1. leht 2-st

Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 1:22 pm
Postitas jaanalliksoo
Täna oli 25 külma ja 2001 a.pajero ainult läks korraks käima ja suri kohe välja.Hiljem natuke lubas ja siis enam ei ühtki popsu.
Ringi käib korralikult nii et arvan et diiselkütust ei tule peale.
Kas pumbal on mingi käsitsi pealepumpamise süsteem ka ja kuidas seda teha.Äkki kellelgi on kogemusi sellel alal.
Praegusel ajal vist talvist kütet eraldi ei müüda.

jaanalliksoo@gmail.com

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 2:24 pm
Postitas Hydroid
Ma arvan, et vaheta alguses kütusefilter ära ja lisa mingi külmumisvastane lisand ka paaki ja proovi sõita. Tavaliselt läheb see diisel külmaga paksemaks ja filter ei lase kütust läbi.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 2:25 pm
Postitas Hydroid
Ja mks ei müüüda talvist kütet eraldi?? Tanklates ongi minu arvates ainult talvine hetkel vist?:D

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 2:39 pm
Postitas isakene
Hydroid kirjutas:Ma arvan, et vaheta alguses kütusefilter ära ja lisa mingi külmumisvastane lisand ka paaki ja proovi sõita. Tavaliselt läheb see diisel külmaga paksemaks ja filter ei lase kütust läbi.
Külmumisvastane lisand juba külmunud kütusele ei aita. Et mõjuma hakkaks, tuleb kütus vahepeal veidi soojemaks saada.
Ilmselt tegu talvise (-19) kütusega. Kui päeval on mingi aeg veidi soojem olnud, võid õhtul masina isegi käima saada. Kütusefiltri ja pumba soojendamine enne käivitamist tuleb kasuks. Aga üldiselt aitab see, kui tirid masina sooja ruumi ja vahetad kütuse ära - või siis ootad, kuni järgmisel nädalal soojemaks läheb :D

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 2:41 pm
Postitas isakene
Hydroid kirjutas:Ja mks ei müüüda talvist kütet eraldi?? Tanklates ongi minu arvates ainult talvine hetkel vist?:D


Talvine kütus on -19. Praegu müüdav -32 on meil kasutatavate mõistete järgi arktiline, niipalju kui ma olen aru saanud.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 4:15 pm
Postitas quentin
Tervitus

Kütus on osades jaamades veel -22. Sai homikul kädidud ühes tankals, kus tankla tankurid oli ka külmunud kinni kütusega.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 5:20 pm
Postitas ibra
Eestis diislikütusele esitatavaid kvaliteedinõudeid reguleeriv standard sätestab, et alates 1. detsembrist tuleb müüa talvist diislikütust hägustumispunktiga vähemalt -16°C ja külmfiltri ummistumispunktiga vähemalt -26°C. Praegu peaks olema Statoilis müügis arktiline diiselkütus, mille külmataluvus on kuni -37°C. Aga -16°C hägustumispunktiga kütuses hakkab juba praeguse külmaga parfiinihelbeid tekkima ja -26°C juures on juba filter kinni. Nii et ei päästa see talvine kütus midagi kui pole lisandeid kütusesse lisatud või ei ole filtrisoojendajat. Arktiline kütus -37°C on väljapääs aga ainult sel juhul kui on filter ikka enne talve vahetatud.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 9:34 pm
Postitas v2ikevenna
jaanalliksoo kirjutas:Täna oli 25 külma ja 2001 a.pajero ainult läks korraks käima ja suri kohe välja.Hiljem natuke lubas ja siis enam ei ühtki popsu.
Ringi käib korralikult nii et arvan et diiselkütust ei tule peale.
Kas pumbal on mingi käsitsi pealepumpamise süsteem ka ja kuidas seda teha.Äkki kellelgi on kogemusi sellel alal.
Praegusel ajal vist talvist kütet eraldi ei müüda.

jaanalliksoo@gmail.com
Kui armatuuris peaks juhuslikult põlema kütusefiltri hoiatustuli, siis kütusefiltris vesi sees. Selle välja siristamine võib asja parandada. Filtri all on siuke pumba moodi asi millest saab vett välja lasta.

