiteks jukerdab ja süüde vahele jätab, võib kogu sisselaskekollektoris olev gaas seal süttida ja tulemuseks on lõhatud õhufilter (ise proovitud :oops: ). Seepärast ei tohtivat gaasikütet paigaldada ka autodele, kus on plastikust sisselaskekollektor (nagu peugeot 206). Esimese põlvkonna seadmetel ajublokki ei olevatki, mehhaaniline doseerimine (midaiganes see ei tähenda).

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 7:19 pm
Postitas monorobot
Siin üks esimese põlvkonna gaasiseadmega Gaz 53
https://picasaweb.google.com/Gaasiabi/G ... 5212522146
Pilt
Pilt
Mis on selle pleksklaasist kaanega kopsiku otstarve :?: Imeb ja pumpab gaasi :?:

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 7:31 pm
Postitas ibra
Mis on selle pleksklaasist kaanega kopsiku otstarve Imeb ja pumpab gaasi
Ei ime ega pumpa,vaid selle alt läheb vent toru autost välja, vältimaks gaasi leket kabiini.

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 8:33 pm
Postitas ZilV8
:br

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 8:46 pm
Postitas igiliikur
2. põlvkonnal igatahes mingit eraldi aju pole, kogu aju asub selle gaasi/bensu ümberlüliti sees.

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 10:29 pm
Postitas monorobot
IBRA :floff Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 10:48 pm
Postitas monorobot
Üks on tankimiseks kus ühest gaas sisse surutakse ja teisest läheb gaas välja automootorisse, ning seal on ka gaasisurvenäidik.
No vot saab ka targemaks siin.
Aga tundub, et seal lisaks kellale miskid elektrilised klappid, mis süüte kadumisel automaatselt sulguvad ?

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: E Veebr 27, 2012 10:56 pm
Postitas monorobot
Pilt
Kas see on gaasi auruti ?
Pealt peenamast voolikust vedelgaas sisse, jämedamast aurustunud gaas karbussi, all jahutusvedeliku torud mis gaasi soojendavad.
Aga milleks veel sinine kopsik koos el. juhtmetega, veel mingi elektro-magnet klapp või mis :?:

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: T Veebr 28, 2012 7:09 am
Postitas igiliikur
monorobot kirjutas: Kas see on gaasi auruti ?
Pealt peenamast voolikust vedelgaas sisse, jämedamast aurustunud gaas karbussi, all jahutusvedeliku torud mis gaasi soojendavad.
Aga milleks veel sinine kopsik koos el. juhtmetega, veel mingi elektro-magnet klapp või mis :?:
Täpselt nii.

Re: Uazile gaasiseade

Postitatud: T Veebr 28, 2012 3:38 pm
Postitas Sveneic
salongis peaks veel olema 4 asendiga lüliti mis siis karburaator mootorite puhul vajalik on 1: asend bensiin 2: 0 asend 3: gaas 4: gaas+ bensiin.
seletan lühidalt . kui sõidad bensiini asendis ja tahad lülitada gaasi peale siis sõidu ajal võib ka kohapeal keerad lülitit edasi lüliti on ni et ainult yhte pidi saab keerata. kui keerad edasi 0 asendi peale siis sulgub bensiini elektro magnet klapp mis asub etteande pumba ja karburaatori vahel. nikaua kui karburaatoris on bensiini niikaua masin töötab. kui hakkab puterdama ja jõud ära kaduma tuleb edasi lülitit keerata gaas asendisse siis avaneb gaasi etteande klapp (sinine) ja vedelgaas jõuab aurustisse kus se muutub auruks. nyyd kui tahad talvel nt peale sõitu bensiini peale lülitada et hommikul masin käima saada siis keerad lülitit jälle edasi 4 astme peale bensiin + gaas st. nikaua kui karburaator on tühi nikaua tuleb gaasi seadmest gaasi et sõita masinaga ja samal ajal on ka avatud bensiini klapp mis hakkab karburaatorit täitma bensiiniga. oleneb pumba tootlikusest 5-10 sec. kui mootor hakkab jälle puterdama või imelikult töötama on aeg lülitit edasi keerata 1 asendisse bensiin. sulgub gaasi klapp ja mootor töötab bensiini pealt.
aurustisse läheb veel 1 vaakum voolik ka karburaatorist.
-5 c olen saanud veel puhtalt gaasi pealt käima masina kuid siis on suht kunst kuna tuleb õhu klapi ja gaasi pedaaliga mängida ja kui esimese korraga käima läheb siis on kõik korras kuid kui välja sureb siis on suht pikalt vaja oodata kuna vedelat gaasi jõudis karburaatorisse ja kuni to sealt ära kaob ja kui siis lülitada bensiini peale tuleb pikalt käivitada kuna membraan etteande pump kütuse karburaatorisse pumpab. suvel pole probleeme keera võtit ja võid terve suve gaasi pealt sõita.
süüte koha pealt on jah veits vaja timmida süüdet varajasemaks kui ma õieti mäletan. kuid sisselaske kolektori plahvatamist pole veel esinenud :D samas olen ise sõidupealt gaasiga keeranud süüte välja paar korda gaasi pedaali vajutand ja seejärel süüte sisse tagasi ja siis tuleb ca 30cm sinine leek summutajast koos valju matsuga :D olen kasutanud ööesl kui mõni pikivahet ei taha kuidagi hoida :D :D :D aitas alati. kuid kui summuti on roostes ja ühendus kohad kehvad siis ei soovita seda teha. mats on ikka päris korralik ;)
ise sõitsin ca 2 aastat gaasiga.

jõudu jaksu !