1. leht 3-st

Eesti võistlus off-roadi tulevik ja arengud vabaklassis

Postitatud: K Mai 10, 2006 5:46 pm
Postitas Landy
Tundub, et Eesti võistlus offroadis on on TR2 ja TR3 kalsside vaikese hääbumise taustal hakanud jõudu kaoguma uus "vabaklassi" nime kandev masinate kogum. Viimastel võistlusel oli neid eriti roheksti ja kui inimestega suhelde, siis on sinna veel inimesi ja masinaid lisandumas.

Tegu autodega, mis oma ümberehituselt ei mahu TR1 raamidesse, kuid pole ka piisvalt vastupidavad või võimekad TR2 klassi osalemiseks.

Siit mõte, et kui see ternd on jätkav, siis tuleb vist lähiaastatel sellise masinaklassi "legaliseerimisesele" mõtlema hakata, et nad ka ametlikus arvetuses mõõtu võtta saaksid. Viimane eeldab ilmslet tehniliste tingimuste täpsemat reglementeerimist, kuid eks see ole võistlusspordi puhul paratamatu.

Ootaks kaasvõistlejate arvamusi kas TR1,5 kalssil oeks tulevikku?

Postitatud: K Mai 10, 2006 5:59 pm
Postitas aadu
Legaliseerime ja reglementeerime ära.
Ja polegi klass enam vaba :P

Postitatud: K Mai 10, 2006 6:25 pm
Postitas Stupiduser
Mina olen endiselt seisukohal, et ideaalis võiksid vabaklassile kehtida EORK sarja Originaalklassi reeglid (rehvimõõt ja turvalisus).

vabaklass=originaal-TR1

Mis seal ikka rohkem reglementeerida...

PS Inetu Pardipoeg hakkab liiga suureks kasvama ve?
edit: kustutasin PPS-i

Postitatud: K Mai 10, 2006 7:46 pm
Postitas Indrek
Viimane võistlus oli ju vabaklassis masinaid, millede rehvide mõõt küll originaali ei mahuks (pean silmas 33 Boggereid), seepärast peaks vähemalt reglementeerima vabaklassi rehvimõõdu. Turvalisus ja muu võiks jääda originaaliks.

Postitatud: K Mai 10, 2006 8:20 pm
Postitas hulkur
Nonii... Hakkab jälle jahumine pihta...

Olemasolevate võistlusklasside tehnilised reeglid on kokku lepitud aastani 2008, seega veel ca 1,5 aastat. Paar aastat tagasi tekitasime juurde vabaklassi neile, kelle auto ei vasta enam TR1 reeglitele, kuid ei taha ka TR2-ga koos uppuda, samas aga on soov võistlustel kaasasõita. Seega vabaklassi autodel on lubatud suuremad modifikatsioonid, põhiline piirang on 33" rehv ja nõue turvalisus, mis vastab TR1-le. SEEGA, VABAKLASS EI OLE SPORTKLASS. Kui tahate sporti teha, siis ehitage oma autod TR1 või TR2 klassile vastavaks. Veelkord, praegused reeglid kehtivad 2008. aastani, seega mis klassid pärast seda saavad olema ja mis tehniliste reeglitega, see on eraldi diskussiooni teema.

Ja Indrek, miks 33" Bogger originaali alla ei mahu??? Osavate näppude puhul mahub ta isegi TR1 reeglite alla.

andres

Postitatud: K Mai 10, 2006 10:21 pm
Postitas Landy
hulkur kirjutas:Nonii... Hakkab jälle jahumine pihta...

Olemasolevate võistlusklasside tehnilised reeglid on kokku lepitud aastani 2008, seega veel ca 1,5 aastat.
andres
Lugesid sa mu postitust hoolega?
Kirjutasin seal ilusasti:

"Siit mõte, et kui see ternd on jätkuv, siis tuleb vist lähiaastatel sellise masinaklassi "legaliseerimisesele" mõtlema hakata..."

Ma räägin sellest, et asja üle võiks tasakesi mõtteid vahetama hakata. Pole juttugi sellest, et khakkame kohe muutma või midagi juurde tegema. 8)
Rahu!. Vaatame, kuidas see hooeag vabaklassis kujuneb ja kui järgmisel hooajal on seal ka endiselt arvukalt ja püsivalt võistlevaid team-e, siis on paras aeg edasiste sammude üle arutleda.

Postitatud: N Mai 11, 2006 9:26 am
Postitas Indrek
Ja Indrek, miks 33" Bogger originaali alla ei mahu??? Osavate näppude puhul mahub ta isegi TR1 reeglite alla.

Sain sellise info http://www.4x4offroad.ee/foorum/viewtopic.php?t=2310

Postitatud: N Mai 11, 2006 9:37 am
Postitas ennukas
Suvesõidul oleks Wrangleriga vabaklassis väljas....

Postitatud: N Mai 11, 2006 10:08 am
Postitas hulkur
Landy kirjutas: Lugesid sa mu postitust hoolega?
Lugesin, lugesin
Landy kirjutas: Kirjutasin seal ilusasti:

"Siit mõte, et kui see ternd on jätkuv, siis tuleb vist lähiaastatel sellise masinaklassi "legaliseerimisesele" mõtlema hakata..."
Palun kirjuta eesti keeles mulle idioodile, mida sa legaliseerimise (eesti keeles seadustamise) all mõtled. Et praegu on vabaklass ILLEGAALNE - ehk eesti keeles ebaseaduslik? Minu arusaamise järgi on see klass juba praegu ju legaalne, kuna ta on võistlustel olemas, või pole?

