1. leht 5-st

Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: T Nov 15, 2011 10:31 pm
Postitas Taivo
Kuna juba tükimat aega sügeles päris metsamasina järele ja väga odavalt pakuti, siis sai kevadel soetatud üks Uazik. Tegelikult oli masin ikka suht räbalas olekus, eriti kere, raam selle eest korralik, aga odav hind kallutas ikkagi ostma. Selline oli ta siis ostes:
Pilt

Pilt
Uksed ja värgid mida piltidel küljes pole, tulid järgmise koormaga+ suur hunnik muid varuosi.

Algul oli plaan lihtsalt enam-vähem korda teha, aga pikapeale plaanid muutusid...
Kuna mootor oli pulkadeks, ja teatud vastutusrikkad tööpinnad rooste poolt kahjustada saanud, siis oli vaja uut mootorit. Sõbral vedeles üks Isuzu diisel, ütles, et pane peale, korra kahtlesin, aga siis mõtlesin, et mis seal ikka-niikuinii juba suuremaks ehitamiseks läinud...+ veel see, et mootor koos kastiga tasuta kätte tulnud! Mootor küll ilma turbota 2,2, aga ega sellest kõva kiirenduspilli ei loodagi, selleks on teised aparaadid. Sai soetatud ka GAZ 69 vahekast, mille abil see kompott sildadega ühendada. Vahepeal paar pilti:
Pilt
Pilt
Praeguseks on raam puhtaks nühitud ja värvitud(suurem osa sellest),mootor ja vahekast raamile kinnitatud ja omavahel kardaanidega ühendatud. Tagasillale sai originaalpikkuses esikardaan, ja ette natuke lühendatud tagumine. Kerge tõste on ka tehtud masinale, nii 120 mm umbes(paar pisikest lehejuppi ja 100 mm klotsid kiigede vahel.) Nüüd peab roolivardaga veel midagi ette võtma!

Pilt
Pilt
Käigukasti ja vahekasti ühendamiseks tuli põlve otsas meisterdada detail:
Pilt
Ühendatud Sierra kardaanileevendiga, loodetavasti sai ka piisavalt täpne...
Esistange on ka enam-vähem valmis:
Pilt

Pilt
Stange taga on ka vintsile pesa valmis tehtud, vints mõnda aega tagasi ka valmis ostetud, hiinakas, aga ikkagi vints ja küllap ta ikka toimib(Mamut 12000 lbs). Mõnda aega tagasi neid siin müüdi, kuidas ostjatel kogemused on, ise pole veel kasutanud..?

Pildid kehvad, aga garaažis digikat pole ja peab leppima telefonipiltidega!
Huh, korraga ei jõuagi kõike tehtut kirja panna, järjejutt jätkub...

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: T Nov 15, 2011 11:33 pm
Postitas Taivo
Kuna töö iseärasuste tõttu viibin suure osa ajast kodust eemal, siis areneb projekt suht aeglaselt, talvel tekitab veel probleeme sooja garaaži puudumine-kui kellelgi Tallinnas Nõmme või Männiku piirkonnas miskit mitte väga suure raha eest pakkuda, siis võib teada anda, oleksin ülimalt tänulik!
... aga asja juurde, mingiaeg sai töö juurde tegevust kaasa võetud ja tegeletud natuke velgedega, hiljem kodus keevitasin kokku...et saaks tõhusamad rehvid alla panna, laius kuskil 10 tolli kanti peaks olema.
Pilt
Pilt
Pilt

Nädalavahetusel sai veel valmis tehtud leegitoru väljalaskekollektori külge ja osaliselt ka ülejäänud summuti. Jäi pooleli kuna puudu tuli summuti sukk ja veel mõned kinnitusdetailid, mille unustasin maalt kaasa võtta.
Suurem osa tehtust peaks kirjas olema ja kirjeldatu on siis ka enam-vähem praegune seis, mis garaažis valitseb. Miskit tuleb kindlasti veel meelde, aga eks ma siis täiendan... :bg
Järgmise asjana tuleks summuti lõpuni valmis teha, amordid pikendada ja piduritega hakata tegelema. Vaja paigaldada uus torustik ja muretseda pikemad pidurivoolikud-kus neid saab?

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 9:36 am
Postitas Veiko
Mis mõõtu rehve sa silmas pidasid nende velgede tegemisel?

Veiko

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 9:41 am
Postitas Taivo
Isu oli 35 ja 13,5 aga kuna nii palju ei taha tõsta+ muud asjaolud, siis tuleb tõenäoliselt 33 ja 12,5 laius...

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 9:46 am
Postitas Isuzu86
Väga huvitav asi ette võetud jällegi. Piduritorustiku saab väga edukalt ise valmistada. Selleks müüakse suuremates autopoodides 5mm vasest piduritoru, (1m u 2.60eur) mida hea painutada ja mille otsad saab ka odavamate valtsidega tehtud. Tarvikud samuti saadaval otsad, jätkud jms. Valtsimiseks vaja selline komplekt soetada. Seda läheb aegajalt ikka vaja ja tasub isetegijal soetada!


Pilt
Hind jääb odavamatel 20 euri kanti.