Mis puudutab veel kütuse kättesaamist, siis vähemalt eelmisel talvel sai ka solk-kütust sisse tõmmatud (oletan et Alexela Laeva tankla) mis Pajerole küll vähe kahju tekitas, küll aga mikrobussi kütusefiltri hermeetiliselt umbe tõmbas ja kütusepumbagi ära rikkus. Tookord olid kütuse sees mingid klimbid mis ei settinud ei põhja ega tõusnud pinnale... hulpisid kütuse sees vabalt. Mikrobussi kütusefilter läks siis nii umbe, et pump ei jaksanud kütust edasi lüüa - kui mootor käima läks, suri kohe välja. Kui õnnestus saada mootor pöördesse, siis kõrgsurvepump vist suutis kütuse üles imeda ja kuidagimoodi asi töötas. Kuna Pajerol olid sellel hetkel mingid elektroonilised hädad, siis sõita sai ta selle kütusega vähe ja suuri probleeme selles kütusest ei tekkinud. Pajerol tekkisid jõudlusega probleemid ja solk kütuse hirmus siis sai ära vahetatud kütusefilter, peale tõmmatud puhast (nii puhast kui Nestest sai) kütust ja ka mingi kütuselisandi sisse käristatud. Hädad igal juhul kadusid mingi aja peale ära.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: R Veebr 03, 2012 9:50 pm
Postitas jaanalliksoo
Nojah,küte sai sisse pandud jõulude ajal,ei oska õelda milline.Ainult kas ta mingit tühja kohta vahele ei tõmmanud kui nüüd sooja ajab ja käivitada proovin.
Kas käsitsi peale pumbata ei saa.Mäletan et tõstukil sai küll käsitsi peale pumbata kui küte otsa lõppes.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: L Veebr 04, 2012 12:46 am
Postitas Hydroid
Minu arvates olid jõulude ajal vist pluss kraadid veel, niiet tõenäoliselt on sul viga ikkagi küttes:D

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: L Veebr 04, 2012 12:53 am
Postitas karu
Ma pajeerot ei tea otseselt aga mina sain lahti nii, et valasin ca 3 l keevat vett kütusefiltri ja ka pumba peale aeglaselt, see soojendas filtri ära ja kütus hakkas liikuma, hiljem lihtsalt mine jäta auto kuhugi supermarketi sooja maaalusesse parklasse, soojenda seal ülesse ja siis alles vala külmumisvastast lisandit paaki ning siis sõida oma 10 km.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: L Veebr 04, 2012 4:22 am
Postitas pilgrems
v2ikevenna kirjutas:
Kui armatuuris peaks juhuslikult põlema kütusefiltri hoiatustuli, siis kütusefiltris vesi sees. Selle välja siristamine võib asja parandada. Filtri all on siuke pumba moodi asi millest saab vett välja lasta.
No miinustega on seal nagu jää mitte vesi, ja see ei voola kuhugile enne kui filter soojaks kütta.


Vaheta filter ära, kui siis ka ei lähe vea sooja garaasi (mõnusam mässata) pumpa vanaküte välja, osta kuskilt korralik küte pane lisandit ka ja proovi uuesti.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: P Veebr 05, 2012 10:32 am
Postitas laqkaraza
Endal oli sarnane häda Traficuga paar päeva tagasi ning tuttav remondimees pani bussi väga lihtsa trikiga käima.

Pärast pikka ketramist ja lisavoolu andmist ei olnud mingit tolku - ta lasi lahti sisselaske õhutoru interkuuleri küljest ja lasi kuuma õhu fööninga otse sisselaskesse ning 2-3sek käivitust ja mootor hakkas tiksuma.

Hiljem selgus, et probleem oli ka selles, et 4st eelsüüteküünlast oli 3 läbi. Need on vahetatud ja palju see aitas... saan ma varsti teada - eile oli igatahes buss tööd tegemas.

Eelmine talv oli ka meil probleemid Pajeroga - kütusefiltrist tuli päris palju vett välja lasta - selleks on seal isegi spets koht olemas ja märgutuli armatuuris. Profülaktika mõttes sai aga pärast seda filter vahetatud.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: P Veebr 05, 2012 10:56 am
Postitas v2ikevenna
Täna hommikul 31 kraadi külma maja ees ja minugi Pajero hästi enam ei töötanud. Törtsus nagu mustlase püss ja tahtis ikka soeneda. Alguses kartsin isegi t sureb välja - nii ebaühtlaselt töötas. Tõenäoliselt kütus ikkagi paksu võitu. Ajapikku olen hakanud arvama, et ega see Pajero väga meie kliimasse ei sobigi... külma perioodil vähemalt. Käima läheb ja liigub, kuid soenemine võtab kaua aega ja salongi soojenemine miinus 15 juures juba probleem ja alla 20 kraadiste külmadega suur probleem. Kusjuures jahutusventilaator on ära võetud ja radikale nii suures osas papp ette pandus kui võimalik.

Re: Kütus vist külmanud

Postitatud: P Veebr 05, 2012 11:59 am
Postitas manal
Eelmine talv oli ka meil probleemid Pajeroga - kütusefiltrist tuli päris palju vett välja lasta - selleks on seal isegi spets koht olemas ja märgutuli armatuuris. Profülaktika mõttes sai aga pärast seda filter vahetatud.[/quote]
Kust kohast seda vett sealt välja lasta, ma küll aru ei saanud, kuidas seda teha?