andres

Postitatud: N Mai 11, 2006 11:07 am
Postitas Landy
hulkur kirjutas:Palun kirjuta eesti keeles mulle idioodile, mida sa legaliseerimise (eesti keeles seadustamise) all mõtled. Et praegu on vabaklass ILLEGAALNE - ehk eesti keeles ebaseaduslik? Minu arusaamise järgi on see klass juba praegu ju legaalne, kuna ta on võistlustel olemas, või pole?
1) Legaliseerimine oli jutumärkides. Mõeldud oli selle all selle klassi kujundamist täisväärtuslikuks sportkalssiks ja tunnustamist.
2)Toonitasin ma selle lause esile toomisega pigem ajalist mõõdet. Ehk seda, et ma ei eelda minegid kohseid kardinaalseid muudatusi. Pigem seda, et tuleval aastal võiks alata arutelu tehniliste reeglite uuendamise/muutmise ümber alates 2008 aasta hooajast.
3)Teema algatmiseks sain ajendi viimase poole aasta arenguid jälgides, kus nn. "kegete võistlusklaside" (TR1, originaal, vaba) osalejate hulk on kavusuunaline ja karmide võsitluskalsside (TR2, standart, TR3, spetsiaal) osalejate ring kahanemas.
4)Kunagi käidi välja ka mõte, et praegused sportkassid ümber klassifitseerida järgmiselt:
TR1->TR1
endine vaba->uus "lahja"TR2
TR2->TR3
TT3->Proto

Uus TR2 oleks praeguset väiksema rehvimõõduga (33"~830mm), kuid vabamate ümberehitus reeglitega.

Postitatud: N Mai 11, 2006 3:37 pm
Postitas hmm
Praegused sportklassid( TR) ja nende tehnilised reeglid on kujunenud suhteliselt pika ja vaevarikka läbirääkimiste, kompromisside ja kooskõlastamiste tulemusena meie lähinaabrite Lätlaste, Leedulaste, Venelaste ja Soomlastega. Sellest võib ilmselt Mait pikemalt rääkida. Eesmärgiks oli, et saaks vastastikku võistlemas käia ja reeglid vähemalt põhiosas kattuksid.
Kui me siin nüüd siin omapead mingi sousti välja mõtleme ja teoks teeme, siis tuleb neil kes tahavad ka mujal väljaspool eestit võistlustel käia teine auto ehitada.
Vabaklass sai loodud neile kes tahavd proovida ja " for Fun" sõita. TR klassid on aga SPORT klassid. Ja neid ei tasuks mix´ima hakata. Iseasi on TR klasside edasine arneng ja reeglid.

Postitatud: N Mai 11, 2006 4:49 pm
Postitas ennukas
HMM kirjutas: Vabaklass sai loodud neile kes tahavd proovida ja " for Fun" sõita. TR klassid on aga SPORT klassid.
Väike Valge Wrangler on mul igapäeva auto ning kuigi armid ilustavad meest, ei hooliks teda väga romuks ajada. Samas on hea tulla võistlustele, saada osa hästi ettevalmistatud rajast ning sõita mõnuga silmini poris, teades et kõik on kooskõlastatud ning probleeme maa- ja metsaomanikega ei teki. Samas olen tänulik ka kohtunikele-korraldajatele, et nad viitsivad "for fun" meeste kohta ka punktiarvestust pidada ja saan enda oskusi võrrelda teiste endasugustega. Sõidan mõistuse, mitte gaasijalaga.... Kus vaja seal ka vajutan kuid esikohameestele kohaselt "hullu" ei pane...

Kel adrenaliinilaks ikka kõrgeks viskab ning hirmsasti tahaks võistelda esikoha pärast tehniliselt võrdsete masinatega saabki ju minna vastavalt TR1, -2, või originaali/standardisse...

Arvan, et vabaklass praegusel hetkel muutusi ei vaja ning loodan et kohtunikud-korraldajad viitsivad edaspidigi tegeleda VABAklassiga.

Postitatud: N Mai 11, 2006 5:42 pm
Postitas Urvo
Mina leian ka, et asjad hetkel väga hästi paigas. Vabaklassis võetaksegi asja VABAMALT ja ma ei mõtle ainult tehnilisi reegleid vaid ka üldist suhtumist. Viimasel võistlusel oli seda selgelt näha, kui Vabaklassi mehed lasid TR1 omasid mööda, kui nad ise jalgu jäid. Mitte küll kõik, aga oli väga mõnusaid ja viisakaid mehi.

Postitatud: N Mai 11, 2006 11:28 pm
Postitas K.Kotkas
Vabaklass on vaba klass

Mõelge selle peale. Ländi, sina ka. :!: :P ja sellega paneks selle teema nüüd pööningule, sest mida sa siin arutad.

Postitatud: N Mai 11, 2006 11:42 pm
Postitas Landy
diff kirjutas:Vabaklass on vaba klass
Mõelge selle peale. Ländi, sina ka. :!: :P
Ma ei agiteeri kedagi vabaklassi kaotama. Lihtsalt on tekkinud seltskond autosportlasi kes oma autosid ehitades on väljunud TR1 raamidest, kuid kas liiga raske raja, auto tehniliste või finants piirangute tõttu TR2 kalssi ei soovi minna.
Takistuseks võib olla ka asjaolu, et ümberehituse tõttu ei sobi nad ÜHTEGI olemasolevasse klassi.
Näiteks paigaldades LUAZ-ile mõne muu auto mootori, peaks siirduma TR3 klassi, kuid seal nõutav minimaalne rehvi mõõt ei mahu selle autole ka parema tahtmise juures alla. Ja oledki hoobilt outsaider.

Ma ei tea, kas ma olen lõplikult minetanud eneseväljendusoskuse, aga miniust on osa seltskonda kuidagi vildakalt aru saanud. Uskuge mind - ma ei ole rahvavaenlane ja ei õhtu riigiööret! :D