Pidurivoolikud võid suvalised valida, kui juba uue torustiku tegemiseks läheb. Lähed autopoodi ja küsid suvalise auto pikemaid voolikuid :D
Käigukast on tagaveolise kastika oma nagu näha :?:
Mul vedeleb üks 4 käigune aeglustiga 4wd isuzu 2.2d kast pikkus peaks olema sama mis tavalisel!? Kardaani ots ka sama. 4wd kastil võib jätta esisilla kardaani otsa vabaks, kuna keskdiff puudub e koguaeg 4wd peal lukus (vaba ots nt millegi ringiajamiseks) ei tea kui hea mõte oleks see peale panna, saaks võimaluse lülitada lisa aeglusti ja käikudega rohkem mängida :roll: Lihtsalt mõte.
See isuzu 2,2 diisel, krt see tuleb ära turbotada kindlasti. Kui huvi kasti suhtes siis ps.
Jõudu!

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 2:16 pm
Postitas Taivo
Jah, piduritorustik oligi plaanis endal teha, voolikud peab siiski leidma sellised, mis originaalsilindri külge istuvad, usun, et see nende leidmine ka rohkem kättevõtmise asi!:)
Turbotamine on ka mõttes mõlkunud, aga esialgu katsun asja liikuma saada ja siis vaatab edasi. Kasti asja mõtlen ka, eks võtan ühendust kui teemaks tuleb, tänud pakkumast!:)

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 10:11 pm
Postitas uputaja
Sellel Izuzu 2,2d mootori otsas on päris nõrk kkast. 33" lammutas pulkadeks.

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 10:43 pm
Postitas isakene
uputaja kirjutas:Sellel Izuzu 2,2d mootori otsas on päris nõrk kkast. 33" lammutas pulkadeks.
...äh, vaatame, kas see asi 33"-ga üldse liikuma hakkab... 2,2 vabalthingav ei jaksanud 225/15 rehvidegagi edasi astuda, lauge tõusu peal tahtis kolmandat käiku. :D
39 kW, mis kasti sihuke sapakas lõhub... :lol:

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: K Nov 16, 2011 11:34 pm
Postitas Taivo
Minu teada peaks sellel mootoril siiski 54 kw olema, või ka 43 kw, mitte 39...
Mitte et sellepärast nüüd mingi kõvemat sorti püss oleks, aga siiski :mrgreen:
No eks paistab, vast ikka natuke liigub...Aga kui kellelgi mõni ülearune töökorras turbo sõbraliku hinnaga pakkuda, siis mina ei ole üldse vastu:)

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: N Nov 17, 2011 12:05 am
Postitas isakene
Taivo kirjutas:Minu teada peaks sellel mootoril siiski 54 kw olema, või ka 43 kw, mitte 39...
Trooper I vabalthingav C233 erinevatel andmetel 39kW/53hj või 43kW/58hj. Minu käest läbi käinud vanakesel oli siiski 39 kW passis. 54 kW oli Trooper II (86-) 2,2 vabalthingav, sellist pole ise Eestis näinudki, kõik mida näinud olen on C233T 64 kW turbotatud isendid.

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: N Nov 17, 2011 12:35 am
Postitas Taivo
Minu mootor igatahes mingilt tagaveoliselt pärit, mitte Trooperilt ja ei ole pikemalt sellesse kw teemasse viitsinud süveneda ka, niikuinii on neid seal vähevõitu. Enne minu kätte sattumist oli see mootor Astro bussi vahel, oli liigutanud normaalselt-see muidugi väga suhteline jälle, et mis kellegi jaoks normaalne on :dev

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: N Nov 17, 2011 9:33 am
Postitas uputaja
43kw jah. Suure tõenäosusega Izuzu Asko küljest pärit.

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: N Nov 17, 2011 10:45 am
Postitas Raidoastra
isakene kirjutas:
uputaja kirjutas:Sellel Izuzu 2,2d mootori otsas on päris nõrk kkast. 33" lammutas pulkadeks.
...äh, vaatame, kas see asi 33"-ga üldse liikuma hakkab... 2,2 vabalthingav ei jaksanud 225/15 rehvidegagi edasi astuda, lauge tõusu peal tahtis kolmandat käiku. :D
39 kW, mis kasti sihuke sapakas lõhub... :lol:

Kõik oleneb ka kuidas käigukasti ülekanne on ja vahekasti ülekanne,omal on 2,2 toyota vabalt hingav ja uazi sildade otsas gaz 66 rattad,maantee sõidul jääb lahjaks kuna ülekanne liialt kiire vaja käikudega mängida mägise teepeal aga samas kui aeglustiga sõita siis nagu jõudu jagub piisavalt(see jällegi suhteline kellele piisavalt kellele mitte)
Parasjagu lahja mootoriga ei anna nii lihtsasti tehnika järgi :)

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: E Dets 05, 2011 11:12 pm
Postitas Taivo
Täna sai summuti valmis tehtud, siduritross sai ka vastavaks kohandatud ja paika pandud. Kuna originaal seisupidurisüsteemi mul olemas ei ole(enda teada), siis tuli mõte ketta peale ümber teha. Suporteid vedeleb endal küll lademes, aga pole sellist, millel seisupiduriajam ka oleks.. :x Pole kellelgi vedelema jäänud Scorpa vms. tagumist suportit.? Lähen uurin Scorpio foorumist ka :bg

Re: Isuzumootoriga UAZ 469b

Postitatud: T Dets 06, 2011 12:53 am
Postitas tuningman
nagu ma aru saan siis, sa tehad kasti otsas oleva trummel käsipiduri asendada kettaga? miks see peab sul trossiga üldse olema? teed õli peale ringi. minumeelest lihtsam.