1. leht 4-st

2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas?

Postitatud: N Dets 29, 2011 12:21 pm
Postitas tuningman
Teema oli algselt üleval turbokubi foorumis, kuhu see tegelt peaks kuuluma,
kuid kuna teema erilist vastukaja ei leidud, otsustasin uue teema siia teha.
Loodan et keegi ei hakka pahandama, et ammu läbi nämmutatud.

Jutt siis 2,5l 93a 51kw-sest uimasest transiti vabalthingavast diislislist, mida plaanis turbotama hakata.
Sellist juttu,et osta turbomootor jne, nagu turbofoorumis paarile samast asjast huvitujale soovitati pole
vaja rääkida, sest see maksab 2 minu bussi ja ei mahu kindlasti eelarvesse.

Mootor iseenesest ok. näita vaid pool põõret võtit ja käib kui kell. ainult uimane,
kui kuskilt ristmikult vähe kiiremini minema vaja saada või mõõdasõitu teha.
Mingit ulmelist kiirendust taga ei aja, aga võiks ikka vähe paremini astuda küll.
Kütte kulu on ka kuidagi suurevõitu.12l/100km.

Ise kahtlustan, et äkki on küte nii maha keeretud, et sellepärast minna ei jaksa ja pidevalt
lapatsit andes kruvib üttekulu lakke. Seda arvan sellepärast, et ülevaatusel olid heitgaaside
näidud ülevaatajate sõnul liiga väiksed.
Kui ka ainult kütet peale keerata, kas annaks see mingit erilist minekut või võimu juurde?

Pikalt seedisin ja uurisin ja puurisin seda turbofoorumit läbi ja lõhki, kui ikka jäid mõned küsimused õhku.
Mootor on selline nagu pildil 1 ja 2.
Samuti on sellel sisselaskes siiber, või kuidas seda nimetadagi. siiber sinisega tähistatud ja seda
avav varras kollasega, seega tekib küsimus kas turbo korral on vaja blowoff klappi või ei, kui see siiber alles jätta?

Järgmine probleem on turbo valmidusega küttepump, millele oleks membraan. pildil 1 tähistatud punasega.
Või pole üldse turbo pumpa vaja?

Turboks valisin tagasihoidliku k14, et varem puhuma hakkaks. eks andke teada, kui arvate et 2,5l jaoks lahja on.
Mida reguleeritakse pildil 3 olevast punase noolega näidatud kruvist? on see kütte peale keermis kruvi?
olen unustanud kumb kumba pidi oli. Kas kinni on kütet juurde ja lahti on maha?
ma ei tea kui segane see jutt tuli aga ehk teadjad mehed said aru mida mõtlen.

lisan veel niipalju et tegu on boschi pumpadega
kui suur või mis mõõtu cooler oleks sellele mootorile k14 turbo puhul piisavalt tõhus vahele pista?
turbo on sisese wg-ga. pärit frontera pealt

coolerit mõtlesin kasutada 2,5 td boxeri oma. see mahuks suure radika kõrvale.
Pilt


Pilt


Pilt

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 12:47 pm
Postitas tuningman
lisaks veel niipalju, et mootori plokil on turbo jaoks väljalaske kolle taga isegi õlitus kanal olemas,
aga pime ette keeratud, vaatasin jah õli täitsa tuleb sealt. isegi jahutus särgis on 2 auku
ja samuti pimega kinni. arvatavasti siis turbole, mis vesijahutusega on.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 12:47 pm
Postitas Bytewize
Vorminda oma postitus veidi ära, rõve on lugeda sellist tekstiseina :puke:

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 1:09 pm
Postitas tuningman
märkasin ise ka et vähe imelik kukkus välja :bang: teen seda esimesel võimalusel aga nett paneb praegu väheke pange ja kui proovisin teksti muuta, kadus see üldse kuhugi ära. ja mitu korda veel. ärge siis väga pahased olge. tegelen asjaga :oops:

Nüüd siis sai muudetud, ehk on vähe parem lugeda. aga vastukaja ootan igasugust. kui on ideid või mingisuguseidki mõtteid andke aga tulla.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 6:40 pm
Postitas ylbik
Mis sa nüüd tahad teada?
Kõige mõttakam oleks transiti td turbot ja muid pidinaid kasutada.
Pumpa võid oma kasutada kui membraani kaane ära vahetad.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 7:07 pm
Postitas tuningman
Mis sa nüüd tahad teada?
Kõige mõttakam oleks transiti td turbot ja muid pidinaid kasutada.
Pumpa võid oma kasutada kui membraani kaane ära vahetad.
nii, sai jah vähe pikk ja segane jutt. :oops: pumba kohta siis vastus käes. kuid pihustid. mida nendega peale hakata. kas aitaks samu kasutda kui ära kontrollida ja lasta vähe survet tõsta? ja palju see reaalne rõhk võiks turbol olla? pole absoluutselt suutnud leida mis vahemikku see transitil jääda võiks? või puha katseeksitus meetood. vähemalt nii olen ma arusaanud, krutid ja vaatad mis tegema hakkab. küsiks siis niipidi,et mida ta ei tohiks teha? mis oleks need sümptomid enne kui laiali läheb, kui rõhku palju peaks olema?
kuigi väike k16 ei pidavat nii eriliselt palju puhuma, kui arvestada et tegu 2,5ld. pigem pidi lõppus puudu jääma. kuidas tegelikkuses lood ka on? see turbo on tegelikult 2,3td frontera pealt pärit.

