1. leht 2-st

niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 6:42 pm
Postitas Kondimurdja
Tere

Probleem siis selles, ,et kui mootor veel külm on siis pöörded lähvad ilusti põhja kui vajutad gaasi on mootoril ilusti jõudu. Aga kui juba natuke mootor soojaks läinud siis hakkab nõrgaks jääma. Vajutan gaasi põhja aga enam piirajasse ei lähe vaid pöörded jäävad 4000 juurde ja üle ei lähe. Nii siis üritan vaevaliselt sõita lumes ja masin järjest kuumemaks läheb. Lõpuks ei lähe pöörded üle 3000 isegi enam. Väljalaske kolektori juures püksid lähvad kuumusest punaseks.

Kõik jahutus töötab ilusti ja puha. Vendikas töötab ja jahutab. Salongi sooja tuleb. Radikasse mingit survet ei teki.

Oskab keegi öelda, mis viga on?

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 7:17 pm
Postitas sportlane50
Pakun, et sumps võib umbes olla.. või on umbes katalüsaator

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 7:50 pm
Postitas Kondimurdja
sportlane50 kirjutas:Pakun, et sumps võib umbes olla.. või on umbes katalüsaator
Kui see nii ongi siis küsimus:, et miks ta algul külmalt käib ilusti, kuigi tal kat. umbes.
Pöörded lähvad ilusti põhja külmast pärast ja jõudu on aga pärast soojaks/kuumaks minnes enam üle 4000 pöörded ei lähe.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 7:55 pm
Postitas sportlane50
Kondimurdja kirjutas:
sportlane50 kirjutas:Pakun, et sumps võib umbes olla.. või on umbes katalüsaator
Kui see nii ongi siis küsimus:, et miks ta algul külmalt käib ilusti, kuigi tal kat. umbes.
Pöörded lähvad ilusti põhja külmast pärast ja jõudu on aga pärast soojaks/kuumaks minnes enam üle 4000 pöörded ei lähe.
Proovi sumps lahti võtta ja auto soojaks sõita. Vaata, kas muutub midagi või ei.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 8:00 pm
Postitas Kondimurdja
sportlane50 kirjutas:
Kondimurdja kirjutas:
sportlane50 kirjutas:Pakun, et sumps võib umbes olla.. või on umbes katalüsaator
Kui see nii ongi siis küsimus:, et miks ta algul külmalt käib ilusti, kuigi tal kat. umbes.
Pöörded lähvad ilusti põhja külmast pärast ja jõudu on aga pärast soojaks/kuumaks minnes enam üle 4000 pöörded ei lähe.
Proovi sumps lahti võtta ja auto soojaks sõita. Vaata, kas muutub midagi või ei.

Ok ma poovin järgi. :) tänks

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 8:11 pm
Postitas MetsaVikat
Võtaks ka natuke sõna. Kui sul see sumpa asi vilja ei kanna, siis mina vaataks pritse poole, võid ka süüdet vaadata aga punane kollektor viitab sellele, et segu on sul väga lahja, seda enam, et mootor ei lähe põõrdesse. Kahjuks kogemusi pole niva pritsega, oleks karpa olnud siis tavalised töö protsessid oleks teada Kuna pritsest ei jaga tegelikult üldse midagi, siis väga ei oskagi soovitada midagi. Vaata üle andurid, lambda ja mis seal veel võib olla. Kas mootori tempi andur on ka olemas? Kui on, siis võiks näiteks see midagi teha, sest asi ilmneb ju sooja mootoriga.

Vaevalt palju kasu oli, aga ikkagi, äkki saad mingeid ideesi.

Terv. Villu

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 8:22 pm
Postitas Taivo
Arvaks ka, et segu lahja, aga sel juhul peab ta lahjaks minema mootori soojenedes-külm mootor tahab normaalseks tööks just rikkamat segu ju! Soovitaks üle vaadata andurid ja teha ehk väike diagnost.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Jaan 29, 2012 9:37 pm
Postitas MetsaVikat
Unustasin veel mainida, kui mootor "kuumaks" ära läinud, keera küünlad maha ja vaata mis värvi on. Kui valged siis kindlalt segu lahja, kui mitte, siis vaatab edasi. Peavad olema sellised pruunikad. Mustad, siis segu rikas.

Terv. Villu

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: T Jaan 31, 2012 4:07 pm
Postitas Kondimurdja
valged nad nüüd küll ei ole, kui siis hästi helepruunid.

Üks küsimus veel. Et siis mootori temperatuuri andur. Kui sellelt juhe küljest ära võtta, kas siis peaks midagi mootori käimise juures muutuma? Halvemaks või paremaks või midagi sellist. Igatahes, kui mina ära võtsin siis polnud mingit vahet mootor käis ikka samamoodi.
Teine asi: Mis toru on selle mootori temperatuurianduri küljes? See toru on peenike nagu piduri toru ja mul seal on ta millegipärast pimedaks tehtud. Kuhu tegelt peaks see toru käima?

Kui võtta ära nukvõllianduri küljest juhe ära, kas hääl peaks muutuma.
Ja mis andur on seal pritsungi juures jahutusvedeliku toru küljes. Kui selle ära võtan siis korraks hääl muutub paremaks ja siis jälle samaks tagasi.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: K Veebr 01, 2012 9:55 pm
Postitas tuningman
Kui ma ei eksi siis peaks see andur seal lõdviku korpuse küljes sissepritse temperatuuri andud olema, et tuvastada kas mootor on soe või külm. seda siis käivitamisel.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: R Veebr 03, 2012 10:48 am
Postitas Kondimurdja
asoo :)

No igatahes lähen diagnostiku juurde. Ise ei oska seal midagi ikka teha ega uurida :(

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Veebr 05, 2012 9:39 am
Postitas ibra
Kahtlustan et süüde hiline.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: P Veebr 05, 2012 10:24 pm
Postitas tuningman
minu teada sellel ju elektron süüde ja saab oma impulsi esimese rihmaseibi pealt, millel sälgud sees. jagaja kui selline peaks konkreetselt puuduma.

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: E Veebr 06, 2012 8:01 pm
Postitas Kondimurdja
jagaja seal tõesti puudub. 8)
Eks homme saan teada, mis diagnostik räägib :)

Re: niva 1.7i 2002.a . Miks läheb mootor kuumaks.

Postitatud: E Veebr 06, 2012 10:49 pm
Postitas Tegija
Diagnostiku rida. Aga variant on et vända skiff. Välimine osa kummi küljest lahti. Seda diagnost ei näita.