PARANDUS: tegu siiski K14 turboga, mitte 16.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 7:50 pm
Postitas ylbik
kas tal mitte pliiatspihustid ei ole?
Minuteada pliiatseid ei saagi regullida, mööakse ainult terve pihusti ja mingi värvikoodi teema oli ka.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 9:48 pm
Postitas hans
Kas see klapp mida Sa välja tahad jätta, pole mitte Egr?

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 11:26 pm
Postitas tuningman
Kas see klapp mida Sa välja tahad jätta, pole mitte Egr?
vat seda ma nüüd küll õelda ei oska, kuidas seda nimetatakse. pildil nr 2 punase ringi ja noolega tähistatud. vaakum imeb selle lahti ja heitgaasid pääsevar sisselaskesse tagasi. aga tänu karteri tuulutuse juhtimine sisselaskesse ja see tomu mis väljalaskest tagasi läheb on paraja noti sinna sisselaskesse kokku tekitanud. mingi 5-6 mm pasakiht. kaabi nii et silm hall peas, et puhtaks saada.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 11:35 pm
Postitas tuningman
Kas see klapp mida Sa välja tahad jätta, pole mitte Egr?
vat seda ma nüüd küll õelda ei oska, kuidas seda nimetatakse. pildil nr 2 punase ringi ja noolega tähistatud. vaakum imeb selle lahti ja heitgaasid pääsevar sisselaskesse tagasi. aga tänu karteri tuulutuse juhtimine sisselaskesse ja see tomu mis väljalaskest tagasi läheb on paraja noti sinna sisselaskesse kokku tekitanud. mingi 5-6 mm pasakiht. kaabi nii et silm hall peas, et puhtaks saada.
kas tal mitte pliiatspihustid ei ole?
mida sa plliats pihustite all mõtled? pagana peeniksed on nad küll. käis endalgi peast läbi see võimalus et neil ei saa regullida rõhku.
ja kinnituvad plokikaande poldi ja klambriga mis need kaane sisse surub. need ei ole keeratavad. eks see saab siis selgeks kui nendega kontrolli jõuan.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: N Dets 29, 2011 11:50 pm
Postitas ylbik
Pilt
selline on pliiatspihusti transitil.
egr klapile võid südamerahuga plekist pimeda vahele panna.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: R Dets 30, 2011 12:09 am
Postitas tuningman
vot, vot. täpselt sellised ongi need pihustid. oled kena konkreetse pildi leidnud. mis teema nendega üldse on, mis rõhk neil olema peab? või mille järgi neid eristatakse, ka mingi kood kuskil peal äkki? selle klapi mõtlesin minema visata. turbole teen nagunii uue kolle ja sisselaske kolle otsa koos selle klapi ja segusiibriga likvideerin ka ära. kartetituulutuse otsa kolle küljes tegin just pimeks. karteri tuulutusele tuleb õlipüüdja otsa. saab lagast sisselaskes lahti.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: R Dets 30, 2011 1:49 am
Postitas ylbik
Rõhkude osas jään täna mälujärgi vastamiega hätta, homme üritan selgust saada.
Eristatakse neid värvi täpikese järgi, jällegi peast ei hakka huupi pakkuma.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: R Dets 30, 2011 11:09 am
Postitas Uko
Kõigepealt keera pubast lihtsalt tahma peale.Vaata mis teeb ,kas läheb minek paremaks.Pumba korrektori kaane alt ära midagi ära jäta,kui plaan pealmine kaas vahetada.

Re: 2,5d transit. turbotamine, pumba modimine.mida ja kuidas

Postitatud: R Dets 30, 2011 3:23 pm
Postitas tuningman
Mõtlesin isegi, et esialgu vahetan vaid kaane, selle piiraja, mis seal rõnga näol klapi all on jätaksin alles.
katsuksin alustuseks kütet peale keerata ja vaataks, mis rõhku see K14 üldse puhuma hakkab.
Hetkel ootan tellitud rõhu kella ja katsun kolle ära lõpetada. siis saab asja kokku kruvida.
Kuna pihusteid pealt kätte ei saanud, oli esimene suht, kinni,vist tahm vahel. siis jätaks need
hetkel puutumatta. Kui tõesti nälga jääma hakkab ju siis vaatab. ega mul siin miskit kiirendus
transitit pole plaanis ehitada, mis vanakest ikka piinata, aga ristmikult minekud ja mõõdasõidud
on küll hirmus piinarikkad. Tahaks just niipalju juurde saada, et ei peaks mõõdasõidul värisema ja
hinge kinni hoidma, et kas ikka jõuab. :shock: